فاش شدن اطلاعات سری اپل توسط یکی از مدیران

فاش شدن اطلاعات سری اپل توسط یکی از مدیران
  • 1393/9/18
  • نادر عظیمی
  • 0

یکی از مدیران سابق اپل به زندان افتاد.

براساس گزارش های رسیده  از شرکت اپل یکی از مدیران سابق این شرکت که اقدام به فروش اطلاعاتی کاملا محرمانه در خصوص محصولات به تامین و تولید کنندگان قطعات نموده بود طبق حکمی صادره  از طرف دادگاه به پرداخت 4.5 میلیون جریمه نقدی و یک سال حبس محکوم شد.

آقای Paul Shin Devine به عنوان مدیر عملیات جهانی اپل از سال 2005 تا 2010  مشغول به کار بود.او به خاطر فروش برخی از اطلاعات محصولات در حال طراحی و تولید مورد سو ظن از طرف شرکت اپل قرار گرفت و توسط پلیس دستگیر و بازجویی شد.در سال 2011 وقتی پلیس به خانه او جهت تکمیل اتهامات وارده  حمله کرد در بخش های مختلف منزل مقداری پول نقد کشف نمود که در روند پرونده ایشان تاثیرات منفی را بهمراه داشت.

ur3l

اطلاعات فروخته شد از طرف اقای دیواین به تامین کنندگان قطعات این امکان را می داد که در حین عقد قرارداد با شرکت اپل ، این شرکت را مجبور به پرداخت هزینه بالاتری نسبت به بودجه برآورده شده برای پروژه ها نمایید.

طی گزارشهای رسیده اکثر شرکت هایی که اقای دیواین اقدام به فروش اطلاعات به انها کرده بود از کشور های آسیای شرقی مثل چین ، کره جنوبی ، سنگاپور و تایوان بودند.

شرکت اپل در اقدامی کم نظیر در کشورهایی آسیای شرقی تعداد 200 کاراگاه خصوصی را استخدام کرده.این کاراگاهان به صورت نامحسوس در بین کارکنان این شرکت مشغول به کار هستند و در صورتی که به یکی از کارکنان مشکوک شوند او را تحویل مقامات پلیس محلی جهت بازجویی می دهند.

شرکت اپل با این اقدام امیدوار است از لو رفتن اطلاعات محصولات در حال طراحی و تولید جلوگیری نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *