آموزش نصب Facebook Lite برای آیفون در تمام کشور ها

آموزش نصب Facebook Lite برای آیفون در تمام کشور ها
  • 1397/7/18
  • زهرا معبودی
  • 2

Facebook Lite نسخه ای بهینه شده از فیس بوک است. این شرکت به منظور سهولت دست رسی به فیس بوک اقدام به معرفی و توسعه نسخه سبک وزن فیس بوک نموده است و آن را Facebook Lite نامیده است.

البته از قبل، نسخه ای از این اپلیکیشن را برای کشور های جهان سوم طراحی و توسعه داد، اما کاربران آیفون بیش از سایر کاربران به یک نسخه سبک از فیس بوک نیاز داشتند.

با این حال، فیس بوک اقدام به تولید نسخه سبک وزنی کرد که حجم آن به سختی به ۹ مگابایت می رسد. این اپلیکیشن در مقایسه با اپلیکیشن رسمی فیس بوک با حجم حدودی ۳۱۰ مگابایت واقعا قابل مقایسه است.

اما چیزی که کاربران را به سمت Facebook Lite فرا می خواند چیزی فراتر از حجم است. فیس بوک قدیمی تر با حجم بالا به شدت باتری خور است و این مشکلی برای کاربرانی فراهم کرده که مدت زیادی از روز را بیرون از منزل به سر می برند و باید باتری خود را حفظ کنند.

با این حساب، فیس بوک نسخه جدید را به گونه ای بهینه سازی کرده که به شدت مصرف باتری را کاهش می دهد.

نصب Facebook Lite
این تصویر اسکرین شاتی از Facebook Lite است
نصب Facebook Lite
این اسکرین شات تصویری از فیس بوک معمولی است

محدودیت نصب Facebook Lite چیست!؟

اما با توجه به این که Facebook Lite یک نسخه حرفه ای و مقرون به صرفه است، باز هم مشکلاتی وجود دارد. برای این که بتوانید از فیس بوک لایت استفاده کنید لازم است که در کشور ترکیه باشید چرا که این نسخه صرفا برای ساکنین در این محدوده، ارائه شده است اما باز هم ما راه حلی برای تان ایجاد کرده ایم:

 

راه حل نصب Facebook Lite برای آیفون

از آن جا که این نسخه از فیس بوک، برای آیفون ارائه شده و تنها در محدوده ترکیه نصب می شود، لازم است که امکانات زیر را داشته باشید تا بتوانید آن را روی سیستم خود نصب کنید.

  1. نسخه ios 9 به بالا
  2. داشتن اپل آی دی ترکیه

Facebook Lite بر روی نسخه های ۹ به بالای آی او اس نصب می شود بنابراین اگر قصد نصب کردن Facebook Lite روی آیفون دارید مطمئن شوید که ورژن آی او اس تان چقدر است.

در ادامه برای نصب فیس بوک در آیفون نیاز به اپل آی دی دارید که برای برداشتن محدودیت مکانی کافی است که اپل آی دی تان برای کشور ترکیه تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: برای آموزش تغییر منطقه و کشور در اپل آی دی این لینک را بخوانید

اگر اپل آی دی ندارید نیز می توانید یک نسخه جدید از اپل آی دی برای خود بسازید.

 

نصب اپلیکیشن فیس بوک ( ترکیه ) برای آیفون

بعد از این که حساب اپلی خود را ایجاد کردید نوبت به این می رسد که اپلیکیشن فیس بوک را دانلود و نصب کنید. برای این منظور از لینک زیر استفاده کنید:

نصب فیس بوک لایت

 

وقتی که Facebook Lite را نصب کردید نباید منتظر یک اپلیکیشن کامل و بهینه شده باشید چرا که این اپلیکیشن هنوز در حال تست شدن است و با باگ هایی همراه است که کم کم آن را حل خواهند نمود.

البته این اپلیکیشن بر روی iPhone 8  و iPad Mini 4 با ios 12 تست شده و مشکل قابل توجهی در آن گزارش نشده است.

به هر حال شما تحت هر سیستم عاملی که کار کنید، در صورتی که مشکلی دیدید بعد از گذشت زمان به خوبی حل خواهد شد.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. اومده این اپلیکیشن در او استور موجود نیست من تمام مشخصات مکانی مو از فیک آدرس ترکیه گرفتم چینج کردم ولی هنوزم تو‌ اپستور نسخه فسیبوک لایت موجود نیس میخوام فیسبوک نصب کنم هم میگه نسخه بالاس چیکار کنم ممنون میشم یه راه حلی پشنهاد بیدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *