آموزش پنهان کردن محتویات نوتیفی در آیفون و آیپد

آموزش پنهان کردن محتویات نوتیفی در آیفون و آیپد
  • 1396/2/30
  • زهرا معبودی
  • 0

آیفون و آیپد هایی که ما می شناسیم، تحت سیستم عامل IOS کار می کنند و در انحصار کامل اپل هستند. این سیستم ها دارای امکانات وسیعی هستند که برخی از آن ها را ما در اندروید نمی بینیم. اما یکی از قابلیت هایی که می توان روی این گوشی ها حسابی مانور داد در رابطه با تمام امکاناتی است که می توانیم روی نوتیفی ها پیاده کنیم. در حقیقت شما می توانید با استفاده از این امکانات نوتیفی ها را مدیریت کنید.

اما یکی از مشکلاتی که گوشی های آیفون و آیپد دارند این است که نمی توان به سادگی محتویات نوتیفی ها را پنهان کرد. البته پنهان کردن محتویات نوتیفی های پیامک هایی که برایتان ارسال می شود در IOS امکان پذیر است اما فرض کنید از اپلیکیشن واتس اپ، تلگرام و یا حتی فیس بوک مسنجر، برای تان پیامی بیاید. به راحتی و در حالت معمولی امکانی در اختیار شما نیست که محتویات آن را پنهان کنید.

اما کسانی که گوشی هایشان را جیلبریک کرده باشند می توانند با نصب یک اپ ساده، محتویات نوتیفی ها را پنهان کنند.

بعد از این که گوشی تان را جیلبریک کردید، می توانید اپلیکیشن ساده و کم حجم NotifyCensored را دانلود و نصب کنید. زمانی که NotifyCensored را نصب کردید مستقیما آن را اجرا کرده و بعد وارد تنظیمات آن شوید. شما هر چند تا برنامه داشته باشید که نویتفی پذیر باشند از ارسال نوتیفی پشتیبانی کنند در این قسمت مشاهده خواهید کرد. به تصوبر زیر دقت کنید در تصویر سمت چپ لیست تمام اپ هایی که نوتیفی دارند را مشاهده می کنید:

NotifyCensored

در بخش تنظیمات امکاناتی به شما ارائه می شود تا از طریق آن بتوانید اپلیکیشن هایی را که می خواهید محتویات نوتیفی هایشان را پنهان کنید مشخص کنید.

در این محل این اپ ها را انتخاب کنید و در نهایت OK را بزنید.

در واقع هر کدام از اپ هایی را که می خواهید نوتیفی هایش پنهان شود را در بخش تنظیمات روی حالت ON قرار دهید. این یعنی شما می توانید NotifyCensored را برای این اپ ها فعال نگه دارید.

NotifyCensored

مثلا در تصویر بالا، شما مشاهده می کنید که ما می خواهیم فقط اپ جیمیل نوتیفی هایش را از دید ما پنهان کند و برای این کار اپلیکیشن NotifyCensored را مد نظر قرار داده ایم. بعد از اینکه این قابلیت را فعال کردیم، تنظیمات به صورت زیر خود را نمایش خواهند داد:

NotifyCensored

اینکه چرا این قابلیت توسط اپل روی نسخه اصلی آی او اس قرار نگرفته جای تعجب دارد. اما اگر بخواهید بدون جیلبریک کردن نوتیفی ها را پنهان کنید باید کلا خاصیت نمایش نوتیفی ها را غیر فعال کنید که البته این کاری غیر عاقلانه است چرا که اغلب افراد می خواهند حتی یک نوتیفی را هم از دست ندهند.

البته با در خواست هایی که از اپل شده به احتمال خیلی زیاد، این خاصیت در IOS 11 قرار خواهد گرفت. پس توصیه می کنیم که حدود ۵ یا ۶ ماه دیگر صبر کنید تا اپل این قابلیت را روی نسخه جدید ای او اس قرار دهد تا نیازی به جیلبریک کردن گوشی تان نباشد چرا که این کار صدماتی به گوشی تان وارد می کند. ۴ دلیل برای آنکه آیفون خود را جیلبریک نکنید وجود دارد که هر عقل سلیمی از جیلبریک کردن منع می کند اما اگر شما گوشی تان را قبلا جیلبریک کرده اید و تمایل دارید آن را به حالت اول برگردانید توصیه می کنیم مقاله ای با عنوانچگونه گوشی و تبلت های اپل را به حالت قبل از جیلبریک برگردانیم؟ را مطالعه کنید و با آموزشی که گویا آی تی به شما ارائه داده است این قابلیت را به حالت اولیه خود برگردانید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *