۳۰ فیلمی که در سال ۲۰۱۸ نباید از دست بدهید

۳۰ فیلمی که در سال ۲۰۱۸ نباید از دست بدهید
  • 1397/2/29
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین فیلم های ۲۰۱۸ آشنا کنیم. اگر فکر می‌کنید سال ۲۰۱۷ از نظر سینمایی سالی بزرگ و موفق بود، باید به اطلاع شما برسانیم که سال ۲۰۱۸ نیز قرار است جلوه‌ی ویژه‌ای از سینما را برای شما عرضه کند. در ادامه به ۳۰ عنوان از فیلم‌های مورد انتظار سال جاری می‌پردازیم، هرچند نمی‌توانیم همه‌ی فیلم‌های خوب سال را در این ۳۰ مورد جای بدهیم.

 

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱

 

۳۰. ونوم (Venom)

Venom بهترین فیلم 2018

سونی بالاخره در سال ۲۰۱۸ می‌خواهد اسپین-آف مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی را در قالب سه فیلم که برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی شده به سینما بیاورد. اولین شماره از این سه‌گانه ونوم است که تام هاردی نقش اول آن را ایفا می‌کند. روبن فلیشر که با فیلم زامبی‌لند به شهرت رسید کارگردان این فیلم است، و تایید شده که ونوم فیلمی با درجه‌ی سنی R می‌باشد. امیدواریم این همه صبر و انتظار ارزشش را داشته باشد و شایستگی قرارگیری در لیست بهترین فیلم های ۲۰۱۸ را داشته باشد.

 

۲۹. رالف خرابکار ۲: رالف اینترنت را از کار می‌اندازد ( Wreck-It Ralph 2: Ralph Breaks The Internet )

رالف خراب کار بهترین فیلم های 2018

قسمت اول رالف خرابکار لذت‌بخش بود، و در دومی هم قرار است همان تیم خلاق دوباره کنار هم جمع شوند و این بار جان سی ریلی که صداپیشگی رالف را برعهده دارد می‌خواهد اینترنت را از کار بیندازد. ریچ مور که به خاطر فیلم درخشان زوتروپولیس یک جایزه‌ی اسکار هم کسب کرده، مجدداً این انیمیشن را کارگردانی می‌کند. پس از انیمیشن امدادگران: ماموریت زیرزمینی، این اولین باری است که دیزنی به طور رسمی دنباله‌ای بر انیمیشن‌های خود می‌سازد (کتاب جنگل ۲ جزو این دسته حساب نمی‌شود، چون قسمت اول آن یک فیلم سینمایی نبود).

 

۲۸. هالووین ( Halloween )

 

هالووین بهترین فیلم های 2018

 

باز هم یک فیلم هالووینی دیگر در کنار بسیاری از عناوین هالووینی ناامیدکننده قرار است به سینما بیاید، اما مثل سایر فیلم‌های موجود در این لیست، این فیلم هم به خاطر اسامی بزرگی که بر روی آن مشغول به کار هستند هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. هالووین امسال دنباله‌ای مستقیم بر نسخه‌ی ۱۹۷۸ این فیلم می‌باشد، و حتی جیمی لی کرتیس در نقش قدیمی خود به عنوان لوری استرود ظاهر خواهد شد، شخصیتی که مجبور است در سایه‌ی مایکل میرز زندگی کند، چرا که او در قالب قاتلی با ماسک در این فیلم حضور دارد. دیوید گوردون گرین کارگردان و نویسنده‌ی این فیلم است که از فیلم‌های او می‌توان به جورج واشنگتن، همه‌ی دخترهای واقعی و جو اشاره کرد. بیش از هر چیز منتظر هستیم تا ببینیم که آیا او می‌تواند روح تازه‌ای به بدن این فرنچایز اسلشر و باسابقه بدمد یا نه.

 

۲۷. آکوآمن (  Aquaman )

 Aquaman فیلم های برتر 2018

گفته می‌شود که صحنه‌های بیشتری از جیسون موموآ به عنوان آکوآمن در فیلم لیگ عدالت وجود داشته که در فرآیند تدوین حذف شده است. اما با توجه به محبوبیت شخصیت آکوآمن، قرار است فیلمی اختصاصی توسط جیمز ون برای این ابرقهرمان دنیای کامیک‌های دی‌سی ساخته شود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره‌ی این فیلم در دسترس نیست، ولی آکوآمن تنها پروژه‌ی سینمایی دی‌سی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. وانر براز با این فیلم به دنبال کسب موفقیتی مشابه فیلم زن شگفت‌انگیز است.

 

۲۶. چین‌خوردگی در زمان ( A Wrinkle In Time )

چین خوردگی در زمان فیلم برتر 2018

پروژه‌ای دیگر از نویسنده و کارگردان انیمیشن یخ‌زده، جنیفر لی، که این بار به سراغ رمان مدلین النگلت آمده و کارگردانی کار را آوا دوورنی برعهده دارد. دیزنی برای تولید این فیلم خرج زیادی کرده و بازیگرانی مطرحی چون اپرا وینفری، ریس ویترسپون، میندی کالینگ، کریس پرت و گوگو امباتا-را را به کار گرفته است. این کتاب طرفداران زیادی دارد و با توجه به رویکرد چندگانه‌سازی دیزنی، اکنون نسخه‌ی پرخرج سینمایی آن تولید شده و آینده‌ی درخشانی پیش رویش قرار گرفته که ما را به آن امیدوار می‌کند.

۲۵. پاکسازی ۴: نخستین پاکسازی ( The Purge 4: The First Purge ) 

پاکسازی ۴: نخستین پاکسازی فیلم برتر 2018

اگرچه به نظر ما پاکسازی ۲ بهترین قسمت از این مجموعه بود، اما همچنان داستان‌های زیادی در فرنچایز دیستوپیایی ترسناک جیمز دی‌موناکو وجود دارد، دنیایی که هر ساله به مدت ۱۲ ساعت جرم و جنایت در آن آزاد می‌شود. قسمت چهارم این فیلم از نظر زمانی پیش از سه قسمت قبلی اتفاق می‌افتد و نشان می‌دهد که مراسم پاکسازی چگونه مثل جمعه‌ی سیاه به یکی از رویدادهای فرهنگی بزرگ آمریکا تبدیل شد. تا جایی که اطلاع داریم، فیلمنامه‌ی این فیلم توسط دی‌موناکو نوشته شده و کارگردانی آن برعهده‌ی جرارد مک‌موری است. در خلاصه‌ی داستان این فیلم چنین نوشته شده: «شاهد ظهور ۱۲ ساعت بی‌قانونی در کشورمان باشید. به جنبشی که به عنوان یک آزمایش ساده شروع شد خوش آمدید: نخستین پاکسازی.»

۲۴. دعوا با خانواده‌ام  ( Fighting With My Family )

فیلم های جذاب 2018 دعوا با خانواده‌ام

 

استفن مرچنت امسال زمان زیادی را صرف اولین کارگردانی مستقل خود کرد. این فیلم که دعوا با خانواده‌ام نام دارد، نوشته‌ی خود اوست و با تیم بزرگی از بازیگران بریتانیایی مثل نیک فراست و ستاره‌های آمریکایی نظیر دواین جانسن، لینا هدی و وینس وان تولید شده است. داستان فیلم درباره‌ی زندگی کشتی‌گیر سابقی است که به سرتاسر کشور سفر و در مسابقات ورزشی کوچک شرکت می‌کند. در همین حین، فرزندان او آرزو می‌کنند که پدرشان به WWE بپیوندد. دعوا با خانواده‌ام از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است و اولین فیلم دواین جانسن در لیست ماست.

 

۲۳. توم ریدر ( Tomb Raider )

توم ریدر

دو قسمت آخر فیلم‌های توم ریدر آنچنان به یاد ماندنی نبود، و همان طور که می‌دانیم این دسته از فیلم‌ها به طلسم اقتباس بازی‌های ویدیویی به فیلم‌های سینمایی مبتلا هستند. اما کارگردان نروژی قسمت جدید این فیلم، رور اوتائوگ، پیش از این با فیلم موج -که به عنوان یک فیلم غیرهالیوودی نکات مثبتی بسیاری داشت- نویدبخش ظاهر شده بود. آلیشیا ویکاندر نیز می‌تواند گواه دیگری برای نمایش درخشان لارا کرافت بر پرده‌ی نقره‌ای سینما باشد. ایده‌ی داستانی این قسمت از توم ریدر از ریبوت اخیر بازی‌های ویدیویی این فرنچایز گرفته شده است، بنابراین برخلاف قسمت‌های قبلی که شخصیت اصلی فیلم با دو تپانچه در صحنه‌های اصلی فیلم حاضر می‌شد، در این قسمت باید منتظر داستانی خشن و پرهیجان برای بقا باشیم.

 

۲۲. بامبلبی ( Bumblebee )

فیلم های پر بیننده 2018 بامبلبی

بعد از گذشت یک دهه بالاخره قرار است قسمت تازه‌ای از مجموعه‌ی تبدیل شوندگان داشته باشیم که توسط مایکل بی کارگردانی نشده است (البته او همچنان به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم در این پروژه حضور دارد). کارگردان این اثر تراویس نایت است که پیش از این با انیمیشن تحسین برانگیز کوبو و دو تار، کورالین، پارانورمن و غول‌های جعبه‌ای شناخته شده بود. بامبلبی اولین فیلم لایو اکشن وی خواهد بود. امیدواریم نکات مثبت آثار قبلی او را در بامبلبی هم ببینیم. این فیلم اسپین-آفی مربوط به دهه‌ی ۱۹۸۰ است و به دختری نوجوان (با بازی هیلی استاین‌فلد) و دوست صمیمی‌اش می‌پردازد که در اصل یک روبات بیگانه‌ی غول‌آسا با قابلیت تبدیل شدن به ماشین فولکس‌واگن بیتل است. انتظار داریم که این فیلم چیزی فراتر از اثری پر زرق و برق و پرهزینه باشد.

 

۲۱. رمپج ( Rampage )

 بهترین فیلم در حال اکران رمپج

بازی‌های ویدیویی سهم زیادی زیادی در میان فیلم‌های بزرگ سال ۲۰۱۸ ندارند. اگر فکر می‌کنید توم ریدر، بازیکن شماره یک آماده، و رالف خرابکار ۲ کافی نیستند، توجه شما را به عنوان بعدی جلب می‌کنیم: اقتباسی از بازی چند مرحله‌ای معروف دهه‌ی ۱۹۸۰ به نام رمپج. در این بازی سه انسان عادی به سه هیولای غول‌آسا که شبیه آثار کلاسیک سینما هستند تبدیل می‌شوند. با این حساب یک کینگ کنگ، یک هیولای سوسمار-گونه و یک گرگینه‌ی عظیم الجثه به وجود می‌آید. هدف بازی اساساً این بود که آسمان خراش‌ها را نابود و تانک‌ها را له کنیم، و این همان چیزی است که این روزها در هالیوود زیاد به چشم می‌خورد. کارگردان این اثر برد پیتون (کارگردان فیلم سن اندریاس) است و دواین جانسن در آن هنرنمایی می‌کند.

 

۲۰. آسمان خراش ( Skyscraper )

فیلم های پر فروش 2018 آسمان خراش

دواین جانسن در کنار جیسون استاتهام همچنان پرچمدار فیلم‌های بزرگ اکشن است و بر اساس شواهد به نظر می‌رسد که فیلم آسمان خراش هم می‌خواهد گریزی به دوران درخشان سینما در دهه‌ی ۱۹۸۰ داشته باشد. جانسن در این فیلم نقش مامور سابق نیروهای فدرال را بازی می‌کند و مسئول به آتش کشیدن بلندترین ساختمان دنیا شناخته می‌شود. اما او ساکت نمی‌نشیند و به امید رفع اتهام از نامش، به دنبال مقصران اصلی ماجرا می‌گردد. اگر فکر می‌کنید این فیلم خودش را خیلی جدی گرفته، باید به یاد داشته باشید که کارگردان آثار خنده‌داری چون وسطی و ما خانواده‌ی میلر هستیم، یعنی راسن مارشال تربر نویسنده و کارگردان این فیلم بوده است. انتظار نداریم که فیلم آسمان خراش به اثر شاخصی در سال ۲۰۱۸ تبدیل شود، اما می‌توانیم امیدوار باشیم که اثر سرگرم‌کننده‌ای از کار دربیاید.

 

۱۹. گنجشک سرخ ( Red Sparrow )

گنجشک سرخ فیلم دیدنی 2018

جنیفر لارنس در این فیلم با کارگردان سه قسمت آخر مجموعه‌ی هانگر گیمز، فرنسیس لارنس، به همکاری پرداخته است. گنجشک سرخ یک فیلم هیجان‌انگیز جاسوسی بر اساس کتاب جیسن متیوز می‌باشد و از جمله‌ی بازیگران آن می‌توان به جول ادگارتون، ماتیاس اسخونارتس، شارلوت رمپلینگ و جرمی آیرونز اشاره کرد. شخصیت اصلی این فیلم که جنیفر لارنس آن را ایفا می‌کند یک مامور اطلاعاتی روس است که به دنبال یک جاسوس آمریکایی می‌گردد.

 

۱۸. کرید ۲ (  Creed 2 )

فیلم Creed 2 برای 2018

کرید ۲ فیلمی است که حداقل در ظاهر شبیه تکه‌ای از راکی ۴ می‌باشد چون این عنوان دنباله‌ای بر نامزد جایزه‌ی اسکار یعنی کرید ۱ است.

مایکل بی جردن با نقش آدونیس کرید و سیلوستر استالونه هم با نقش راکی بالبوآ برای هشتمین بار به صحنه بازگشته‌اند. این بار دالف لاندگرن با نقش ایوان دراگو به فیلم برگشته و قرار است دراگوی پسر را هم در این قسمت ببینیم. این فیلم توسط استالونه نوشته شده و کارگردانی می‌شود.

 

۱۷. پارادوکس کلاورفیلد ( The Cloverfield Paradox )

پارادوکس کلاورفیلد فیلم دیدنی 2018

دو سال پیش فیلم شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد به عنوان دنباله‌ی بی‌سروصدای این مجموعه بیرون آمد. این فیلم جمع و جور و دقیق اسپین-آفی بر فیلم کلاورفیلد قدیمی بود. در فیلم پارادوکس کلاورفیلد جی‌جی آبرامز از همان ترفند قدیمی استفاده می‌کند که در آن گروهی از فضانوردان (با نقش‌آفرینی دنیل برول، کریس اودود و دیوی اویلوو) تنها در ایستگاه بین‌المللی فضایی گیر می‌کنند، در حالی که سیاره‌ی زمین ناپدید می‌شود. اما این موضوع چه ارتباطی با هیولاهای غول‌آسایی که به آمریکای شمالی حمله کرده بودند دارد؟

 

این فیلم که در ابتدا قرار بود در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ به روی پرده‌ی سینماها برود، نهایتاً برای پخش از طریق نتفلیکس به ماه فوریه موکول شد.

 

۱۶. مری پاپینز باز می‌گردد ( Mary Poppins Returns )

مری پاپینز باز می‌گردد فیلم برتر 2018

مدت‌هاست که طرفداران منتظر این فیلم هستند، و حالا بالاخره دیزنی اعلام کرده که فیلم‌های بیشتری در ادامه‌ی یکی از دوست داشتنی‌ترین آثار تاریخ سینما از مجموعه کتاب‌های مری پاپینز ساخته خواهد شد. امیلی بلانت در نقش جولی آندروز ظاهر می‌شود و راب مارشال، کارگردان فیلم‌های به سوی جنگل و شیکاگو این فیلم را کارگردانی می‌کند. دیک ون دایک و جولی والترز هم در این فیلم حضور خواهند داشت و اکران آن برای ماه دسامبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است.

 

۱۵. ماموریت غیرممکن ۶ ( Mission: Impossible 6 )

فیلم برتر 2018 ماموریت غیرممکن ۶

مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن با توجه به فناوری‌های پیشرفته‌ی خود و علاقه‌ی شدید تام کروز به انجام بدل‌کاری‌های آن با گذشت سال‌ها تازگی خود را حفظ کرده است. در این قسمت هم کروز دوباره برای یک ماجراجویی جهانی با ایلسا فاست همکاری می‌کند. کریستوفر مک‌کوئری که کارگردان و نویسنده‌ی قسمت قبلی این مجموعه بود در این قسمت هم کار کارگردانی را برعهده دارد. یکی از انتقاداتی که به فرنچایز ماموریت غیرممکن داریم این است که در این داستان‌ها شخصیت بد ماجرا به راحتی نیست و نابود می‌شود. اگر ایتن هانت در قسمت ششم با یک آنتاگونیست قدر روبرو شود، موفقیت این اثر دوچندان می‌گردد.

 

۱۴. حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان ( Pacific Rim: Uprising )

حاشیه‌ی اقیانوس آرام: طغیان فیلم های دیدنی 2018

با وجود این که گیرمو دل تورو در قسمت جدید حاشیه‌ی اقیانوس آرام به جای منصب کارگردانی بر صندلی تهیه کنندگی تکیه زده، اما هنوز برای این فیلم هیجان زیادی داریم. این دنباله به معرفی نسل جدیدی از مبارزین با هیولا می‌پردازد که توسط جیک پنتکاست (با بازی جان بویگا) رهبری می‌شود و اکنون با تهدید جدیدی علیه بشریت مواجه شده است. قسمت اول این فیلم مثل برخی انیمیشن‌ها پر از رنگ و فارق از تزویر بود، ولی فکر می‌کنید طغیان هم از همین حال و هوا تبعیت می‌کند؟

 

۱۳. مردان ایکس: جهش‌یافته‌های جدید  ( X-Men: The New Mutants )

مردان ایکس: جهش‌یافته‌های جدید لیست فیلم های 2018

دو فیلم ددپول و لوگان به استودیوی فیلمسازی فاکس ثابت کرد که پول خوبی در جنبه‌های بزرگسالانه‌ی دنیای کامیکی مارول وجود دارد. با این حساب حالا این استودیو تصمیم گرفته که با جهش‌یافته‌های جدید به سراغ ژانر وحشت برود. ستاره‌ی این فیلم آنیا تیلر-جوی است (که در فیلم‌های مشابهی چون شکافته و جادوگر حضور داشت) و توسط جاش بون کارگردانی می‌شود. داستان این قسمت درباره‌ی پنج جوان است که به تازگی به قدرت‌های جهش‌یافته‌ی خود دست یافته‌اند و حالا در این گذار باید در مقابل نیروهای وحشتناکی قرار بگیرند.

عده‌ای از طرفداران کتاب‌های کامیک معتقدند که این آثار باید به شکل هنری و بدون هزینه‌های اضافی ساخته شود، با توجه به آن چیزی که تا به حال از تریلرها دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که استفاده‌ی مناسبی از افکت‌های عملی برای ایجاد شوک شده است. ددپول و لوگان از جمله‌ی بهترین فیلم‌های مجموعه‌ی مردان ایکس هستند و امیدواریم جهش‌یافته‌های جدید هم به جمع این دو فیلم بپیوندد.

البته متاسفانه به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر این که اکران این فیلم به سال ۲۰۱۹ موکول شده، بنابراین باید مدت بیشتری منتظر آن بمانیم، ولی بیایید امیدوار باشید که این صبر طولانی ارزشش را داشته باشد.

۱۲. سولو: داستانی از جنگ ستارگان ( Solo: A Star Wars Story )

سولو: داستانی از جنگ ستارگان فیلم برتر 2018

با جایگزین شدن ران هاوارد به جای فیل لرد و کریس میلر در منصب کارگردانی اسپین-آف بعدی جنگ ستارگان می‌توانیم امید بیشتری به این فیلم داشته باشیم. این که تاریخچه‌ی پرتلاطم این فرنچایز چطور بر روی جدیدترین قسمت آن اثر خواهد گذاشت معلوم نیست، اما آنچه که پیداست این است که فیلمبرداری مجدد بخش عمده‌ی اسپین-آف قبلی این مجموعه یعنی روگ وان در نهایت خیلی هم بد نشد و فیلم خوبی را بر روی پرده‌ی سینما آورد. در این فیلم آلدن ارنرایک به جای هریسون فورد در نقش هان سولوی جوان که معروف‌ترین قاچاقچی جهان جنگ ستارگان است قرار می‌گیرد. چوباکا و لاندو کالریسیان جوان (با بازی دونالد گلاور) هم در این فیلم حضور دارند. ووی هارلسن نیز بدون شک بر جذابیت این فیلم خواهد افزود. بکت، شخصیت او، به عنوان مربی هان معرفی شده؛ اما حدس می‌زنیم که تا پیش از پایان این قسمت احتمالاً باید منتظر چرخش ترسناک کاراکتر او باشیم.

 

۱۱. بازیکن شماره یک آماده ( Ready Player One )

 

لیست فیلم های 2018 بازیکن شماره یک

فیلم پر از نوستالژی بازیکن شماره یک آماده به عنوان اولین اثر پرمخاطب ارنست کلین بسیار موفق ظاهر شد و استیون اسپیلبرگ هم به عنوان کارگردان اقتباس سینمایی آن از این موفقیت بی‌بهره نماند. داستان فیلم فوق العاده جذاب است و در دنیایی مجازی رخ می‌دهد که امکان رهایی از دنیای زمینی سال ۲۰۴۵ را فراهم می‌سازد. حتی اگر طرفدار اشاره‌های داستان به فرهنگ نردهای دهه‌ی ۱۹۸۰ نباشید، از ایده‌ی هیجان‌انگیز فیلم خوشتان می‌آید. آهنگسازی این اثر به عهده‌ی آلن سیلوستری و فیلمبرداری آن به عهده‌ی جانوس کامینیسکی بود. از ستاره‌های فیلم مذکور می‌توان به تای شریدان، اولیویا کوک، بن مندلسون و سایمون پگ اشاره کرد.

 

۱۰. آلیتا: فرشته‌ی جنگ ( Alita: Battle Angel )

فرشته جنگ فیلم دیدنی و متفاوت 2018

این اقتباس از مانگا و انیمه‌ی محبوب و پرطرفدار ژاپنی یکی از پروژه‌های کوچک جیمز کامرون به شمار می‌آمد، اما با بازگشت فرنچایز آواتار، کامرون کارگردانی این فیلم را به رابرت رودریگز واگذار کرد. رزا سالازار، بازیگر فیلم دونده‌ی هزارتو در نقش آلیتا بازی می‌کند، قهرمان سایبورگی که باید در یک آینده‌ای سایبرپانکی راه خود را در دنیایی پر از خشونت پیدا کند. برای تولید این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده در حالی که ستاره‌ی بزرگی هم روی پوستر آن به چشم نمی‌خورد. به همین خاطر آلیتا کار سختی برای رقابت با سایر فیلم‌های امسال خواهد داشت. اما می‌توانیم به مهارت فنی و شم هنری رودریگز امیدوار باشیم و از این نکته صرف نظر نکنیم که ترکیب او با جیمز کامرون یک تیم خلاق و قدرتمند را به وجود می‌آورد.

 

۱۳. دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده  ( Jurassic World: Fallen Kingdom )

دنیای ژوراسیک: قلمرو سقوط کرده  فیلم 2018

این فیلم در مجموعه‌ی پارک/دنیای ژوراسیک فیلم مهمی به شمار می‌آید. دو قسمت موفق از این فرنچایز قسمت اول و چهارم بود که به ایده‌ی از کنترل خارج شدن پارک پرداخت. قسمت‌های دوم و سوم به حواشی این موضوع اشاره داشت و به اندازه‌ی آن‌ها موفق نبود.

با توجه به این که بالاخره اعلام شد که قرار است دنیای ژوراسیک هم یک سه‌گانه باشد، قلمرو سقوط کرده باید مجموعه را به حیطه‌ی کاملاً جدیدی ببرد. انتخاب هوشمندانه‌ی جی. ای. بایونا به عنوان کارگردان این قسمت که اثر موفق هیولایی صدا می‌زند را در کارنامه‌ی خود دارد شایسته‌ی تحسین است. فیلمنامه‌ی این قسمت توسط کالین تروورو و درک کانولی نوشته شده و ستارگانی نظیر کریس پاین، برایس دالاس هاوارد هم در آن ایفای نقش می‌کنند. جف گلدبلوم نیز با نقش ایان مالکوم به این فیلم برگشته است. قلمرو سقوط کرده در ماه ژوئن اکران می‌شود و شک نکنید که قطعاً یکی از بزرگترین بلک‌باسترهای امسال خواهد بود.

۱۲. غارتگر ( The Predator )

غارتگر فیلم دیدنی سال 2018

از آخرین باری که یک غارتگر خوب داشتیم مدت زیادی گذشته، و حالا به امید شین بلک که کارگردان و همراه با فرد دکر نویسنده‌ی مشترک فیلمنامه‌ی این اثر بوده نشسته‌ایم. بازیگران اصلی فیلم بوید هالبروک و اولیویا مان هستند که در نقش سربازان آمریکایی به شکار بیگانه‌ها می‌پردازند. در هنگام نگارش این مقاله، هنوز جزئیات زیادی از این فیلم منتشر نشده و نمی‌دانیم که تاریخ اکران فیلم چه زمانی خواهد بود اما خود اسم غارتگر برای حفظ هیجان ما کافی است.

 

۱۱. مردی که دون کیشوت را کشت ( The Man Who Killed Don Quixote )

مردی که دون کیشوت را کشت

همه‌ی طرفداران سینما از تاریخچه‌ی طولانی و پردردسر این فیلم به کارگردانی تری گیلیام اطلاع دارند. پروژه‌ای که ۱۷ سال پیش با هنرنمایی جانی دپ به مرحله‌ی تولید رسید اما نهایتاً این کار پایان نیافت. گیلیام از آن زمان تا به حال در حال مجادله برای حل مشکلات پیش روی این فیلم بوده است، و حالا بالاخره توانسته این اثر را با بازی آدام درایور به تولید برساند. این فیلم فانتزی-ماجراجویانه دنباله‌ای بر رمان کلاسیک سروانتس به همین نام است که امضای مخصوص گیلیام با آن کاراکترهای عجیب، شوخ‌طبعی‌های منحصر به فرد و تخیل ناب او به فیلم اضافه شده است.

 

۱۰. ددپول ۲ ( Deadpool 2 )

Deadpool 2 فیلم برتر 2018 ددپول

در سالی که پر از فیلم‌های کامیک بوکی است، این فیلم یکی از بهترین آثار دنیای سینمایی مارول می‌باشد. رایان رینولدز دوباره به نقش ددپول باز می‌گردد، با این تفاوت که در این قسمت به دلایلی که تحت عنوان «اختلاف نظرهای سلیقه‌ای» با رینولدز اعلام شده، دیگر خبری از کارگردانی تیم میلر نخواهد بود و کارگردان مشترک جان ویک، دیوید لیچ، جایگزین او شده است.

 

نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی این قسمت هم رت ریس و پل ورنیک هستند. از جمله‌ی بازیگران ددپول ۲ می‌توان به مورنا باکارین، تی جی میلر، بریانا هیلدبرند، جاش برولین و جک کِسی اشاره کرد. انتظار می‌رود که این فیلم در گیشه عملکرد موفقی داشته باشد.

 

۹. کشیده شده در بتن ( Dragged Across Concrete )

فیلم کشیده شده در بتن بهترین فیلم های 2018

با وجود این که اس کریگ زالر دو فیلم بیشتر در کارنامه‌ی خود ندارد، ولی خیلی مشتاقیم که ببینیم اثر بعدی او چگونه خواهد بود. هر دو فیلم تاماهاوک استخوانی و جنجال در بلوک سلول ۹۹ آثار فوق العاده‌ای بوده‌اند که خود زالر فیلمنامه‌ی آن‌ها را نوشته و هزینه‌ی آن‌ها را در حد کنترل خودش حفظ کرده است.

 

فیلم سوم او هم به نام کشیده شده در بتن (Dragged Across Concrete) با همکاری وینس وان، جنیفر کارپنتر و مل گیبسون ساخته شده است. این فیلم درباره‌ی بی‌رحمی پلیس و ماجرای یک افسر کارکشته است که دیگر زیادی برای این کار پیر شده و داستان او را به همراه همکار جوان‌ترش به تصویر می‌کشد.

 

۸. انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت  ( Avengers: Infinity War )

بهترین فیلم های 2018 انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت

به نظر می‌رسد که دنیای سینمایی مارول در شرایط فعلی به پایان خودش نزدیک شده و رئیس استودیوهای مارول، کوین فیگ، هم تایید کرده که داستان اصلی انتقام‌جویان بعد از این فیلم به جمع‌بندی می‌رسد. برادران روسو که بعد از کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، کارگردانی جنگ بی‌نهایت را هم برعهده داشته‌اند، اعلام کردند که این فیلم را به شکلی ویژه ساخته‌اند.

 

تقریباً همه‌ی قهرمانان مارول در این فیلم حضور دارند و باید با یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات این دنیا روبرو شوند. امیدواریم این فیلم بیشتر شبیه قسمت اول انتقام‌جویان باشد تا عصر اولتران!

 

۷. مگ ( The Meg )

لیست برترین فیلم سال 2018 مگ

مگ فیلمی است که در آن جیسون استاتهام باید با یک موجود دریایی ۲۰ متری مبارزه کند و البته در همین حین اقیانوس را هم نجات بدهد.

 

این فیلم اولین اقتباس از مجموعه کتاب‌های استیو آلتن می‌باشد که جان ترتلتاب که وقتی خواب بودی را در کارنامه دارد آن را کارگردانی می‌کند. جسیکا مک‌نامی، لی بینگ‌بینگ، رابی رز و رین ویلسن از دیگران ستارگان این فیلم هستند.

 

مگ در ماه آگوست اکران خواهد شد و از همین الان منتظر هستیم تا ببینیم با چه فیلمی روبرو می‌شویم.

 

۶. اسلندرمن ( Slander man )

بهترین فیلم های 2018 اسلندرمن

ایده‌ی فیلم‌های ترسناک تا مدت‌ها فقط از اسطوره‌ها و افسانه‌های محلی بیرون می‌آمد. اما افسانه‌ها و اسطوره‌های مدرن در کجای سینمای وحشت قرار دارند؟ اسلندرمن به احتمال زیاد یکی از معروف‌ترین قصه‌هایی است که از همین پدیده‌های مدرن به وجود آمده است. موجودی بلندقامت، لاغر و روح‌مانند که موجب اتفاقات وحشتناکی می‌شود. اما سوای از این توصیفات، اطلاعات زیادی درباره‌ی انگیزه‌ها و ریشه‌ی این موجود در دسترس نیست. حالا سیلوستر وایت به کارگردانی اثری درباره‌ی همین موجود پرداخته و اگر آن را درست درآورده باشد، می‌تواند تجربه‌ی جدیدی به فرهنگ سینمای وحشت اضافه کند.

 

۵. پلنگ سیاه ( Black Panther )

پلنگ سیاه فیلم برتر 2018

رایان کوگلر، کارگردان فیلم پلنگ سیاه که آثاری چون کرید را در کارنامه دارد حالا به سراغ دنیای کامیک‌ها رفته و با این بخش از جهان مارول تصمیم به خلق اثری شگفت‌انگیز گرفته است. چادویک بوسمن که پیش از این در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی به عنوان تچالا یا همان پلنگ سیاه معرفی شده بود نقش اصلی این فیلم می‌باشد.

 

در میان بازیگران مکمل این فیلم می‌توان به مایکل بی جردن، لوپیتا نیونگو، مارتین فریمن، آنجلا بَسِت، فارست ویتیکر و اندی سرکیس اشاره کرد. این فیلم اولین اثر از سه اثر دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۱۸ است.

 

۴. شگفت‌انگیزان ۲ ( The Incredibles 2 )

بهترین فیلم 2018 شگفت‌انگیزان ۲

در حالی که کمپانی فاکس همچنان برای تصمیم‌گیری درباره‌ی حقوق مادی و معنوی فیلم چهار شگفت‌انگیز تردید دارد، برَد بِرد به سراغ انیمیشنی از بهترین شگفت‌انگیزان تاریخ سینما رفته است. انیمیشن شگفت‌انگیزان یکی از بهترین آثار شرکت پیکسار است و قسمت دوم آن هم بر اساس ایده‌ی همان انسان‌های ابرقدرت ساخته می‌شود.

 

داستان این فیلم دقیقاً از ادامه‌ی فیلم قبلی دنبال می‌شود و قهرمانان ما این بار باید با یک شخصیت شرور جدید مبارزه کنند، اما در همین حین مشکلاتی هم در خانه به وجود می‌آید. اگر این قسمت هم بتواند مهارت، انسانیت و کمدی قسمت اول را حفظ کند، فکر می‌کنیم خروجی کار اثر بسیار جذابی از آب در خواهد آمد.

 

۳. انسان‌های نخستین ( Early Man )

انسان‌های نخستین فیلم دیدنی انیمیشن 2018

همان طور که می‌بینید با وجود عنوانی چون شگفت‌انگیزان ۲، هنوز می‌توانیم یک انیمیشن دیگر را در رتبه‌های بالای این لیست داشته باشیم. ولی نکته‌ی نگران‌کننده‌ی ماجرا این‌جاست که کارگردان این انیمیشن، نیک پارک، از سال ۲۰۰۸ که موضوع قرص نان و مرگ را کارگردانی کرد، در هیچ پروژه‌ی دیگر کار نکرده است.

 

انسان‌های نخستین یک انیمیشن استاپ موشن است که در استودیوی انیمیشن‌سازی آردمن تولید شده و قرار است ما را به زمان انسان‌های غارنشین ببرد. در این ماجراجویی فوتبال، مبارزه و کلی داستان کمدی وجود دارد. اکنون منتظریم ببینیم این کارگردان برنده‌ی اسکار چه آشی برای ما پخته و آیا می‌تواند اسکار بعدی را از آن خود کند یا نه.

 

۲. مرد ایرلندی  (The Irishman )

برترین فیلم 2018 مرد ایرلندی

 

 

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا این فیلم اصلاً اکران سینمایی خواهد داشت یا نه، اما نمی‌توانید طرفدار سینما باشید و از گرد هم آمدن استعدادهای ناب سینما در فیلم مرد ایرلندی هیجان‌زده نشوید. رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی برای اولین بار بعد از فیلم کازینو به همکاری با یکدیگر پرداخته‌اند. جو پسکی هم قبل از بازنشست شدن در این فیلم حاضر شده و همراه با آل پاچینو در جمع ستارگان این اثر حضور دارد. هاروی کیتل، آنا پاکین، جک هاستن و بابی کاناویل هم از دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان مرد ایرلندی روایت کاراکتر دنیرو از ماجرای درگیر شدن او در قتل جیمی هوفا است.

 

هنوز مشخص نیست که این فیلم را در سال ۲۰۱۸ در سینما خواهیم دید یا خیر. بر اساس زمان‌بندی نتفلیکس این فیلم قرار است در سال ۲۰۱۹ در این سرویس پخش شود، اما می‌توانیم شرط ببندیم که فیلم در اواخر سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد و احتمالاً یک اسکار را از آن خود خواهد کرد.

 

۱. نابودی ( Annihilation )

بهترین فیلم های 2018 نابودی

باید اعتراف کنیم که خود ما هم هنوز رمان واندر میر که این فیلم از روی آن ساخته شده را نخوانده‌ایم، اما به یک دلیل خوب می‌توانیم امیدواری زیادی نسبت به این فیلم داشته باشیم: الکس گارلند.

 

گارلند کار خود را با فیلمنامه‌نویسی برای آثاری چون ساحل و ۲۸ روز بعد شروع کرد، اما اولین کارگردانی وی برای فیلم اکس‌ماکینا بود. نابودی هم فیلم دیگری در ژانر علمی تخیلی است که به داستان یک بیولوژیست با بازی ناتالی پورتمن می‌پردازد که در پی یافتن شوهر خود در منطقه‌ای تخریب شده می‌گردد. نقش این شوهر گم شده را اسکار آیزاک باز می‌کند، و جنیفر جیسون لی هم ایفای نقش یک روان‌شناس را برعهده دارد.

 

انتظارات زیادی از این فیلم داریم و به نظر می‌رسد که با یک فیلم هیجانی طرف باشیم. یکی از دلایلی که این فیلم را در صدر فهرست فیلم‌های برتر سال ۲۰۱۸ قرار دادیم همین است.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *