گوشی موبایل آیفون نات اکتیو بهتر است یا اکتیو؟

گوشی موبایل آیفون نات اکتیو بهتر است یا اکتیو؟
  • 1402/9/12
  • گویا آی تی
  • 0

می‌خواهیم به مقایسه تفاوت‌های آیفون نات اکتیو و اکتیو بپردازیم و بگوییم خرید کدام یک، گزینه بهتری است؟ آیا می‌توان خرید آیفون اکتیو را پیشنهاد داد یا تنها باید به دنبال خرید آیفون نات اکتیو رفت؟

کمپانی اپل به عنوان غول فناوری ایالات متحده آمریکا موفق شده است محصولات قدرتمند زیادی را تولید و روانه بازار کند. به عنوان مثال، محصولات سری آیفون این کمپانی به اندازه‌ای در جهان محبوبیت دارند که کاربران زیادی با پرداخت هزینه‌های زیاد اقدام به خرید آن‌ها خواهند کرد.

از طرف دیگر، این دستگاه‌ها در بازار ایران حتی برای مدل‌های کارکرده هم قیمت‌های عجیب را شاهد هستیم. یکی از مسائلی که هنگام خرید ممکن است برای کاربران به یک سوال مهم تبدیل شود، این است که آیا آیفون به عنوان مدل اکتیو در دسترس قرار دارد یا به عنوان مدل نات اکتیو شناخته می‌شود، اما واقعا فرق این دو در چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی خرید گوشی موبایل آیفون نات اکتیو و آیفون اکتیو بپردازیم تا شما بتوانید به اطلاعات خوبی از این دو دستگاه دست پیدا کنید؛ با ما همراه باشید تا دیگر هنگام خرید، دچار مشکل نشوید و بخواهید در آن لحظه حساس اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کنید.

فهرست مطالب

  • عبارت اکتیو و نات اکتیو به چه معنا است؟
  • آیا گوشی اکتیو ارزش خرید دارد؟
  • روش تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی آیفون

عبارت اکتیو و نات اکتیو به چه معنا است؟

همانطور که مشخص است، اکتیو به معنای فعال شدن بوده و نات اکتیو به معنای فعال نشده است. در حقیقت تمام گوشی‌های آیفون با شماره سریال منحصر به فرد وارد بازار کشور می‌شوند و این شماره سریال برای هر دستگاه به عنوان شناسنامه به حساب می‌آید. در صورتی که کلیه گوشی‌های اپل یک بار روشن شده و به اینترنت متصل شوند، اصطلاحا فعال‌سازی خواهند شد و در زمره دستگاه‌های اکتیو قرار خواهند گرفت. در صورتی که برخی از این دستگاه‌ها به اینترنت متصل نشوند، بنابراین هیچگونه فعال‌سازی انجام نشده و به عنوان گوشی‌های نات اکتیو به فروش خواهند رسید.

شاید از خودتان بپرسید خب برای چه دلیلی دستگاه‌های آیفون یک بار روشن می‌شوند. باید بدانید که اپل به صورت مستقیم به ایران محصولات خود را نخواهد فروخت و واردکنندگان اقدام به واردات گوشی‌های آیفون از چین، سنگاپور و سایر کشورها خواهند کرد؛ بنابراین واردکنندگان مجبور هستند که دستگاه‌ها را یک بار بازگشایی کرده و فعال‌سازی کنند تا کمپانی اپل بداند که دستگاه در کدام کشور قرار دارد و فعال شده است.

شاید باورکردنی نباشد، اما واردکنندگان مدعی هستند که کشورهای مختلف فقط می‌توانند درصد خاصی از جنس‌های دریافتی خود را به سایر کشورها بفروشند؛ بنابراین واردکنندگان مجبور هستند تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها را ابتدا در کشورهای مبدا روشن کرده و فعال سازی کنند. در ادامه و به همین دلیل ذکرشده، تنها حجم اندکی به صورت نات اکتیو وارد بازار کشور خواهند شد که باعث می‌شود قیمت بسیار بیشتری داشته باشد.

زمانی که قصد خرید دستگاه‌های آیفون را دارید، خواهید دید که در جلوی آن‌ها ذکرشده آیا قصد خرید مدل اکتیو را دارید یا می‌خواهید مدل نات اکتیو را به عنوان دستگاه جدید خود خریداری کنید؟ توجه داشته باشید که مدل‌های اکتیو در مقایسه با مدل‌های نات اکتیو قیمت اقتصادی‌تری دارند، اما ممکن است کاربران نسبت به اصالت محصول دچار تردید شوند که خب، باید بگوییم حق دارند و لازم است نسبت به اصالت دستگاه اطمینان خاطر داشته باشند. در ادامه به شما خواهیم گفت و آموزش خواهیم داد که چگونه نسبت به گوشی‌های اکتیو می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه استوک یا کارکرده نباشد؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آیا گوشی اکتیو ارزش خرید دارد؟

تا این بخش به شما توضیح دادیم که معنای گوشی اکتیو با نات اکتیو چیست، بنابراین تا حدودی متوجه تفاوت‌های اصلی آن‌ها شده‌اید، اما هنوز این سوال باقی است که آیا گوشی‌های آیفون اکتیو ارزش خرید دارند؟ بگذارید این مسئله را با یک مثال آغاز کنیم. فرض کنید آیفون ۱۳ به تازگی معرفی شده است و شما قصد دارید آن را خریداری کنید. شما می‌توانید گوشی آیفون ۱۳ را به صورت اکتیو و با خیالی آسوده خریداری کنید، چرا که این دستگاه هیچگونه مشکلی ندارد.

در حقیقت وقتی این گوشی به تازگی معرفی شده است، مشخص است که هنوز دچار خرابی نشده که بخواهید نگران استوک یا قرارگیری دستگاه‌های کارکرد درون جعبه باشید. بنابراین زمان ابتدایی عرضه سری‌های جدید آیفون باید گفت وقت طلایی خرید مدل‌های اکتیو به حساب می‌آید، اما وقتی مدت زمان یک سال یا چند ماه از زمان عرضه گوشی‌های سری جدید آیفون گذشته و شما هم اکنون قصد خرید آیفون اکتیو را داشته باشید، باید این احتمال را بدهید که ممکن است دستگاه استوک یا کارکرد در حال فروش به شما است.

هنگامی که چنین فاصله زمانی میان عرضه سری‌های جدید آیفون و تصمیم‌گیری شما برای خرید گذشته است، توصیه می‌کنیم سراغ خرید مدل‌های نات اکتیو بروید تا بدین ترتیب، بتوانید با خیالی آسوده از گوشی هوشمند جدید خود استفاده کنید.

زمانی که مدل‌های آیفون نات اکتیو را خریداری کنید، دیگر نباید نگران استوک بودن آن‌ها باشید، چرا که به سادگی می‌توانید این مسئله را مورد بررسی قرار دهید و دیگر خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. در ادامه روش بررسی نات اکتیو بودن گوشی های جدید آیفون را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به صورت دستی و در سریع‌ترین زمان ممکن این مورد را بررسی کنید.

روش تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی آیفون

قبل از این که بخواهید وارد آموزش شوید، باید بدانید که برای تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی‌های جدید آیفون نیازی نیست پلمب دستگاه را بازگشایی کنید. شما فقط باید از شماره سریال درج شده در بخش عقب جعبه دستگاه استفاده کنید. البته قبل از این که بررسی لازم را به منظور نات اکتیو بودن گوشی آیفون انجام نداده‌اید، باید مواظب باشید که مبادا گوشی را روشن کرده و به اینترنت متصل شوید. زمانی که این اتفاق رخ دهد، خواهید دید که دستگاه اکتیو شده و دیگر دچار مشکل خواهید شد؛ تردیدی که در این زمینه به وجود خواهد آمد، می‌تواند برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند.

روش تشخیص گوشی‌های اکتیو از نات اکتیو کار سختی نبوده و شما می‌توانید این اقدام را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. کافی است وارد قسمت مخصوص وب سایت اپل شوید تا بتوانید شماره سریال دستگاه را وارد کرده و وضعیت اکتیو یا نات اکتیو بودن آن را تشخیص دهید. در صورتی که مراحل را دنبال کرده و با یک تیک سبز رنگ مواجه شدید، یعنی آیفون در گذشته اکتیو شده است و در صورتی که آیفون شما نات اکتیو باشد، خواهید دید عبارت Please Activate Your Device نمایش داده می‌شود.

سخن آخر

خرید گوشی‌های آیفون در میان کاربران ایرانی بسیار زیاد بوده و این مسئله حتی با افزایش قیمت‌های چشمگیر هم کاهش پیدا نکرده است. گوشی‌های آیفون در دو مدل اکتیو یا نات اکتیو عرضه می‌شوند که هر کدام از این دو با یکدیگر می‌توانند تفاوت زیادی داشته باشند. در این مقاله سعی شد به صورت کامل اکتیو یا نات اکتیو بودن دستگاه را توضیح دهیم تا شما بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید. شما می‌توانید گوشی‌های آیفون را به صورت اکتیو یا نات اکتیو از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید. توجه داشته باشید که امکان خرید به صورت نقد یا اقساط برای شما از فروشگاه پلازا دیجیتال فراهم شده است.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا گوشی اکتیو کارکرده است؟

خیر؛ اکتیو بودن به معنای کارکرد بودن دستگاه نیست، اما باید این مسئله را مدنظر قرار دهید که خرید گوشی‌های اکتیو در زمانی که دستگاه‌ها به تازگی عرضه شده‌اند، می‌تواند اهمیت و ارزش بیشتری داشته باشد.

آیا گوشی‌های نات اکتیو اصلی هستند؟

تفاوتی میان اکتیو یا نات اکتیو بودن دستگاه با اصالت دستگاه وجود ندارد؛ در این مقاله به صورت کامل به اکتیو یا نات اکتیو بودن دستگاه‌های آیفون پرداخته شده و سعی کردیم تفاوت آن‌ها را توضیح دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *