چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم

چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم
  • 1402/12/15
  • گویا آی تی
  • 0

اسپاتیفای (Spotify) به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریمینگ شهرتی دست‌وپا کرده است و با دسترسی آسان به آن از طریق دستگاه‌های اپل، اندروید و دسکتاپ، به‌آسانی انجام می‌پذیرد. اگر شما به‌تازگی  شروع به استفاده از Spotify کرده‌اید یا فقط می‌خواهید یک مرور کلی از نحوه کارکرد این پلتفرم را داشته باشید، در جای درستی هستید. ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه یک حساب کاربری رایگان راه‌اندازی کنید، از تمام ویژگی‌های مفید Spotify استفاده کنید و لیست‌های پخش خود را بسازید.

نکات اولیه‌ای که باید بدانید

  • اسپاتیفای یک سرویس استریمینگ رایگان است، اما محتوای شما اغلب با وقفه‌های تبلیغاتی پر می‌شود. Spotify پریمیوم این تبلیغات را حذف می‌کند و ویژگی‌های اضافی را با هزینه ۱۰.۹۹ دلار در ماه ارائه می‌دهد.
  • از نوار جستجو برای پیداکردن انواع گسترده‌ای از موسیقی، کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها در کاتالوگ محتوای Spotify استفاده کنید.
  • لیست‌های پخش خود را بسازید تا از موسیقی‌های موردعلاقه خود در همه حال لذت ببرید. تنظیمات لیست پخش خود را می‌توانید خصوصی سازید.

ثبت‌نام در حالت موبایل

برای پاسخ به چگونه اسپاتیفای را فعال کنیم لازم است که اپلیکیشن آن را از  iOS/Google Play دانلود کنید و روی “ثبت‌نام رایگان” ضربه بزنید. ایمیل خود را وارد کنید، سپس یک رمز عبور جدید (حداقل ۸ حرف)، همراه با تاریخ تولد، هویت جنسیتی و نامی که برای استفاده از حساب می‌خواهید را وارد سازید. تیک موافقت از شرایط و ضوابط Spotify را بزنید تا فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنید.

روی “ادامه با گوگل” یا “ادامه با فیس‌بوک” کلیک کنید تا یک حساب مرتبط با یکی از این پروفایل‌ها بسازید. اگر از دستگاه اپل بهره می‌برید، می‌توانید روی “ادامه با اپل” کلیک کنید تا با استفاده از شناسه اپل (Apple ID) خود یک حساب Spotify بسازید.

ثبت‌نام در حالت دسکتاپ

به صفحه ثبت‌نام اسپاتیفای بروید و ایمیل خود را وارد کنید. سپس یک رمز عبور امن برای حساب که حداقل از ۸ حرف تشکیل شده باشد، بسازید. اطلاعات بیشتری درباره خودتان شامل نام، تاریخ تولد و هویت جنسیتی وارد کنید.

برای پایان‌دادن، تیک شرایط و ضوابط Spotify را بزنید. شما می‌توانید گزینه “ثبت‌نام با گوگل” یا “ثبت‌نام با فیس‌بوک” را برگزینید تا یک حساب Spotify ایجاد کنید که به یک حساب گوگل موجود یا پروفایل فیس‌بوک متصل شده باشد. در ادامه با ویژگی‌های مختلف Spotify آشنا خواهید شد.

صفحه اصلی

صفحه اصلی اسپاتیفای شامل لاگ‌هایی از محتوایی است که اخیرا گوش داده‌اید و پیشنهادهایی از محتوایی که ممکن است در آینده لذت ببرید. قالب این صفحه در نهایت کمی با دسکتاپ متفاوت است، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که محتوایی مانند موارد زیر را ببینید:

  • میکس‌های برتر شما: لیست‌های پخش ساخته شده توسط Spotify بر اساس موسیقی‌هایی که گوش داده‌اید
  • بازگشت به موارد گذشته: لیست کوتاهی از آلبوم‌ها و لیست‌های پخشی که اخیرا گوش داده‌اید.
  • یافته‌های تازه: لیست‌های پخش توسط ویراستاران Spotify (مربوط به تاریخچه لیست شما نیست)

نوار جستجو

عناوین آهنگ‌ها، نام هنرمندان، نام آلبوم‌ها و هر چیز دیگری را با استفاده از نوار جستجوی اسپاتیفای می‌توانید مورد جستجو قرار دهید. Spotify لیستی از نتایجی را که بهترین تطابق با جستجوی شما را دارند، ایجاد خواهد کرد، بنابراین می‌توانید بلافاصله گوش دادن به آن را شروع کنید.

  • موبایل: برای دسترسی به نوار جستجو، روی دکمه وسط پایین ضربه بزنید.
  • دسکتاپ: برای دسترسی به نوار جستجو، در گوشه بالا و سمت چپ کلیک کنید.

دکمه پسندیدن (Like)

اگر واقعا از یک آهنگ خاص لذت می‌برید، آن را در اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ لایک کنید. این‌کار آن را به یک لیست پخش ویژه به نام “آهنگ‌های لایک شده” انتقال می‌دهد تا برای دسترسی آسان در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

  • موبایل: برای اضافه‌کردن یک آهنگ به لیست پخش، بر روی آیکون سه‌نقطه کنار یک آهنگ ضربه بزنید و سپس “اضافه‌کردن به لیست پخش” را برگزینید و بعد از آن “آهنگ‌های لایک شده”.
  • دسکتاپ: روی یک آهنگ نشان موس را ببرید و بر روی آیکون قلب کلیک کنید.

کتابخانه شما

“کتابخانه شما” شامل تمام آهنگ‌های لایک شده شما، لیست‌های پخش لایک‌شده (ساخته شده توسط سایر کاربران Spotify)، لیست‌های پخش شخصی شما و قسمت‌های پادکست ذخیره‌شده یا دانلود شده است. این کتابخانه را به‌عنوان پایگاه اصلی خود برای تمام محتوای Spotifyتان ببینید.

رادیو

رادیو Spotify یک لیست پخش موسیقی مشابه یک آهنگ خاص ایجاد می‌کند. در دسکتاپ، به‌سادگی روی یک آهنگ راست کلیک کنید و “رفتن به رادیو آهنگ” را برگزینید. اگر در موبایل هستید، برای رفتن به رادیو، روی دکمه سه‌نقطه کنار یک آهنگ ضربه بزنید و “رفتن به رادیو” را بزنید.

در دسکتاپ، به پایین صفحه اصلی بروید تا بخش‌های “رادیو محبوب” و “رادیو پیشنهادی” را ببینید. این ایستگاه‌های رادیویی مرتبط با هنرمندان توسط Spotify تهیه شده‌اند.

کیفیت صوت

اگر شما دارای اشتراک پریمیوم هستید، امکان ارتقا کیفیت استریمینگ محتوای خود (محتوای دانلودشده) وجود دارد. به‌خاطر داشته باشید که کیفیت بالاتر استریمینگ بیشتر داده‌ اینترنت دستگاه همراه شما را استفاده خواهد کرد، بنابراین به این نکته توجه داشته باشید.

  • موبایل: برای تغییر کیفیت صوتی، روی آیکون پروفایل کاربری خود در گوشه بالا و سمت چپ صفحه ضربه بزنید، سپس گزینه “تنظیمات و حریم خصوصی” را برگزینید. دکمه “کیفیت صوت” را انتخاب کنید و سپس کیفیت موردنظر خود را برای استریمینگ با WiFi و دیتای سیم کارت درنظر بگیرید.
  • دسکتاپ: برای تغییر کیفیت صوتی، روی آیکون پروفایل کاربری خود در گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید، سپس گزینه “تنظیمات” را برگزینید. در بخش “کیفیت صوت”، از منوهای کشویی استفاده کنید تا کیفیت استریمینگ و دانلود را تنظیم سازید.

آیا اسپاتیفای رایگان است؟

بله اما برای دسترسی به برخی از ویژگی‌ها نیاز به عضویت پرداختی دارید. طرح رایگان Spotify دسترسی رایگان به موسیقی، پادکست‌ها و سایر محتواها با وقفه‌های تبلیغاتی فراهم می‌کند. با هزینه ۱۰.۹۹ دلار در ماه (یا ۵.۹۹ دلار برای دانش‌آموزان)، Spotify پریمیوم به شنوندگان اجازه می‌دهد که از تمام محتوایشان بدون تبلیغات، با مزایای دیگری لذت ببرند. این مزایا عبارتند از:

  • گوش دادن به موزیک و پادکست به‌صورت آفلاین
  • گوش دادن به آهنگ‌ها با هر ترتیبی
  • کیفیت صوتی بهبودیافته
  • لذت‌بردن از موزیک یا پادکست‌های مشترک با همراهی دیگر کاربران Spotify
  • سازماندهی صف

اسپاتیفای پریمیوم طرح‌های تخفیف‌دار برای زوج‌ها و خانواده‌ها ارائه می‌دهد. در حال‌حاضر، طرح دوئوی پریمیوم (پریمیوم برای ۲ حساب) با هزینه ۱۴.۹۹ دلار در ماه و طرح خانواده‌ای پریمیوم (پریمیوم برای ۶ حساب) با هزینه ۱۶.۹۹ دلار در ماه وجود دارد.

گیفت‌کارت اسپاتیفای

گیفت‌کارت اسپاتیفای پریمیوم، یک کارت پیش‌پرداخت است که می‌توان آن را برای اشتراک پریمیوم Spotify استفاده کرد. این گیفت‌کارت این امکان را به گیرنده می‌دهد تا بتواند به ویژگی‌های پریمیوم Spotify برای یک مدت مشخص بدون نیاز به واردکردن اطلاعات کارت اعتباری دسترسی پیدا کند، مانند گوش دادن به موزیک و پادکست و دیگر امکانات آن بدون تبلیغات، پخش آفلاین و کیفیت صدای بالاتر.

این گیفت‌کارت‌ها اغلب در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی موجود هستند. گیفت کارت اسپاتیفای هند ، آمریکا و آلمان را به صورت اورجینال و رسمی می توانید از فروشگاه موبوگیفت تهیه کنید.

جمع‌بندی

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریمینگ موسیقی است که به کاربران امکان می‌دهد تا به طریق آسان و راحت به میلیون‌ها آهنگ، پادکست و آلبوم دسترسی یابید. با اشتراک پریمیوم و دریافت گیفت‌کارت، کاربران از ویژگی‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *