روش تنظیم چند زبان در کیبورد جیبورد Gboard در اندروید

روش تنظیم چند زبان در کیبورد جیبورد Gboard در اندروید
  • 1398/7/18
  • زهرا معبودی
  • 0

به لطف وجود اینترنت دنیا روز به روز کوچکتر می شود! البته از نظر مسافت و ارتباطات می توان این حرف را باور کرد. بارها پیش امده که بخواهیم با فردی با زبان و نژادی مختلف صحبت کنیم. حالا این صحبت می تواند کاری باشد یا از سر تفریح! فرقی نمی کند. اما برای این منظور شما نیاز به کیبوردی دارید که از بیشترین زبان های دنیا پشتیبانی کند و البته استاندارد نیز باشد.

معمولا Gboard Google که کیبوردی استاندارد است، برای تمام مردم دنیا قابل استفاده است. هر کجا که باشید و روی هر پلتفرمی که کار می کنید، می توانید با جیبورد، که کیبورد گوگل است، انواع مختلف زبان ها را تنظیم کنید و بعد مکالمه های تان را شروع کنید.

در این مطلب قصد دارم، شیوه استفاده از Gboard Google و نحوه تنظیم چند زبان در جیبورد را به شما یاد دهم.

 

روش اوفزودن دومین زبان به کیبورد گوشی هوشمند شما

قبل از هر چیز به خاطر داشته باشید که، وقتی که زبانی به کیبورد گوشی خود اضافه می کنید، تنظیمات کلی زبان در گوشی شما، هیچ تغییری نخواهد کرد. مثلا اگر گوشی شما به زبان انگلیسی ست شده است، افزودن زبان ژاپنی به کیبورد موجب تغییر زبان کلی گوشی تان نمی شود. مقوله کیبورد و زبان کلی گوشی مقوله ای جداگانه است.

 

ابتدا Gboard را نصب کنید

شما می توانید اپلیکیشن های کیبورد مختلف با پوسته ها و ویژگی های مختلف را دانلود کنید. اما Gboard یک کیبورد استاندارد است که روی تمام اسمارت فون ها به راحتی نصب می شود.

برای نصب این اپلیکیشن یا اینجا را کلیک کنید و یا این که در گوگل پلی و سایر مارکت ها Gboard را جستجو کنید.

Gboard را نصب کنید 

 

شیوه افزودن زبان دوم به کیبورد جیبورد اندروید

بعد از این که این اپلیکیشن را نصب کردید، وارد یک برنامه نوشتاری شوید. مثلا وارد اینستاگرام یا فیس بوک خود شوید.

در فضای خالی جایی که باید متنی را وارد کنید تپ کنید تا نشانگر نمایش داده شود. با این کار کیبورد گوشی تان نمایش داده می شود:

کار کردن با جیبورد در اندروید
کار کردن با جیبورد در اندروید

وقتی صفحه کلید نمایش داده شد ، به بالای صفحه کلید بروید و روی گزینه منوی Open features که معمولاً توسط سه خط نشان داده می شود ، ضربه بزنید.

کار کردن با جیبورد در اندروید
تنظیمات صفحه کلید جیبورد در اندروید

در کنار لیست فیچر ها یک آیکون چرخ دنده وجود دارد. روی این آپشن کلیک کنید. در این قسمت روی گزینه  Languages کلیک کنید:

تنظیم زبان در گوشی و کیبورد

در ادامه وارد صفحه تنظیماتی می شوید که شامل چند تب مختلف است. اینجا تب Add Language را پیدا کنید. در ادامه یک لیست بلند بالا از زبان های مختلف به شما نمایش داده می شود. حالا می توانید یک زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. ( ۱ زبان یا بیشتر )

انتخاب زبان مختلف برای تنظیم در جیبورد اندروید
انتخاب زبان مختلف برای تنظیم در جیبورد اندروید

 

انتخاب طرح واره نمایش فونت زبان ها در جیبورد اندروید

بعضی از زبان هایی که انتخاب می کنید دارای طرح واره های مختلفی در نمایش هستند. اگر برای زبان انتخابی تان امکان تنظیم طرح واره فراهم باشد، لیستی از طرح واره ها به شما نمایش داده می شود. هر طرح واره را انتخاب کنید، جیبورد آن را برای نوشتار و خروجی و نمایش به فرد مقابل تنظیم می کند.

تنظیم طرح واره نمایش فونت برای زبان های مختلف در جیبورد اندروید
تنظیم طرح واره نمایش فونت برای زبان های مختلف در جیبورد اندروید

در نهایت روی عبارت Done کلیک کنید، تا تنظیمات شما برای جیبورد اندروید ذخیره شود.

نکته: اگر می خواهید بیش از یک زبان به کیبورد جیبورد اندروید خود اضافه کنید می توانید این پروسه را مکررا دنبال کنید.

نکته ۲: گاهی اوقات برای این که جیبورد را به کیبورد خود تبدیل کنید لازم است که از تنظیمات کیبورد و دسترسی و نظیر آن، کیبورد جیبورد اندروید را به صورت پیش فرض گوشی تنظیم کنید.

 

تغییر زبان روی کیبورد جیبورد اندروید و سوئیچ بین آن ها

اکنون بیایید در مورد فرآیند جابجایی بین چندین زبان هنگام تایپ صحبت کنیم.

بار دیگر ، هر برنامه ای را که نیاز به تایپ کردن دارد باز کنید و صفحه کلید خود را فعال کنید.

وقتی که کیبورد را باز کردید، در سمت چپ کیبورد، یک آیکون جهان وجود دارد. روی این آیکون ضربه بزنید و بگیرید تا لیست زبان های منتخب تان را نمایش دهد.

تغییر زبان روی کیبورد جیبورد اندروید و سوئیچ بین آن ها

لیستی از زبانهای موجود در صفحه کلید خود را مشاهده خواهید کرد. زبانی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و صفحه کلید شما آن زبان را در طرح مورد نظر خود نمایش می دهد.

برای بازگشت به زبان اولیه، دوباره نماد globe را فشار داده و نگه دارید و از لیست زبانهای صفحه کلید خود زبان اولیه را انتخاب کنید.

اگر هنگام تایپ نیاز به زبان جدیدی داشته باشید از همین صفحه، با کلیک بر لینکی با عنوان language settings  می توانید به راحتی زبان دیگری را بیفزایید.

 

سخن آخر

جیبورد اندروید کیبورد موفق و استانداردی است که نهایت امکانات را در اختیار شما قرار می دهد تا یک مکالمه خوب را استارت بزنید. اما نکته ای که وجود دارد این است که مکالمه با افراد خارجی، فراتر از این است که شما بخواهید با نوشتن چند کلمه در آن موفق شوید. یک مکالمه خوب با در نظر گرفتن شرایط، فرهنگ ها، و موارد مرتبط با آن صورت می گیرد. همچنین توجه کنید که مکالمه مجازی است، و باید از شکلک ها و اموجی ها و استیکرها برای بهبود ارتباط استفاده کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *