راهنمای خرید لپ‌تاپ دانشجویی

راهنمای خرید لپ‌تاپ دانشجویی
  • 1402/12/12
  • گویا آی تی
  • 0

من دانشجو هستم؛ باید چه لپ‌تاپی بخرم؟ برای استفاده دانشجویی کدام لپ‌تاپ مناسب است؟ هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی باید به چه مواردی توجه کنم؟ این‌ها سوالاتی هستند که معمولاً دانشجویان هنگام خرید این دستگاه از فروشنده می‌پرسند. هنگامی که صحبت از لپ‌تاپ دانشجویی می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که موضوع صحبت یک لپ‌تاپ معمولی با قیمتی بسیار پایین است اما همیشه این‌گونه نیست زیرا نیازهای دانشجویان رشته‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و دانشجویان با توجه به نیاز خود از این دستگاه، اقدام به خرید آن می‌کنند. به عنوان مثال دانشجویان رشته‌های مهندسی نیاز به لپ‌تاپی حرفه‌ای دارند اما در اکثر مواقع یک دستگاه معمولی برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی کافی خواهد بود. فروشگاه اینترنتی بروزکالا که یکی از برترین و بزرگترین ارائه دهندگان انواع لپ‌تاپ در قیمت‌ها و برندهای مختلف است، در ادامه به توضیحاتی در مورد این محصول می‌پردازد و نمونه‌هایی از این دستگاه را به شما دوستان گرامی معرفی می‌کند. اگر شما هم قصد خرید لپ‌تاپ ارزان یا میان‌رده را دارید، با ما همراه باشید.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ‌تاپ برای یک دانشجو کدام است؟ لپ‌تاپ دانشجویی باید با نوع استفاده دانشجو بیشترین تطبیق را داشته باشد. این دستگاه علاوه بر اینکه باید برای استفاده روزمره دانشجو مناسب باشد، باید بتواند پاسخ‌گوی نیازهای اختصاصی مربوط به رشته او باشد. به عنوان مثال یک دانشجو ممکن است با برنامه‌های سنگینی سر و کار داشته باشد. به همین دلیل است که هنگام معرفی این دستگاه برای استفاده دانشجویی، لپ‌تاپ‌های مختلفی با قیمت‌های متفاوت به مشتری ارائه می‌شود.

نکات مهم خرید لپ‌تاپ دانشجویی

هنگام خرید هر دستگاهی به جز قیمت آن، باید به موارد مختلفی مانند مشخصات فنی آن توجه کنیم. این موضوع در مورد لپ تاپ نیز صدق می‌کند. در ادامه نکات مهم خرید لپ تاپ دانشجویی را بیان می‌کنیم و سپس چند مدل از مناسب‌ترین دستگاه‌های دانشجویی را به شما دوستان گرامی معرفی خواهیم کرد.

صفحه نمایش – مهمترین فاکتور‌ برای لپ‌تاپ دانشجویی

معمولاً دانشجویان مدت زمان طولانی را صرف تماشای صفحه نمایش دستگاه خود می‌کنند. به همین منظور توجه به ویژگی‌ها و کیفیت صفحه نمایش بسیار مهم است. رزولوشن فول اچ دی و پوشش مات که نور کمتری را بازتاب می‌دهد، می‌تواند برای یک دانشجو عملکرد عالی داشته باشد.

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی مهم‌ترین بخش هر نوع لپ‌تاپی محسوب می‌شود که عملکردی مانند مغز انسان را در کامپیوتر دارد. وظیفه این قطعه، پردازش داده‌های کامپیوتری است. این نشان می‌دهد که شما هنگام انتخاب این دستگاه باید مدلی را انتخاب کنید که دارای پردازنده مرکزی قوی باشد و بتواند از پس کارهای روزمره و دانشجویی شما بر بیاید. در این راستا باید به تعداد هسته‌های پردازنده و نسل آن توجه نمایید.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
Stack of books with laptop on table

حافظه رم

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم در لپ‌تاپ حافظه رم RAM است. میزان و ظرفیت این قطعه باید در حدی باشد که پاسخ‌گوی نیازهای کاربر باشد و او بتواند چندین برنامه مختلف را به صورت هم‌زمان اجرا کند. به همین منظور بهتر است دستگاهی را انتخاب نمایید که حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشد.

پردازنده گرافیکی

اگر شما دوستان عزیز، دانشجوی رشته‌هایی مانند مهندسی مکانیک، عمران، معماری و… هستید که با نرم‌افزارهای مدل سازی سه بعدی و رندرینگ سر و کار دارید، باید به پردازنده گرافیکی توجه کنید و لپ‌تاپی را انتخاب نمایید که از پردازنده گرافیکی مجزا بهره می‌برد.

نوع حافظه

نوع حافظه داخلی لپ‌تاپ دانشجویی مهم است و بهتر است که شما لپ‌تاپی با حافظه SSD تهیه نمایید تا سرعت آن بالا باشد. در حقیقت حافظه SSD نقش مهمی در عملکرد کامپیوتر شما ایفا می‌کند و سرعت لپ‌تاپ شما را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی در قیمت‌های مختلف

بهترین لپ‌تاپ دانشجویی در قیمت‌های مختلف

حالا که می‌دانید هنگام خرید یک لپ‌تاپ دانشجویی باید به چه مواردی توجه نمایید، بهتر است که چند مدل از این محصولات در بازه‌های قیمتی مختلف را به شما دانشجویان گرامی معرفی کنیم. محصولاتی که در ادامه مشاهده می‌نمایید، از قیمت پایین به قیمت بالاتر برای شما رده‌بندی شده‌اند.

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچ لنوو مدل V15-BAB Ryzen 3 7320U 8GB 512GB SSD 610M FHD

این دستگاه با ابعاد ۱۹٫۹ × ۲۳۵٫۸ × ۳۵۹٫۲ میلی‌متر و وزن ۱٫۶۵ کیلوگرم یکی از لپ‌تاپ‌های دانشجویی محسوب می‌شود که حدود ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. پردازنده مرکزی این دستگاه AMD Ryzen 3 7320U است. این پردازنده دارای ۴ هسته و ۸ رشته می‌باشد. این لپ‌تاپ دارای پردازنده‌ گرافیکی یکپارچه با پردازنده از نوع AMD Radeon 610M است. رم LPDDR5 این محصول ۸ گیگابایتی است. حافظه ذخیره‌سازی SSD که برای آن در نظر گرفته شده است، ۵۱۲ گیگابایتی می‌باشد. اگر بخواهید اطالاعاتی در مورد صفحه نمایش آن دریافت نمایید، باید به اندازه ۱۵٫۶ اینچی آن و رزولوشن FHD یعنی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ اشاره کنیم.

نوع پنل این دستگاه TN است. نرخ نوسازی تصویر در این صفحه نمایش ۶۰ هرتزی می‌باشد. نکته مهم دیگر در مورد صفحه نمایش این محصول، پوشش مات آن است. اگر بخواهیم به اتصالات این دستگاه توجه کنیم متوجه پورت شبکه، شبکه بی‌سیم، بلوتوث، HDMI، درگاه‌های USB 3.0 Type A، درگاه USB Type C و جک هدفون/ میکروفون می‌شویم. ظرفیت باتری این دستگاه ۳۸ وات‌ساعتی است. از اطلاعات دیگر این دستگاه می‌توان به وجود وبکم و بلندگوهای داخلی استریو اشاره کرد. این محصول دارای نور پس‌زمینه کیبورد و حسگر اثر انگشت نیست.

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو مدل Ideapad 3 | Core i3 1215U 12GB 512GB SSD Full HD

این دستگاه با ابعاد ۱۹٫۹ × ۲۳۶٫۵ × ۳۵۹٫۲ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود. این محصول ۱٫۶۵ کیلوگرم وزن دارد. پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ دانشجویی محبوب، اینتل Core i3-1215U است. این پردازنده از نسل دوازدهم نوع Core i3 است. این پردازنده مرکزی دارای ۶ هسته و ۸ رشته می‌باشد. پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده این لپ‌تاپ از نوع اینتل UHD Graphics است. در مورد حافظه این دستگاه باید به رم ۱۲ گیگابایتی از نوع DDR4-3200 و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD اشاره کرد.

اکنون نوبت به بررسی صفحه نمایش این لپ‌تاپ دانشجویی می‌رسد. اندازه صفحه نمایش این لپ‌تاپ از برند لنوو ۱۵٫۶ اینچ است. رزولوشن آن نیز ۱۰۸۰×۱۹۲۰ – FHD می‌باشد. نوع پنل این صفحه نمایش TN است. نرخ نوسازی تصویر در آن ۶۰ هرتز می‌باشد. این صفحه نمایش دارای پوشش مات است. از اتصالات این دستگاه می‌توان به شبکه بی‌سیم، بلوتوث، پورت USB Type C، درگاه USB 3.0 Type A، درگاه USB 2.0 Type A، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون/ میکروفون و پورت HDMI اشاره کرد. باتری ۳ سلولی این دستگاه، ظرفیت ۳۸ وات ساعت دارد. این لپ‌تاپ دارای بلندگوهای داخلی استریو و وبکم است. قیمت این دستگاه با مشخصات فنی ذکر شده حدود ۱۸ میلیون تومان است.

لپتاپ ارزان

لپ تاپ لنوو ۱۵٫۶ اینچی مدل Lenovo V15 Core i3 1115G4 8GB 512GB SSD 2GB MX350 Full HD

این لپ‌تاپ از برند عالی لنوو، دارای ابعاد ۱۹٫۹ × ۲۳۵٫۸ × ۳۵۹٫۲ میلی‌متر و وزن ۱٫۷ کیلوگرم است. این محصول با پردازنده مرکزی اینتل Core i3- 1115G4 تولید می‌شود. این پردازنده از نسل یازدهم نوع Core i3 است. پردازنده گرافیکی مجزای این محصول از نوع انویدیا GeForce MX350 و پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده از نوع اینتل UHD Graphics Xe می‌باشد. برای حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. اندازه‌های صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچ است که با رزولوشن فول اچ دی تولید می‌شود. نوع پنل این صفحه نمایش TN و نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز می‌باشد. نکته مهم دیگر در مورد این صفحه نمایش، پوشش مات آن است.

اگر بخواهید از حافظه رم بدانید، باید بگوییم که رم این دستگاه ۶ گیگابایتی است و نوع آن DDR4 می‌باشد. در این دستگاه حافظه ذخیره سازی SSD با ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت تعبیه شده است. در مورد اتصالات لپ‌تاپ لنوو این مدل می‌توان به پورت شبکه، شبکه بی‌سیم، بلوتوث، پورت HDMI، درگاه USB 3.0 Type A، پورت USB 2.0 Type A، درگاه USB Type C، جک هدفون و میکروفون اشاره کرد. باتری این دستگاه دو سلولی با ظرفیت ۳۸ وات ساعت است. این محصول دارای بلندگوهای داخلی استریو و وبکم می‌باشد. قیمت این لپ‌تاپ کمی بیشتر از ۲۰ میلیون تومان است. برای خرید و استعلام قیمت رم لپ‌تاپ و سایر قطعات این دستگاه به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید.

لپ تاپ لنوو Ideapad V15-EJ Core i5 1135G7 – 8GB – 1TB+512GB Geforce MX350 2GB GDDR5

این لپ‌تاپ ارزنده با قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان با ابعاد ۳۶۲٫۲×۲۵۱٫۵×۱۹٫۹ میلی‌متر تولید می‌شود. وزن این محصول ۱٫۸ کیلوگرم است. پردازنده مرکزی این دستگاه از نوع اینتل، مدل Core i5 و سری ۱۱۳۵G7 می‌باشد. این پردازنده از نسل یازدهم نوع Core i5 است. این پردازنده قدرتمند دارای ۴ هسته و ۸ رشته می‌باشد. اگر پردازنده گرافیکی برای شما مهم است، باید بدانید که این لپ‌تاپ لنوو دارای پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا GeForce MX350 و پردازنده گرافیکی یکپارچه با پردازنده از نوع اینتل Iris Xe Graphics می‌باشد. حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی آن ۲ گیگابایتی است.

در مورد حافظه رم این دستگاه باید بدانید که از نوع DDR4 با ظرفیت ۸ گیگابایت می‌باشد. این دستگاه با کیفیت دارای حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی است و از نوع TN می‌باشد. این صفحه نمایش دارای پوشش مات است. نرخ نوسازی تصویر در آن ۶۰ هرتز است. رزولوشن آن نیز فول اچ دی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ می‌باشد. از اتصالات این لپ‌تاپ می‌توان به پورت شبکه، شبکه بی‌سیم، بلوتوث، HDMI، درگاه USB 3.0 Type A، پورت USB Type C، درگاه USB 2.0 Type A، جک هدفون/ میکروفن اشاره کرد. باتری این محصول ۲ سلولی با ظرفیت ۳۸ وات ساعت است. این لپ‌تاپ دانشجویی دارای وبکم و بلندگوهای داخلی استریو می‌باشد.

راهنمای خرید لپتاپ از بروزکالا
minimal, macbook

لپ تاپ اچ پی ۱۵٫۶ اینچی مدل HP Victus 15-FA1093DX Core i5-13420H 8GB 512GB SSD 6GB 3050

اگر شما دانشجویان گرامی به یک لپ‌تاپ عالی با مشخصات خیلی خوب نیاز دارید، این دستگاه برای شما مناسب خواهد بود. قیمت این محصول حدود ۳۶ میلیون تومان است. برند فوق‌العاده HP این دستگاه را با ابعاد ۲۳٫۵ × ۲۵۵ × ۳۵۷٫۹ میلی‌متر تولید و عرضه می‌کند. وزن این محصول ۲٫۲ کیلوگرم است. پردازنده مرکزی که در آن به کار رفته است از نسل سیزدهم اینتل Core i5 است. این پردازنده مرکزی اینتل Core i5-13420H دارای ۸ هسته و ۱۲ رشته است. اگر بخواهید اطلاعاتی در مورد پردازنده گرافیکی کسب کنید، باید به پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا GeForce RTX 3050 و پردازنده گرافیکی یکپارچه اینتل UHD Graphics Xe اشاره کنیم. لازم به ذکر است که حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی این دستگاه ۶ گیگابایت از نوع GDDR6 می‌باشد. باتری ۴ سلولی لیتیوم یونی این محصول ظرفیت ۷۰ وات‌ ساعت دارد. لازم به ذکر است که این مدل لپ‌تاپ اچ پی دارای کیبوردی با نور پس‌زمینه می‌باشد.

اکنون نوبت به حافظه دستگاه می‌رسد. حافظه رم این لپ‌تاپ اچ پی ۸ گیگابایتی و از نوع DDR4 است. حافظه ذخیره‌سازی این محصول ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD می‌باشد. در مورد صفحه نمایش این دستگاه باید بدانید که اندازه آن ۱۵٫۶ اینچ است. رزولوشن آن نیز فول اچ دی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ می‌باشد. نوع پنل این نمایشگر IPS LCD و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز است. لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ با کیفیت دارای پوشش مات نمایشگر است. از اتصالات این لپ‌تاپ عالی می‌توان به پورت شبکه، بلوتوث، شبکه بی‌سیم، پورت HDMI، درگاه USB 3.0 Type A، پورت USB Type C، درگاه USB 2.0 Type A و جک هدفون/ میکروفن اشاره کرد. وبکم و بلندگوهای داخلی استریو در این دستگاه تعبیه شده است. قیمت این دستگاه حدود ۳۷ میلیون تومان است.

خرید لپ‌تاپ دانشجویی از بروزکالا

شما در این مقاله متوجه شدید که هنگام خرید لپ‌تاپ دانشجویی باید به نیاز خود از دستگاه توجه کنید و سپس به نکات مهم فنی مانند صفحه نمایش، پردازنده مرکزی، حافظه رم، حافظه ذخیره سازی، پردازنده گرافیکی و… دقت کنید. فروشگاه اینترنتی بروزکالا چند مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی در قیمت‌های مختلف را به شما معرفی کرد و مشخصات آنها را نیز ذکر نمود. اگر شما دوستان گرامی قصد خرید لپ‌تاپ را دارید، به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و از تمامی محصولات این مجموعه در برندهای مختلف، کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت دیدن کنید. کارشناسان این مجموعه همواره پاسخ‌گوی سوالات شما دوستان گرامی هستند و شما می‌توانید با آنها مشاوره پیش از خرید داشته باشید. به خاطر بسپارید که با انتخاب محصولات مورد نظر از این مجموعه از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه مانند خرید اقساطی بهره‌مند خواهید شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *