معرفی قوی‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX

معرفی قوی‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX
  • 1402/4/20
  • گویا آی تی
  • 0

برند معروف و پرآوازه تی پی لینک (TP-Link) یکی از ارائه‌دهندگان برتر جهانی در زمینه تجهیزات شبکه خانگی و تجاری به شمار می‌رود که امروزه خط تولید کاملی از روترهای بی‌سیم WIFI6 را دارد. این خط تولید که از استاندارد جدید ۸۰۲٫۱۱ax پشتیبانی می‌کند به ساخت روتر تی پی لینک WIFI6 مشغول است. محصولات این برند علاوه‌ بر ویژگی‌های بسیار خوبی که دارند در زمره به صرفه‌ترین و قوی‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX محسوب می‌شوند. با این مقاله همراه باشید تا شما عزیزان را با روترهای TP-LINLK مدل AX10، Ax23، Ax50، Ax72 و Ax73 و مشخصات هر یک بیشتر آشنا کنیم.

معرفی قوی‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX

سرعت و کیفیت عالی در کنار امنیت بالا و پهنای باند بی‌نظیر از جمله ویژگی‌هایی است که محصولات تی پی لینک سری AX را به یکی از بهترین و برجسته‌ترین روترهای عصر جدید در جهان تبدیل می‌کند. دسترسی فوق‌العاده به اینترنت و راه‌اندازی آسان موجب شده است تا کاربران زیادی برای خرید روتر تی پی لینک وای فای ۶  سر و دست بشکنند و بخواهند در محل کار یا منزل خود از بالاترین سرعت ممکن اینترنت بهره‌مند شوند. در مقایسه با روترهای سری پیشین، قیمت محصولات جدید کمی گران به نظر می‌رسد. اما صرف این هزینه با وجود سطح امنیتی بالاتر، کاهش تاخیر، پوشش گسترده در کنار ویژگی‌های کاربردی این نوع روترها کاملا منطقی خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع به بررسی جداگانه روترهای این مجموعه می‌پردازیم.

روتر تی پی لینک Ax10؛ ارزان‌ترین روتر WIFI6

روتر تی پی لینک Ax10؛ ارزان‌ترین روتر WIFI6

به طور کلی، روتر تی پی لینک AX10 از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به مدل Ax50 دارد. با این حال مشخصات داخلی این محصول کاملا متفاوت است. از جمله ویژگی‌های برجسته روتر AX10 می‌توان به پردازنده قدرتمند ۳ هسته‌ای Broadcom با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز بر ثانیه، حافظه رم ۲۵۶ مگابایتی، باندهای فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی و پورت‌های کاربردی LAN و WAN اشاره کرد. با اینکه این روتر از پورت USB پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان یکی از بهترین و ارزان‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 به حساب می‌آید.

رابط کاربری این محصول بسیار ساده است که همین امر نیز فرایند راه‌اندازی و کانفیگ آن را نیز تا حد زیادی تسهیل می‌کند. تست اولیه عملکرد روتر تی پی لینک سری Ax10 سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت در ثانیه را فراهم کرده و در صورت وجود شرایط مناسب به سرعت وای فای ۹۰۰ مگابیت در ثانیه نیز می‌رسد.

روتر تی پی لینک AX23؛ بهترین برای مصارف خانگی

روتر تی پی لینک AX23؛ بهترین برای مصارف خانگی

یکی از قوی‌ترین روترهای WIFI6 برند تی پی لینک در سری AX را می‌توان روتر دوبانده Ax23 دانست. این محصول قادر است در باند فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز با سرعتی بالغ بر ۵۷۴ مگابیت و در باند ۵ گیگاهرتز با سرعت ۱۲۰۱ مگابیت فعالیت کند. قیمت مقرون به صرفه روتر Ax23 در کنار برخورداری از ویژگی‌های سخت‌افزاری همچون ۴ پورت شبکه LAN، یک درگاه WAN گیگابیتی، چهار آنتن خارجی ۵ دسیبل، فناوری‌های جدید OFDMA، Beamforming، OneMesh و Airtime Fairness موجب می‌شود تا انتخاب ایده‌آلی برای مصارف روزمره باشد. پردازنده دو هسته‌ای قدرتمند، تعریف شبکه میهمان، قابلیت کنترل والدین، پورت فورواردینگ (Forwarding)، فایروال SPI، بروزرسانی خودکار فریم‌ویر (Firmware) و پوشش دهی فوق‌العاده نیز از دیگر مشخصات این روتر کاربردی به شمار می‌رود.

روتر تی پی لینک AX73؛ سرعت گیگابیتی وای فای ۶

روتر کاربردی تی پی لینک Archer AX73 که در دسته روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX قرار می‌گیرد، یکی از سریع‌ترین روترهای بازار است که نسبت به سایر دستگاه‌های رقیب از قیمت ایده‌آلی برخوردار است. این دستگاه در دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و شش آنتن خارجی پرقدرت آن پوشش‌دهی گسترده‌ای را فراهم می‌آورد. سرعت انتقال دیتا این محصول در فرکانس ۲٫۴ GHz به ۵۷۴ گیگابیت و در فرکانس ۵ GHz به ۴۸۰۴ گیگابیت می‌رسد.

سایر مشخصات روتر AX73 شامل پردازنده سه هسته‌ای با سرعت ۱٫۵ گیگاهرتز، یک درگاه WAN گیگابیتی، چهار درگاه اترنت LAN، یک درگاه USB 3.0، بهره‌گیری از پروتکل رمزنگاری WPA3، تعریف شبکه میهمان و فناوری‌های DES، MU-MIMO و Beamforming می‌شوند.

روتر تی پی لینک AX72؛ اتصال بیش از ۱۰۰ دستگاه

روتر AX5400 برند TP-Link یا همان تی پی لینک AX72 یکی از سریع‌ترین و پایدارترین شبکه‌های اینترنتی را به کاربران ارائه می‌دهد. پهنای باند این روتر ۱۶۰ مگاهرتز و سرعت انتقال دیتا در آن معادل ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه است. از آنجایی که AX5400 مجهز به استاندارد ۸۰۲٫۱۱ax یا وای‌فای نسل ششم است از سرعتی فوق‌العاده برخوردار بوده و تداخل‌های سیگنال در آن به حداقل می‌رسد.

پوشش‌دهی گسترده، بهره‌گیری از ۶ آنتن خارجی، فناوری‌های Beamforming و ۴T4R، امنیت پیشرفته HomeSheield، پشتیبانی از TP-Link OneMesh و اتصال بیش از ۱۰۰ دستگاه، از جمله ویژگی‌هایی هستند که کاربران را برای خرید این محصول بیش از پیش مشتاق‌تر می‌کنند. راه‌اندازی و انجام تنظیمات پیکربندی این محصول نیاز به تخصص ندارد. تنها با کمک دستورات راهنما و برنامه وب محور تی پی لینک به راحتی قابل انجام است. می‌توان گفت این دستگاه یکی از بهترین و قوی‌ترین روترهای برند تی پی لینک WIFI6 به شمار می‌رود که در سری AX طراحی شده است.

روتر تی پی لینک AX50؛ قدرتمند و به صرفه

از جمله روترهای برتر شرکت TP-Link که علاوه بر قیمت متوسط در تست‌های عملیاتی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است روتر Archer AX50 است. با اینکه این محصول نسبت به سایر روترهای مشابه از امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار است، اما قیمت آن دست خوش گرانی‌های بازار نشده و همچنان در صدر محبوب‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. چهار آنتن خارجی این روتر پوشش‌دهی خوبی را به ارمغان می‌آورد و پردازنده قدرتمند آن توان عملیاتی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

روتر AX50 به خاطر مشخصاتی نظیر دوبانده بودن، پردازنده دو هسته‌ای، پورت WAN، پورت USB 3.0، پشتیبانی از فناوری‌های انتقال دیتا OFDMA، ضد بدافزار (anti-malware)، QoS، جریان همزمان داده (MU-MIMO)، Beamforming مورد توجه قرار گرفته است. اما برخلاف سایر روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX از قابلیت رمزگذاری WPA3 پشتیبانی نمی‌کند.

تجربه اینترنت شگفت‌انگیز با روترهای تی‌ پی‌ لینک

در این مطلب از مجله برقچی به معرفی قوی‌ترین روترهای تی پی لینک WIFI6 سری AX پرداختیم. اکنون شما به خوبی با انواع روترهای این مجموعه نظیر Ax50، Ax73 و Ax10 و قابلیت‌های برجسته هر یک از آنها آشنا شدید. از این رو، با در نظر گرفتن ویژگی‌های مورد نظر انتخاب راحت‌تری را برای خرید یک روتر ایده‌آل خواهید داشت. فروشگاه برقچی یکی از عرضه‌کنندگان برتر تجهیزات شبکه از جمله انواع روتر تی پی لینک است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی این فروشگاه علاوه بر مشاهده قیمت بروز و ویژگی‌های هر یک از محصولات، از مشاوره رایگان کارشناسان حرفه‌ای مجموعه نیز بهره‌مند شوید. از اینکه تا پایان این مطلب همراه بودید از شما عزیزان متشکریم. امیدواریم با درج نظرات خود ما را در ارائه هر چه بهتر این مطالب یاری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *