آموزش استفاده از اسکرین رکوردر آیفون

آموزش استفاده از اسکرین رکوردر آیفون
  • 1402/12/27
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

اسکرین رکوردر آیفون ابزاری است بسیار عالی و کاربردی که به شما کمک می کند ویدیوهای دلخواه خود را از پلتفرم های مختلف ضبط کنید. مثلا اگر در یوتیوب در حال دیدن ویدیویی هستید که می خواهید بخشی از آن را داشته باشید بهترین کار استفاده از اسکرین رکوردر آیفون تان است. در این آموزش گویا آی تی به تمام سوالات و راهکارها در مورد نحوه استفاده از ضبط کننده صفحه در آیفون می پردازد. با ما همراه باشید.

 

اسکرین رکوردر آیفون چگونه فعال می شود

برای دسترسی به اسکرین رکوردر آیفون می توانید از ۲ طریق اقدام کنید.

روش اول: به تنظیمات گوشی آیفون بروید و از قسمت Control Center به پایین اسکرول کنید تا به کنترل های اضافی برسید. در آنجا می توانید عبارت  Screen Recorder را مشاهده کنید.

اسکرین رکوردر آیفون

روش دوم: دسترسی سریع یا کنترل مرکزی سریع را در آیفون مد نظر قرار دهید. برای این کار کافی است از بالا روی گوشی به پایین سوایپ کنید تا کنترل مرکزی و دسترسی سریع باز شود.

اسکرین رکوردر آیفون

با کلیک بر این دکمه روی گوشی آیفون می توانید به راحتی وارد پروسه ضبط صفحه نمایش از گوشی آیفون خود بشوید.

 

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر آیفون ۱۱ و آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴

در ادامه قصد داریم به معرفی شیوه های استفاده از اسکرین رکوردر آیفون ۱۱ و آیفون هایی با ورژن بالاتر بپردازیم.

 

گام اول: screen recorder را به کنترل مرکزی اضافه کنید

برای دسترسی سریع به اسکرین رکوردر آیفون نیاز دارید آن را به کنترل مرکزی یا دسترسی سریع اضافه کنید.

برای این منظور:

  1. ابتدا وارد Settings در گوشی آیفون خود شوید.
  2. کمی به پایین بیایید و بخش Control Center را انتخاب کنید
  3. در زیر بخش More Controls، به دنبال Screen Recording باشید.
  4. در کنار این گزینه علامت + سبز رنگ را مشاهده می کنید.

روی این گزینه ضربه بزنید تا به قسمت کنترل مرکزی اضافه شود.

 

گام دوم: به صفحه ای که میخواهید ضبط کنید بروید

در این مرحله باید دو کار را انجام دهید. اول این که باید به محلی که می خواهید از نمایشگر خود فیلم ضبط کنید بروید (صفحه اصلی یا اپلیکیشن ها، مرورگر، پیامک ها و غیره). در مرحله دوم باید کنترل مرکزی را پایین بکشید و از آن جا دکمه ضبط نمایشگر که یک حلقه است را کلیک کنید.

 

گام سوم: شروع به ضبط کنید

به محض این که در کنترل مرکزی روی این آیکون ضربه زدید یک تایمر شمارش معکوس سه ثانیه ای ظاهر می شود که به شما زمان می دهد تا آماده برای ضبط کردن شوید. بعد از این ۳ ثانیه نزم افزار شما شروع به ضبط می کند و می توانید با کمک دکمه قرمز رنگ در نوار بالا به آن دسترسی و کنترل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش اشتراک گذاری نمایشگر تلگرام

شیوه استفاده از اسکرین رکوردر آیفون با صدا

اگر بخواهید هنگام استفاده از اسکرین رکوردر آیفون صدای گوشی یا صدای میکروفون را برای تصویر ضبط شده تان انتخاب کنید هم می توانید از طریق تنظیمات این کار را انجام دهید. برای این منظور:

  1. روی آیکون اسکرین رکوردر در قسمت دسترسی سریع فشار دهید تا یک منو باز شود.
  2. در منویی که باز می شود (پاپ آپ) می توانید بخش تنظیمات اسکرین رکوردر آیفون با صدا را داشته باشید.
  3. اینجا می توانید مشخص کنید که صدا به صورت صدای گوشی یا میکروفون ضبط شود.

یکی دیگر از امکاناتی که برای تنظیمات در اختیار شما است این است که می توانید از همین منوی باز شده مشخص کنید که می خواهید محل تاچ روی نمایشگر در ضبط نشان داده شود یا نه! این قابلیت برای کسانی مفید است که می خواهند از طریق نمایشگر چیز خاصی را آموزش دهند.

 

نحوه فعال کردن اسکرین رکوردر ایفون ۷

برای فعال کردن اسکرین رکورد ایفون ۷ کافی است که به Settings > Control Center بروید، سپس روی دکمه Add در کنار Screen Recording ضربه بزنید. با این کار آیکون اسکرین رکوردر در قسمت دسترسی سریع گوشی قرار می گیرد. بعد از فشردن این دکمه ۳ ثانیه زمان دارید تا ضبط شروع شود.

 

شیوه فعال کردن اسکرین رکورد آیفون x

نحوه فعال کردن اسکرین رکورد آیفون x هم شبیه به آیفون ۷ است. برای این کار دوباره به تنیمات بروید و از بخش کنترل مرکزی دکمه add را در کنار گزینه Screen Recording ضربه بزنید.

 

معرفی اپلیکیشن های اسکرین رکوردر رایگان آیفون

برای این که بتوانید از صفحه نمایش آیفون فیلم ضبط کنید می توانید از ضبط کننده داخلی آیفون با توجه به نحوه دسترسی که در بالا گفتیم استفاده کنید. در غیر اینصورت می توانید از سایر اپلیکیشن ها در این باره استفاده کنید. معمولا کاربران به منظور کنترل بیشتر و ابزارهای کاربردی که بعد از ضبط نمایشگر آیفون بدان نیاز پیدا می کنند تمایل دارند که از نرم افزارهای دیگر (بجای اسکرین رکوردر آیفون) استفاده کنند.

در این جا به معرفی ۳ اپلیکیشن اسکرین رکوردر برای آیفون می پردزایم:

Web Recorder برای ضبط مرورگر در آیفون

یکی از معضلاتی که موقع ضبط نمایشگر در هر گوشی با آن روبرو هستیم این است که نوتیفی ها و سایر چیزهایی که روی گوشی نیز ناگهان نمایش داده می شوند، در پروسه ضبط داخل می شوند. یعنی فیلمی که از نمایشگر می گیرید حاوی هر چیزی است که نمایش داده می شوند! از جمله اعلان ها.

نرم افزار رایگان اسکرین رکوردر آیفون

اما این نرم افزار به طور اختصاصی برای ضبط هر چیزی که در مرورگر گوشی آیفون رخ می دهد طراحی شده است. ویژگی خوب این نرم افزار این است که دیگر هیچ گونه اعلانی که روی گوشی نمایش داده می شود در فیلم ضبط شده نمایش داده نمی شود.

اما اگر کیفیت صدای ضبط شده برایتان مهم است قول نمی دهیم که این نرم افزار رضایت تان را جلب کند مگر این که در آپدیت های بعدی این باگ رفع شود!

برای نصب Web Recorder کلیک کنید.

TechSmith Capture

این نرم افزار نیز برای کاربران آیفون و آیپد طراحی شده و فعلا رایگان است. بعد از این که این نرم افزار را روی گوشی نصب کردید و فعال کردید در نوار ناوبری بالا می توانید یک دکمه قرمز را مشاهده کنید. پروسه ضبط را می توانید به کمک این آیکون قرمز رنگ مدیریت کنید.

اسکرین رکوردر آیفون

برای دسترسی به این نرم افزار بعد از نصب کافی است از طریق کنترل سریع و محل دکمه ضبط نمایشگر که مرسوم است (مربوط به خود اپل است) اقدام کنید. به محض فشردن این دکمه منویی به شما نمایش داده می شود که می توانید از طریق آن TechSmith Capture را انتخاب کنید و ضبط را شروع کنید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید.

 

DU Recorder

نرم افزاری است که به کمک آن می توانید از صفحه موبایل تان فیلم ضبط کنید. این نرم افزار در ابتدا رایگان است اما اگر بخواهید از قابلیت های بیشتری در آن استفاده کنید باید یک پرداخت درون برنامه ای انجام دهید.
اسکرین رکوردر آیفون
این نرم افزار از آدرس های Replaykit و RTMP پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد بعد از این که از نمایشگر فیلمی تهیه کردید به راحتی با امکانات ویرایشی از آن یک ویدیوی حرفه ای بسیازید. اما از نظر ضبط صدا ممکن است صدا چندان باب میل شما نباشد.
نرم افزارهای اسکرین رکوردر آیفون معمولا هزینه دار هستند و بعضا تا نزدیک به ۲۰۰ دلار قیمت گذاری شده اند. در صورتی که می خواهید به لیستی از نرم افزارهای پولی نیز دسترسی داشته باشید می توانید این منبع را مشاهده کنید.

نحوه دسترسی به اسکرین رکوردهای آیفون

هنگامی که ضبط را متوقف کردید، یک اعلان ظاهر می شود که نشان می دهد ویدیوی شما در برنامه Photos ذخیره شده است.
برنامه Photos را باز کنید و به آلبوم “Recents” یا پوشه “Videos” بروید تا ویدیوی ضبط شده خود را پیدا کنید.

 

پرسش های پرتکرار و حل مشکلات ضبط نمایشگر آیفون

در ادامه به کمک لیستی از سوالات پر تکرار برای حل مشکلات ضبط نمایشگر آیفون به شما کمک می کنیم تا بتوانید تجربه بهتری از این ابزر داشته باشید.

آیا می توانم صفحه آیفون خود را بدون فعال کردن آیکون ضبط صفحه در Control Center ضبط کنم؟

خیر! شما باید در ابتدا از طریق تنظیمات گوشی اسکرین رکوردر آیفون خود را در Control Center فعال کنید و از آن به بعد از این طریق ضبط را انجام دهید. دقت کنید که حتی اگر از اپلیکیشن های ثانویه برای این امر استفاده کنید هم باید از Control Center برای فعال کردن اسکرین رکورد استفاده کنید.

 

آیا می توانم در مدل های قدیمی تر آیفون نیز صفحه نمایش را ضبط کنم؟

بله. در این آموزش ما تا آیفون ۷ را به شما آموزش داده ایم.

تنها چیزی که ممکن است تفاوت داشته باشد شیوه دسترسی به Control Center است. در این باره در آیفون های پایین تر ممکن است برای دسترسی به مرکز کنترل بخواهید از پایین به بالا سوابپ کنید (بکشید) تا به گزینه های دسترسی سریع دسترسی داشته باشید. (که یکی از این دکمه ها اسکرین رکوردر است).

 

آیا می توانم صدای خودم را با آنچه که در نمایشگر ضبط می شود تنظیم کنم؟

بله. آموزش این مورد در بالا ارایه شده است.

 

آیا می توانم تاچ ها و لمس ها و قسمت های خاص را حین ضبط نمایش دهم؟

بله. این گزینه نیز در محتوای بالا آموزش داده شده است.

 

آیا می توانم ویدیو را بعد از ضبط شدن از صفحه ویرایش کنم؟

بله. شما می توانید به کمک هر ابزار ویرایش ویدیو که در اپ استور اپل وجود دارد یا حتی با کمک قابلیت ویرایشی اپلیکیشن Photos ویدیوی خود را کامل ویرایش کنید.

 

میزان مدت ویدیوی ضبط شده توسط اسکرین رکوردر آیفون چند دقیقه است؟

پاسخ این سوال به میزان فضای ذخیره سازی گوشی شما ارتباط دارد. هر چه فضا بیشتر باشد ویدیوی طولانی تری خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود ویدیوهایی که به آن ها نیاز ندارید را حذف کنید. بدین ترتیب می توانید مطمین شوید که هنگام ضبط با ارور مواجه نمی شوید.

 

آیا می توانم ویدیوی ضبط شده از نمایشگر آیفون را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

بله! شما می توانید پس از ذخیره شدن ویدیو از نمایشگر آیفون آن را با کمک نرم افزارهای ارتباطی و پیام رسان ها و حتی شبکه های اجتماعی و یا حتی با کمک انتقال به فلش و حتی ایمیل برای دیگران ارسال کنید. یا این که از اپلیکیشن Photos کمک بگیرید و مستقیما با قابلیت اشتراک گذاری به هر مقصدی که می خواهید آن را بفرستید.

دقت کنید که در هنگام ضبط محتوای محرمانه تان در ویدیو وجود نداشته باشد.

 

 

منابع کمکی:

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *