گذري بر افزونه firefox mouse zoom

  • 1388/11/3
  • سپهر خيري
  • 0

استفاده از ماوس برای زوم در صفحات فایرفاکس
کاربران جستجوگر صفحات وب فایرفاکس می توانند روی صفحاتی که توسط جستجوگر اینترنت به نمایش در می آید با استفاده از منو یا میانبر کیبورد زوم این یا زوم اوت کنند. کلید “ctrl+”و کلید “ctrl-”
بر روی صفحه ای که گاهی لازم است متن و اطلاعات ارائه شده در آن کلاً مطالعه شود، عمل زوم این یا زوم اوت را انجام می دهد.
زوم ماوس افزوده شده به فایرفاکس که خاصیت زوم را به ماوس اضافه نموده است مزایایی دارد ازجمله ساده تر شدن عمل زوم کردن به نسبت انجام آن از طریق منو یا میانبر کیبورد. راست کلیک و استفاده از چرخک ماوس فقطا ندازه زوم بر روی صفحه مورد نظر را کم یا زیاد می کند. اندازه این زوم در حافظه جستجوگر وب باقی خواهد ماند تا در زمان جستجو های بعدی در اینترنت و دست یابی به صفحات وب سایت بر روی آنها اعمال شود.

firefox_mouse_zoom

زوم ماوس چگونگی و اندازه زوم را در نوار وضعیت status bar فایر فاکس نشان خواهد داد. چپ کلیک بر روی آیکون پنجره انتخاب های افزونی را باز خواهد نمود که می تواند برای نمایش روی پرده ی پیکر بندی تغییرات زوم ، آیکون نوار وضغیت و سطح زوم پیشنهادی نرم افزار بکار رود.
از سطح اندازه زوم می توان برای ایجاد سطوح دلخواه زوم بطور فردی استفاده نمود که می توان با کمک چرخک ماوس از آن برای فعال سازی حداکثر تا 300% سطح زوم استفاده کرد.
این افزوده اختیارات اضافی فراوان دیگری هم به همراه دارد از جمله راه اندازی سطح زوم مورد نظر در مقدار پیش فرض با نگهداشتن چرخک راست ماوس و چپ-کلیک یا فشاردادن چرخک میانی ماوس به جای پنهان ساختن نوار ابزار ها .
زوم ماوس برای فایر فاکس3.5x سازگار و برنامه ریزی شده است. کاربران 3.6x فایرفاکس هم می توانند شکشتن قفل سازگاری آن را برای نسخه های خود نیز فعال نمایند.

دانلود افزونه  Mouse Zoom

منبع: ghacks

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *