آموزش پیدا کردن اپلیکیشن های مفقود شده در iOS

آموزش پیدا کردن اپلیکیشن های مفقود شده در iOS
  • 1396/3/6
  • زهرا معبودی
  • 0

بعضی اوقات اپلیکیشنی را روی گوشی نصب می کنیم اما موقع نیاز به آن، صفحه اپ ها را زیر و رو می کنیم اما خبری از آن اپلیکیشن نیست که نیست! چند بار این اتفاق برای تان رخ داده است؟ مسلما چند باری رخ داده اما کاربران ios ترفندی دارند که از طریق آن می توانند اپلیکیشن های پنهان شده شان را پیدا کنند. البته مهم نیست که این اپلیکیشن به اشتباه پاک شده باشد، یا اینکه انقدر چشمتان به صفحه اپ ها عادت کرده باشد که نتوانید آن را پیدا کنید. امروز گویا آی تی با یک ترفند ساده به شما یاد می دهد که چگونه این اپلیکیشن مفقود شده تان را روی صفحه پیدا کنید.

برای اینکه اپلیکیشن خود را پیدا کنید، روی نمایشگر آیفون یا آی پد خود به سمت راست swipe  کنید تا باکس سرچ را مشاهده کنید.

پیدا کردن اپلیکیشن گم شده

در باکس سرچ مقداری از عبارت نام اپلیکیشن مورد نظرتان را بنویسید و به برنامه اجازه دهید کمی جستجو کند. وقتی جستجو کامل شد، نتیجه نهایی به صورت زیر برایتان نمایش داده می شود ( شباهت به تصویر زیر دارد )

پیدا کردن اپلیکیشن گم شده

در این جا ما کمی از عنوان برنامه اسنپچت را نوشتیم اما آن چه که این برنامه به ما خروجی داد، برنامه هایی بود که با موضوع سرچ ما هم خوانی و ارتباط داشت. در این قسمت می توانید متوجه شوید که اصلا آیا اپلیکیشن مورد نظر روی گوشی تان نصب شده و موجود است یا خیر! حتی فولدر و محل ذخیره این اپ و نوع آن را هم در این قسمت به شما نمایش می دهند.

در مثال بالا، snapseed در فولدری به نام Photo & Video قرار دارد، پس می توان مطمئن بود که این نرم افزار هنوز در داخل گوشی حضور دارد و برای آن که به آن دسترسی پیدا کنیم باید به سراغ فولدر Photo & Video برویم.

از طرفی اگر اپلیکیشنی روی گوشی تان نصب نباشد، یا اینکه قبلا نصب کرده باشید و آن را حذف کرده باشید، این برنامه شما را مستقیما به اپ استور هدایت می کند. وقتی در مورد نرم افزاری جستجو می کنید و به جای نمایش مکان و فولدر آن، لینک اپ استور را مشاهده می کنید، مطمئن باشید که نرم افزار از روی گوشی تان پاک شده اما می توانید با کمک اپ استور همان موقع آن را نصب کنید. بلافاصله روی آن لینک ضربه زده و آن را باز کنید.

پیدا کردن اپ ها در آیفون

مثلا در اسکرین شات بالا، شما برنامه Snapchat را مشاهده می کنید که نشان از این دارد که این نرم افزار هنوز روی گوشی تان نصب نشده است. با مشاهده ویو، می توانید وارد صفحه نصب Snapchat برای ios ای ها شده و آن را دانلود و نصب کنید.

قابلیت جستجو در ios قابلیتی است که به شما اجازه می دهد در یک یا دو قدمی ان چه به دنبال آن هستید باشید. گاهی اوقات خوب است که عبارت ها را به طور کامل جستجو نکنید تا این برنامه سرچ، با ارائه مشابه ها، دست شما را در انتخاب باز بگذارد.

ترفندی که به آن اشاره کردیم خوشبختانه روی تمام گوشی ها و تبلت های آی او اسی کار می کند این بدین معنی است که شما نیازی به جیلبریک کردن گوشی تان نخواهید داشت چرا که این کار برای گوشی تان مضر خواهد بود. با فرض اینکه شما گوشی تان را قبلا جیلبریک کرده اید، توصیه می کنیم که آن را به حالت اول برگردانید، در این راستا آموزشی با عنوان چگونه گوشی و تبلت های اپل را به حالت قبل از جیلبریک برگردانیم؟ به شما کمک می کند تا بتوانید آسیب های احتمالی که برای گوشی های جیلبریک شده وجود دارد را به حداقل برسانید.

در باره جستجوی اپ های پنهان شده پدیده مشابهی هم در اندروید وجود دارد که تقریبا با سرچ بار گوگل مشابه و یکسان است. شما می توانید اپلیکیشن های مفقود شده تان را در میان ده ها اپلیکیشن در آن کادر سرچ کنید و آن را پیدا کنید اما تا آن جا که من از نسخه اندروید ۴٫۴ استفاده می کنم، امکان پیدا کردن اپلیکیشن روی گوگل پلی برایم فراهم نبوده است و سرچ اندروید، تنها در داخل گوشی به دنبال نرم افزار می گردد.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را برای اطلاع عموم روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *