راهنمای جامع خرید ساعت های هوشمند

راهنمای جامع خرید ساعت های هوشمند
  • 1394/5/3
  • پرهام
  • 0

ساعت های هوشمند سال های اول خود را برای حضور در بازار تجربه می کنند و کم و بیش در دل کاربران و علاقه مندان به تکنولوژی راه یافته اند. در این مقاله از جی واچ گرفته تا موتو ۳۶۰ و گر اس و بقیه مارک ها، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اگر می خواهید یکی از این ساعت های هوشمند را خریداری کنید، با گویا آی تی همراه شوید.

برای این مقایسه ۶ ساعت هوشمند را به شرح زیر انتخاب کردیم:

  • ایسوس زن واچ (ZenWatch)
  • سامسونگ گر اس (Gear S)
  • موتورولا موتو ۳۶۰
  • ال جی، جی واچ آر (G Watch R)
  • Pebble Steel
  • Pebble

در هر موضوع دو عکس با ترتیب محصولات مشابه با لیست بالا قرار گرفته است. ( به ترتیب زن واچ، گر اس، موتو ۳۶۰، جی واچ آر،Pebble steel و Pebble)

نرم افزار:

۲

۲۲

مطابق تصاویر بالا، نیمی از ساعت های هوشمند مورد نظر از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می نمایند؛ سیستم عامل شرکت گوگل بر اساس صداها و کارت های مختلف به فعالیت می پردازد. از سوی دیگر، شرکت سامسونگ برای ساعت خود از سیستم عامل اختصاصی Tizen (تایزن) استفاده می کند. ساعت های Pebble نیز به کمک سیستم عامل اختصاصی (Pebble) اداره می شوند.

شبکه وایرلس مجزا:

۳

۳۳

تمامی این ساعت ها به وسیله بلوتوث به یک تلفن هوشمند متصل می شوند؛ البته به جز گر اس (Gear S). ساعت شرکت سامسونگ امکان اتصال به تلفن از طریق اینترنت را نیز به کاربران می دهد. این ساعت دارای خروجی سیم کارت و همچنین سیگنال اینترنت ۳G می باشد.

با این تفاسیر اگر تلفن خود را در منزل جا بگذارید، همچنان می توانید در نبود آن از ساعت گر اس، استفاده کنید. البته برای این کار نیاز به یک بسته اینترنتی جداگانه برای ساعت خود دارید.

سازگاری با اندروید:

۴ ۴۴

در تصاویر بالا، سازگاری این محصولات با ورژن های مختلف اندروید مشخص شده است. به غیر از دو ساعت Pebble که نیازمند اندروید ۴.۰ به بالا است، بقیه تنها با اندروید ۴.۳ به بالا سازگاری دارند. همچنین ساعت گر اس علاوه بر سازگاری با اندروید ۴.۳ به بالا، کاربر را ملزم به داشتن یک تلفن گلکسی نیز کرده است. متاسفانه با دیگر تلفن ها نمی توانید از این ساعت استفاده نمایید.

سازگاری با آیفون:

۵ ۵۵

تنها ساعت های Pebble می توانند به تلفن های آیفون متصل شوند؛ در صورتی که صاحب یک آیفون هستید، حق انتخاب شما در اوایل سال بعد با عرضه اپل واچ افزایش خواهد یافت. همچنین لازم به ذکر است که هنوز هیچ تلفن هوشمندی با سیستم عامل ویندوزفون سازگار نبوده است و دارندگان این تلفن ها باید صبور باشند.

سایز:

۶ ۶۶

مطابق با تصاویر، Pebble steel و گر اس به ترتیب کمترین و بیشترین حجم را به خود نسبت داده اند. همچنین زن واچ شرکت ایسوس نیز در بین ساعت های مورد نظر دارای قالب کوچکی می باشد.

وزن:

زن واچ (ایسوس): ۷۵ گرم      گر اس: سفید ( ۸۴ گرم) و مشکی (۶۷ گرم)
موتو ۳۶۰: ۶۰ گرم                 جی واچ آر: ۶۲ گرم
پیبل استیل: ۵۶ گرم              پیبل: ۴۷ گرم

 جنس بدنه:

۷ ۷۷

۴ مورد از ساعت های مورد نظر از جنس فلز ضد زنگ (Stainless Steel) هستند. گر اس و Pebble نیز از بدنه پلاستیکی ساخته شده اند.

همچنین موتو ۳۶۰ و Peeble Steel حق انتخاب بین دو گزینه بند چرم و بند فلزی را به خریداران می دهند. گر اس سامسونگ و Pebble نیز تنها بند پلاستیکی را پیشنهاد می کند. همچنین دو ساعت زن واچ و جی واچ آر دارای بند چرمی می باشند.

در زمینه رنگ بندی ساعت Pebble دارای ۸ رنگ مختلف است. گر اس، موتو ۳۶۰ و Peble Steel نیز دو رنگ بندی متفاوت را ارائه می نمایند. اما ایسوس زن واچ تنها در رنگ نقره ای و جی واچ آر نیز تنها دارای نسخه مشکی می باشد.

دکمه های سخت افزاری و فیزیکی:

۸ ۸۸

صفحه نمایش:

اول از همه باید بگوییم که به غیر از دو ساعت Pebble و Pebble steel، بقیه موارد دارای صفحه نمایش لمسی و رنگی می باشند. مشخصات صفحات نمایش در ادامه آورده شده اند:

ایسوس زن واچ: صفحه ۱.۶۳ اینجی / AMOLED / خمیده / همیشه روشن
گر اس: صفحه ۲ اینچی / AMOLED / خمیده / همیشه روشن
موتو ۳۶۰: صفحه ۱.۵۶ اینچی / IPS ، تخت / همیشه روشن
جی واچ آر: ۱.۳ اینچی، P-OLED / تخت / همیشه روشن
Pebble steel: صفحه ۱.۲۶ اینچی / e-paper / تخت / همیشه روشن
Pebble: صفحه ۱.۲۶ اینچی / e-paper / تخت / همیشه روشن

همچنین رزولوشن صفحه تمامی ساعت ها و تراکم پیکسلی آنان را در تصاویر زیر مشخص کرده ایم:

۹ ۹۹

دستیار هوشمند:

۱۰

۱۰۱۰

مزیت ساعت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، وجود دستیار هوشمند گوگل ناو (Google Now) است؛ البته ساعت گر اس سامسونگ از این قاعده مستثنی است؛ چرا که از دستیار اختصاصی این شرکت با نام S Voice بهره می برد.

ساعت های Pebble دارای قابلیت کنترل صوتی و میکروفون نبوده و در نتیجه از هیچ دستیاری استفاده نمی نمایند.

کیبورد مجازی:

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما در گر اس، امکان پاسخ به پیام و ایمیل ها از طریق کیبورد مجازی است؛ هرچند استفاده از این صفحه کلید در ساعت ۲ اینچی تا حدی مشکل است؛ اما در مجموع، این مورد را می توان یک نکته مثبت در گر اس معرفی کرد.

نوتیفیکیشن یا اطلاع رسانی:

هر شش ساعت مورد نظر، مچ شما را لرزانده و نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند را به شما نشان خواهند داد؛ در واقع نمایش اطلاع رسانی ها یکی از اهداف اصلی ساخت ساعت های هوشمند است.

ارسال پیام متنی و ایمیل:

۱۱ ۱۱۱۱

ساعت های هوشمند اندرویدی امکان ارسال پیام متنی و ایمیل به کمک صدا (Voice) را به کاربران می دهند. همچنین در گر اس می توانید از یک کیبورد مجازی که در بالا نیز به آن اشاره شد، استفاده نمایید.

برای ارسال پیام های صوتی و متنی بر روی ساعت Pebble هیچ حسابی باز نکنید.

یادآورها:

۱۲ ۱۲۱۲

شرکت سامسونگ امکان ثبت یادآورها (Reminders) را به دلایل نامشخصی در گر اس قرار نداده است. این قابلیت نیز یکی از کاربردهای مهم ساعت های هوشمند به حساب می آید و نبود آن در گر اس کمی نا امید کننده است.

بررسی سلامت جسمی:

تمام این ساعت ها قادر به بررسی حرکات فیزیکی و حتی قدم های شما در طی روز هستند و از وضعیت جسمانی اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می دهند. شاید بیشترین خریداران ساعات هوشمند ورزشکاران باشند. از این رو می توان این قابلیت را نیز از موارد اساسی این محصولات دانست.

 به جز دو ساعت هوشمند Pebble، هر چهار مورد دیگر دارای حسگر ضربان قلب نیز هستند.

مقاوت در برابر آب:

۱۴

۱۴۱۴

تمام این ساعت ها نوعی از مقاوت در برابر آب را به کاربران ارائه می کنند؛ البته ایسوس زن واچ تنها در برابر ریختن جزئی آب و مایعات از خود مقاوت نشان می دهد.

باتری:

۱۵۱۵۱۵

پس از عرضه موتو ۳۶۰، نگرانی هایی در زمینه عمر باتری این محصول به وجود آمد که خوشبختانه با ارائه یک آپدیت، این ساعت همچون دیگر ساعت های هوشمند به مدت یک روز شارژدهی می نمایند. البته دو ساعت Pebble به دلیل کم مصرف بودن و نداشتن بسیاری از امکانات، تا یک هفته نیاز به شارژ شدن ندارند.

شارژ بی سیم:

تنها ساعتی که در لیست ما از فناوری شارژ بی سیم بهره می برد، موتو ۳۶۰ است.

حافظه:

۱۶۱۶۱۶

با توجه به این که اپلیکیشن های ساعت هوشمند معمولا چند مگابایت حافظه می طلبند، به نظر می رسد ۴ گیگابایت حافظه بسیار مناسبی برای این محصولات باشد. از طرفی دو ساعت Pebble تنها امکان نصب ۸ اپلیکیشن را به کاربر می دهند که این مورد جزء مهمترین مشکلات آن ها است.

پردازنده:

۱۷ ۱۷۱۷

حافظه رم:

  • ایسوس زن واچ : ۵۱۲ مگابایت
  • سامسونگ گر اس : ۵۱۲ مگابایت
  • موتورولا موتو ۳۶۰: ۵۱۲ مگابایت
  • ال جی، جی واچ آر: ۵۱۲ مگابایت
  • پیبل: ۱۲۸ مگابایت

لازم به ذکر است که از میان این شش ساعت هوشمند تنها گر اس سامسونگ دارای اسپیکر بوده و امکان برقراری تماس های تلفنی را فراهم می آورد.

قیمت:

۱۸ ۱۸۱۸

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را در جهت خرید ساعت هوشمند مناسب با نیازهای خود برده باشید. حال به نظر شما بهترین ساعت کدام است؟ پاسخ خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: gizmag

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *