تمام آموزش ها در مورد نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام

تمام آموزش ها در مورد نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام
  • 1402/12/23
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

قبل از این که بخواهیم در مورد نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام صحبت کنیم خوب است که واضح ترین و کوتاه ترین تعریف در مورد استوری داشته باشیم. استوری اینستاگرام در اصل پست های ویدیویی، تصویری یا متنی است که به صورت عمودی نشر می شوند و در بالای نرم افزار شما قابل مشاهده هستند.

در استوری اینستاگرام می توان با کمک استیکرها و گیف ها و حتی نوشته ها و سایر رفتارهای تعاملی تا حدی تنوع ایجاد کرد. معمولا استوری برای کسب و کارها بسیار اهمیت دارد. چرا که طبق نظرسنجی ها و بررسی ها مشخص شده که حداکثر فروش روی پیج های اینستاگرام از طریق استوری صورت می گیرد.

گویاآی تی در ادامه این آموزش قصد دارد صفر تا ۱۰۰ استوری گذاشتن در اینستاگرام را به شما آموزش دهد. در صورتی که سوالی دارید می توانید آن را در زیر همین پست در قسمت نظرات بنویسید. همکاران ما در صورت امکان به شما پاسخ خواهند داد.

 

آموزش استوری گذاشتن در اینستاگرام با گوشی آیفون

در ادامه به طور گام به گام به شما نحوه استوری گذاشتن در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد. لطفا قبل از هر چیز نرم افزار اینستاگرام خود را بروزرسانی کنید.

ابتدا بر روی علامت + در پایین صفحه نرم افزار اینستاگرام ضربه بزنید.

در مرحله بعد در پایین صفحه چند گزینه می بینید که پست و ریلز و استوری در آن مشخص است. (از این جا به بعد برای اندرویدی ها و iOS ای ها مشترک است).

روی عبارت STORY ضربه بزنید.

در پنل افزودن استوری ابتدا در پایین یک دایره بزرگ سفید را مشاهده می کنید.

از این گزینه می توانید برای گرفتن عکس یا فیلم استفاده کنید. در واقع این دکمه سفید دکمه رکورد است.

استوری گذاشتن در اینستاگرام

برای گرفتن ویدیو و ارسال آن در استوری اینستاگرام لطفا روی این دکمه کلیک کنید و نگه دارید و هر چه که می خواهید ضبط کنید.

اگر میخواهید از خودتان سلفی بگیرید کافی است در پایین نرم افزار در همین پنل روی علامت دوربین ضربه بزنید تا دوربین به دوربین سلفی منتقل شود.

شاید بخواهید بجای گرفتن عکس و فیلم به طور لحظه ای از فیلم و تصاویر موجود در رول گوشی یا گالری خود استفاده کنید. در این حالت، انگشت خود را به سمت بالا بکشید (یا نماد رول دوربین مربعی که در سمت چب قرار دارد را بزنید).

استوری گذاشتن در اینستاگرام

بعد از این نیز شما می توانید از سمت چپ نمادهای مختلف و ابزارهایی که اینستاگرام برای شما برای افزودن به استوری تان قرار داده را مشاهده و استفاده کنید.

 

نحوه استوری گذاشتن متن در اینستاگرام

زمانی که قصد دارید تا متن روی استوری خود یعنی روی ویدیو یا عکس اضافه کنید کمی متفاوت از زمانی است که می خواهید صرفا متنی را در اینستاگرام اضافه کنید و به صورت استوری نشر کنید. در ادامه این موارد را تفکیک کرده و توضیح داده ایم:

آموزش نوشتن متن روی ویدیو و عکس در استوری اینستاگرام

برای اینکه بدانید چگونه حین استوری گذاشتن در اینستاگرام متن هم روی ویدیو و عکس بنویسید کافی است که شما مراحل آپلود عکس و فیلم روی استوری اینستاگرام را به قرار گفته شده در بالا انجام دهید. قبل از این که استوری را نشر کنید:

در بالای صفحه علامت A را مشاهده می کنید. این علامت در واقع به شما امکان می دهد که هر جا که خواستید روی فیلم یا عکس یک فریم ثابت متن ایجاد کنید.

این علامت در گوشی های مختلف و در ورژن های مختلف اینستاگرام ممکن است تغییر کرده باشد. مهم این است که این علامت را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا وارد ویرایش گر متنی بر روی صفحه بر روی عکس یا ویدیوی خود شوید.

زمانی که این ویرایش گر برای شما فعال شد با چنین چیزی روبرو می شوید.

نحوه نوشتن متن روی استوری اینستاگرام

در اینجا شما می توانید بنویسید، و با کمک رول سمت چپ اندازه متن را کم و زیاد کنید و در نهایت متن را به هر جا که دوست دارید بکشید و جایگاه آن را مشخص کنید.

زمانی که شروع به نوشتن می کنید در بالا آیکون های متفاوتی فعال می شوند:

نحوه ارسال استوری اینستاگرام

با کمک این گزینه ها می توانید افکت ها و فونت ها را برای متن تغییر دهید. حتی می توانید از پالت رنگی استفاده کنید و رنگ متن یا پس زمینه را تغییر دهید.

در نهایت وقتی مطمین شدید که متن تان تکمیل شده و همه چیز در جای درست قرار گرفته است، می توانید روی عبارت DONE در بالا و سمت راست ضربه بزنید و در نهایت استوری را ارسال کنید.

استوری گذاشتن در اینستاگرام

اگر بخواهید صرفا یک متن بدون ایجاد ویدیو یا عکس در اینستاگرام استوری کنید روال کمی متفاوت است.

 

نحوه نوشتن متن خالی در استوری اینستاگرام

شاید میخواهید صرفا با کمک قابلیت استوری اینستاگرام فقط یک متن را بنویسید و آن را منتشر کنید.

برای این کار:

برای ورود به صفحه استوری گذاشتن در اینستاگرام روی علامت + در پایین (آیفون) و یا علامت پیکان در بالای صفحه (اندروید)‌ ضربه بزنید تا به صفحه ای برسید که باید انتخاب کنید که می خواهید یک استوری بگذارید:

استوری گذاشتن در اینستاگرام

در این مرحله عبارت STORY را انتخاب کنید.

دوباره باید آن دایره سفید رنگ را مشاهده کنید. این بار کاری به این گزینه نداریم! در سمت چپ علامت A را مشاهده می کنید. روی آن ضربه بزنید تا وارد ویرایشگر استوری اینستاگرام شوید:

 

نحوه نوشتن متن تنها در استوری اینستاگرام

معمولا اولین چیزی که تنظیم می کنیم رنگ پس زمینه است. پالت رنگی را به آن اشاره کرده ایم (‌به تناسب پلتفرم و ورژن اینستاگرام خود) پیدا کنید. این پالت رنگی معمولا در بالا قرار دارد اما در نمونه مثال ما در پایین قرار دارد. روی آن ضربه بزنید تا رنگ مورد نظرتان را از بین چند رنگ پیشنهادی انتخاب کنید.

نوشتن متن در اینستاگرام

در ادامه متنی را که می خواهید به صورت یکتا در صفحه تان منتشر شود را بنوسید. (دقیقا مثل زمانی که می خواهید روی ویدیو یا عکس متن بنویسید).

 

زمانی که استوری تان را به هر جهت تکمیل کردید زمان آن می رسد که آن را منتشر کنید. برای این کار روی عبارت YOUR STORY ضربه بزنید:

استوری گذاشتن در اینستاگرام

بدین ترتیب استوری شما نشر می شود.

 

نحوه استوری گذاشتن آهنگ در اینستاگرام

برای استوری گذاشتن آهنگ در اینستاگرام هم کارتان بسیار راحت است.

ابتدا پست معمولی خود را تا مرحله پیش انتشار تنظیم کنید (از آموزش های بالا برای این کار استفاده کنید).

یک مرحله قبل از انتشار می تواند مرحله تنظیم و تنظیم آهنگ روی استوری اینستاگرام باشد.

برای این مورد:‌

نحوه استوری گذاشتن آهنگ در اینستاگرام

ابتدا روی آیکون استیکر ضربه بزنید. در این جا به شما مجموعه ای از استیکرها نمایش داده می شود.

از بین استیکرها استیکر موزیک را انتخاب کنید (تصویر سمت راست).

در ادامه صفحه ای باز می شود که دارای دو تب یا برگه است: For You و browse!

در قسمت browse می توانید موزیک های دلخواه خود را از گالری تان جستجو کنید ولی For You پیشنهادهای اینستاگرام برای شما می باشد.

 نحوه استوری گذاشتن آهنگ در اینستاگرام

کتابخانه اینستاگرام حاوی بانک بزرگی از موسیقی هاست. اما توجه کنید که اگر از حساب بیزینسی یا تجاری استفاده می کنید محدودیتی در انتخاب موسیقی ها خواهید داشت.

وقتی که موسیقی دلخواه خود را انتخاب کردید می توانید به راحتی در بازه آن موسیقی پیمایش کنید و بهترین قطعه به تناسب اندازه استوری تان انتخاب کنید.

نحوه استوری گذاشتن موزیک در اینستاگرام

در نهایت می توانید استوری خود را نشر کنید.

آموزش بیشتر: وقتی استوری های با موسیقی توسط اینستاگرام رد می شود چه کنیم؟

 

آموزش زمانبندی کردن استوری در اینستاگرام

استوری گذاشتن در اینستاگرام یکی از بهترین توصیه ها مخصوصا برای حساب های تجاری این است که از قابلیت زمانبندی کردن استوری در اینستاگرام استفاده کنید. مخصوصا زمانی که شما نیاز به این دارید که استوری ها را در زمان های مشخص و مرتب به مخاطبین خود عرضه کنید و مشغله های زندگی اجازه این کار را به شما نمی دهد بهترین کار استفاده از قابلیت زمانبندی کردن استوری در اینستاگرام است.

در حال حاضر ابزارهای ثانویه به شما اجازه می دهند که استوری هایتان را زمان بندی کنید.

یکی از این ابزارها Hootsuite است.

به منظور زمان بندی کردن استوری اینستاگرام به کمک Hootsuite  وارد پنل و داشبورد Hootsuite خود شوید و Create → Post را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

در پنجره Composer، حسابی را که می خواهید استوری خود را در آن پست کنید، انتخاب کنید. در بخش محتوا، با استفاده از منوی کشویی در سمت راست، به ویرایشگر استوری بروید.

زمانبندی کردن استوری اینستاگرام

در اینجا دو آیکون وجود دارد.

یکی آیکون آپلود و دیگری هم کتابخانه!

از هر کدام به تناسب منبعی که می خواهید محتوایتان را برای ارسال استوری در زمان مشخص تنظیم کنید استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس برای زمان بندی کردن استوری اینستاگرام ویدیوها باید بین ۱ ثانیه تا ۶۰ دقیقه و تصاویر باید کمتر از ۳۰ مگابایت باشند. هر دو دارای نسبت تصویر توصیه شده ۹:۱۶ هستند. شما فقط می توانید یک فایل در هر استوری اضافه کنید.

می توانید به راحتی تصاویر خود را با استفاده از Canva بدون خروج از داشبورد Hootsuite ویرایش کنید. برای شروع، روی نماد Canva در سمت راست پایین پنجره Composer کلیک کنید. سپس، استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.

زمانبندی کردن استوری اینستاگرام

هنگامی که ویرایش تصویر یا ویدیوی خود را تمام کردید، به سادگی روی دکمه Add to post در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و فایل شما به پیش نویس پست شما پیوست می شود.

زمانبندی کردن استوری اینستاگرام

استوری خود را پیش‌نمایش کنید و روی Schedule for later کلیک کنید تا زمانی را برای عمومی شدن انتخاب کنید. سپس، روی دکمه زرد زمان‌بندی کلیک کنید!

زمانبندی کردن استوری اینستاگرام

با انجام این کار می توانید استوری خود را در تقویم زمان بندی Hootsuite مشاهده کنید.

زمانبندی کردن استوری اینستاگرام

 

چگونه استیکر استوری اینستاگرام را فعال کنیم

برای افزودن استیکر به استوری اینستاگرام روال زیر را دنبال کنید:

  1. طبق آنچه که تا کنون در این مطلب برای استوری گذاشتن در اینستاگرام آموزش داده ایم، یک استوری روی ناحیه کاربری خود در اینستاگرام ایجاد کنید.
  2. وقتی محتوای استوری تکمیل شد، روی علامت استیکر در صفحه ضربه بزنید (این علامت یک آیکون با شکلک خنده یا لبخند است که گوشه ای تا شده دارد. دقت کنید که در بروزرسانی های مختلف ممکن است جا و یا شکل این آیکون تغییر کند).
  3. بعد از این صفحه ای باز می شود که انواع استیکرها را در آن برای افزودن به استوری اینستاگرام می بینید. هر کدام از این استیکرها کاری می کنند و برای مورد خاصی به کار می روند و برخی نیز قابل جایگزینی هستند. در ادامه برخی از این استیکرها را توضیح داده ایم:

نکته کاربردی: شما می توانید اندازه استیکرها رو جای آن ها را تغییر دهید. برای تغییر اندازه استیکر در استوری اینستاگرام از حالت نیشگون گرفتن استفاده کنید.

استوری گذاشتن در اینستاگرام

آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

یکی از استیکرهای پرکاربرد که به طور مخصوص کسب و کارهای دارای وب سایت از آن سود زیادی می برند لینک است. شما می توانید به کمک استیکر لینک روی استوری خود یک لینک خارجی ایجاد کنید و بدین ترتیب کاربران و بازدیدکنندگان را به یک مرجع دیگر هدایت کنید.

برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام خود، از استیکر لینک اینگونه استفاده کنید:

  1. بعد از طراحی استوری و مشخص کردن جایگاه لینک روی آیکون استیکر کلیک کنید.
  2. از میان استیکرها علامت لینک را انتخاب کنید. (معمولا زیر آن Link نوشته شده است).
  3. در ادامه صفحه ای باز می شود که دو جایگاه دارد. در جایگاه اول URL یا آدرس صفحه را وارد کنید و در پایین متنی که می خواهید نمایش داده شود را بنویسید.آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
  4. در نهایت لینک روی صفحه و مرکز صفحه ایجاد می شود که می توانید رنگ و طرح آن را عوض کنید (انتخاب محدودی دارید). همچنین می توانید جای آن را تغییر دهید.

آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

بدین ترتیب می توانید از قدرت اینستاگرام برای ویزیت شدن صفحات دلخوداه تان به کمک استیکر لینک در استوری استفاده کنید.

آموزش افزودن نظرسنجی و سوال در استوری اینستاگرام

یکی دیگر از محبوب ترین امکانات اینستاگرام برای این که بتوانید تعامل بیشتری از مخاطب بگیرید و البته موفق به رفتن به اکسپلور اینستاگرام شوید این است که از استیکرهای سوالات و نظرسنجی و آزمون ها استفاده کنید.

البته از این ابزار ها می توان برای تقویت ایده ها و یا شناخت مخاطب به منظور تولید محتوا در اینستاگرام نیز استفاده کنید.

آموزش بیشتر: راهنمای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

نحوه گذاشتن پست نظرسنجی در اینستاگرام

در حال حضر نحوه گذاشتن پست نظرسنجی در اینستاگرام وجود ندارد و تنها می توانید در استوری ها نظرسنجی ایجاد کنید. برای این کار:

  1. ابتدا استوری خود را طراحی کنید.
  2. در مرحله بعد روی آیکون استیکرها کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد روی استیکر POLL ضربه بزنید.
  4. در باکسی که مشاهده می کنید سوال را بنویسید.
  5. در ادامه پاسخ های احتمالی را نیز بنویسید (معمولا بله یا خیر است اما قابل ویرایش است و می توانید به دلخواه پاسخ ها را تنظیم کنید).

با این کار نظرسنجی شما آماده است و می توانید اندازه آن، رنگ پس زمینه سوال و جایگاه آن را با هنر انگشت تان تغییر دهید. بدین صورت نظرسنجی تان تا ۲۴ ساعت فعال است و بعد از آن بهتر است که به جهت احترام به مخاطب و اهداف دیگر نتیجه نظرسنجی را با کاربران خود در استوری به اشتراک بگذارید.

نحوه گذاشتن پست نظرسنجی در اینستاگرام

کوییز ها شبیه نظرسنجی در استوری اینستاگرام هستند با این تفاوت که در کوییز ها (یا همان آزمون ها) کاربر انتخاب بیشتری در پیش روی خود خواهد داشت و بعد از انتخاب می تواند متوجه شود که آیا انتخابش درست بوده یا نه!

در ادامه شیوه افزودن کوییز به استوری اینستاگرام را آموزش داده ام:

 

آموزش افزودن نظرسنجی چند گزینه ای در اینستاگرام

منظور از نظر سنجی چند گزینه ای در اینستاگرام همان کوییز یا آزمونک ها است!

  1. برای این منظور وقتی استوری خود را طراحی کردید و به مرحله افزودن نظرسنجی چند گزینه ای در اینستاگرام رسید روی آیکون استیکر کلیک کنید.
  2. بعد از آن گزینه QUIZ را پیدا کنید و روی آیکون آم کلیک کنید.
  3. سوال خود را بنویسید
  4. پاسخ های احتمالی را هم بنویسید.
  5. بعد از این که پاسخ ها را مشخص کردید روی پاسخ درست ضربه بزنید تا به رنگ سبز هایلایت شود.

این کار کمک می کند که بعد از این که کاربر پاسخ خود را وارد کرد متوجه شود که پاسخ درست از نظر شما کدام بوده است.

آموزش افزودن نظرسنجی چند گزینه ای در اینستاگرام

یکی از مهم ترین اهداف برای ایجاد سوالات مخصوصا سوالات چند گزینه ای برای استوری اینستاگرام، تعامل گیری است. تعامل گیری به رشد پیج شما بسیار کمک می کند. اما راه دیگری برای تعامل گیری بر اساس سوال وجود دارد. یکی از استیکرهای دیگر استیکر سوال است که با questions مشخص شده است. هدف از این استیکر این است که محلی در استوری در اختیار کاربران قرار دهید تا سوالات خود را از شما بپرسند. البته می توانید از این گزینه نیز برای دریافت پاسخ های تشریحی و متنی از کاربران خود استفاده کنید. (انتخاب با خودتان است).

 

نحوه افزودن پرسش و پاسخ متنی در استوری اینستاگرام

بعد از این که استوری خود را طراحی کردید روی آیکون استیکر ضربه بزنید.

در ادامه روی آیکون QUESTIONS  در میان استیکرها تپ کنید

در صفحه ای که مربوط به استیکر QUESTIONS باز می شود باید ابتدا سوال خود را بنویسید.

کادر دوم خالی باقی می ماند تا مخاطب سوال خود را از شما بپرسد.

در نهایت روی Done ضربه بزنید تا استیکر روی صفحه نمایش داده شود.

نحوه افزودن پرسش و پاسخ متنی در استوری اینستاگرام

اما استیکر مهم بعدی به شما کمک می کند بتوانید به راحتی بیشتر در دسترس کاربران خود قرار بگیرید.

 

آموزش گذاشتن هشتگ در استوری اینستاگرام

دقت کنید که در استوری اینستاگرام نباید به طور افراطی از هشتگ ها استفاده کنید.

در حال حاضر ۲ راه برای افزودن هشتگ ها به استوری اینستاگرام وجود دارد.

بعد از این که استوری خود را تکمیل کردید و قبل از این که بخواهید آن را منتشر کنید روی آیکون استیکرها ضربه بزنید.

از میان استیکرها برای استوری اینستاگرام #HASHTAG را انتخاب کنید.

در ادامه به کمک بخش متنی و علامت # هشتگ دلخواه خود را بسازید.

وقتی علامت # را می نویسید و بلافاصله شروع به تایپ کردن در استوری اینستاگرام می کنید چندین پیشنهاد پر طرفدار خود اینستاگرام برای تکمیل هشتگ به شما می دهد. می توانید تا ۱۰ هشتگ را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید اما توصیه حرفه ای این است که بیش از ۳ مورد و نهایتا ۵ مورد هشتگ ننویسید.

آموزش گذاشتن هشتگ در استوری اینستاگرام

راه دیگر برای افزودن هشتگ به استوری اینستاگرام این است که به راحتی مثل زمانی که در حال نوشتن متن معمولی در استوری اینستاگرام هستید از علامت # و متن دلخواه استفاده کنید.

آموزش بیشتر: حد مجاز هشتگ برای ریلزهای اینستاگرام

گیف اینستا را چگونه فعال کنیم

اگر میخواهید به استوری های بی جان خود! کمی فعالیت و پویایی و زندگی اضافه کنید کافی است که از گیف ها در اینستاگرام استفاده کنید. برای این منظور:

  1. روی آیکون استیکر کلیک کنید و در ادامه گزینه GIF  را انتخاب کنید.
  2. از میان گیف های اخیرا استفاده شده کمی جستجو کنید تا بتوانید گیف های دلخواه خود را انتخاب کنید.
  3. گیف دلخواه خود را انتخاب کنید.
  4. به محض انتخاب گیف دلخواه خود می توانید آن را در صفحه مشاهده کنید.
  5. با کمک انگشتان خود به حالت نیشگون گرفتن می توانید اندازه و جایگان استیکرها و گیف ها را تغییر دهید.

گیف اینستا را چگونه فعال کنیم

البته می توانید گیف دلخواه خود را با کمک وب سایت GIPHY آپلود کنید یا یکی از گیف های این وب سایت را به اینستاگرام اضافه کنید.

 

شیوه استفاده از فیلتر در استوری اینستاگرام

در مورد فیلترهای استوری اینستاگرام ۲ مسیر پیش روی شماست. فیلتر هایی که در دسته اول پیش روی شما قرار می گیرد صرفا فیلترهایی است که هایلایت رنگ و سایه را در عکس ها برای شما عوض می کند. در حال حاضر ۱۳ افکت وجود دارد که با نام شهرها مشخص شده است و می توانید آن ها را فعال کنید. برای فعال کردن این دسته از هایلایت ها می توانید مثل زمانی که در حال ورق زدن روی صفحه هستید، این قابلیت را فعال کنید.

آیا در حال حاضر کسی هم هست که از این روش استفاه کند!

مسلما با روی کار آمدن افکت ها و فیلترهای جدیدتر استفاده از این ۱۳ فیلتر کمتر شده است اما این به معنی کارایی نداشتن ۱۳ فیلتر سنتی و ابتدایی استوری اینستاگرام نیست.

دو نمونه از فیلترهای سنتی را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.

شیوه استفاده از فیلتر در استوری اینستاگرام

شیوه استفاده از فیلتر در استوری اینستاگرام

وقتی اکثر مردم در مورد فیلترهای استوری اینستاگرام صحبت می کنند، در واقع در مورد ویژگی هایی صحبت می کنند که از نظر فنی به عنوان افکت های دوربین شناخته می شود. در اینجا دو روش برای استفاده از آنها وجود دارد:

روش اول: شروع کنید یک استوری جدید طراحی کنید. برای استفاده از افکت ها و فیلترها می توانید از دایره های پایین که در صفحه استوری وجود دارد استفاده کنید. این فیتلرها را می توانید روی دوربین گوشی و سلفی خود نیز استفاده کنید. اگر روی صفحه به سمت راست و چپ اسکرول کنید می توانید بین فیلترها بچرخید و فیلتر دلخواه خود را انتخاب کنید.

 روش دوم: اگر استوری ای را دیدید که افکت آن را دوست داشتید می توانید از طریق نام افکت که در بالای صفحه و زیر نام کاربری طرف مقابل مشاهده می کنید به این فیلتر دسترسی داشته باشید. روی آن ضربه بزنید تا به پنل تان اضافه شود و هر وقت که می خواهید از آن افکت استفاده کنید.

شیوه استفاده از فیلتر در استوری اینستاگرام

بدین ترتیب می توانید برای تولید اختصاصی تر استوری ها از افکت ها و فیلترها استفاده کنید.

 

نحوه تغییر طرح بندی در استوری اینستاگرام ( آموزش لی اوت اینستاگرام )

در حال حاضر برای استفاده از لی اوت اینستاگرام یا همان طرح بندی ها می توانید از بخش ویرایش استوری استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت:

  1. یک استوری جدید شروع درست کنید و روی نماد Layout در منوی سمت چپ ضربه بزنید.
  2. روی طرح ۴ قسمتی ضربه بزنید.
  3. شما می توانید با کمک این گزینه انتخاب کنید که در استوری تان ۲ یا ۳ یا ۴ یا حتی ۶ عکس جا دهید.

روش بعدی این است که از Create Mode استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از Create Mode در استوری اینستاگرام

Create Mode قابلیتی است که به شما کمک می کند تا یک استوری را بدون استفاده از هیچ گونه عکس و یا ویدیویی نشر دهید. البته می توانید به کمک استیکرها استوری خود را تکمیل کنید.

  1. برای استفاده از Create Mode استوری اینستاگرام:
  2. شروع به طراحی یک استوری جدید کنید و برای این کار از منوی سمت چپ Aa Create Mode را انتخاب کنید.
  3. حالا می توانید شروع به نوشتن کنید یا این که از استیکرها برای تکمیل استوری خود استفاده کنید.
  4. همچنین می توانید برای تغییر رنگ از نماد پالت رنگ استفاده کنید و رنگ را تغییر دهید.

در نهایت می توانید استوری خود را به اشتراگ بگذارید.

 

آموزش افزودن لوکیشن و مکان به استوری اینستاگرام

بسیاری از مشاغل برای این که به کاربران آدرس دهی کنند می توانند از قابلیت لوکیشن در استوری خود استفاده کنند/

برای استفاده از استیکر لوکیشن در استوری اینستاگرام:

  1. بعد از این که استوری خود را ایجاد کردید
  2. روی آیکون استیکر کلیک کنید
  3. از میان استیکرها location  را انتخاب کنید.
  4. بعد از آن مکان مورد نظر خود را مشخص کنید. این انتخاب می توانید کاملا جزیی باشد (مثلا مکان دقیق فروشگاه) یا این که به طور کلی یک خیابان و منطقه یا شهر را مشخص کند.
  5. در ادامه می توانید رنگ و اندازه و مکان لوکیشنی که مشخص کرده اید را با کمک ضربه زدن روی این استیکر در صفحه استوری تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنید.

آموزش افزودن لوکیشن و مکان به استوری اینستاگرام

آموزش افزودن لوکیشن و مکان به استوری اینستاگرام

بدین ترتیب می توانید کسب و کار خود را در اختیار کسانی قرار دهید که بیشتر به تناسب لوکیشن در حال استفاده از اینستاگرام هستند.

 

نحوه افزودن کپشن به استوری اینستاگرام

کپشن گذاشتن برای استوری اینستاگرام یک روش عالی برای این است که کاربران بهتر بتوانند استوری های شما را پیدا کنند. برای افزودن کپشن به استوری نیاز است که از استیکر کپشن استفاده کنید.

دقت کنید که کپشن استوری صرفا برای استوری های ویدیویی قابل تنظیم است.

برای افزودن کپشن به ویدیو در استوری اینستاگرام به روال زیر عمل کنید:

  1. ابتدا استوری خود که همان ویدیوی دلخواه تان است را تنظیم کنید.
  2. در بالا روی آیکون استیکر کلیک کنید.
  3. بر روی آیکون Captions کلیک کنید.
  4. با انجام این کار اینستاگرام یک کپشن اتوماتیک برای استوری شما ایجاد می کند.
  5. می توانید رنگ و فونت متن کپشن را به دلخواه خود عوض کنید.

وقتی که کار را انجام دادید و مطمین شدید که می خواهید استوری را نشر دهید روی Done کلیک کنید.

افزودن کپشن به استوری اینستاگرام

اگر بخواهید تغییر سایز و مکان برای کپشن تنظیم کنید می توانید به راحتی با کمک انگشت خود به حالت نیشگون گرفتن آن را تنظیم کنید.

 

منابع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *