درآمد کارمندان گوگل و فیسبوک چقدر است؟

درآمد کارمندان گوگل و فیسبوک چقدر است؟
  • 1396/3/30
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

با فرض این که کارمندان شرکت های مشهور گوگل و فیسبوک در نزدیکی سانفرانسیسکو باشند، اندیس هزینه آن‌ها حدود ۸۳ است در حالی که در تهران اندیس هزینه ها حدودا ۵۰ است. یعنی هر ۵۰ دلار درآمد در تهران، از دیدگاه قدرت خرید مردم، معادل ۸۳ دلار در سانفرانسیسکو می باشد.

گویا آی تی – شرکت‌های گوگل و فیسبوک از جمله شرکت‌های آمریکایی می باشند که به پرداخت حقوق بالا شهرت دارند. ولی پرسشی که اینجا به وجود می آید این است که با توجه به مخارج در آمریکا در مقایسه با ما کارمندان این شرکت‌ها چقدر حقوق و مزایا (به ریال) دریافت می‌کنند؟

بر اساس آمار شرکت گلسدور که حقوق و مزایای بیشتر شرکت‌های مهم آمریکا را زیر نظر دارد، به صورت میانگین، کارمندان شرکت‌های گوگل و فیسبوک ۱۵۵ هزار دلار در سال حقوق دریافت می کنند. البته به دلیل پرداخت مالیات میزان قابل توجهی از این حقوق کسر خواهد شد و در نهایت به طور حدودی ماهیانه ۸ هزار دلار پس از کسر مالیات‌های گوناگون باقی خواهد ماند:
برای درک بیشتر قدرت خرید یک شخص با دریافتی ۸ هزار دلار در ماه، هزینه‌های آن فرد هم باید مورد توجه قرار گیرد. برای این کار به مخارج نسبی محاسبه شده توسط نشریه اکونومیست رجوع می‌کنیم:

با فرض این که کارمندان گوگل و فیسبوک در نزدیکی سانفرانسیسکو زندگی کنند، اندیس هزینه آن‌ها حدود ۸۳ است در حالی که در تهران اندیس هزینه ها حدودا ۵۰ است. یعنی هر ۵۰ دلار درآمد در تهران، از دیدگاه قدرت خرید، معادل ۸۳ دلار در سانفرانسیسکو است.
پس می‌توان با یک تناسب ساده‌ی ریاضی اینگونه نتیجه گرفت که ۸ هزار دلار دریافتی متوسط در گوگل و فیسبوک، معادل دریافت حقوق ۴۸۰۰ دلاری در تهران می باشد که تقریباً معادل ۱۸ میلیون تومان حقوق در ماه می‌شود.
در پایان، شایان ذکر است که شرکت‌های گوگل و فیسبوک نسبت به دیگر شرکت‌های آمریکایی بالاترین حقوق‌ها را به کارکنان پرداخت می‌کنند به گونه ای که درآمد کارمندان آن‌ها چند برابر درآمد میانگین در آمریکا است. در تصویر، نام و میزان پرداختی ده شرکت دارای بیشترین حقوق‌های پرداختی در آمریکا (قبل از پرداخت مالیات) را می‌بینید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *