حل مشکل نمایش صفحه مشکی در هنگام شروع به کار ویندوز ۷

حل مشکل نمایش صفحه مشکی در هنگام شروع به کار ویندوز ۷
  • 1391/7/22
  • زهرا معبودی
  • 54
محتوا پنهان

همیشه بعد از نصب کردن ویندوز، منتظر هستیم تا یک ویندوز تازه و جدید، بالا بیاید و کار کردن با آن را شروع کنیم. اما زمانی پیش می آید که صفحه سیاه ویندوز، آن انرژی خوب بعد از نصب ویندوز را از ما می گیرد. فرقی ندارد که شما با چه ویندوزی در حال کار کردن هستید. مشکل صفحه سیاه ویندوز در تمام ویندوز ها، رخ می دهد و البته اختصاص به بعد از نصب ویندوز هم ندارد. گاهی در حال کار کردن با سیستم هستید و همه چیز هم به خوبی و خوشی سپری می شود تا این که برای یک استراحت کوتاه سیستم را روی sleep قرار می دهید. بعد از این که می خواهید دوباره به سیستم باز گردید با مشکل مواجه می شوید و فقط صفحه سیاه ویندوز را می بینید.

ما تلاش کرده ایم تا کاملترین راهنمایی برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، را در این مطلب به شما ارائه کنیم.

نکته: شیوه هایی که گفته می شود، اختصاصا به نام ویندوز های خاص آموزش داده می شود اما برخی از این دستورالعمل ها مشترک است. بنابراین اگر توسط دستورالعمل های حل مشکل صفحه سیاه در ویندوز خود ( ۷ یا ۸ یا ۱۰ ( به نتیجه نرسیدید، سایر دستورالعمل های ویندوز های دیگر را روی رایانه خود تست کنید.

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰

مشکل صفحه سیاه ویندوز، در سیستم عامل ویندوز ۱۰ بیش از هر سیستم عاملی رخ داده و البته دارای راه حل های بیشتری نیز می باشد.

حتی بعد از آپدیت سالانه ویندوز ۱۰، کاربران اعلام داشته اند که این مشکل برایشان به وفور رخ داده و به دنبال راه حل می باشند. بدین منظور، دستورات تعمیر صفحه سیاه ویندوز ۱۰ را در ابتدا مورد بررسی قرار داده ایم.

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰ هنگام نصب ویندوز

مناسب برای ویندوز های xp، ۷، ۸ و ۱۰

اولین حالتی که برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز مورد بررسی قرار داده ایم، متعلق به زمانی است که در حال نصب ویندوز هستید، اما ناگهان صفحه سیاه نمایشگر ویندوز را مشاهده می کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند در چنین شرایطی، نصب ویندوز را دوباره شروع کنند تا مشکل برطرف شود.

راه حل: تنها پیشنهادی که برای این وضعیت ارائه می شود، در واقع این است که شما، آرامش خود را حفظ کنید و چند ساعت اجازه دهید، تا سیستم به حال خود باقی بماند. در چنین شرایطی احتمال می رود که سیستم عامل در پس زمینه در حال نصب شدن و راه اندازی است. پس با گذشت زمان، سیستم عامل جدید بالا می آید و نگرانی شما رفع می شود.

در صورتی که مدت زمان انتظار شما، بین ۳ تا ۶ ساعت به طول بیانجامد، احتمال می رود که سیستم عامل هنگام نصب، گیر کرده است. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، لازم است که سیستم را خاموش کنید. برای این کار دکمه پاور، را حدود ۱۰ ثانیه بگیرید و اجازه بدهید که سیستم حتی اگر شده به اجبار خاموش شود.

بعد از این، باتری را هم از لپ تاپ خارج کنید یا اگر از pc استفاده می کنید دسترسی برق را از آن خارج کنید.

در ادامه توجه داشته باشید که هر گونه وسیله اضافی قابل اتصال به سیستم، اعم از چاپگر، اسکنر، فلش یو اس بی، و مواردی نظیر این به سیستم وصل نباشد. همه موارد اضافی را از سیستم جدا کنید. بهتر است که اداپتور وای فای نیز خاموش شود.

تنها چیزی که به سیستم باید وصل باشد  کیبورد و یک دستگاه موس ( برای pc ) و برای لپ تاپ یک موس است.

حدود ۶۰ ثانیه صبر کنید و مجددا سیستم را روشن کنید. توجه کنید که هیچ وسیله اضافی به جز، باتری به سیستم تان وصل نباشد. سیستم را روشن کنید و اجازه دهید وقتی که به دسکتاپ ویندوز ۱۰ رسیدید، سایر وسایل جانبی را به سیستم وصل کنید.

در این حالت باید نصب ادامه پیدا کند. اما اگر فرآیند نصب مشکل دار شد، لازم است که از طریق شیوه نصب دستی سیستم عامل ویندوز ۱۰ اقدام کنید. اگر شما یک کاربر معمولی هستید احتمالا برای این حالت باید به یک متخصص مراجعه کنید.

برای این که با چنین مشکلی مواجه نشوید ( از ابتدای نصب )، قبل از این که سی دی نصب را روی درایو قرار دهید، تمام وسایل جانبی را از ویندوز، قطع کنید و بعد نصب را شروع کنید.

 

چک کردن اتصالات ویدیویی برای درست کردن صفحه سیاه ویندوز

اگر شما از یک سیستم رومیزی استفاده می کنید، بهترین کار این است که، اتصالات ویدیویی و کابل بین سیستم و مانیتور را چک کنید. گاهی هنگام بالا آمدن ویندوز، همه چیز به درستی انجام می شود، اما چون کابل مشکل دارد یا از کانکتور خود خارج شده، نمایشگر چیزی جز صفحه سیاه ویندوز را نمایش نمی دهد.

اگر کابل دیگری، در محل دارید می توانید کابل ها را مورد بررسی قرار دهید، یا این که، کارت گرافیک را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز مجددا آن را نصب کنید.

اما توصیه می شود که نصب کارت گرافیک را به مراحل انتهایی موکول کنید.

گاهی اوقات، مشکل از نمایشگر است و کابل و سیستم و ویندوز هیچ کدام مشکلی ندارند. در چنین شرایطی اگر بتوانید نمایشگر را مورد بازبینی قرار دهید می توانید متوجه شوید که علت نمایش صفحه سیاه ویندوز چیست.

در چنین شرایطی اگر ویندوز، نمایشگر را پیدا نکرد و کماکان مشکل به قوت خود باقی است می توانید از یک کلید ترکیبی استفاده کنید و سیستم را تحریک کنید تا مشکل را حل کند. برای این منظور،

دکمه ویندوز و دکمه p را با هم بگیرید و بعد دوباره p را فشار دهید و در نهایت بعد اینتر را بزنید. اگر مشکل حل نشد، چند بار پشت سر هم این کار را تکرار کنید.

 

برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز می توانید اولین اقدام خود را بر اساس فشردن دکمه پی و ویندوز، روی کیبرد آغاز کنید
برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز می توانید اولین اقدام خود را بر اساس فشردن دکمه پی و ویندوز، روی کیبرد آغاز کنید

اگر سیستم را به تلویزیون وصل کرده اید، تمام سیم ها و کابل ها و کانکتورها را مورد بررسی قرار دهید.

اگر تا به این جا نتوانستید مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰ را حل کنید توصیه می کنیم از شیوه بعدی استفاده کنید

 

بیدار کردن نمایشگر برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰

گاهی از اوقات، که البته بسیار هم رخ می دهد، سیستم هیچ مشکلی ندارد، و از نظر سخت افزاری همه چیز سالم و خوب است. در چنین شرایطی باز هم صفحه سیاه ویندوز نمایش داده می شود. برای این کار، باید از دکمه های ترکیبی استفاده کنیم. اصطلاحا می گوییم که باید نمایشگر را بیدار کنیم.

برای این منظور چهار دکمه ترکیبی  Windows key + Ctrl + Shift + B را با هم بزنید و صبر کنید تا نمایشگر تحریک شده و عکس العمل نشان دهد.

یک استثنا: اگر از ویندوز ۱۰ روی تبلت استفاده می کنید می توانید دکمه های افزایش و کاهش صدا را چند بار بگیرید و رها کنید تا این مشکل حل شود.

حالا سیستم را بررسی کنید! آیا مشکل حل نشده است؟ راه حل بعدی را امتحان کنید

 

ریستارت کردن سیستم، برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰

چیزی که برای خودم به وفور رخ داده است، این است که بعد از شات داون کردن سیستم ( همان خاموش کردن کامل )، هنگامی که می خواهم سیستم را روشن کنم، با صفحه سیاه ویندوز مواجه می شوم.

در چنین شرایطی، کاری که می کنم این است که سیستم را ریستارت می کنم ( با pc ) یا اینکه به کمک دکمه پاور، و فشار ۱۰ ثانیه ای بر روی آن، سعی می کنم مشکل را حل کنم.

معمولا بعد از در نظر گرفتن این ترفند مشکل به خوبی حل می شود. آیا شما هم از ترفند ریستارت ویندوز برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز بهره برده اید؟

اگر نه، راهکار بعدی نیز وجود دارد

 

خارج کردن هر نوع دیوایس متصل برای بهبود بوت ویندوز و حذف صفحه سیاه ویندوز

اگر بعد از ریستارت کردن ویندوز، کماکان مشکل پا بر جاست، و همچنان صفحه سیاه نمایش داده می شود، بهترین راه کار این است که، سیستم را بررسی کنید و هر نوع وسیله جانبی را از آن جدا کنید. این وسیله های جانبی می توانند کوچک یا بزرگ باشند! مثلا پرینتز، اسکنر، فلش یو اس بی، و حتی ماوس! همه را جدا کنید و اجازه دهید ویندوز به حالت عادی بالا بیاید.

در چنین شرایطی که دستگاه ها را جدا کردید، دوباره سیستم را ریستارت کنید و منتظر باشید که با صفحه welcome مواجه شوید.

 

از حالت Safe Mode  استفاده کنید

گاهی بروز یک مشکل داخلی که مخصوصا نرم افزاری است موجب می شود که سیستم به طور کامل لود نشود، و با صفحه نمایش سیاه رنگ، بروز مساله هشدار داده شود.

گاهی بعد از نصب انتی ویروس یا هر نرم افزار دیگری، این مشکل رخ می دهد.

ورود به حالت Safe Mode  دقیقا برای همین است که بتوانیم عوامل اضافی را مورد بررسی قرار دهیم و مشکل را حل کنیم

شما می توانید به روش های مختلفی وارد حالت امن سیستم ویندوزی خود شوید، اما برای این مورد، یعنی حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، این شیوه را در پیش بگیرید:

سیستم را روشن کنید

در صفحه sign-in ، و بعد دکمه Shift  را پایین گرفته و از قسمت پایین و راست، بر روی دکمه Power کلیک کنید. با این کار، باید ریستارت را انتخاب کنید

اگر نتوانستید به خاطر وجود صفحه سیاه ویندوز چیزی روی نمایشگر ببینید، لازم است که دوباره سیستم را ریبوت کنید. برای این کار بعد از راه اندازی سیستم، تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید، (advanced ) و بعد با کمک این بخش اقدام به عیب یابی ویندوز کنید.

برای این کار، روی دکمه Troubleshoot کلیک کنید تا عملیات، عیب یابی ویندوز شروع شود.

 

اگر نمایش صفحه سیاه ویندوز را یک عیب بشماریم، به کمک بخش عیب یابی ویندوز می توانیم مشکل را تا حدی حل کنیم و این کار را به عهده تعمیرکار داخلی ویندوز بگذاریم
اگر نمایش صفحه سیاه ویندوز را یک عیب بشماریم، به کمک بخش عیب یابی ویندوز می توانیم مشکل را تا حدی حل کنیم و این کار را به عهده تعمیرکار داخلی ویندوز بگذاریم

در صفحه ای که مشاهده می کنید، گزینه Advanced options را انتخاب کنید

 

برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز و عیب یابی آن باید از طریق آپشن های پیشرفته، اقدام کنید که جایگاه آن را در این صفحه می بینید
برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز و عیب یابی آن باید از طریق آپشن های پیشرفته، اقدام کنید که جایگاه آن را در این صفحه می بینید

این صفحه در واقع تنظیمات پیشرفته است، در صفحه مورد نظر Startup Settings. را انتخاب کنید

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز
در این بخش روی آپشنی که آن را بولد کرده ایم کلیک کنید تا عملیات عیب یابی شروع شود

در ادامه روی Restart کلیک کنید

 

در این مرحله دکمه ریستارت را در سمت راست صفحه مشاهده و کلیک کنید
در این مرحله دکمه ریستارت را در سمت راست صفحه مشاهده و کلیک کنید

در این مرحله برای این که بتوانید آپشن Safe Mode with Networking را انتخاب کنید کافی است از روی کیبورد، دکمه ۵ یا f5 را کلیک کنید

 

برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، در این بخش نیاز به اینترنت دارید تا با کمک سیف مود در شبکه بتوانید مشکل را حل کنید
برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، در این بخش نیاز به اینترنت دارید تا با کمک سیف مود در شبکه بتوانید مشکل را حل کنید

با این کار سیستم شما با شروع عیب یابی سعی می کند مشکل را حل کند اما اگر وارد صفحه حالت امن شدید، راه کار های زیر به شما کمک می کند تا مشکل را حل کنید:

 

درایور ویدیو را دوباره نصب کنید

یکی از مشکلاتی که معمولا موجب می شود هنگام لود شدن ویندوز، با صفحه سیاه نمایشگر مواجه شوید این است که، هنگام به روز رسانی ویندوز، یا درایور ها اختلالاتی رخ داده و برخی باگ ها موجب شده که این کار به طور کامل و درست صورت نگیرد.

به کمک حالت امن ویندوز، شما می توانید به راحتی، این مشکل را مورد بررسی قرار دهید و با رفرش کردن نصب درایور ویدیو مشکل را حل کنید.

برای این منظور:

  • ابتدا دکمه های ترکیبی Windows key + X را با هم بگیرید تا بتوانید power user menu  را مشاهده کنید
  • در این صفحه Device Manager. را انتخاب کنید.
  • در این صفحه Display Adapters. را پیدا کنید وروی آن کلیک کنید تا گسترش پیدا کند
  • بر روی آداپتور مورد نظر راست کلیک کنید و بعد را انتخاب کنید.

 

یک روش سریع: در این شرایط می توانید گزینه Delete the driver software for this device نیز انتخاب کنید. با این کار، درایور کاملا حذف می شود. معمولا سیستم قادر است بعد از روشن شدن و بالا آمدن، درایور ها را بررسی کند و نسخه جدید را نصب کند. اما همیشه این اتفاق رخ نمی دهد. بسیاری از اوقات درایور شناسایی نمی شود و لاجرم باید به طور دستی، درایور را مجددا نصب کنید. پس ابتدا با روش اول، درایور را رفرش کرده و اگر باز مشکل حل نشد این بار استفاه از عبارت Delete the driver software for this device را تست کنید

در نهایت ok را بزنید.

 

گاهی درایورهای ویدیو دچار مشکل می شوند و یا فایل های ان ها مخدوش می شوند! برای حل این مشکل می توانید بروزرسانی درایورها را در راس کار خود قرار دهید تا بتوانید مشکل صفحه سیاه ویندوز را حل کنید
گاهی درایورهای ویدیو دچار مشکل می شوند و یا فایل های ان ها مخدوش می شوند! برای حل این مشکل می توانید بروزرسانی درایورها را در راس کار خود قرار دهید تا بتوانید مشکل صفحه سیاه ویندوز را حل کنید

در این مرحله می توانید سیستم را ریستارت کنید تا تغییرات و تنظیمات روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ اعمال شود.

بعد از این که سیستم ریستارت شد، درایور مورد نظر به طور اتومات شروع به نصب شدن می کند و اگر همه چیز عالی باشد، صفحه سیاه ویندوز نمایش داده نمی شود.

اما اگر احیانا این مشکل رخ داد، باید نرم افزارهای مربوطه را از وب سایت های مرتبط با سیستم خود دانلود و نصب کنید

 

غیرفعال کردن fast startup برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز

یکی از عواملی که موجب می شود، صفحه سیاه ویندوز را مشاهده کنید، این است که، به احتمال زیاد قابلیت fast startup روی سیستم تان فعال است.

با غیرفعال سازی آن مشکل شما به راحتی حل می شود.

برای این منظور:

Control Panel را باز کنید

در این صفحه System and Security را انتخاب کنید

بر روی Power options. کلیک کنید

در قسمت چپ، روی لینک Choose what the power button does  کلیک کنید

در نهایت، صفحه ای باز می شود که در میان آن عبارت Change settings that are currently unavailable  را مشاهده می کنید. روی این لینک کلیک کنید.

 

مطابق آن چه در این صفحه مشاهده می کنید می توانید، مشکل را از طریق دیگری، مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانید از شر صفحه سیاه ویندوز 10 در ورود این ویندوز راحت شوید
مطابق آن چه در این صفحه مشاهده می کنید می توانید، مشکل را از طریق دیگری، مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانید از شر صفحه سیاه ویندوز ۱۰ در ورود این ویندوز راحت شوید

در نهایت  تیک کنار Turn on fast startup (recommended)  را بردارید.

 

در این بخش از تنظیمات برای حل مشکل سیاه شدن صفحه ورود به ویندوز، عبارت Turn on fast startup را مشاهده می کنید که معمولا تیک دار است. برای ادامه ماجرای این مساله، باید تیک آن را بردارید
در این بخش از تنظیمات برای حل مشکل سیاه شدن صفحه ورود به ویندوز، عبارت Turn on fast startup را مشاهده می کنید که معمولا تیک دار است. برای ادامه ماجرای این مساله، باید تیک آن را بردارید

با این کار، باید گزینه Save changes را در پایین کلیک کنید تا تغییرات اعمالی ذخیره شوند.

بعد از ذخیره سازی، لازم است که سیستم را ریستارت کنید.

نکته: توجه کنید که بر اساس نوع پیکربندی سخت افزاری ممکن است که سیستم از قابلیت fast startup بهره مند نباشد.

 

شیوه

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز با غیر فعال سازی high contrast

یکی دیگر از آپشن هایی که ممکن است موجب نمایش صفحه سیاه ویندوز شود، این است که high contrast را روی سیستم خود فعال کرده باشید.

برای غیر فعال سازی این ویژگی باید وارد حالت Safe Mode شوید.

بعد از این که وارد حالت Safe Mode شدید ( دستورات در بالا آورده شد )، لازم است که دستورات زیر را روی سیستم اعمال کنید:

اپلیکیشن Settings. را باز کنید

بر روی Ease of Access کلیک کنید

بر روی High contrast. کلیک کنید

با این کار یک منوی باز شونده نمایش داده می شود که از این طریق می توانید تنظیمات را روی None قرار دهید.

 

High contrast نیز آپشن دیگری است، که می تواند در حل مشکل صفحه سیاه ویندوز 10 به شما کمک کند.
High contrast نیز آپشن دیگری است، که می تواند در حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۱۰ به شما کمک کند. تنظیمات یاد شده را روی حالت گفته شده مطابق عکس قرار دهید و مشکل را دوباره بررسی کنید

در نهایت برای اعمال شدن تنظیمات، کافی است که سیستم را ریستارت کنید

 

روش حل مشکل صفحه سیاه ویندوز با خاتمه فرآیند Run بعد از اتمام فرآیند ها

یکی از علت هایی که موجب می شود، سیستم عامل، درست لود نشود و صفحه سیاه را نمایش دهد این است که، فرآیند Run بعد از اجرای کاری، هنوز خاتمه نیافته باشد.

روش حل این موضوع نیز بدین صورت است که می توانید به کمک آن به راحتی، یک فرآیند جدید تعریف کنید که خاتمه اجرای فرآیند های قبلی باشد. بدین منظور دستورات زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه های ترکیبی Ctrl + Shift + Esc را با هم بگیرید، تا Task Manager باز شود .
  • تب های Processes یا Services را مورد بررسی قرار دهید تا عبارت هایی مثل RunOnce.exe و RunOnce32.exe. را بیابید.
  • اگر توانستید این ویژگی ها را در تب Processes پیدا کنید، آیتم را انتخاب کنید و End task. را کلیک کنید.
  • اگر این ویژگی را در Services یافتید، بر روی آیتم مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Stop را انتخاب کنید .
  • در ادامه بر روی File. کلیک کنید
  • گزینه Run new task. را انتخاب کنید
  • حالا در کادر مورد نظر، عبارت زیر را بنویسید تا سیستم شما ریستارت شود و فرآیند run متوقف شود.

shutdown -t00 –r

  • با نوشتن این عبارت حالا ok را بزنید.

 

عبارت shutdown -t00 –r را می توانید به عنوان یک دستورالعمل برای پایان اجرای یک وضعیت، و شات داون شدن سیستم، مورد استفاده قرار دهید.  گاهی با پایان یافتن فرآیند های نیمه کاره، صفحه سیاه ورودی ویندوز حل می شود
عبارت shutdown -t00 –r را می توانید به عنوان یک دستورالعمل برای پایان اجرای یک وضعیت، و شات داون شدن سیستم، مورد استفاده قرار دهید.
گاهی با پایان یافتن فرآیند های نیمه کاره، صفحه سیاه ورودی ویندوز حل می شود

بعد از انجام این کار، اگر سیستم به طور اتوماتیک ریستارت نشد خودتان می توانید این کار را انجام دهید تا فرآیند به راحتی، به اتمام برسد و سیستم ریستارت شود و به سلامتی لود شود!

 

ایجاد اکانت کاربری جدید در حالت امن

مشکلی که توسط اکانت کاربری رخ می دهد، می تواند علت ایجاد صفحه سیاه ویندوز شود. برای این که مطمئن شوید مشکل از این بابت رخ داده یا نه! می توانید یک اکانت کاربری جدید در حالت امن ویندوز بسازید.

شیوه ساختن اکانت کاربری در Safe Mode ویندوز ۱۰ به روال زیر است:

Start. را باز کنید

Command Prompt. را جستجو کنید

بر روی نتیجه راست کلیک کنید و گزینه  Run as an Administrator. را انتخاب کنید

دستور زیر را در پنجره بنویسید:

net user tempuser /add

و بعد اینتر را بزنید

دقت کنید که در دستور بالا عبارت tempuser را مشاهده می کنید. قبل از این که اینتر را بزنید، باید نام tempuser را به نام کاربری مورد نظر خودتان تغییر دهید تا اکانت به نام تغییر یافته، ایجاد شود.

در ادامه دستور زیر را بنویسید :

net localgroup administrators admin /add

و بعد اینتر را بزنید.

فراموش نکنید که باید admin را به نامی که می خواهید تغییر دهید .

 

برای از بین بردن صفحه سیاه ویندوز، می توانید، به راحتی، دستورالعمل های متفاوتی در کامند پرامپت استفاده کنید اما این گزینه ویژه ویندوز 10 می باشد
برای از بین بردن صفحه سیاه ویندوز، می توانید، به راحتی، دستورالعمل های متفاوتی در کامند پرامپت استفاده کنید اما این گزینه ویژه ویندوز ۱۰ می باشد

در نهایت بعد از انجام تنظیمات و تغییراتی که در بالا اشاره شد، لازم است که ویندوز را ریستارت کنید.

توجه: دقت کنید که ما در این شیوه، از طریق کامند پرامپت اقدام به ایجاد یک اکانت کاربری جدید کردیم. معمولا برای ایجاد اکانت کاربری جدید از اپلیکیشن تنظیمات استفاده می شود، اما در حالت امن، ویندوز ۱۰ اجازه ساختن اکانت کاربری نمی دهد!

بعد از این که، سیستم ریستارت شد، اگر صفحه سیاه را تجربه نکردید این بدین معنی است که مشکل یاد شده، بخاطر اکانت کاربری مورد نظر رخ داده است.

آن چه در این بخش ارائه شد در واقع مشکلاتی بود که در ویندوز ۱۰ رخ می دهند و موجب می شوند صفحه سیاه ویندوز بعد از بوت شدن یا لود شدن ویندوز نمایش داده شوند.

در صورتی که بدین صورت مشکل شما حل نشد، راه حل های احتمالی ویندوز ۸ و ۸٫۱ و ۷ را نیز دنبال کنید. در صورتی که باز مشکل به قوت خود باقی است، با تعویض ویندوز، مشکل را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که ابزار نصب ویندوز مشکلی نداشته باشد و فرآیند کامل صورت گیرد، احتمال می رود که، مشکل سخت افزاری است و نیاز به نظر و تجربه یک فرد متخصص تر دارید.

 

 

حل  مشکل صفحه سیاه  ویندوز ۸

در ویندوز ۸ نیز، معمولا کاربران گاهی با صفحه سیاه روی مانیتور مواجه می شوند.

اما برخی روش های مقابله با صفحه سیاه ویندوز ۸، همان شیوه های عمومی است که در بالا به آن ها پرداختته شد.

و برخی شیوه های حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۸ نیز به طور مخصوص برای این ویندوز، و ساختار آن ارائه شده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

 

اولین گام ها برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۸

وقتی که به محض روشن کردن لپ تاپ یا پی سی خود، و یا حتی بعد از نصب ویندوز، با صفحه سیاه ویندوز مواجه شدید، می توانید راهکارهای عمومی را در پیش بگیرید. این راه کار ها به صورت زیر می باشند:

  • ریستارت کردن سیستم
  • خاموش کردن کامل سیستم
  • جدا کردن منابع اضافی و افزوده شده به سیستم

در صورتی که یکی از موارد زیر را انجام دادید و کماکان مشکل حل نشد، می توانید راه کار های بعدی را روی ویندوز ۸ برای درست کردن صفحه سیاه ویندوز، اعمال کنید

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز بعد از بوت شدن ویندوز ۸

برای این شرایط، به منظور بر طرف کردن صفحه سیاه ویندوز، گام های زیر را روی سیستم خود اعمال کنید:

  • سیستم خود را ریستارت کنید و نرم افزار بوت ویندوز ۸ را در CD/DVD قرار دهید
  • در باکس Windows Setup بر روی nest کلیک کنید
  • در صفحه ای که نمایان می شود، گزینه Repair your computer. را انتخاب کنید
  • بر روی صفحه Choose an option، گزینه ای به نام Troubleshoot. را انتخاب کنید
  • در این صفحه بر روی Advanced options. کلیک کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود آپشن های مختلفی است که لازم است روی Command Prompt. کلیک کنید.
  • در صفحه کامند پرامپت، عبارت C:  را بنویسید و بعد اینتر را بزنید.
  • در ادامه، دستور BCDEDIT /SET {DEFAULT} BOOTMENUPOLICY LEGACY را بنویسید و اینتر را بزنید
  • در نهایت روی Exit کلیک کنید تا از صفحه خارج شوید.
  • بعد از این، به صفحه Choose an option ( مرحله ۴ ) برگردید تا بتوانید سیستم را ریستارت کنید.
  • به محض این که سیستم شروع به ریستارت شدن کرد، F8 را بزنید تا بتوانید صفحه Advanced Boot Options را مشاهده کنید
  • در صفحه ای که باز می شود، اطمینان داشته باشید که Safe Mode تیک دار است و انتخاب شده و در نهایت اینتر را بزنید.
  • در ادامه، وارد ویندوز ۸ شوید. البته برای این کار لازم است که به حالت administrator وارد شوید.
  • از صفحه Start بر روی Desktop  کلیک کنید تا به صفحه دسکتاپ بروید.
  • در این مرحله روی Settings کلیک کنید
  • در این بخش، باید به دنبال Control Panel. باشید و کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده به نام AllControl Panel Items، بر روی Programs and Features کلیک کنید
  • با صفحه ای که باز می شود، باید بتوانید روی View installed updates کلیک کنید.
  • در صفحه Installed Updates، بر روی نصب شده های اخیر کلیک کنید

 

هنگامی که از ویندوز 8 استفاده می کنید و با روشن کردن سیستم ویندوزی خود، با صفحه سیاه روبرو می شوید راهکارهای متفاوت نظیر آن چه در بالا گفته شده می تواند مشکل شما را حل کند و صفحه سیاه ویندوز را از میان بردارد
هنگامی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید و با روشن کردن سیستم ویندوزی خود، با صفحه سیاه روبرو می شوید راهکارهای متفاوت نظیر آن چه در بالا گفته شده می تواند مشکل شما را حل کند و صفحه سیاه ویندوز را از میان بردارد – البته برخی راه کار ها مثل، آپدیت نرم افزار درایور، و یا حتی حذف آن و نصب مجدد، می تواند مشکل گشای معضل پیش امده باشد.

در دیوایس منجر هم می توانید، درایور ها را بروز رسانی کنید و یا اینکه، آن ها را حذف کنید

 

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۸٫۱

معمولا در ویندوز ۸٫۱ نیز، مانند سایر ویندوز ها گاهی مشکل نمایش صفحه سیاه رخ می دهد. صفحه سیاهی که در این ویندوز معمولا مشاهده می شود، در کنار نشان گر موس قرار دارد. برای حل این معضل در ویندوز ۸٫۱ شیوه های مختلفی ارائه شده، روش مرسوم و مشترک بین آن و سایر ویندوز ها، ریستارت کردن، شات داون کردن، جدا کردن دیوایس های خارجی از سیستم و البته چند کار دیگر مثل ورود به حالت امن سیستم وحذف برخی نرم افزار ها و غیره است.

اما شیوه های اختصاصی که معمولا با انجام آن صفحه سیاه ویندوز ۸٫۱ از بین رفته شامل موارد زیر می شود:

راه حل اول 

  • ابتدا، کلید های ترکیبی Ctrl+Alt+Del را بزنید تا بتوانید task manager را باز کنید.
  • در ادامه روی گزینه file کلیک کنید و new task را انتخاب کنید
  • در ادامه msconfig را بنویسید و بعد ok را بزنید.
  • با این کار باید system configuration باز شود.
  • در این بخش به دنبال تب tools باشید و در آن Restore Reset to Earlier Dat را انتخاب کنید.
  • در نهایت باید اوکی را بزنید

راه حل دوم

  • در صفحه سیاه ویندوز، لازم است که بتوانید دکمه پاور را دریابید و عبارت Restart را در آن کلیک کنید.
  • دکمه شیفت را فشار دهید و به این کار ادامه دهید تا بتوانید، منو ها را ببینید.
  • در ادامه Troubleshoot را مد نظر قرار دهید و تنظیمات لازم و اقدامات لازم را انجام دهید
  • و در نهایت سیستم را ریستارت کنید

اگر از این مرحله توانستید مشکل ویندوز را حل کنید، و صفحه سیاه را رفع کنید، مشکل نرم افزاری بوده و حل شده در غیر اینصورت می توان گفت که مشکل از درایور است و یا اینکه گرافیک مشکل دارد.

برای حل این مشکل، بهترین کار این است که وارد حالت سیف مود یا حالت امن ویندوز ۸٫۱ شوید.

راه حل رفع و از میان بردن صفحه سیاه ویندوز، برای حل مشکل ورود به ویندوز
راه حل رفع و از میان بردن صفحه سیاه ویندوز، برای حل مشکل ورود به ویندوز

راهکار لازم برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز ۸٫۱ از طریق حالت امن به شرح زیر است:

  • ابتدا دکمه F8  را فشار دهید
  • بر روی عبارت advance repair option کلیک کنید
  • در صفحه ای که مشاهده می کنید روی Troubleshoot نیز کلیک کنید
  • در صفحه ای مشاهده می کنید روی Advance Option کلیک کنید
  • در این موقعیت باید window startup settings را انتخاب کنید.
شیوه حذف صفحه سیاه ورودی ویندوز در ویندوز  8.1
شیوه حذف صفحه سیاه ورودی ویندوز در ویندوز ۸٫۱

در این حالت وارد حالت سیف مود یا حالت امن ویندوز شده اید. اولین کاری که باید کنید این است که از طریق  devices manger ، کارت گرافیک اینتل را غیر فعال کنید.

بعد از این کار باید سیستم را ریستارت کنید تا حالت کاربری به حالت عادی و معمولی ویندوز برگردد.

در حالت امن برای این که بتوانید دیوایس منجر را باز کنید، لازم است که بر روی دکمه My Computer راست کلیک کنید و peroperties یعنی اخرین گزینه را انتخاب کنید.

با این کار می توان حدس زد که مشکل از چه ناحیه ای است. اما اگر مشکل کماکان پا بر جاست می توانید شیوه های زیر را دنبال کنید.

 

اجرای System File Checker

برای این مرحله از حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، لازم است که، ابتدا:

  • command prompt  را راه اندازی کنید ( برای این مورد باید مجوز دسترسی ادمین داشته باشید برای این کار، کلید ترکیبی  Windows key + X را بگیرید و بعد از پنجره ای که نمایش داده می شود، گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید )

 

 System File Checker نیز ابزاری است که به شما کمک می کند بتوانید مشکل صفحه سیاه در ویندوز 10 را حل کنید
System File Checker نیز ابزاری است که به شما کمک می کند بتوانید مشکل صفحه سیاه در ویندوز ۱۰ را حل کنید
  • در این حالت، صفحه کامند پرامپت باز می شود. کاری که باید کنید این است که، دستور SFC  را صادر کنید برای صدور این دستور می توانید sfc /scannow را بنویسید و بعد اینتر را بزنید تا دستور مورد نظر اجرا شود.

 

در ویندوز 8.1 می توانید به کمک دستورات کامند، عبارت scannow را مورد استفاده قرار دهید و اقدام به حل مشکل سیاه شدن ورودی ویندوز کنید
در ویندوز ۸٫۱ می توانید به کمک دستورات کامند، عبارت scannow را مورد استفاده قرار دهید و اقدام به حل مشکل سیاه شدن ورودی ویندوز کنید

با این دستور اگر مشکل از فایل های سیستمی باشد، به راحتی می توانید، مشکل را به سیستم سپرده تا به طور اتوماتیک، مشکلات سیستم فایل مورد بررسی قرار گرفته و حل شوند.

 

در نهایت لازم است که سیستم خود را بعد از ریستارت و حل مشکلات، مورد بررسی قرار داده و درایورها و نرم افزارهای لازمی که روی ان نصب بوده و حذف کرده اید را نصب کنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه ورودی ویندوز ۷

اگر شما کاربر ویندوز ۷ هستید و با مشکل، سیاه شدن صفحه ویندوز روبرو شده اید، می توانید همچون دستوراتی که در ویندوز های جدید تر اعلام کردیم، از یک سری شیوه های مرسوم و مشترک استفاده کنید.

در صورتی که با ریستارت کردن، شات داون شدن و حتی جدا کردن ابزارهای خارجی، از سیستم و یا چک کردن کابل ها مشکل حل نشود، می توانید از راه کار های زیر برای این منظور برای حل مشکل سیاه شدن نمایشگر ویندز ۷ بهره مند شوید.

 

۷ راه حل مشکل سیاه شدن نمایشگر ویندوز ۷

برای این منظور، ما سعی بر این داشته ایم که تمام علت های صفحه سیاه ویندوز ۷ را بررسی کنیم و به ان ها بپردازیم. راهکارهای زیر را از ابتدا، روی سیستم اعمال کنید.

 

راهکار اول: بوت کردن سیستم با  Last Known Good Configuration

“Last Known Good Configuration یکی از بخش های ویندوز ۷ است که من بسیاری از مشکلاتم را با آن حل کرده ام.

برای این که بتوانید مشکل را بدین صورت حل کنید راه کار های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا سیستم را ریستارت کنید
  • هنگام ریستارت شدن، دکمه f8 را بزنید
  • با زدن این دکمه، صفحه ای باز می شود، که می توانید در آن عبارت “Last Known Good Configuration را مشاهده کنید.
  • نشانگر انتخابی را با دکمه های جهتی روی این گزینه اورده و بعد اینتر را بزنید.

با این کار، این دستور سیستم شما را به آخرین باری می برد، که به خوبی سیستم روشن شده و توانسته اید با آن کار کنید.

 

صفحه سیاه ویندوز 7
در آپشن های بوت ویندوز ۷، گزینه Last Known Good Configuration وجود دارد که به شما کمک می کند، هر بار پس از استفاده درست و بدون دردسر از ویندوز، با مشکلی مواجه می شوید، آن را مورد استفاده قرار دهید و بوت ویندوز را در حالت قدیمی و بدون عیب، دنبال کنید

معمولا مشکل صفحه سیاه ویندوز در همین مرحله حل می شود اما اگر اوضاع همچنان مثل سابق است، راه کار های بعدی را دنبال کنید .

 

راهکار دوم: حذف Windows security update

معمولا درایور مربوط به نمایشگر یا کارت گرافیک، بخشی است که در تمام ویندوز ها به شما پیشنهاد داده ایم که آن را از حالت نصب خارج کنید و مجددا آن را نصب کنید یا آن را بروز رسانی کنید.

برای انجام این کار در ویندوز ۷ باید راهکار زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه های ترکیبی Ctrl + Alt + Delete, را بگیرید تا بتوانید وارد بخش Task Manager شوید
  • در صفحه ای که باز می شود، تب Processes را انتخاب کنید، و exe را پیدا کنید
  • بر روی پروسه انتخاب شده، راست کلیک کنید و گزینه End Process را انتخاب کنید.
  • حالا باید یک وظیفه جدید ایجاد کنید. برای این کار بر روی File کلیک کنید و New Task را بزنید.
  • در ادامه، موارد لازم را بنویسید (exe ) و بعد اوکی را بزنید.
  • در این مرحله Windows taskbar نمایش داده می شود.
  • حالا به Start بروید و با کمک کادر جستجو، “programs and features” را بنویسید و با نمایش نتیجه روی ان کلیک کنید
  • حالا View Installed Updates را پیدا کنید. روی ان کلیک کنید تا لیست آپدیت ها نمایش داده شود.
  • آپدیت ها را در زیر دسته بندی Windows پیدا کنید
  • حالا نام اپدیت ها و تاریخ این بروز رسانی ها را مشاهده کنید. اگر این بروز رسانی ها با نام های کد بندی شده نظیر KB2607712, KB976098 and KB915597 نمایش داده شوند، اگر تاریخ نصب شدن آن ها به اتفاق صفحه سیاه نمایشگر نزدیک است، روی ان ها کلیک کنید و آن ها را حذف کنید.
  • بعد از این کار فراموش نکنید که سیستم را ریستارت کنید

 

راهکار سوم: استفاده از مرکز مدیریت ابزارها

  • ابتدا دکمه های ترکیبی Ctrl + Alt + Delete, را بگیرید تا بتوانید وارد بخش Task Manager شوید
  • در صفحه ای که باز می شود، تب Processes را انتخاب کنید، و exe را پیدا کنید
  • بر روی پروسه انتخاب شده، راست کلیک کنید و گزینه End Process را انتخاب کنید.
  • حالا باید یک وظیفه جدید ایجاد کنید. برای این کار بر روی File کلیک کنید و New Task را بزنید.
  • در ادامه، موارد لازم را بنویسید (exe ) و بعد اوکی را بزنید.
  • در این مرحله Windows taskbar نمایش داده می شود.
  • حالا به منوی استارت بروید و Device Manager را در کادر جستجو بنویسید و بعد، آن را در صفحه نتایج بعد از نمایش، انتخاب و اینتر کنید
  • در میان درایورهایی که نمایش داده می شود، display adapter را پیدا کنید و روی آن دو بار کلیک کنید و یا راست کلیک کنید و گزینه Update Driver Software” را انتخاب کنید

 

در ویندوز 7 برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایشگر، قبل از ورود به آن، می توانید از بروزرسانی درایور ها استفاده کنید
در ویندوز ۷ برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایشگر، قبل از ورود به آن، می توانید از بروزرسانی درایور ها استفاده کنید

در نهایت طبق دستوراتی که مشاهده می کنید، فرآیند را دنبال کنید و در نهایت، پنجره را ببندید و فراموش نکنید که سیستم را باید ریستارت کنید.

 

راهکار چهارم: رجیستری ویندوز را چک کنید

در این مرحله کار کمی ریسک پذیر می شود. برای حل مساله سیاه شدن صفحه ویندوز،  می توانید از رجیستری کمک بگیرید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

  • ابتدا دکمه های ترکیبی Ctrl + Alt + Delete, را بگیرید تا بتوانید وارد بخش Task Manager شوید
  • در صفحه ای که باز می شود، تب Processes را انتخاب کنید، و exe را پیدا کنید
  • بر روی پروسه انتخاب شده، راست کلیک کنید و گزینه End Process را انتخاب کنید.
  • حالا باید یک وظیفه جدید ایجاد کنید. برای این کار بر روی File کلیک کنید و New Task را بزنید.
  • در ادامه، موارد لازم را بنویسید (exe ) و بعد اوکی را بزنید.
  • در این مرحله Windows taskbar نمایش داده می شود
  • در این مرحله به منوی استارت بروید و از کادر جستجو regedit را سرچ کرده و روی نتیجه کلیک کنید تا پنجره رجیستری ویندوز ۷ باز شود
  • در صفحه باز شده، مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon را پیدا کنید و دنبال کنید
  • کلید WinLogon را پیدا کنید و بر روی ان کلیک کنید تا محتویات قابل تنظیم آن در سمت راست صفحه نمایش داده شود.
  • گزینه Shell را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید
  • مقدار value در این گزینه باید exe باشد. اگر این گزینه را نمی بینید روی ان کلیک کنید مقدار ان را به explorer.exe تغییر دهید.
  • در نهایت روی ok کلیک کنید تا تنظیمات روی کلید مورد نظر ذخیره شود
  • حالا از بخش رجیستری خارج شوید

در این لحظه می توانید با ریستارت کردن سیستم، مشکل را بررسی کنید و ببینید که آیا تغییرات در رجیستری کمکی به حل مشکل صفحه سیاه ویندوز در بدو ورود می کند یا نه!

 

راه کار پنجم: جستجو و حذف نرم افزارهای مخرب

نرم افزارهای مخرب نیز می توانند فایل های سیستمی را دستخوش تغییر قرار دهند و با ایجاد مشکلاتی، مانع از کارکردن درست نرم افزار ها شوند. برای این منظور، بهترین کار این است که در این مرحله، به دنبال بررسی و حذف نرم افزارهای مخرب باشید.

راهکارهای زیر را در این باره روی سیستم خود اعمال کنید:

  • ابتدا سیستم را ریستارت کنید و دکمه f8 را بزنید تا جایی که بتوانید سک صفحه مشکی ببینید که در ابتدای ان عبارت Safe Mode with Networking نوشته شده است ( گزینه اول یا دوم )
  • روی عبارت Safe Mode with Networking کلیک کنید. دقت کنید که باید هنگام استفاده از این قابلیت، به اینترنت دسترسی داشته باشید.
  • حالا وارد ویندوز شوید. دقت کنید که اگر اکانت های کاربری زیادی روی سیستم قرار دارد، با آن اکانتی وارد شوید که دسترسی و مجوز administrator دارد .
  • حالا در همین حالت، مرورگر را باز کنید و به دنبال نرم افزار Malwarebytes Anit-Malware و نسخه جدید آن باشید. ( برای دسترسی به چنین برنامه ای کلیک کنید )
  • بعد از این که توانستید یکی از بهترین نرم افزار ها را دانلود کنید، از قابلیت اسکن آن بعد از نصب استفاده کنید و فرصت کافی به آن بدهید تا تمام بخش های ویندوز و فایل های شما را اسکن کند. در صورتی که نرم افزار مخرب، ویروس و یا هر چیز دیگری توسط نرم افزار کشف شد، ان را سریع از بین ببرید.
  • بعد از این که مطمئن شدید تمام بد افزار ها را حذف کرده اید، سیستم را ریستارت کنید و آن را به حالت معمولی بوت کنید و حل شدن موضوع را بررسی کنید. آیا این مرحله مشکل شما را حل کرد ؟ اگر نه راه حل بعدی نیز هنوز وجود دارد:

 

راهکار ششم: اعمال System Restore از طریق Safe Mode

در این مرحله استفاده از قابلیت Safe Mode نیز بهترین مشکل گشا است.

برای استفاده از این قابلیت، و استفاده از سیستم ریستور، توصیه می کنیم که:

  • ابتدا سیستم را ریستارت کنید
  • در حین ریستارت شدن، دکمه f8 را بگیرید
  • بعد از این که توانستید یک صفحه سیاه ببینید که ابتدای آن Safe Mode نوشته شده است ( همان صفحه در مرحله قبل )، به راحتی، می توانید آن را انتخاب کنید.
  • حالا می توانید در حالت Safe Mode وارد سیستم خود شوید. در صورتی که اکانت های زیادی دارید، از ان اکانتی وارد شوید که امکان مجوز ادمین دارد.
  • بعد از وارد شدن به رایانه، با مجوز دسترسی ادمین، به بخش استارت بروید و در کادر جستجو عبارت System Restore را بنویسید و بعد از نمایش نتایج، روی گزینه System Restore کلیک کنید
  • حالا در این بخش آن گزینه ریستوری انتخاب کنید که دوست دارید سیستم شما بعد از ریستارت و ریستور شدن، به ان حالت برگردد.
  • بعد از انتخاب Next و بعد Finish را بزنید.

بعد از انجام تنظیمات لازم، سیستم را ریستارت کنید و اجازه دهید سیستم به حالت معمولی بوت شود.

در این حالت اگر مشکل از سخت افزار نباشد، مطمئن باشید که باید مشکل صفحه سیاه ویندوز حل شود.

 

راهکار هفتم: استفاده از System Recovery برای اعمال سیستم ریستور

توجه کنید که منظور ما از سیستم ریستور، ریستارت کردن سیستم نیست!

برای استفاده از این قابلیت نیز:

  • ابتدا سیستم را ریستارت کنید و دکمه f8 را انقدر بزنید تا صفحه سیاه مشهور باز شود.
  • در این صفحه سیاه باید گزینه Repair your computer را مشاهده کنید
  • این گزینه را انتخاب کنید و برای ورود به سیستم و تعمیر آن، اطلاعات کاربری خود را وارد کنید
  • در این حالت پنجره System Recovery Options را مشاهده می کنید
  • برای این مرحله، System Restore” را انتخاب کنید
  • در این بخش نیز می توانید، با انتخاب restore point مورد نظر خود، سیستم را طوری فراخوانی کنید که به تنظیمات مربوط به restore point  برود.
  • بعد از این باید سیستم را ریستارت کنید

با انجام این کار، اگر سیستم شما کماکان مشکل دارد، باید به یک متخصص سخت افزار مراجعه کنید.

 

حل مشکل سیاه شدن صفحه ویندوز بعد از حالت  sleep/hibernate

در بسیاری از موارد، بعد از این که سیستم های ویندوزی را به حالت  sleep/hibernate  می بریم، وقتی که می خواهیم دوباره به حالت معمولی برگردیم و با ویندوز کار کنیم، متوجه می شویم که ویندوز به درستی لود نشده است. البته گاهی لودینگ ویندوز با مشکل خاصی مواجه نیست، اما کماکان صفحه سیاه ویندوز پدیدار می شود و به حالت مورد نظر باقی می ماند.

برای حل مشکل سیاه شدن صفحه ورودی ویندوز، بعد از حالت  sleep/hibernate  راهکار خاصی وجود دارد که بهتر است قبل از هر کار دیگری ( که معمولا در بالا به آن اشاره کرده ایم ) این راه خاص را در نظر بگیرید.

برای این کار لازم است که از پیکربندی BIOS استفاده کنید

 

نحوه استفاده از پیکربندی BIOS برای حل صفحه سیاه ویندوز بعد از  sleep/hibernate

برای بهتره مندی از این شیوه لازم است که، ابتدا بدانید که برای ورود به پیکر بندی BIOS از کدام دکمه ها باید استفاده کنید.

در بسیاری از سیستم ها، این دکمه در واقع کلید del است. این کلید در سمت راست صفحه کلید، و در حوالی دکمه های end و ins است.

البته در برخی دیوایس های دیگر این کار بر عهده کلید های f`12 و یا f9 است.

برای پیدا کردن این راه حل بهتر است که به دنبال دستورالعمل های سازنده لپ تاپ خود باشید مثلا می توانید اینترنت را سرچ کنید یا این که، به وب سایت سازنده لپ تاپ خود مراجعه کنید.

 

به کمک جستجوی نوع سیستم خود در اینترنت، به دنبال شیوه تنظیمات و پیکر بندی BIOS باشید
به کمک جستجوی نوع سیستم خود در اینترنت، به دنبال شیوه تنظیمات و پیکر بندی BIOS باشید

خب بعد از این که کلید مورد نظر را یافتید نوبت به این می رسد که از آن استفاده کنید. روش استفاده نیز بدین ترتیب است که ابتدا سیستم را باید ریستارت یا شات داون کنید. هنگامی که سیستم را روشن می کنید و یا این که در حال ریستارت شدن است، کلید مورد نظر را می زنید تا با صفحه ای مطابق صفحه زیر مواجه شوید:

 

با فعال سازی، دو آپشن اولیه در این اسکرین، می توانید به سیستم یاد دهید و آن را طوری برنامه ریزی کنید که فقط با فشردن کیبرد یا دکمه موس، نمایشگر را بیدار کنید. اما اپشن جالب این که می توانید این بیدار سازی را با کمک پسورد امن کنید تا بعد از روشن شدن نمایشگر هرکسی جز خودتان به ان دسترسی نداشته باشد
با فعال سازی، دو آپشن اولیه در این اسکرین، می توانید به سیستم یاد دهید و آن را طوری برنامه ریزی کنید که فقط با فشردن کیبرد یا دکمه موس، نمایشگر را بیدار کنید. اما اپشن جالب این که می توانید این بیدار سازی را با کمک پسورد امن کنید تا بعد از روشن شدن نمایشگر هرکسی جز خودتان به ان دسترسی نداشته باشد

این صفحه ای که مشاهده می کنید برای سیستم های مختلف متفاوت است اما دو آپشن مشابه دارد که می توانید در سیستم های خود آن را دقیقا یا به طور مشابه بیابید. این دو گزینه به ترتیب زیر هستند:

  • power on my mouse
  •   power on by keyboard

به صورت پیش فرض این آیتم ها غیرفعال هستند و عبارت مقابل آن ها disable است.

وقتی که این آپشن ها روی حالت غیر فعال تنظیم شده باشند، بدین معنی است که سیستم شما بعد از حالت sleep/hibernate   با کمک کیبورد و یا موس قابل بیدا شدن و فعال شدن نیستند. بنابراین لازم است که آن ها را فعال کنید.

بعد از انجام تنظیمات باید روی گزینه Save & Exit کلیک کنید. با این کار سیستم ریستارت می شود و باید به طور کاملا سالم راه اندازی شود.

در چنین شرایطی با وجود این تنظیمات، اگر بار دیگر سیستم را روی حالت های sleep/hibernate تنظیم کنید با یک اشاره موس و یا فشردن یک کلید روی کیبرد، آن ها را فعال خواهید کرد.

در صورتی که مشکل حل نشود و یا این آپشن های مورد نظر روی فعال به صورت پیش فرض ست شده باشند، از راه کار های قبلی برای حل مشکل ویندوز خود استفاده کنید.

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، بعد از بروز رسانی سالانه ویندوز ۱۰

یکی از مشکلاتی که بعد از روی کار آمدن ویندوز ۱۰ مشاهده شد، این بود که بعد از بروز رسانی های سالانه، برای برخی سیستم ها، اولین تجربه ویندوز بروز رسانی شده، یک صفحه سیاه بود که به هیچ عنوان قصد ترک ویندوز را نداشت!

در تجربه ای که داشتیم، بعد از این که سیستم ویندوز ۱۰ را بروز رسانی کردیم، ابتدا با پیام Hi, let’s get started مواجه شدیم. با ورود به ویندوز شاهد یک صفحه سیاه بودیم که نمایشگر را کاملا سیاه کرده بود.

این صفحه سیاه بدین معنی بود که ما حق ورود به ویندوز را نداشتیم و نمی توانستیم عملا هیچ کاری کنیم. راه کاری که در این شرایط به ما کمک کرد تا موفق به حذف صفحه سیاه ویندوز شویم، به شرح زیر است:

شاید برای شما، راه کاری های ساده تری هم جواب دهد اما من مستقیما به سمت خاصیت Safe Mode. رفتم و از این طریق توانستم مشکل را حل کنم.

برای این منظور گام های زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه Shift را بگیرید و بعد از طریق منوی ویندوز، سیستم را ریستارت کنید ( شیفت و ریستارت به طور موازی اجرا شوند )
  • وقتی کامپیوتر بوت شد، Troubleshoot را انتخاب کنید
  • در این حالت، در صفحه باز شده Advanced را انتخاب کنید
  • و در ادامه Startup  را انتخاب کنید
  • حالا Restart کنید
  • وقتی سیستم در حال بوت شدن است، دکمه F4 را بزنید تا Enable Safe Mode انتخاب شود.
  • وقتی در حالت دسکتاپ هستید، در بخش جستجو عبارت msconfig را بنویسید.
  • با این کار صفحه ای باز می شود با تب های متفاوت! در این میان Services را انتخاب کنید
  • آپشن Hide all Microsoft services را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید
  • در ادامه آپشن Disable all را انتخاب کنید
  • در این مرحله Startup  را انتخاب کرده، و روی گزینه Open Task Manager کلیک کنید
  • تمام موارد Disable  را به Enabled تبدیل کنید ( در قسمت Status  )
  • و بعد Task Manager را ببندید
  • حالا در پنجره MSConfig تنظیمات را ok کنید و بعد سیستم را ریبوت کنید
تنظیمات لازم را پس از بروزرسانی ویندوز 10 به نسخه جدید، انجام دهید، تا از شر مشکل سیاه شدن صفحه ورود به ویندوز 10 راحت شوید
تنظیمات لازم را پس از بروزرسانی ویندوز ۱۰ به نسخه جدید، انجام دهید، تا از شر مشکل سیاه شدن صفحه ورود به ویندوز ۱۰ راحت شوید

با انجام این کار سیستم شما به طور کاملا شفاف ریبوت میشود  و باید به حالت نرمال باز شود و از حالت امن بیرون بیاید.

اگر مشکل همچنان به قوت خود باقی است، کافی است که، سیستم را از نظر درایورها و شیوه هایی که پیش از این بیان شده، مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که گاهی هنگام بروز رسانی ویندوز ۱۰، به سیستم دستگاه هایی خارجی متصل است که مانع از دست کار کردن سیستم می شود.

تمهیدات لازم را قبل از بروز رسانی در نظر بگیرید و ترجیحا بعد از این کارها، سیستم را بروز رسانی کنید.

اگر فکر می کنید به طور کامل سیستم شما با نسخه جدید ویندوز ۱۰، بعد از بروز رسانی سالانه مشکل دارد، بهترین کار این است که، به نسخه قبلی ویندوز خود برگردید.

 

بازگشت به ویندوز قبلی بعد از بروز رسانی سالانه ویندوز ۱۰

برای این که بعد از بروز رسانی به نسخه قبلی باز گردید شیوه زیر را تست کنید:

  • ابتدا به اپلیکیشن تنظیمات Settings بروید
  • از میان آپشن ها Update & security را انتخاب کنید
  • قسمت Go back to an earlier build را پیدا کنید و در آن قرار گیرید
  • در این مرحله روی Get started کلیک کنید

با انجام این کارها در این مرحله سعی کنید، طبق دستورالعمل ها تنظیمات را دنبال کنید و به همان نسخه قدیمی تر ویندوز باز گردید و از شر صفحه سیاه ویندوز راحت شوید.

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز در ویندوز xp

هر چند کمتر کاربر حرفه ای پیدا می شود که این روز ها از ویندوز xp استفاده کند، اما شاید شما هم مثل من یک سیستم قدیمی در منزل دارید که گاهی لازم می شود از پستوی، هارد آن اطلاعاتی را بیرون بکشید و التبه این سیستم انقدر قدیمی است که جز ویندوز ایکس پی را ساپورت نمی کند!

حالا فرض کنید که سیستم شما انقدر قدیمی است که حتی گاهی برای ورود روی صفحه سیاه گیر می کند و جلو تر نمی رود! برای حل این مشکل شاید تنها راهی که به نظرتان برسد، ریستارت مداوم سیستم باشد، اما در صورتی که بعد از یکی دو ریستارت مشکل حل نشود، بهتراست که از دستورالعمل های زیر در این باره استفاده کنید:

 

گام اول: ایجاد سی دی یا درایو bootable

ابتدا، یک سی دی را روی درایو سی دی بگذارید یا این که، یک فلش خالی را به سیستم خود وصل کنید و بعد نرم افزار Wondershare LiveBoot 2012 را اجرا کنید ( برای دانلود Wondershare LiveBoot 2012 کلیک کنید )

بعد از اجرای نرم افزار، صفحه ای مطابق، عکس زیرباز می شود. در این صفحه یک ساید بار وجود دارد، که در سمت چپ واقع شده است. در این ساید بار، گزینه how to create a bootable CD or usb drive. را انتخاب کنید تا سی دی یا درایو قابل بوت را ایجاد کنید

 

به منظور ساخت، سی دی قابل بوت، یا درایو قابل بودت لازم است که یک سی دی خام یا درایو خالی مورد استفاده قرار  داده و طبق آن چه در عکس مشاهده می کنید اقدام کنید
به منظور ساخت، سی دی قابل بوت، یا درایو قابل بودت لازم است که یک سی دی خام یا درایو خالی مورد استفاده قرار داده و طبق آن چه در عکس مشاهده می کنید اقدام کنید

بعد از این که این گزینه را انتخاب کردید روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا سی دی یا درایو مورد نظر ایجاد شود. درنهایت، می توانید سی دی یا درایو را از سیستم جدا کنید

 

گام دوم: بوت کردن سیستم با سی دی یا درایو قابل بوت

برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز xp لازم است که ابتدا سیستم را ریستارت یا شات داون کنید. قبل از این کار، سی دی یا درایور را به سیستم وصل کنید و بعد سیستم را ریستارت کنید. وقتی که سیستم در حال ریستارت و بوت شدن است، دکمه F12 را بزنید . شاید لازم باشد چند بار این گزینه را بزنید تا وارد صفحه و منوی Boot Device شوید

در این جا گزینه Onboard or USB CD-ROM Drive را انتخاب کنید

 

طبق دستور العمل ها، تا آن جا پیش بروید که به آپشنی مطابق این عکس برسید و روی دکمه اول کلیک کنید
طبق دستور العمل ها، تا آن جا پیش بروید که به آپشنی مطابق این عکس برسید و روی دکمه اول کلیک کنید

در نهایت، در این صفحه گزینه Boot from LiveBoo استفاده کنید تا بتوانید وارد کامپیوتر خود شوید.

 

گام سوم: حالا صفحه سیاه ویندوز را حذف کنید

تا به این جا توانسته اید با موفقیت وارد سیستم خود شوید و برای این کار از یک سی دی یا درایو قابل بوت و نرم افزار Wondershare LiveBoot 2012 استفاده کرده اید.

حالا برای ادامه ماجرا باز هم نیاز به این نرم افزار دارید. بعد از ورود به ویندوز ایکس پی، لازم است که نرم افزار Wondershare LiveBoot 2012 را اجرا کنید.

پس از اجرای این برنامه، به تب های بالای برنامه نگاه کنید و گزینه Windows Recovery را انتخاب کنید

بعد از انتخاب این گزینه، از سمت چپ، بین تمام آپشن ها به دنبال چیزی شبیه به عکس زیر یا عبارت Boot Crash Solution باشید.

 

در صورتی که در تب مورد نظر قرار گیرید و از ساید بار، آپشن مشخص شده را انتخاب کنید، می توانید لیست راه حل های صفحه نمایش سیاه رنگ در ویندوز ایکس پی را مشاهده و روی سیستم اعمال کنید
در صورتی که در تب مورد نظر قرار گیرید و از ساید بار، آپشن مشخص شده را انتخاب کنید، می توانید لیست راه حل های صفحه نمایش سیاه رنگ در ویندوز ایکس پی را مشاهده و روی سیستم اعمال کنید

در این قسمت می توانید تمام دستورالعمل هایی که به شما کمک می کند صفحه سیاه ویندوز را حذف کنید، در اختیار داشته باشید.

وقتی که توانستید دستورالعمل ها را اجرا کنید، سی دی یا درایو مورد نظر را ازسیستم خارج کنید و بعد سیستم ویندوزی خود را ریستارت کنید تا به صورت نرمال بالا بیاید.

بدین ترتیب می توانید از سد صفحه سیاه ویندوز xp رها شوید.

 

حل مشکل صفحه سیاه ویندوز با ۴ دستور command prompt

وقتی که با مشکل سیاه شدن صفحه ویندوزی خود در هر ویندوزی مواجه می شوید، به طور اشتراکی، ۴ دستور وجود دارد که می تواند سیستم شما را از بیس مورد پردازش قرار دهد و مشکل آن را حل کند.

برای حل این مشکل، می توانید روش های زیر را دنبال کنید:

ابتدا لازم است که پنجره command prompt را باز کنید. برای ویندوز ۱۰ می توانید این ویژگی را به حالت ادمین باز کنید.

بعد از باز کردن صفحه سیاه مشهور command prompt، دستورات زیر را دنبال کنید

bootrec /scanos
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd

به طور جداگانه جلوی نشان گر در صفحه سیاه  کامند پرامپت، این دستورات را بنویسید و اینتر را بزنید تا عملیات انجام شوند.

معمولا بعد از انجام این ۴ دستورالعمل اگر سیستم را ریبوت کنید مشکل شما حل خواهد شد.

دقت کنید وقتی که نمی توانید وارد ویندوز شوید و با صفحه سیاه مواجه هستید، اما نیاز به صفحه کامند پرامپت دارید، لازم است که، از حالت سیف مود یا حالت امن استفاده کنید که در بالا به روش ورود به این صفحه اشاره شده است. ( برای هر ویندوز جداگانه ذکر شده است )

 

برای هر نوع ویندوزی که مورد استفاده قرار  می دهید، و به صفحه سیاه در ابتدای ورود به ویندوز دچار شده اید، این 4 دستور را در کامند پرامپت می توانید مورد استفاده قرار دهید
برای هر نوع ویندوزی که مورد استفاده قرار می دهید، و به صفحه سیاه در ابتدای ورود به ویندوز دچار شده اید، این ۴ دستور را در کامند پرامپت می توانید مورد استفاده قرار دهید

 

استفاده از AOMEI Partition Assistant برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز

اگر در سیستم شما، Master Boot Record (MBR) دچار خسارت شده است، نیاز به ابزاری به نام AOMEI Partition Assistant دارید تا به کمک آن بتوانید مشکل خود را حل کنید.

پیش از هر چیز نیاز دارید تا این ابزار را دانلود کنید. برای دانلود این ابزار به طور رایگان، کلیک کنید.

در ادامه لازم است که یک سی دی قابل بوت با یک سیستم سالم بسازید و از ان برای حل مشکل سیستم خود استفاده کنید.

برای شروع حل این مشکل:

ابتدا بعد از ساختن سی دی مورد نظر، ( یا درایو ) آن را در سیستم قرار دهید و بعد در دستکاپ، نرم افزار  AOMEI Partition Assistant Standard را اجرا کنید. این برنامه در قسمت WinPE قرار دارد.

وقتی برنامه را اجرا کردید از سمت چپ، که یک ساید بار است، گزینه Rebuild MBR را پیدا کرده و کلیک کنید

 

یک راه حل ساده، برای تعمیر ویندوز و حل مشکل صفحه سیاه ویندوز
یک راه حل ساده، برای تعمیر ویندوز و حل مشکل صفحه سیاه ویندوز

فرقی ندارد که از کدام یک از ویندوز های  XP/7/8/10 استفاده می کنید. برای این مرحله MBR type را انتخاب کنید و ok بزنید.

یک راه حل ساده، برای تعمیر ویندوز و حل مشکل صفحه سیاه ویندوز

در نهایت با توجه به عکس زیر روی دکمه Apply   در بالا و سمت چپ، مطابق عکس زیر کلیک کنید و بعد شاهد حل مشکل صفحه سیاه ویندوز باشید.

یک راه حل ساده، برای تعمیر ویندوز و حل مشکل صفحه سیاه ویندوز

بدین صورت می توانید با یک ابزار اضافی و رایگان، مشکل خود را حل کنید.

در صورتی که برای حل مشکل صفحه سیاه ویندوز، راه حل مناسبی اتخاذ کرده اید یا این که تجربه درستی برای درست کردن و پاک کردن صفحه سیاه ویندوز دارید، ان را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 54 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید آقا یه حسی میگه مشکل من قسمت ۲ هست این جایی رو که میگید میرم اما winlogon همچنین چیزی وجود نداره.. ویندوز ۷

  2. ویندوز بالا می یاد و رمز رومی زنم ولی صفحه سیاه می یاد و فقط نشانه موس هست لطفا یه راه حلی بدین

  3. من تا لب تابم روشن میشه ی صفحه باز میشهروصفحه چند ۲گزینه هست وقتی ضربدر رو میزنی صفحه سیاه است و اینوشته درسمت راست از پاین صفحه است
    windows7
    Build7601
    Tdiscopy of Windos is not genuine

  4. سلام.ویندوز ۷بعد از لگو بالا نمیاد و صفحه سیاهی که بعدش میاد با ctrl+alt+deleteرو که میزنم قسمت srart task manger خطا میده
    با safe modeکه میرم خوب بالا میاد ولی بازم برای قسمت restoreو recovere خطا میاد لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

  5. سلام چرا موقع اجرای ویندوز بعد بوت شدن صفحه دو دیقه سیاه میشه و بعد ویندوز بالا میاد حدود یک هفتس که اینجوری شده ویندوزم عوض کردم بازم مشکلم حل نشد

  6. در حین کار کردن لگ بوجود آمد بعد صفحه ی بلو پیج آمد و سیستم خود به خود ری استارت شد و دگ بالا نیومد. یکراست بعد ۱۵ دقیقغ میره تو حالت تعمیر و نمیتونه تعمیر کنه. safe mode هم سیاهه. هر روشی را امتحان کردم همه اطلاعاتم در درایور ویندوزم باقی مانده 🙁

  7. سلام،من وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم خود به خود یه صفحه میاد یه کادر سفید پر میشه مثل اینکه بخایی ویندوز نصب کنی،بعد یه کادر کوچیک تر میاد که یه سه تا خط سبز از وسطش هی رد میشن ،بالاش هم انگلیسی تقریبا نوشته miycrosoft….بقیش رو یادم نیست. بعد حتما وارد یه صفحه ابی میشم موس رو نشون میده ودیگه همینجور میمونه

  8. دمتون گرم ولی هر بار که این کارو انجام میدم وقتی خاموش میکنم سیستمو و دوباره راه اندازی میشه دوباره همون مشکلو داره
    این بار چیکار کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *