آینده ای برای “روح” ها (نقد بازی GR:Future Soldier)

بازی Ghost recon future soldier آخرین شاهکار از کتاب نویسنده ی معروف  آمریکایی آقای تام کلنسی وارد عرصه ی جدیدی در سبک بازی های تاکتیکی شد و نشان داد که تکنولوژی چقدر می تواند در ساختن یک بازی سوم شخص اکشن موثر واقع شود.

Ghost recon future soldier هیچ وقت نمی تواند به پای نسخه های قبلی اش برسد و به نظر من علت این امر حذف شدن بخش دستور دهی مستقیم به اعضای تیم است.

در بازی Ghost recon future soldier شما نقش یکی از سرباز ها را بر عهده دارید و متاسفانه دیگر رهبری تیم روح ها بر عهده ی شما نیست و از درجه ی رهبر تیم به درجه ی سرباز تنزیل پیدا کردید.

بازی Ghost recon future soldier گرافیک بی نظیری دارد و گیم پلی آن در بسیاری از موارد بی همتا می شود. مبارزه ها در بسیاری از موقعیت ها،‌طبیعی و هیجان انگیز هستند.

داستان در این بازی چنگی به دل نمی زند و با اینکه باز هم کلیشه ی همیشگی تام کلنسی و روس ها در میان است، داستان بازی در Ghost recon future soldier کمی متفاوت می شود و این بار به جای اینکه بخواهید به روس ها حمله کنید و باز هم ارتش سرخ یا چند رنگ روس تبار را نابود کنید، باید از این کشور و رییس جمهور آن مراقبت کنید و در کل در نسخه ی Ghost recon future soldier، بیشتر ماموریت ها شامل نجات اشخاص مهم و مراقبت از درجه های بالای نظامی روسی می شوند.

داستان در Ghost recon future soldier خوب نیست و به نظر من اهمیت چندانی هم ندارد زیرا که در این بازی به دنبال یک اکشن خوب و یک بازی مخفیانه ی تاکتیکی هستیم.

در Ghost recon future soldier تاکتیک و مخفی کاری به اوج رسیده و بسیار خوب است. وقتی که باید مخفی کار کنید،‌پس باید بهترین استرتژیک را به خرج بدهید.

دشمنان هوش مصنوعی خوبی دارند و هم تیمی های شما نیز گاهی از شما بهتر عمل می کنند و عاقلانه تر تصمیم می گیرند. هوش مصنوعی هم برای دشمنان هم برای اعضای تیم شما در بازی Ghost recon future soldier بسیار خوب پیش می رود و همانند سابق در حد قابل قبولی قرار دارد.

قبل از انجام هر ماموریت، رهبر تیم به شما می گوید که کدام سلاح را برای انجام این ماموریت انتخاب کنید. در کنار سلاح های متنوع بازی، تجهیزات خوبی به شما داده می شود، از جمله : هواپیمای بدون سر نشین برای مکان های غیر قابل دسترس و شناسایی دشمنان و یک حس گر بسیار مفید و کارآمد برای تشخیص دشمنان در موقعیت هایی که شما به آن نزدیک هستید.

همانطور که از اسم این بازی هم پیداست، روح ها از آینده می آیند و ابزاری که استفاده می کنند خبر از تکنولوژی آینده یا شاید حال را بدهند !

اعضای تیم به لباسی مجهز هستند که قابلیت نامرئی شدن را به آنها می دهد، آنها به واسطه ی این لباس می توانند از دید دشمن تا حد زیادی پنهان بمانند. شکل ظاهری روح ها در این نسخه قابل تحسین است اما شخصیت های جدید که با شخصیت ها حماسی نسخه های قبلی جایگزین شدند، به هیچ وجه جذابیت کاراکتری نسخه  های قبل را ندارند. حضور کاپیتان مایکل اسکات در این نسخه بسیار حس می شود.

شرکت بازی سازی Ubisoft در نسخه ی Ghost recon future soldier دو ریسک را پذیرفت :

اول اینکه امکان دستور دهی به هم تیمی ها را به صورت مستقیم از این نسخه حذف کرد و دوم اینکه شخصیت های جدید جایگزین اعضای قدیمی تیم روح ها شدند.

نسخه ی Ghost recon future soldier به همین دستور دهی های جزیی معروف بود و متاسفانه در این نسخه ی جدید فقط میتوانید به هم تیمی های خود دستور دهید که دشمنان را مورد هدف قرار دهند. حداقل کاری که هم تیمی هایتان می توانند  برای شما انجام دهند همین امر است که به بهترین حالت ممکن پیاده سازی شده است و هیچ ایرادی از آن نمی توان گرفت.

وقتی شما روی دشمنی اشاره می کنید و به هم تیمی خود دستور کشتن را می دهید،‌او از راه های مختلفی خود را در فاصله ی چند متری دشمن قرار می دهد و بدون دیده شدن و صر و صدایی هدف را به راحتی می زند.

همانطور که گفته شد سلاح های بازی ازتنوع خوبی برخوردار هستند. قبل از هر ماموریت می توانید سلاح مناسب را انتخاب و برای هر سلاح افزودنی هایی اضافه کنید. افزودنی های سلاح های مختلف در بازی، به تاکتیکی بودن ماموریت ها یا ضد و خورد ها در شرایط مختلف کمک بسزایی می کنند.

بازی از یک موتور گرافیکی نا آشنا به نام YETI پشتیبانی می کند که توسط خود شرکت سازنده  ی بازی یعنی Ubisoft ساخته و منتشر شده است. این موتور گرافیکی بسیار قدرتمند است و در نشان دادن محیط توانایی بالایی دارد. فکر می کنم در بازی Splinter Cell Conviction هم از این موتور استفاده شده بود.

گرافیک بازی به واقعیت بسیار نزدیک است و نور پردازی ها بسیار طبیعی هستند و  لایه های طلایی نور خورشید و بازتاب آنها در کنار سایر بافت های گرافیکی بازی، این موتور را بسیار قوی نشان داده اند.

بازی مخفی کاری زیادی دارد و برای آنهایی که از این بازی ها خوششان می آید و به دنبال یک اکشن مهیج به همراهی چاشنی مخفی کاری هستند، حتما توصیه می شود.

سیستم مورد نیاز برای رایانه های خانگی :

  • Minimum hardware requirements:
    • Supported Operating Systems: Windows XP (with Service Pack 3)/Windows Vist (with Service Pack 2)/ Windows 7 (with Service pack 1), both 32 bit & 64 bit versions
    • PROCESSOR: Intel Pentium D 3.0 Ghz or AMD Athlon64 X2 4400+ 2.2Ghz
    • RAM: 1GB Windows XP / 2GB Windows Vista or Windows 7
    • VIDEO CARD: 256 MB DirectX–compliant, Shader 4.0–enabled video card**
    • DIRECT X: DirectX 9.0c
    • DVD-ROM DRIVE: DVD-ROM speed 4x, dual-layer drive
    • SOUND CARD: DirectX 9.0c – compliant sound card
    • HDD space : 25 GB
  • Recommended Configuration:
    • CPU: Intel Core2 Quad Q9450/ AMD Phenom II X4 940 or higher
    • RAM: 2 GB Windows XP / 3 GB Windows Vista & 7
    • Graphics Card: 1024 MB DirectX–compliant, Shader 4.0–enabled video card based on nVidia GeForce GTX 460 or AMD/ATi HD 5850 or better
  1. (EA(Erfan Askari

    بازی خوب ولی در عین حال پر از باگ برای رایانه … سرعت کمش ادمو ازار میده و هر دقیقه ای یک پچ با میانگین ۱۰۰ مگا براش عرضه میشه ، در کل عالی .
    نکته : بازی Splinter Cell Convection با Unreal 3 ساخته شده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>