چطور حساب کاربری WHAT’S APP را حذف یا غیرفعال کنیم؟

چطور حساب کاربری WHAT’S APP را حذف یا غیرفعال کنیم؟
  • 1395/6/27
  • زهرا معبودی
  • 0

بدون اغراق باید اذعان داشت که واتس آپ بزرگترین و محبوبترین پیام رسان دنیا شده است و رقیب نزدیکی هم ندارد و بعید به نظر می رسد که سایر سرویس ها بتوانند به سرعت تجربه ۱ میلیارد نفری شدن واتس اپ را به خود ببینند. در حال حاضر که امکان تماس ویدویی هم اکنون در پیام رسان واتس اپ وجود دارد کمتر پیش می آید که کسی بخواهد از واتس اپ خداحافظی کند. اما شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید قید واتس آپ را بزنید و قصد داشته باشید تا حساب کاربری خود را پاک نمایید اما دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید که چطور می توان این کار را انجام داد. امروز گویا آی تی تصمیم دارد به شما یاد دهد که چگونه اکانت Whatsapp خود را حذف کنید.

قبل از اینکه اقدام به حذف حساب کاربری خود در واتس آپ را نمایید باید توجه داشته باشید که پس از ایم کار تمامی اطلاعات و فعالیت های شما از قبیل اطلاعات تماس ، تاریخچه گفتگوها ، مخاطبین و گروه‌ها ، تاریخچه پیام‌ها و بک‌آپ‌های گوگل درایو برای همیشه از بین خواهد رفت و به هیج عنوان امکان ریکاوری و یا بازگردانی برای آن ها وجود نخواهد داشت پس از هر چه دارید یک بک آپ بگیرید و در جای امنی ذخیره کنید. حتی اگر فایل منجر دارید نیز می توانید به فولدر مخصوص واتس اپ بروید و از آن جا به تفکیک تمام داده هایتان را ذخیره کنید.

به هر حال اگر همچنان در صدد این هستید که یا واتس آپ خداحافظی کنید میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا از منوی Setting گزینه Account را انتخاب نموده و سپس بر روی Delete my account کلیک نمایید. در این مرحله واتس آپ از شما خواهد پرسید که آیا همچنان بر روی تصمیم خود استوار هستید که شما می بایست تایید نمایید.

Settings > Account > Delete my account

androidpit-how-to-disable-delete-whatsapp-account-triptych-1

در انتها باید شماره موبایل خود را که با آن حساب کاربری داشته اید را وارد کنید و گزینه Delete My  Account را بزنید.چنانچه واتس آپ را بر روی یک گوشی با سیستم عامل اندروید نصب کرده اید، این فرصت را دارید که حساب کاربری خود را به یک شماره جدید منتقل کنید.

چگونگی غیرفعال کردن حساب کاربری در واتس اپ :

امیدوارم هیچ موقع نیازی به استفاده از چنین روشی را نداشته باشید اما چنانچه تلفن همراه شما مفقود و یا به سرقت برود بهترین روش این است که اکانت واتس‌اپ از طریق بلاک کردن سیم‌کارت غیرفعال کنید. با این حال چنانچه قصد غیرفعال کردن حساب کاربری خود را در واتس آپ دارید و نمیخواهید از روشهای بالا اقدام کنید میتوانید این وظیفه خطیر را به دوش خود اپلیکیشن بیاندازید. البته در نظر داشته باشید که اگر اقدام به غیرفعال کردن سیم کارت نیز نمایید بازهم میتوان از واتس آپ با وای فای استفاده نمود.

اینجاست که کار کمی دشوار خواهد شد. دست به کار شوید و یک ایمیل برای واتس آپ ارسال نمایید تا بلافاصله اکانت شما غیرفعال شود. این نکته را نیز توجه داشته باشید که چنانچه در ظرف مدت ۳۰ روز حساب کاربری خود را مجددا فعال نکنید، حساب کاربری شما در واتس آپ برای همیشه غیرفعال خواهد شد.

برای غیر فعال کردن اکانت خود از واتس آپ میبایست مراحل زیر را انجام دهید:

می بایست با یکی از سرویس‌های ایمیل همانند Gmail, Yahoo و … به آدرس support@whatsapp.com یک ایمیل با محتوی زیر ارسال نمایید :

androidpit-how-to-disable-delete-whatsapp-account-email-support-2-450x246

در موضوع ایمیل عبارت: Lost/Stolen: Please deactivate my account را بنویسید و در متن ایمیل نیز (شماره تلفن با کد کشور) Lost/Stolen: Please deactivate my account را یادداشت نمایید.

پس از انجام کارهای گفته شده ایمیل را ارسال نمایید و منتظر بمانید تا حساب کاربری شما در واتس آپ غیرفعال شود، در برخی موارد مشاهده شده که تیم پشتیبانی با مخاطبان تماس برقرار میکنند و توصیه می شود که فقط برای یک بار از این روش استفاده نمایید. این نکته را یادتان نرود که اگر تا ۳۰ روز مجدد حساب کاربری خود را فعال نکنید، اکانت خود را از دست خواهید داد.

امیدواریم که این ترفند برای واتس اپ توانسته باشد مشکل شما را حل کند. در صورتی که دوستانتان به چنین آموزشی نیاز داشته باشند خوب است که با معرفی این مطلب به آن ها، کمک کنید تا مشکل شان حل شود. همچنین با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی نیز می توانید آن را در دسترس دیگران قرار دهید تا از آن بهره مند شوند.

برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید

 

منبع ANDROIDPIT

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *