چگونه در لانچر نوا، آیکون اپلیکیشن ها را حذف کنیم؟

چگونه در لانچر نوا، آیکون اپلیکیشن ها را حذف کنیم؟
  • 1396/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

آموزش کار با لانچر نوا Nova Launcher Prime 

چگونه اپلیکیشن ها را برای حذف آیکون آن ها و آزاد سازی فضا در صفحه اپلیکیشن ها تنظیم کنیم؟

بیایید قبول کنیم که گوشی ما قلب و روح و جانمان حساب می شود! همه کار ها را با گوشی انجام می دهیم، از کار های بانکی گرفته تا مصارف رسانه ای. با این حال پیش می آید که ما اپلیکیشن هایی دانلود می کنیم که نمی خواهیم دیگران آن را ببینند. برخی اوقات می خواهیم اپلیکیشن ها را پنهان کنیم تا وقتی که کسی گوشی مان را از ما می گیرد بابت دیدن آن عمری مورد قضاوت نا به جا قرار نگیریم.

همچنین احتمال این وجود دارد که نیازی نباشد که اپلیکیشنی را صرفا از صفحه اصلی باز کنید. شاید بتواند با عمل خاصی یک اپلیکیشن را اجرا کرد یا اینکه یک ویدجت این را برایتان انجام می دهد. دلیل هرچه که باشد، اینکه بتوانید اپلیکیشن ها را از صفحه اپ ها پنهان کنید چیز خیلی خوبی به نظر می رسد.

متاسفانه انجام این کار در لانچر های پیش فرض بسیاری از دستگاه های اندرویدی ممکن نیست اما با لانچر Nova Launcher این کار بسیار ساده می شود. پس از نصب این لانچر می توانید با خیال آسوده گوشی همراهتان را به هر کسی بدهید و نگران این نباشید که چیزی که نباید در آن ببیند.

مرحله ۱

Nova Launcher Prime را دانلود کنید

برای پنهان کردن اپلیکیشن ها باید اول نسخه اصلی و پایه این لانچر را دانلود کرده و سپس از درون برنامه نسخه پولی نوا، یعنی نسخه Prime را به عنوان یک افزونه خریداری و نصب کنید. برای این کار فقط کافیست به این لینک مراجعه کرده و آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

Nova Launcher Prime

مرحله ۲

منو “Hide Apps” را پیدا کنید

پس از اینکه نوا لانچر پرایم را دانلود کردید بر روی بخش خالی صفحه اصلی گوشی فشار داده و نگه دارید و سپس گزینه Setting  را انتخاب کنید. سپس از آنجا، به بخش App & widget drawers بروید و تا اخر صفحه اسکرول کنید. در بخش Drawer groups، می توانید گزینه “Hide apps” را مشاهده کنید. انتخاب این گزینه منویی جدید باز می کند که از آن جا می توانید اپلیکیشن هایی که می خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید.

 

Nova Launcher Prime

Nova Launcher Prime

مرحله ۳

پنهان کردن اپلیکیشن ها از صفحه اپ ها

سپس اپ هایی که می خواهید پنهان کنید را تیک بزنید. پس از انتخاب اپلیکیشن هایی که می خواهید پنهان کنید، کلید برگشت را بزنید و بدین صورت اپلیکیشن ها پنهان می شوند. اگر بر روی گزینه برگشت در سمت چپ بالای صفحه زدید صفحه ای که بالا می آید را رد کنید و کلید برگشت خود گوشی را بزنید. پس از آن وارد بخش App & widgets drawers می شوید و کارتان تمام می شود.

 

Nova Launcher Prime

Nova Launcher Prime

مرحله ۴

نهایتا صفحه اپلیکیشن ها را باز کنید و به دنبال اپلیکیشن هایی بگردید که پنهان کردید. اگر آن ها را پیدا نکردید، یعنی کار را به درستی انجام دادید. اگر خیر، مراحل ۲ و ۳ را دوباره انجام دهید.

به عنوان نکته آخر هم باید بگوییم که اپ هایی که در صفحه اصلی قرار دارند پنهان نمی شوند، این کار تنها بر روی اپلیکیشن هایی انجام می شود که در صفحه اپلیکیشن ها قرار دارند. از این رو اگر می خواهید کاملا یک اپلیکیشن را محو کنید حتما آیکون آن را از صفحه اصلی (Home) هم پاک کنید. سپس اگر می خواهید دوباره از آن اپ های پنهان شده استفاده کنید فقط در بخش جستجوی اپلیکیشن نوا اسم آن را جستجو کنید.

 

Nova Launcher Prime

Nova Launcher Prime

Nova Launcher Prime

با لانچر Nova Launcher Prime می توانید به راحتی اپلیکیشن ها را پنهان کنید. پنهان کردن اپلیکیشن ها نه تنها راهی برای محافظت از اپ ها از نگاه های رخنه گر به حساب می رود بلکه اپلیکیشن های بلا استفاده مثلا آن هایی که در صفحه اصلی قرار دارند و از آن جا استفاده می شوند را نیز می توان بدین صورت حفاظت کرد.

دیدگاه شما در رابطه با Nova Launcher Prime و آنچه در این مقاله به شما آموزش دادیم چیست؟ نظرات و تجربیات خود از کار کردن با این لانچر و دیگر لانچر ها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید و این مطلب را جهت اطلاع دوستان خود روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *