آموزش فعال کردن قابلیت حالت شب یا Night Mode در تلگرام

آموزش فعال کردن قابلیت حالت شب یا Night Mode در تلگرام
  • 1396/9/1
  • زهرا معبودی
  • 0

تلگرام از جمله نرم افزارهای ارتباط جمعی است که می توان گفت بیشترین شمار کاربران فعال آن ایرانی ها هستند. همان کاربرانی که شبانه روز با آن همراه هستند و اوقات شب و روز خود را با آن سپری می کنند. 

گویا آی تی: تا پیش از آخرین بروز رسانی ها، برای استفاده از تلگرام در شب، ترفند طراحی تم سیاه را معرفی کردیم. در واقع شما چه در نسخه دستکتاپ و چه در نسخه موبایلی از تلگرام استفاده کنید، قادر خواهید بود با کمک ویرایش تم، آن را در حالت خاصی که می خواهید رنگ آمیزی کنید.

من تلگرام نسخه موبایلی ام را به حالت مشکی برای استفاده شبانه تغییر می دادم و این موجب می شد که چشمم اذیت نشود و حتی راحت تر به خواب بروم. نکته دیگر هم این است که استفاده از تم دارم یا سیاه موجب می شود که میزان شارژ باتری دیر تر تمام شود.

اما حالا در نسخه دسکتاپ برای کسانی که شبانه از تلگرام استفاده می کنند نسخه حالت شب قرار داده شده که فعال سازی آن بسیار راحت است.

برای این منظور، بعد از بروز رسانی نسخه دسکتاپ تلگرام خود، وارد صفحه اصلی شوید و از ساید بار سمت چپ، بخش آپشن ها را باز کنید:

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در بخش آپشن ها، گزینه Night Mode قابل مشاهده است. یک اسلاید روبروی آن وجود دارد که اگر روی آن کلیک کنید یا این اسلاید را بکشید، حالت شب فعال خواهد شد:

همانطور که مشاهده می کنید حالت تلگرام به صورت دارک و تیره تبدیل شد که به شما کمک می کند با کاهش نور آبی، جلوی بی خوابی را بگیرد و چشم شما را از آسیب ها حفظ کند.

همانطور که مشاهده می کنید پس زمینه متن ها تغییر می کند اما پس زمینه تلگرام، باید توسط خود کاربر تغییر کند تا به مشکی و دارک به طور کامل تبدیل شود.

برای بازگرداندن حالت شب به حالت معمولی، کافی است همین مسیر را طی کنید و بعد از آن دوباره تاگل روبروی عبارت Night Mode را بکشید تا به حالت خاموش در آمده و روال به حالت قبل باز گردد.

در این باره دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *