معرفی Apple iPhone SE به عنوان قدرتمند ترین مینی اسمارت فون دنیا

معرفی  Apple iPhone SE به عنوان قدرتمند ترین مینی اسمارت فون دنیا
  • 1395/1/5
  • زهرا معبودی
  • 1

درست سه روز پیش بود که اپل، از یک اسمارت فون واقعا قدرتمند خود پرده برداری کرد. همیشه انتظار داشتیم اسمارت فون های اپل، رو به رشد تر باشند تا جایی که دیگر نتوانیم آن ها را در جیب یا حتی کیف نگهداری کنیم. البته این بار اپل با رونمایی از Apple iPhone SE تصمیم گرفت دوباره سلیقه ی مینی پسند ها را وارد کار خود کند و با این رویکرد سیستمی ارائه دهد که مجامع فنی و تکنولوژی، آن را به عنوان قدرتمند ترین مینی اسمارت فون نام گذاری کنند.

این سیستم از طریق حامل های مربوطه در تاریخ ۳۱ مارس، یعنی هفته آینده، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. گویا آی تی امروز به بررسی ویژگی های این مینی اسمارت فون قدرتمند پرداخته است.

Apple-iPhone-SE-6

گوشی جدید اپل، که در زمره ی اسمارت فون های ios ای قرار دارد قرار است تحت سیستم عامل iOS (9.x) قوی ترین عملکرد مینی های اپلی را به نمایش گذارد. شاید بتوان گفت این گوشی هوشمند می تواند بهتر و موثر تر از گوشی های اندرویدی نیز بدرخشد که البته همه چیز را باید در عمل به آزمایش کشاند.

همانطور که گفته شد این گوشی مینی اسمارت فون است بنابراین انتخاب ابعاد   ۱۲۳٫۸ x 58.6 x 7.6  میلی متری برای این سیستم دور از انتظار نیست.

با توجه به این که متوسط وزن گوشی های هوشمند، با تکنولوژی روز، در ابعاد یاد شده حدود ۱۵۲ گرم است، وزن ۱۱۳  گرمی این گوشی فوق العاده و بیانگر بکار گیری تکنولوژی برتر در آن است.

Apple-iPhone-SE-0

طراحی و ساخت این گوشی با استفاده از موادی نظیر شیشه و آلومینیم آن را بسیار زیبا جلوه داده است. ۴ رنگ انتخابی اپل برای این گوشی هوشمند شامل صورتی، سیاه، طلایی و خاکستری می باشد.

با توجه به ابعاد این اسمارت فون، سایز اسکرین آن به میزان ۴ اینچ در نظر گرفته شده است که البته با و جود روزلوشن ۶۴۰ x 1136 پیکسل که مقدار قابل توجهی نیست از تراکم بالایی برخودار است به طوری که می توانید تصاویر را با دقت بالا و با کیفیت عالی و حتی با دقت بالا در نمایش رنگ های حقیقی مشاهده کنید.

Apple-iPhone-SE-1

همچون شمار زیادی از سیستم های اپل، از تکنولوژی IPS LCD در طراحی و ساخت نمایشگر این سیستم هوشمند استفاده شده است. سنسورهای نوری و مجاورتی، به همراه شیشه ی ضد خش و پوشش و کاور oleophobic از جمله برتری های نمایشگر این گوشی است.

Apple-iPhone-SE-2

این گوشی از دو دوربین عقب و جلو برخوردار است که دوربین عقب آن در کنار فلش دو گانه LED با ۱۲ مگاپیسکل کیفیت، در اختیار کاربران قرار دارد این در حالی است که دوربین سلفی گیر آن تنها با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل قرار است در کنار کاربران باشد.

Apple-iPhone-SE-7 (1)

و اما بعد از جزییات عام پسند این گوشی به سراغ سخت افزارهای بکار گرفته شده در آن می رویم. سیستم پردازنده ی این گوشی اپلی یک پردازنده ی Apple A9 APL0898 با ۲ هسته است که با قدرت فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز به پردازش داده های شما خواهد پرداخت. پردازنده ی گرافیکی آن نیز از نوع PowerVR GT7600 انتخاب شده که در کنار یک حافظه رم ۲ گیگابایتی، به تکمیل عملیات پردازشی خواهد پرداخت.

Apple-iPhone-SE-8

این گوشی از یک حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره مند است. می توان گفت یکی از نقاط ضعف این گوشی این است که از اسلات میکرو اس دی برخودار نیست. گوشی های هوشمند مرسوم در بازار در سایز معرفی شده معمولا تا ۱۶ روز در حالت استند بای، شارژ نگه می دارند اما این گوشی تنها قادر است تا ۱۰ روز در حالت آماده به کار وام بیاورد. همچنین در برای مکالمه در حالت ۳G این گوشی  تا ۱۴ ساعت به کاربران سرویس دهی می کند. برای مشاهده ی فیلم و شنیدن موسیقی نیز می توانید به ترتیب، ۱۳ و ۵۰ ساعت از این گوشی انتظار یاری داشته باشید.

Apple-iPhone-SE-5

از نظر بلوتوث در Apple iPhone SE شما آخرین تکنولوژی روز را در اختیار دارید. همچنین برای وای فای نیز از تکنولوژی دوباندی ۸۰۲٫۱۱ b, g, n, ac نیز بهره مند خواهید بود.  این گوشی که از نانو سیم و تنها یک سیم کارت پشتیبانی می کند، قرار است در روزهای اتی با قیمت ۴۹۹ دلار، در اختیار کاربران قرار گیرد.

Apple-iPhone-SE-3

اپل ورژن دیگری از این گوشی، با حافظه ی داخلی ۱۶ گیگابایت نیز قرار است در اختیار کاربران قرار دهد که قیمت آن تنها ۳۹۹ دلار می باشد. از آن جا که این گوشی از اسلات میکرو اس دی ، بهره مند نیست، به احتمال زیاد از نسخه ۱۶ گیگابایتی آن کمتر استقبال خواهد شد.

اگر در مجامع فنی از این گوشی با عناوین دیگری نظیر Apple A1662, Apple A1723 یاد شد، نیازی به سر در گمی نیست چرا که عموما اپل گوشی هایش را تحت استاندارد های مختلفی نام گذاری می کند که این گوشی نیز قطعا مشمول این قانون بوده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *