بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو

  • 1388/6/6
  • سپهر خيري
  • 58

امروزه با وجود دوربین بر روی تلفن های همراه لپ تاپ ها و دوربین های مختلف , مردم از چیز های مختلف فیلم می گیرند و به اشتراک می گذارند. در ادامه به معرفی برخی از سایت ها برای به اشتراک گذاری ویدئو اشاره می کنیم.

blip.tv (در حالت Basic : رایگان ,  در حالت Pro :96$ در سال)

blip.tv

Blip.tv  یک سرویس به اشتراک گذاری ویدئو با هدف نمایش ویدئو های تولید شده توسط مردم است.طراحی سایت طوری نیست که فقط بتوانید یک ویدئو آپلود کنید و از ویدئو های ویروسی هم جلوگیری می کند. این سایت تمایل دارد که کاربرانش به طور پیوسته  ویدئو قرار دهند و برای ویدئو های تبلیغاتی هم  در 50% از سود آن سهیم می شود.

کاربران Basic  و Pro  هردو محدودیت 1 گیگابایتی دارند ولی از مزیت های کاربران Pro  این است که امکانات اضافه ای برای تبدیل ویدئو ها  وتبدیل ویدئو ها برای آنها در اولویت وقت انجام می شود.که به آنها اجازه می دهد از ویدئو های با کیفیت تر استفاده کنند. اگر شما زیاد ویدئو آپلود می کنید و می خواهید تبدیل ویدئو ها را سریع انجام دهید حتما باید از سرویس Pro  استفاده کنید. پس سرویس مجانی به درد همه مخصوصا کسانی که ویدئو های سریالی تولید می کنند.

YouTube رایگان

youtube

YouTube  تقریبا با میلیون ها کاربر اینترنتی به غول اشتراک گذاری ویدئو تبدیل شده. YouTube  تنها سرویس به اشتراک گذاری است که همه  در نظر سنجی ها از آن نام برده اند. ویدئو هایی که بر روی این سرویس اپلود می کنید در صورتی که از اکانت Basic استفاده می کنید باید کوچکتر از2 گیگابایت و کمتر از 10 دقیقه  باشند. YouTube هیچ محدودیتی برای تعداد ویدئو ها قائل نشده است در صورتی که 2گیگابایت و 10 دقیقه کمتر باشند. وقتی که ویدئو ی خود را آپلود کردید دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید ولی می توانید اطلاعات آنها را عوض کنید.YouTube به شما اجازه ی تغیر پلیر را به صورت رایگان می دهد.

Vimeo (Basic: رایگان ,  Plus : 60$ در سال)

vimeo_logo_1

Vimeo یک سرویس به اشتراک گذاری ویدئو با تاکید زیاد برروی ایجاد خلاقیت و ایجاد ارتباط است. شما نمی توانید ویدئو های تبلیغاتی بر روی این سرویس بگذارید همچنین همه ی ویدئو ها باید نسخه ی اصلی باشند.اکانت های Vimeo  به دو صورت هستند. اکانت Basic  که رایگان است و 500 مگابایت محدودیت در هفته دارد. که هفته ای یک ویدئو HD هم می توانید آپلود کنید. شما 3 آلبوم یک گروه و یک شبکه می توانید داشته باشید.در اکانت Basic  شما می توانید برای  ویدئو های خود محدودیت دسترسی بگذارید. با اپگرید کردن به اکانت Plus  شما می توانید ظرفیت خود را به 5 گیگابایت افزایش دهید همچنین محدودیت ویدئو های HD هم برداشته می شود همچنین به صورت نامحدود می توانید آلبوم و گروه و شبکه بسازید. اکانت های Plus  به شما امکان کنترل برای محدودیت دسترسی و همچنین انتخاب پلیر را می دهد.

Viddler رایگان

viddler_logo

اگر از داشتن محدودیت زمانی خسته شده اید می توانید از Viddler  استفاده کنید چون تا زمانی که ویدئو ی  شما زیر 500 مگابایت باشد می توانید آن را هر چقدر که دوست دارید طولانی کنید. در کنار این 500 مگابایت شما محدودیت 2 گیگابایتی در ماه  هم دارید. اگر به جای اکانت شخصی Personal یک اکانت مشارکتی Partnership داشته باشید ممکن است تبلیغات هم همراه ویدئو ی شما باشد ولی در عوض محدودیتی برای ظرفیت ندارید. هردوی اکانت های Personal و partnership  رایگانند.

Dailymotion رایگان

dailymotion_itunes

Dailymotion به شما اجازه ی انتخاب یکی از دو نوع اکانت را می دهد. اکانت Basic  به شما اجازه ی آپلود ویدئو تا 1 گیگابایت را می دهد.اگر شما ویدئو های غیر کپی را می خواهید اپلود کنید می توانید از اکانت Motionmaker  استفاده کنید. این نوع اکانت ها به منظور توزیع ویدئو های Creative commons  هستند و به شما اجازه ی اپلود ویدئو های HD  را می دهند . Motionmaker  ها در صفحه های اول نتایج جستجو بیشتر وجود دارند.

این اطلاعات تخصصی در سرویس های اشتراک گذاری مختلف معمولا در قسمت Help پیدا می شوند و به صورت واضحی بیان نشده اند. اگر انتخاب خود را بر اساس خصوصیت های خاصی پایه گذاشته اید که مثلا بتوانید فایل های .mov  را بتوانید آپلود کنید بدون اینکه آن را تبدیل کنید.یا اینکه بتوانید صدای آن را با کیفیت 256 KB  آپلود کنید پیشنهاد می کنم حتما این نمودار ها را ببینید که بر روی ویکی پدیا قرار دارد.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 58 دیدگاه
  1. انتی فیلتر میخواهی یک ایمیل در خواست فیلتر شکن به ایم ایمیل mr.ghasmi@ymail.comبزن تا فیلتر شکن بهت بدم رایگانه به خدا
    نظرم رو نشون بدن تکراری باشه

    1. سلام
      اگه فيلتر شكن داريد به ايميلم ارسال كنيد ممنون
      zamen222@yahoo.com

  2. سلام دوستان هرکی میخواد از رو یوتیوب به صورت مستقیم و بدون فیلتر و با هر کیفیتی که دلش میخواد ویدئو دانلود کنه من از سایتی استفاده میکنم ک فیلتر نیست ایمیل بزنید تا بهتون بگم اینجا نمیشه میدونم نظرات رو میخونن و اونم فیلتر میکنن هزینه هم فقط صلوات و یه دعا در حق من! یا علی s.tabesh@yahoo.com

  3. مطلب خوبی بود . اما یوتیوب سرامد ترین آنهاست خیلی از مردم از طریق همین کانال ساختن در یوتیوب کلی پول در میارن .

  4. دوستان یک نکته : اگر کسی برای کسب و کار بخواهد فیلمی را در معرض دید کاربران اینترنتی قرار دهد اول آپارات دوم نماشا و سوم یوتیوب
    البته اگر سئو کار داشته باشید.
    مانند کباب ساز را در گوگل سرچ کنید متوجه خواهید شد

  5. سلام
    یه نظر میدم عالیییییی
    دولت یه ارگانی در نظر بگیره همین فیلمهای آموزشی ک یوتیوب و بقیه سایتای فیلتر میذارن رو تو یه سایت ایرانی جمع آوری کنه ک همه بتونن استفاده کنن.
    اونجوری دیگه فیلمای ضداخلاقی هم نداره.

  6. من به دنبال یکی دو تا سایت نیستم اگه امکان داره سایت های زیادی رو معرفی کنید تا بتونیم جهت بهینه سازی سایت ازشون استفاده کنیم البته بیستر برای کلمه محصولات بادی و تخت و تشک بادی میخوام ممنون میشم از دوستان اگه بتونن کمکم کنن . سپاس

  7. محتوا سایت نماشا خیلی بهتر از آپاراته جدیدا دیدم ویدیو های TED رو با زیر نویس خلی خوب میزاره
    و اینکه مطالب زرد کمتر استفاده می کنه تو سایتش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *