آموزش دریافت کد واتساپ از طریق ایمیل

آموزش دریافت کد واتساپ از طریق ایمیل
  • 1402/11/10
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

برای بسیاری از افراد که دچار مشکل برای دریافت کد واتس اپ شده اند این سوال پیش آمده باشد که آیا ارسال کد واتس اپ به ایمیل هم امکان دارد یا نه! چون به هر حال ایمیل در حال حاضر تحریم نیست و امکانی است که می توانید در همه جا به آن دسترسی داشته باشید.

دریافت کد واتس اپ در زمان فیلترینگ

اگر این موضوع برای شما دغدغه بزرگی شده است می توانم به شما اطمینان دهم که با کمی دستکاری تنظیمات در واتس اپ می توانید در زمان فیتلرینگ به کمک ایمیل کد واتس اپ را دریافت کنید. دقت کنید که لازم نیست که حتما درگیر فیلترینگ باشید تا نیاز به راه جایگزین برای دریافت کد واتس اپ داشته باشید. در طول زمان شرایطی پیش می آید که ممکن است کد به شماره موبایل تان ارسال نشود! این موضوع در تمام دنیا موضوعیت دارد.

در ادامه به ‌آموزش بدست آوردن کد واتس اپ از طریق ایمیل می پردازدم و در نهایت به پرسش های پرتکرار در مورد ارسال کد واتس اپ به ایمیل پاسخ خواهم داد. همچنین کمک می کنم که اگر بعد از تنظیمات لازم روی واتس اپ همچنان کد به ایمیل ارسال نمی شود، باید چکار کنید!

دریافت کد واتس اپ در ایمیل
منبع عکس: guidingtech.com

تنظیمات ارسال کد واتس اپ به ایمیل

روش پیش‌فرض واتس‌اپ برای ارسال کدهای تأیید از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت‌شده شما است. با این حال، برای راحتی و امنیت بیشتر، WhatsApp به شما اجازه می دهد تا این کدها را از طریق ایمیل دریافت کنید.

 

گام اول: وارد واتس اپ بشوید

برای شروع تنظیمات ارسال کد واتس اپ به ایمیل لازم است که اول آخرین نسخه واتس اپ (تاکنون) روی گوشی موبایل تان نصب باشد. پس از وارد شدن به اپلیکیشن واتس اپ بقیه ماجرا را دنبال کنید:

گام دوم: فرآیند تایید را شروع کنید

اگر برای اولین بار است که WhatsApp را راه‌اندازی می‌کنید، دستورالعمل‌های راه‌اندازی اولیه را تا رسیدن به مرحله دریافت تأیید دنبال کنید.

برای کسانی که حساب خود را دوباره تأیید می کنند، به «Settings»، سپس «Account» و در نهایت به قسمت «Change Number» بروید. دستورات را دنبال کنید تا به مرحله تأیید برسید.

گام سوم: درخواست تاییدیه ایمیلی کنید

واتس اپ در ابتدا سعی می کند از طریق شماره موبایلی که وارد کرده اید فرآیند تایید را نهایی کند. در صورت عدم موفقیت، گزینه ای برای درخواست کد تأیید از طریق ایمیل به شما ارائه می شود. در چنین شرایطی باید عبارتی مثل Send by Email (که حاکی از ارسال با ایمیل است) برای شما نمایش داده شود.

در چنین شرایطی مشخصا لازم است که آدرس ایمیلی وارد کنید و در نهایت واتس اپ کار خودش را انجام می دهد.

گام چهارم: اینباکس ایمیل را چک کنید

اگر از قبل ایمیل خود را به واتس اپ معرفی کرده اید حالا باید منتظر باشید تا کد ۶ رقمی مشهور واتس اپ به ایمیل تان ارسال بشود. مطمین باشید که آدرس را صحیح وارد کرده اید. گاهی لازم است که چند دقیقه صبر کنید تا کد برای تان ارسال شود. پس صبور باشید و هر چند لحظه یک بار اینباکس را رفرش کنید.

گام پنجم: کد را به واتس اپ معرفی کنید

کد تأیید را از ایمیل خود کپی کنید و در برنامه واتس اپ وارد کنید. این مرحله هویت شما را تایید می کند و به شما امکان دسترسی به حساب واتس اپ تان را می دهد.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید کدهای تأیید واتس‌اپ را به‌طور یکپارچه از طریق ایمیل دریافت کنید و امنیت و راحتی حساب خود را افزایش دهید.

ارسال کد واتس اپ به ایمیل
منبع عکس: techmgzn.com

حل مشکلات ارسال کد واتس اپ به ایمیل

با اینکه فرآیند گفته شده در بالا به ظاهر ساده است و برای برخی کمتر از ۱ دقیقه هم طول نمی کشد اما برای بسیاری از افراد چالش ساز است. از این رو در ادامه مشکلات پیش آمده حین تایید هویت از طریق ایمیل برای واتس اپ را یکی یکی بررسی می کنیم:

پوشه اسپم ایمیل را چک کنید

گاهی هر چه منتظر می شوید کد به ایمیل ارسال نمی شود! در چنین شرایطی باید بدانید که بسیاری از ایمیل هایی که حاوی اطلاعات نظیر کد تایید هستند در قسمت اسپم ایمیل قرار می گیرند. پس اگر حدود ۱۰ دقیقه گذشت و خبری از کد در اینباکس نشد سری به اسپم ایمیل بزنید. اینجا احتمالا می توانید کد واتس اپ را پیدا کنید.

صحت آدرس ایمیل را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل لینک شده به حساب WhatsApp شما صحیح و به روز است. برای تأیید این موضوع، به «Settings»> «Account»> «Change Number» بروید و ایمیل مرتبط با حساب خود را بررسی کنید.

کد تایید را دوباره ارسال کنید

اگر مطمین شدید که آدرس ایمیل درست وارد شده است ولی در اینباکس و پوشه اسپم ایمیل هیچ ایمیلی از واتس اپ وارد نشده است، کافی است با کمک دکمه Resend by Email از واتس اپ بخواهید که دوباره ایمیل حاوی کد تایید واتس اپ را ارسال کند.

فیلترهای ایمیل را چک کنید

ممکن است که برای منظم کردن ایمیل خود فیلترها و تنظیمات خاصی روی ورودی های ایمیل تنظیم کرده باشید. لطفا ایمیل خود را برای چنین تنظیماتی دوباره چک کنید تا مطمین شوید که ایمیل واتس اپ باید به کدام پوشه هدایت بشود.

 

سوالات پر تکرار در مورد ارسال کد واتس اپ به ایمیل

در این قسمت میخواهیم به رایج ترین سوالات مردم در مورد ارسال کد واتس اپ به ایمیل پاسخ بدهیم. با دقت سوالات را بخوانید چرا که ممکن است پاسخ سوال شما نیز در بین راهنمای زیر باشد.

آیا می توانم بعد از این دوباره کد واتس اپ را از طریق شماره دریافت کنم؟

بله! شما می توانید هر بار که بخواهید روش مورد نظر خود را انتخاب کنید و از واتس اپ بخواهید کد تایید را به چه سرویسی که انتخاب می کنید ارسال کند.

دسترسی به ایمیلی که به واتس اپ لینک کرده ام ندارم! چه کنم؟

اگر به آدرس ایمیلی که از قبل وارد کرده اید دسترسی ندارید یا پسورد آن را فراموش کرده اید یا این که نمی خواهید ایمیل به آن ارسال شود، کافی است در قسمت Settings آدرس ایمیل جدید را به واتس اپ معرفی کنید.

کد تایید واتس اپ چقدر و چه مدت اعتبار دارد؟

کدهای تایید هویت معمولا زمان محدودی معتبر هستند. مثلا فرضا ۱۰ دقیقه! خب اگر این تایم به پایان رسید جای نگرانی ندارد شما می توانید این کد را دوباره درخواست کنید! اما لطفا کمی سرعت عمل داشته باشید.

آیا برای امنیت بیشتر گزینه ای برای دریافت کدها از طریق ایمیل و پیامک به صورت همزمان وجود دارد؟

در حال حاضر، واتس اپ گزینه ای برای دریافت کدها از طریق ایمیل و پیام کوتاه به طور همزمان ارائه نمی دهد. شما می توانید فقط یک روش را برای تأیید انتخاب کنید.

آیا میشه کاری کرد که نیاز به تایید کد هویتی نباشد؟

خیر! تایید یک مرحله ای برای تایید هویت شما در واتس اپ اجباری است. این فرآیند برای تأیید هویت شما و محافظت از حساب شما در برابر سوء استفاده بسیار ضروری است. بنابراین، هیچ راه رسمی برای دور زدن این مرحله وجود ندارد.

کدی که وارد کرده ام کار نمی کند! چه کار کنم؟

در صورتی که این مشکل برای تان رخ داده اولین کاری که باید کنید این است که مطمین شوید که کد را درست نوشته اید! به ارقام آن توجه کنید. در ثانی دقت کنید که می توانید یک بار دیگر کد را در خواست کنید! اصلا شاید مدت زمان ورود کد منقضی شده باشد! به این موضوع هم توجه کنید. اما معضل سوم در این باره اتصال به اینترنت است! ممکن است اینترنت تان درست وصل نباشد و ناپایدار باشد. از این مورد نیز مطمین شوید اما مشکل دیگری که ممکن است برای برخی دستگاه ها رخ دهد این است که زبان نوشتاری کیبرد گوشی تان انگلیسی باشد!

اگر کد تأییدی را دریافت کنم که درخواست نکرده ام چه می شود؟

شما تا درخواست ارسال کد تایید نداشته باشید واتس اپ این کار را برایتان انجام نمی دهد! ادرصورتی که این کد را بدون درخواست دریافت کردید، احتمالاً شخص دیگری به اشتباه شماره شما را وارد کرده است یا ممکن است سعی داشته باشد به حساب شما وارد شود. تنها کاری که باید کنید این است که کد را با کسی به اشتراک نگذارید.

چند بار می توانم سعی کنم کد تأیید را وارد کنم؟

واتس اپ این امکان را به شما می دهد که چند بار کد مورد نظر را وارد کنید. اما اگر این کد را به درستی وارد نکنید ممکن است مدت کوتاهی مثلا یک ساعت! اکانت شما قفل شود. در چنین شرایطی صبور باشید و گوشی خود را کنار بگذارید تا مدت زمان مورد نظر تمام شود. سپس با احتیاط بیشتری دوباره درخواست کد دهید و با دقت بیشتری کد را وارد کنید!.

در صورتی که در رابطه با تایید هویت واتس اپ با ایمیل چالشی داشته اید و آن را حل کرده اید تجربه خود را در بخش نظرات گویا آی تی بنویسید.

منبع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *