۳۷ راز مثلث برمودا تا سال ۲۰۱۸

۳۷ راز مثلث برمودا تا سال ۲۰۱۸
  • 1397/3/7
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

جغرافیا برای بسیاری از افراد، درس نا خوشایندی بود اما زمانی که معلم های مدرسه حرف از مثلث برمودا می زدند، هیجانی مملو از ترس در ما شکل می گرفت و بدین صورت سال ها حتی بعد از اینکه خبری از جغرافیا نگرفتیم، همیشه به فکر این مثلث عجیب و غریب بودیم و با خود می گفتیم راستی چرا این قسمت از اقیانوس همه چیز را در خود می بلعد؟ راستی کسی هم از چنگ او فرار کرده است؟ و حتی آرزو می کنیم که هیچ وقت پایمان به این مخزن مرگ باز نشود!

در باره مثلث برمودا تا کنون حقایق زیادی آشکار شده که در این مطلب برای اطلاع کلی به آن می پردازیم.

۱- مثلث برمودا، ترکیبی که مثلث نیست

مثلث برمودا در حقیقت در منطقه ای اشتراکی بین سه بخش مهم به نام های برمودا، میامی و پورتو قرار گرفته است اما نام برمودا برای آن در نظر گرفته شده است.

۲- مثلث برمودا نام های عجیب و غریب هم دارد

علاوه بر نام مشهور مثلث برمودا به این منطقه مثلث شیطان هم گفته می شود که به رعب انگیز تر بودن آن کمک می کند

۳- سقوط شی نورانی در مثلث برمودا

داستان مثلث برمودا از آن جا شروع شد که یک شب کریستف کلمب مشاهده می کند که یک شی نورانی به داخل این بخش افتاد که احتمالا چیزی جز شهاب سنگی بزرگ و آتشین نبوده است.

مثلث برمودا

۴- چه کسی مثلث برمودا را کشف کرد؟

کریستف کلمب اولین نفری بود که در مورد این مثلث اطلاعاتی به مردم داد. در واقع او ابتدا به غیر عادی بودن این محل اشاره کرد و بعد از سال ها غرق شدن کشتی ها، موجب شدند نظر او جدی تر گرفته شود.

 

۵- قطب نمایی عجیب در مثلث برمودا

در مثلث برمودا قطب مغناطیسی شمال و قطب حقیقی شمال وجود دارد و این می تواند به گمراهی کشتی ها بینجامد.

 

۶- از کار افتادن قطب نما در مثلث برمودا ثابت شده است

در این بخش از کره زمین قطب نما، در حالت طبیعی خود نیست. در این باره کریستف کلمب اعلام کرده بود که نمایشگر قطب نمایش مثل بقیه جاهای زمین نیست.

 

۷- مثلث برمودا عامل خلق آثار هنری

این مثلث چنان مهم شده که شکسپیر نمایش نامه ای می نویسد و نام آن را طوفان می گذارد. همه معتقدند این نمایشنامه مربوط به برمودا است و البته این مثلث رویایی موجب اعتبار بیشتر آن شده است.

 

۸- تعطیل شدن زمان، در مثلث برمودا

نمونه های زیادی وجود دارد که افراد ادعای این را داشته اند که بر بالای این قسمت از کره خاکی و آبی ما، زمان معنی ندارد. به همین دلیل، نظریه های فرا زمانی مثل پرش زمانی یا سفر چند بعدی از این حقیقت نشات گرفته است.

 

۹- اولین حادثه در مثلث برمودا با ۳۰۰ نفر ناپدید

اولین باری که خطرناک بودن این مثلث بر همه محرز شد زمانی بود که یک کشتی با ۳۰۰ نفر در آن غرق شدند. هیچ نشانه ای از هیچ کدام از سرنشینان و حتی لاشه های کشتی کشف نشد، و حتی کشتی در این منطقه، و در نزدیکی های آن هیچ گونه هشدار خطری به مرکز کنترل ارسال نکرده بود.

رییس جمهور آن زمان آمریکا به نام وودرو ویلسون گفته است: “تنها خدا و دریا می داند که چه اتفاقی برای آن کشتی بزرگ رخ داده است”.

 

۱۰- غرق شدن پیاپی کشتی ها در برمودا

در سال ۱۹۴۱ بود که بعد از آن حادثه بزرگ، دو کشتی دیگر نیز در این مثلث غرق شدند و باز هم چیزی از آن ها کشف و ضبط نشد.

محدوده مثلث برمودا

۱۱- برمودا ۵ کشتی ناوبری را هم بلعید

این مثلث کماکان برای بشر روی زمین مخرب بوده تا جایی که ۵ کشتی ناوی با ۱۴ سرنشین نیز در نزدیکی آن با اختلال در قطب نما و مسیر شناسی، دچار کمبود سوخت شدند. این موضوع نیز موجب بدنامی و البته هراس انگیز تر شدن برمودا شد.

 

۱۲- پس دادن لاشه برخی کشتی ها در برمودا

بعد از این که کشتی های متعددی در این مکان نابود شدند، لاشه هایی از چیزهایی شبیه به پاره های کشتی ها در ساحلی یافت شد اما از سرنشینان خبری نشد.

 

۱۳- مثلث برمودا حتی به بالگرد هم رحم نمی کند

بعد از رخداد ۱۳۴۱، در سال ۱۳۴۵ یک بالگرد، با سرنشینان زیادی برای کشف لاشه ها، به بالای این مثلث قرار گرفت اما این بالگرد هم ناپدید شد و گزارش های بعدی به گونه ای بود که چنان کشتی ها و بالگرد ها در این منطقه غرق می شوند و نا پدید می شوند که گویی، به سفری فرا زمینی رفته اند.

 

۱۴- باد های گرمسیری عامل تخریب های برمودا؟ مگر می شود؟

برخی از دانشمندان معتقدند علت ناپدید شدن کشتی ها طوفان های گرمسیری است و هیچ ارتباطی با این مثلث عجیب غریب ندارد! شما چه فکر می کنید؟

 

۱۵- از مثلث برمودا خطرناک تر هم وجود دارد

با وجود این که این نقطه از زمین دارای رمز و راز هایی است که برای بشر زمینی قابل هضم نیست، دانشمندان و  گارد ساحلی ایالات متحده  معتقدند که هنوز نمی توان گفت که این مثلث خطرناک ترین بخش اقیانوس است.

 

۱۶- گاز متان در مثلث برمودا واقعی است

نظریه خاصی توسط دانشمندان ارائه شده و گفته شده که در این قسمت از اقیانوس بوی گاز متان به مشام می رسد و علت غرق شدن و ناپدید شدن کشتی ها، حباب های گاز متان بوده است.

 

۱۷- ۱۲ مکان مثل مثلث برمودا در دنیا است

مثلث برمودا تنها مکانی نیست که در زمین موجب ناپدید شدن چیزها شده است. در حقیقت بعد از تحقیقات زیاد گفته شده که این مثلث شیطانی یکی از ۱۲ مکانی است که تا کنون به بلعیدن و ناپدید کردن اشیا شهرت یافته است.

 

۱۸-مثلث برمودا در لیست مسیر های خطرناک نیست!

حدود ۵ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۳، صندوق جهانی طبیعت مسیرهای خطرناک اقیانوس ها و دریاها را اعلام کرد که به طور جالبی نتوانستیم نامی از مثلث برمودا را در آن ببینیم.

 

۱۹- مثلث برمودا دروغی بیش نیست!

بسیاری از افراد معتقدند که جریان سازی حواشی مثلث برمودا در واقع یک جریان سازی رسانه ای و احساسی جهت کسب پول بیشتر رسانه هاست و چیزهایی که در باره آن گفته می شود، واقعیت ندارد.

 

۲۰- کشتی سالم با سرنشینانی که  ناپدید شدند

بعد از گم شدن کشتی های متعدد، حدود سال ۱۳۵۵ بود که یک کشتی بادبانی، بعد از گذشت سه هفته که از طوفان ها رها شده بود و جان سالم به در برده بود کشف شد اما تمام سرنشینان و خدمه های آن نا پدید شده بودند!

 

۲۱- چرا فقط بعضی از کشتی ها ناپدید می شوند؟

طبق گزارش های گارد ساحلی، تعداد زیادی کشتی به این محل می آیند و حتی قایق هایی نیز دیده شده اند اما شمار کشتی ها و قایق های بلعیده شده خیلی خیلی کمتر از آن چه است که در این محل تردد دارند. شاید یکی از علت های این رخداد این باشد که محدوده خطرناک این مثلث هنوز کشف نشده است.

راز مثلث برمودا

۲۲- آمار جدی و تاسف بار خسارت ها در برمودا

توضیحات علمی زیادی تا کنون ارائه شده که گویای این است که این مثلث به خودی خود خطرناک نیست اما غرق شدن سالانه ۲۰ کشتی و ۴ هواپیما در این منطقه نشانه ای کاملا قابل درک برای این است که مطمئن شویم مثلث برمودا، جایی خطرناک است که باید بیشتر مورد دقت و کاووش قرار گیرد.

 

۲۳- مثلث برمودا فوق العاده گسترده است

برخلاف آن چه که ممکن است با دیدن نقشه ها و عکس ها از مثلث برمودا فکر کنید، این منطقه، دارای مساحتی قریب به ۸۰۵ هزار کیلومتر است که عمق آن نیز به گونه ای است که هیچ کشتی غرق شده ای در آن قابل شناسایی و کشف نیست.

 

۲۴- می دانید در زیر مثلث برمودا چه خبر است؟

مطالعات دانشمندان حاکی از این است که در داخل این منطقه، در اعماق آب، کوه های نوک تیز، گودال ها و دره هایی وجود دارد که ترس از این مکان را بیشتر می کند.

 

۲۵- مثلث برمودا گودال هایی با گاز هیدرات متان هم دارد

شواهد دانشمندان گویای این است که در ته گودال ها گازهایی نظیر هیدرات متان کشف شده است.

 

۲۶- مثلث برمودا کماکان بدون محدوده دقیق است

هر چند تا کنون سه راس برای این مثلث در نظر گرفته شده که یکی از آن ها برمودا است اما در عمل و در دنیای واقعی نمی توان محدوده خاص و دقیق این مثلث را تعیین کرد.

 

۲۷- خراب کاری های گاز متان در برمودا خطرناک است

وجود گاز متان در این منطقه موجب مواج تر بودن و در نتیجه سرعت عمل در غرق شدن کشتی ها، شود و از طرفی به احتراق و آتشسوزی هواپیماهای در حال حرکت نیز می انجامد.

 

۲۸- مثلث برمودا که مثلث نیست!

محدوده ای که تا کنون برای این منطقه در نظر گرفته شده چیزی بیش از یک مثلث است که در ذهن مردم جا باز کرده است. در واقع برای مثلث برمودا نه می توان ضلع در نظر گرفت و نه محدوده.

 

۲۹- می دانید مثلث برمودا خواهر دارد؟

همانطور که گفته شد مثلث برمودا یکی از ۱۲ نقطه ای است که فعالیت های فرا زمینی در آن رخ داده است. یکی از این نقاط که بسیار به برمودا شبیه است، در اقیانوس آرام قرار دارد و در نزدیکی توکیو است. به این بخش از اقیانوس خواهر مثلث برمودا می گویند. تا کنون سابقه گم شدن و ناپدید شدن انسان ها در این بخش گزارش شده و شباهت آن را به برمودا بیشتر می نمایاند.

 

۳۰- مثلث برمودا تا کنون رازی سر به مهر است!

مثلث برمودا در اقیانوس اطلس واقع شده است. درک وجود ابرهای متراکم که به اختلال در هواپیماها و بالگرد ها می انجامد، موضوعی است که تا کنون در باره آن گزارش هایی ثبت شده اما نمی توان منشا این ابرها و گازهای احتمالی آن را تشخیص داد ( حتی الامکان تا کنون چیزی در این باره گفته نشده است )

 

۳۱- طوفان های کاملا یهویی در مثلث برمودا

گفته شده که در این منطقه طوفان های شدیدی ناگهان بوجود می آیند و سریع نیز از بین می روند. هیچ گونه مرکز هواشناسی نتوانسته این طوفان ها را پیش بینی کند.

مثلث شیطان یا برمودا

۳۲- جابجا شدن قطب در برمودا

در این منطقه نباید به قطب نما اعتماد کرد. در جهان دو نقطه وجود دارد که قطب نما در آن درست کار نمی کند. وقتی در این منطقه قرار می گیرید قطب نما یا از کار می افتد یا شمال اصلی را به جای شمال مغناطیسی نمایش می دهد و این موجب می شود که کشتی ها مسیر را گم کنند و سرگردان شوند و به هدف نرسند و به احتمال زیاد، با کمبود سوخت و غیره، نابود شوند. ( البته اگر دستخوش، طوفان های دریایی نشوند )

 

۳۳- عمق مثلث برمودا باور نکردنی و دردسر ساز است

عمق مکان مثلث برمودا یکی از عمیق ترین قسمت های دنیا و اقیانوس ها است که گفته شده، انگار که در زیر این بخش چیزی بوده که گم شده است! این عمق به قدری زیاد است که هر چه غرق شود، هرگز در آن پیدا نخواهد شد.

 

۳۴-پدیده های الکتریکی عامل خاص بودن مثلث برمودا

بسیاری معتقدند که پدیده های الکترونیکی در این مکان موجب ایجاد اختلالات شده و حتی غرق شدن کشتی ها و هواپیما ها را به میدان های الکترونیکی ربط می دهند

 

۳۵- پر خسارت است چون پر تردد است!

نظریه ای برای رد خطرناک بودن این منطقه ذکر شده که در آن گفته شده این منطقه مورد علاقه و مورد تردد خلبان ها و ملوان های آماتور زیادی است و طبیعتا با افزایش ترافیک تصادمات و تصادفات نیز بیشتر می شود و این می تواند علتی برای از بین رفتن کشتی ها شود.

 

۳۶- پایان دنیا یا مثلث برمودا

بسیاری از افراد این محل را پایان دنیا نامیده اند. شاید یکی از علت های این نامگذاری، نابود شدن و ناپدید شدن عجیب کشتی ها و انسان ها در آن باشد به طوری که هیچ آثاری از آن ها نیست.

 

۳۷- تحقیقات به کجا ختم می شود؟

با توجه به اینکه در عمل موثر بودن و اختلال آمیز بودن این منطقه بر دانشمندان ثابت شده اما هنوز نتوانسته اند پس از سال ها تحقیق روی آن علت پیدایشش را کشف کنند.

البته شاید برای اینکه رعب مردم در مورد این منطقه کمتر شود، گفته شده که این منطقه خطرناک نیست و همه چیز در آن چنان که باید غیرطبیعی نیست، اما، به نظر نمی رسد از کار افتادن قطب نما، گم کردن و بی اثر شدن زمان و مواردی نظیر این، بتواند با عقل طبیعی قابل درک باشد و طبیعی جلوه کند.

در این باره نظر شما چیست؟ برای ما از دیدگاه خود در مورد مثلث برمودا بگویید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *