چگونه یک ایمیل خود تخریب و امن ارسال کنیم؟

چگونه یک ایمیل خود تخریب و امن ارسال کنیم؟
  • 1396/6/20
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که می خواهیم از طریق ایمیل، یک سری اطلاعات حساس، برای فرد دیگری ارسال کنیم عاقلانه ترین کار این است که ایمیل هایی ایجاد کنیم که قابلیت رمز گذاری باشند. اما حرفه ای ها به دنبال راهی هستند که بتوانند ایمیل های خود تخریب ارسال کنند.

ارسال ایمیل های خود تخریب کننده توسط نرم افزاری به نام ProtonMail  در اندروید و ios هم اکنون قابل ارسال هستند. شما می بایست در این سرویس ابتدا ثبت نام کنید اما جالب اینجاست که ProtonMail  به شما امکان می دهد که برای سایر کاربران در سرور های مختلف و با ادرس ایمیل متفاوت از ProtonMail ، هم ایمیل های امن ارسال کنید.

برای استفاده از این برنامه، ادامه این مقاله را از گویا آی تی بخوانید و برای دوستان تان نیز تعریف کنید.

send-self-destructing-emails

اول ProtonMail  را نصب می کنیم

کاربران اندرویدی می توانند همین حالا به کمک لینک زیر، ProtonMail  را روی گوشی خود نصب کنند. این برنامه از طریق گوگل پلی ارائه شده اما اگر فکر می کنید استفاده از مارکت های وطنی راحت تر است می توانید آن را از طریق مارکت های داخلی نیز مورد جستجو قرار دهید.

برای دانلود و نصب ProtonMail  از گوگل پلی کلیک کنید

بعد از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید، آن را اجرا کنید و در آن رجیستر شوید.

چگونه یک ایمیل خود تخریب در ProtonMail  بسازیم و اسال کنیم؟

خب زمانی که عملیات نصب و رجیستری تمام شد، شما می بایست وارد برنامه شده و از طریق بخش compose در ProtonMail ، اقدام به نوشتن یک ایمیل کنید.

می توانید آدرس گیرنده را در باکس مورد نظر خود قرار دهید، و در ادامه موضوع را بنویسید. اما بعد از این، باید به زیر باکس موضوع نگاه کنید و آیکون ساعت را مد نظر قرار دهید.

ارسال ایمیل خود تخریب

در منوی انتخاب زمان، زمان انقضا را انتخاب کنید. شما می توانید فواصل را به صورت یک ساعته یا یک روز (یا هر دو) انتخاب کنید. حداقل زمان مجاز یک ساعت است و حداکثر ۲۸ روز است. اگر بخواهید مدت زمان بیشتری را برای ایمیل ها انتخاب کنید، مثلا ۳۵ روزه آن را تنظیم کنید، متاسفانه یا خوشبختانه ایمیل شما به روز ۲۸ ام که رسید به طور اتوماتیک، تخریب خواهد شد. پس سعی کنید برنامه ارسالی خود را برای بازه های ۲۸ روزه تنظیم کنید.

ارسال ایمیل خود تخریب

زمانی که زمان و تاریخ را به درستی انتخاب کردید، اگر آی او اسی هستید که باید دکمه جهتی سمت راست در راست را ضربه بزنید، اما اگر اندرویدی هستید، باید ok را بزنید.

تنظیم رمز عبور هنگام ارسال ایمیل برای کاربران غیر ProtonMail

اگر شما در حال ارسال ایمیل برای کاربران غیر از ProtonMail هستید قطعا به صورت معمولی برای تان ارور هایی نمایش داده می شود. این بدین معنی است که باید یک رمز عبور تنظیم کنید. چرا که ایمیل های خود تخریب تنها در صورتی که دارای رمز عبور باشند، در سرور های دیگر تخریب می شوند. پس این رمز گذاری را فراموش نکنید.

در چنین حالتی باید روی آیکون قفل کلیک کنید و رمز عبور را ست کرده و در نهایت Apply را بفشارید تا تغییرات اعمال شوند.

ارسال ایمیل خود تخریب

ارسال ایمیل خود تخریب

ارسال ایمیل خود تخریب

به عکس بالا نگاه کنید، زمانی که هر دو بخش ساعت، و قفل دارای تیک هستند یعنی همه چیز برای ارسال ایمیل امن فراهم است. پس در چنین حالتی می توانید send را بزنید و ایمیل را ارسال کنید.

زمانی که شما ایمیل را ارسال کردید، شمارنده شروع به شمارش معکوس می کند، و کاربر، خواه ایمیل را باز کند یا نکند، ایمیل مورد نظر، در چرخه شمارش معکوس قرار می گیرد.

نکته مهم این است که مخاطب هرگز متوجه نخواهد شد که شما، این ایمیل را به صورت خود تخریب تنظیم کرده اید.

زمانی که موعد مشخص شده شما به سر رسید، دو حالت ممکن است پیش بیاید.

اگر کاربری که برای او ایمیل را ارسال کرده اید از کاربران ProtonMai باشد، به محض سر رسید موعد، ایمیل از باکس ایمیل های ارسال شده شما و از باکس ایمیل های دریافتی کاربر مورد نظر حذف می شود. اما اگر کاربر از دارندگان حساب های ProtonMai نباشد، ایمیل در باکس او می ماند ولی به صورت رمزنگاری شده خواهد بود و کاربر بدان دسترسی نخواهد داشت، ولی مسیج و آن چه به ایمیل اتچ شده باشد حذف می شود. علت این امر هم این است که ProtonMai نمی تواند ایمیل های کاربران غیره را به صورت کامل حذف کند. اما خیالتان راحت باشد که ایمیلی که ارسال کرده اید کاملا امن خواهد ماند.

در این باره شما چه تجربه ای دارید؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *