راهنمای احراز هویت کارت بانکی در شاپرک و ثبت کارت

راهنمای احراز هویت کارت بانکی در شاپرک و ثبت کارت
  • 1402/10/11
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید از خود پرسیده باشید که علت احراز هویت کارت بانکی در شاپرک چیست؟ در حال حاضر برای امنیت بهتر تراکنش های مالی و برای جلوگیری از سو استفاده های بانکی در پرداخت کارت به کارت و آنلاین از واسطه سامانه شاپرک استفاده می شود. هم اکنون با اتصال تقریبا ۳۰ بانک به سامانه شاپرک امنیت تراکنش ها حاصل شده و سقف پرداخت به ۵ میلیون تومان رسیده است. البته بانک سامان همنچنان با تعیین سقف پرداخت روزانه ۳ میلیون تومان در حال خدمت رسانی است. شاپرک مخفف عبارت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت است.

 

ثبت کارت در سامانه شاپرک چگونه است

زمانی که شما یک اپلیکیشن کارت به کارت مثل همراه کارت یا آپ یا .. را نصب می کنید، به محض این که می خواهید اولین تراکنش را انجام دهید از شما خواسته می شود که نیاز دارید که ابتدا احراز هویت کارت بانکی در شاپرک داشته باشید.

به همین منظور به تناسب نوع اپلیکیشن باید وارد بخش احراز هویت شوید.

در اپلیکیشن همراه کارت باید ابتدا روی منوی احراز هویت کلیک کنید اما در آپ هنگام ثبت و افزودن کارت خود، به عنوان کارت مبدا مستقیما وارد پنل شاپرک و احراز هویت می شوید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک
منبع عکس: technolife.ir

برای ثبت نام کارت بانکی در سامانه شاپرک چه نیاز داریم

زمانی که بخواهید با احراز هویت کارت بانکی در شاپرک اقدام به کارت به کارت کنید نیاز است که ابتدا کارت بانکی و شماره موبایلی را در اختیار داشته باشید که هم نام شما است. در واقع یکی از علل عدم تایید احراز هویت کارت بانکی در شاپرک می تواند همین عدم همخوانی کارت و شماره موبایل با نام شما باشد. همچنین نیاز دارید تا یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی را در گوشی خود نصب کرده باشید.

 

احراز هویت همراه کارت چگونه است

احراز هویت همراه کارت در سامانه شاپرک به راحتی امکان پذیر است. کافی است آخرین نسخه از همراه کارت را نصب کنید و بعد از آن با باز کردن صفحه اصلی گزینه احراز هویت را پیدا کنید و آن را لمس کنید:

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

بعد از پیدا کردن این بخش و کلیک بر آن صفحه هشداری را مشاهده می کنید که از شما می خواهد ابتدا باید کارت خود را در سامانه شاپرک فعال و احراز هویت کنید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

اگر موافق هستید که کافی است روی دکمه سمت راست احراز هویت کارت بانکی در شاپرک کلیک کنید. با این انتخاب به سامانه شاپرک به طور اتوماتیک انتقال پیدا می کنید. دقت کنید که در هنگام ثبت کارت و احراز هویت حتما اینترنت پایدار داشته باشید.

در پایان احراز هویت ممکن است ۳ جواب برای شما برگشت داده شود:

  • احراز هویت موفق
  • احراز هویت ناموفق
  • احراز هویت نا مشخص

در احراز هویت موفق همه چیز عالی پیش رفته و هم اکنون می توانید کارت به کارت خود را آغاز کنید. در صورتی که احراز هویت ناموفق دارید باید دوباره اقدام کنید و مطمین باشید که شماره کارت و موبایل به یک نام و نام خودتان است. در احراز هویت نا مشخص احتمالا دچار مشکل عدم ثبت به دلیل اینترنت ناپایدار شده اید.

به هر حال اقدام مجدد در گزینه ۲ و ۳ بهترین پیشنهاد است.

 

روش ثبت کارت در سامانه شاپرک

زمانی که شما از هر اپلیکیشن موبایلی استفاده می کنید ( نظیر آپ یا همراه کارت یا هر مورد دیگر ) برای احراز هویت به سایت شاپرک انتقال داده می شوید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک
عکس از sadadpsp.ir

ابتدا از شما خواسته می شود که تایید کنید که انسان هستید! پس باید کد امنیتی را وارد کنید و در ادامه وارد بخش افزودن اطلاعات شوید تا فرآیند تکمیل شود.

در محل افزودن اطلاعات کارت کافی است شماره کارت مندرج روی کارت بانکی، تاریخ انقضا و شماره پیامک شده به گوشی تان را اضافه کنید.

 

علت ثبت نشدن کارت در شاپرک چیست

هنگام احراز هویت کارت بانکی در شاپرک ممکن است چنین برآید که کارت شما در سامانه ثبت نمی شود. در چنین شرایطی باید اطمینان حاصل کنید که کارت از قبل ثبت نشده باشد. همچنین باید مطمین باشید که شماره موبایل و کارت با نام یکسانی ثبت شده اند.

 

چند سوال در مورد احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

در ادامه به چند سوال پرتکرار شما در مورد احراز هویت کارت بانکی در شاپرک می پردازیم.

برای افزودن کارت جدید هم باید احراز هویت کرد

پاسخ این سوال مثبت است. شما می توانید به تعداد مشخصی در اپلیکیشن های پرداختی کارت ثبت شده داشته باشید. اما هر بار نیاز دارید برای استفاده از کارت جدید یک بار احراز هویت کنید.

به عنوان مثال در اپلیکیشن آپ برای این منظور کافی است بعد از وارد شدن به نرم افزار، از منو ها گزینه مدیریت کارت ها را انتخاب کنید و در ادامه اقدام به ثبت کارت جدید نمایید.

 

با پاک کردن اپلیکیشن دوباره نیاز به احراز هویت داریم

بله. در صورتی که قبلا اپلیکیشنی را نصب داشته اید و کارت بانکی خود را در سامانه احراز هویت کرده اید به محض نصب دوباره و راه اندازی نرم افزار و تصمیم به انتقال وجه از طریق کارت می بایست حتما یک بار دیگر احراز هویت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای پرداخت قبض آب با شماره اشتراک در سامانه های پرداخت موبایلی

 

در صورت تغییر انقضای کارت با نکی نیاز به احراز هویت مجدد است

در صورتی که کارت بانکی شما مجددا برای تان صادر شود نیاز دارید تا آن را در سامانه بروز رسانی کنید. در صورتی که شماره کارت ثابت بماند ولی تاریخ انقضا تغییر کند دوباره نیاز به احراز مجدد دارید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک به دلیل تغییر تاریخ انقضا بدین صورت انجام می گیرید که:

زمانی که بخواهید کارت به کارت کنید، لازم است که تاریخ انقضا را دستی تغییر دهید. وقتی که تاریخ تغییر کرد به طور اتوماتیک از شما خواسته می شود اطلاعات جدید را در پروسه احراز هویت کارت بانکی در شاپرک تغییر دهید و بروزرسانی کنید.

بنابراین به محض وارد کردن شماره تاریخ جدید و ادامه فرآیند وارد سامانه شاپرک می شوید.

احراز هویت کارت بانکی در شاپرک

یک روش دیگر هم برای این مورد وجود دارد. می توانید با حذف کارت از طریق پنل مدیریتی اپلیکیشن پرداختی خود، مجددا کارت را از قبل احراز هویت کنید با این تفاوت که شماره انقضای کارت را به شماره جدید وارد کنید.

در صورتی که برای احراز هویت کارت بانکی در شاپرک به مشکل برخورد کرده اید می توانید سوال خود را در بخش نظرات بنویسید.

منبع کمکی:

وب سایت hamrahcard

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *