۵ مرحله ارزیابی نرخ بازشدن و هدفگذاری استاندارد برای ایمیل های ایمیل مارکتینگ

۵ مرحله ارزیابی نرخ بازشدن و هدفگذاری استاندارد برای ایمیل های ایمیل مارکتینگ
  • 1396/7/15
  • مهدی پیوندی
  • 1

حتی اگر از میانگین نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید آگاهی داشته باشید، باز هم بدون ارزیابی نتایج کنونی خود نمی توانید هدف های واقع بینانه و استانداردی را تعیین کنید. به منظور تعیین مبنا و هدفگذاری منطقی برای نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی خود با این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ همراه باشید و گام به گام بر طبق پنج مرحله ای که در ادامه می آید عمل کنید:

 

مرحله ۱: نمودار نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی خود در طول یک تا ۴ فصل گذشته را ترسیم کنید

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که به گذشته مراجعه کنید و هر ایمیلی که در طول ۳ تا ۱۲ ماه گذشته ارسال کرده اید را مورد بررسی قرار بدهید. منحنی نرخ بازشدن (و نرخ کلیک، میزان لغو اشتراک، میزان شکایات و مواردی از این قبیل) را برای تک تک ایمیل های بازاریابی که ارسال کرده اید در یک نمودار ترسیم کنید.

تصویر زیر یک نمونه از نمودار مورد نظر است که به شما نشان می دهد که چگونه می توانید نرخ بازشدن و کلیک را بر اساس فصل ترسیم کنید:

نمودار نرخ بازشدن

 

مرحله ۲: میانگین نرخ بازشدن ایمیل های خود را محاسبه کنید

اکنون می توانید میانگین نرخ بازشدن (و نرخ کلیک، میزان لغو اشتراک و سایر موارد) در طول یک تا چهار فصل گذشته را محاسبه کنید.

به منظور محاسبه میانگین نرخ بازشدن ایمیل های خود در طول یک بازه زمانی مشخص، تمامی نرخ های بازشدن را با هم جمع کنید و رقم به دست آمده را بر تعداد ایمیل هایی که در طول آن زمان ارسال شده تقسیم کنید.

این مقدار معیار شما است. تعیین معیار برای نرخ کلیک، نرخ لغو اشتراک و سایر موارد مشابه را نیز از یاد نبرید.

 

مرحله ۳: موارد استثنایی را مشخص کنید

پس از طی دو مرحله اول، باید موارد استثنایی (خوب یا بد) را مشخص کنید.

آیا ایمیل خاصی را ارسال کرده اید که عملکرد بسیار خوبی داشته یا به عکس، عملکرد ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است؟ اگر پاسخ تان مثبت است، آیا می دانید که چرا آن ایمیل نسبت به بقیه عملکرد بهتر یا بدتری داشته است؟ به تک تک این موارد استثنایی و علت پدیدار شدن آنها توجه کنید.

به عنوان مثال، نرخ بازشدن ایمیل در نمودار زیر تقریباً به طور مستمر بهبود پیدا کرده، اما در مورد ایمیل شماره ۵ یک استثنا را شاهد هستیم:

نمودار ایمیل مارکتینگ

ما باید آن ایمیل خاص را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار بدهیم تا ببینیم که چرا عملکرد مشابهی با سایر ایمیل های ما نداشته است.

 

مرحله ۴: الگوها را پیدا کنید

سپس به دنبال الگوهایی بگردید که ظاهر می شوند. آیا موضوع خاصی وجود دارد که عملکرد بسیار خوب یا بسیار بدی دارد؟ در مورد زمان ارسال چطور؟ آیا وقت یا ساعت خاصی از روز وجود دارد که ارسال ایمیل در طول آن زمان عملکرد ایمیل های بازاریابی شما را نسبت به میانگین بالاتر یا پایین تر می برد؟ کدام نوع از عناوین عملکرد بهتر یا بدتری دارند؟

به جزئیات توجه کنید و از این اطلاعات برای بهبود و تقویت کمپین های ایمیل مارکتینگ بعدی خود استفاده کنید.

 

مرحله ۵: تعیین اهداف

و سرانجام برای نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی خود (و همچنین سایر شاخص های عملکرد) هدفگذاری کنید. به این سوال پاسخ بدهید که نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی خود را تا چه حد می خواهید از رقم معیار بالاتر ببرید؟

اکنون زمان خوبی است که به سراغ میانگین نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید بروید و ببینید که در چه وضعیتی قرار دارید. در مورد این اعداد و ارقام وسواس به خرج ندهید، اما از آنها به منظور تعیین هدف های واقع بینانه و استاندارد برای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود بهره برداری کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ایمیل که جواب نمیدین
    اما مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ تون عاااالیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *