چه کار کنیم که سیری حرف‌های ما را بهتر بفهمد؟

چه کار کنیم که سیری حرف‌های ما را بهتر بفهمد؟
  • 1396/12/28
  • زهرا معبودی
  • 0

استفاده کردن از سیری در ابتدای راه کار چندان راحتی نیست، ولی با مطالبی که در این پست به شما گفته می‌شود می‌توانید تجربه‌ی کاربری خود را بهبود بخشیده و کاری کنید تا این دستیار دیجیتال دستورات شما را بهتر بفهمد.

فرمان Hey Siri را دوباره به سیستم بیاموزید

 

اگر در با دستور Hey Siri دستیار صوتی آیفون را فعال می‌کنید، می‌توانید با آموزش مجدد این فرمان که در ابتدای راه‌اندازی سیری یک بار آن را تنظیم کرده بودید شرایط را کمی بهتر کنید.

 

کافی است به بخش Settings > Siri & Search بروید و گزینه‌ی Listen for ‘Hey Siri’ را غیرفعال نمایید.

 

فرمان Hey Siri

 

اکنون چند ثانیه صبر کنید و بعد دوباره آن را فعال نمایید. با این کار صفحه‌ی راه‌اندازی مجدد سیری باز شده و کافی است دکمه‌ی Continue را لمس کنید.

 

فرمان Hey Siri

 

در مرحله‌ی بعد از شما خواسته می‌شود تا چند بار فرمان Hey Siri را تکرار کنید. با این کار سیری صدای شما را یاد می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار دستگاه را روی یک میز که از شما فاصله دارد بگذارید و بعد عبارت مذکور را بگویید، البته فاصله‌ی دستگاه نباید آن قدر زیاد باشد که نتوانید صفحه‌ی آن را ببینید. با این کار سیری یاد می‌گیرد که حتی اگر دستگاه از شما دور باشد، چطور باید صدایتان را تشخیص دهد.

 

فرمان Hey Siri

 

بعد از این که کار تمام شد، دکمه‌ی Finish را بزنید.

 

فرمان Hey Siri

 

حالا راحت‌تر می‌توانید با سیری ارتباط برقرار کنید، ولی برای این که استفاده از این دستیار صوتی ساده‌تر شود بهتر است چند نکته‌ی دیگر را هم بدانید.

 

اسم مخاطبان خود را به سیری یاد بدهید

 

احتمالاً شما هم در میان مخاطبان خود اسمی دارید که تلفط آن مشکل است. و احتمال بیشتر آن است که سیری هر بار برای تلفظ کردن این اسم با دشواری روبرو می‌شود و وقتی شما آن را می‌گویید، اسم مخاطب را نمی‌فهمد. خوشبختانه در این شرایط می‌توانید اسم مورد نظر خود را به او یاد بدهید.

 

برای شروع سیری را صدا زده و با دستور Show me [name] اسم یکی از مخاطبان خود را بگویید. ما در این مثال از نام Tom Hage استفاده کردیم، چون سیری این نام خانوادگی را به صورت Hay-je تلفط می‌کند، در حالی که تلفظ صحیح آن Hay-gee است.

 

اسم مخاطبان خود را به سیری یاد بدهید

 

بعد از این که اطلاعات مخاطب نشان داده شد، بگویید You’re pronouncing it wrong تا سیری از شما بخواهد که تلفظ صحیح نام Tom را اعلام کنید.

 

اسم مخاطبان خود را به سیری یاد بدهید

 

سپس لیستی از تلفظ‌های مختلف ظاهر می‌شود. با توجه به این که Tom یک اسم متداول انگلیسی است، خود سیری مشکل چندانی برای تلفظ صحیح آن پیدا نمی‌کند. پس با لمس دکمه‌ی Select هر گزینه‌ای که دوست دارید را انتخاب کنید.

 

اسم مخاطبان خود را به سیری یاد بدهید

 

سپس با تکرار همین فرآیند می‌توانید تلفظ نام خانوادگی Hage را هم بگویید.

 

از حالا به بعد، سیری می‌فهمد که وقتی اسم یک نفر را می‌گویید منظورتان چه کسی است.

 

البته می‌توان به سیری یاد داد که یک نفر را با یک اسم متفاوت بشناسد؛ مثلاً اگر اسم مادر شما Jane Smith است، به جای گفتن اسم کامل او، می‌توانید صرفاً بگویید مادر.

 

اسم دستگاه‌های هوشمند خانه را منحصر به فرد اما ساده انتخاب کنید

 

اگر برای کنترل کردن دستگاه‌های هوشمند خانه از سیری استفاده می‌کنید، روی آن‌ها اسامی ساده بگذارید تا صدا کردنشان مشکل نباشد.

 

البته احتمالاً همان زمانی که دستگاه را برای اولین بار راه‌اندازی کردید این اسم را انتخاب کرده‌اید، ولی اگر هنوز اسمی روی آن نگذاشته‌اید، پیشنهاد ما را در نظر بگیرید. علاوه بر این هر زمان که بخواهید می‌توانید اسم دستگاه‌ها را از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن‌ها یا خود اپلیکیشن Home تغییر دهید.

 

پر واضح است که فرآیند تغییر نام دستگاه‌ها بسته به اپلیکیشن‌ّهای مختلف فرق می‌کند، بنابراین نمی‌توانیم راهنمای همه‌ی آن‌ها را این جا توضیح بدهیم. اما در اپلیکیشن Home با ۳D Touch یا لمس طولانی بر روی دستگاه مورد نظر خود و بعد انتخاب گزینه‌ی Details می‌توانید روی اسم دستگاه تپ نموده و آن را تغییر دهید.

 

 

برای مثال، اگر نام ترموستات شما به صورت پیشفرض Ecobee3 است، شاید بهتر باشد که اسم آن را به Thermostat تغییر دهید تا هر بار که به سیری می‌گویید دمای ترموستات را پایین بیاور خودش بفهمد که منظور شما کدام دستگاه است.

 

نکته: بعد از گفتن Hey Siri لازم نیست مکث کنید

 

اگر قابلیت فعال‌سازی با فرمان Hey Siri را فعال کرده‌اید، دیگر لازم نیست بعد از گفتن این فرمان صبر کنید و سپس دستور بعدی را بدهید.

 

این باور اشتباه است که کاربران فکر می‌کنند قبل از گفتن دستورات خود باید چند ثانیه صبر کنند. حقیقت این است که در عمل سیری بلافاصله بعد از گفتن Hey Siri آماده‌ی گرفتن دستورات شما می‌شود.

 

این قضیه برای سایر دستیارهای دیجیتال مثل الکسا و Google Assistant هم صادق است.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *