خودروهای هیوندای، اولین محصول مجهز به اندروید اتو

خودروهای هیوندای، اولین محصول مجهز به اندروید اتو
  • 1394/3/7
  • راضیه نائین
  • 0

با گویا آی تی همراه باشید تا بیشتر با اندروید اتو و قابلیت های آن آشنا شوید و ببینیم برنامه ی هیوندای برای بهره گیری از این فناوری چیست ؟

اندروید اتو یکی از جالب ترین ایده های گوگل برای خودروهای هوشمند است ، گوگل با اندروید اتو سعی دارد تا تمام قابلیت های  تلفن های هوشمند را به خودروها بیاورد. حدود یک سال از ارائه ی اندروید اتو می گذرد اما ظرف این یک سال هیچ کمپانی خودروسازی تمایلی به استفاده از آن نداشته است تا اکنون که کمپانی هیوندای تصمیم گرفته است از این سیستم عامل در خودروهایش استفاده کند و برای شروع قرار است اندروید اتو را در محصول جدید خود یعنی سوناتا ۲۰۱۵ رسما عرضه کند.

اندروید اتو همان طور که اشاره کردیم دست پخت جدید گوگل است  که برای نمایش اطلاعات و تعامل راننده با خودرو، اینترنت و نیز تلفن همراه طراحی شده است. اندروید اتو از تلفن همراه اندرویدی راننده به عنوان منبع اصلی پردازش اطلاعات استفاده می‌کند و اتصال به اینترنت و اپلیکیشن های کاربردی به صورت مستقیم از گوشی هوشمند راننده گرفته می شود. کار با اندروید اتو شباهت زیادی به کار با سیستم عامل اندروید در گوشی های هوشمند و تبلت ها دارد.  کاربر که در اندروید اتو در واقع همان راننده است می تواند به راحتی از تمامی امکانات گوگل که در سیستم عامل اندروید است ، استفاده کند از نقشه ی گوگل و جستجوی صوتی گوگل بگیر تا دسترسی به مخاطبان تماس با آن ها و دادن پیامک .

Android-Auto-logo

اما برنامه ی هیوندای برای بهره گیری از اندروید اتو چیست ؟ این کمپانی خودروسازی قرار است در محصول جدید خود سوناتای ۲۰۱۵ از این سیستم عامل استفاده کند به گونه ای که راننده به راحتی بتواند با یک گوشی هوشمند مجهز به اندروید آبنبات چوبی به پورت USB تعبیه شده در سوناتای ۲۰۱۵ متصل شده و از طریق نمایشگر لمسی موجود در جلوی راننده گزینه های موردنظر خود را انتخاب کند. هیوندای قرار است در عرض یکسال این فناوری را در سایر محصولات خود  نیز استفاده کند.

Hyundai-Sonata

گفتنی است به تازگی بیش ار۳۰ کمپانی  با گوگل برای استفاده از اندروید اتو قرارداد بسته اند اما شرکت هیوندای اولین کمپانی است که آستین ها را برای این کار بالا زده است !

منبع: [theverge]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *