آموزش استفاده از Google Photos در iOS

آموزش استفاده از Google Photos در iOS
  • 1396/3/9
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از قابلیت های گوگل، معرفی و توسعه گوگل فوتو بوده است. این سرویس که روی اغلب گوشی های اندرویدی نصب است فرصتی مناسب است که به شما کمک می کند بتوانید میان تصاویر و فضای ابری تان اتصال برقرار کنید.  قابلیت ها و ویژگی های Google Photos  بی شمار هستند و می توانید از این سرویس برای تنوع در زندگی تصویری دیجیتالی تان استفاده کنید. اما همانطور که از نام این سرویس مشخص است، ارائه دهنده آن گوگل است و این بدین معنی است که فقط اندرویدی ها می توانند از آن استفاده کنند اما اگر درصدی از کاربران بخواهند آن را بر روی ios هم داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند. البته دلیل تمایل کاربران ای او اس به استفاده از گوگل فوتو می تواند واقعا منطقی باشد. بارها دیده ایم که کاربران آیفون از کمبود فضا برای ذخیره سازی عکس های شان صحبت می کنند و تمایلی ندارند برای خرید فضا هزینه ای پرداخت کنند در حالی که می بایست این کار را انجام دهند. اما اگر از گوگل فوتو استفاده کنند، نیازی به خرید و هزینه برای فضای ابری نیست.

Google Photos

این یکی از دلایلی است که تمایل به استفاده از گوگل فوتو اخیرا بیشتر و بیشتر شده است.

برای اینکه از Google Photos روی آیفون و یا آی پد خود استفاده کنید کافی است نسخه آی او اسی Google Photos را دانلود کنید.

برای دانلود Google Photos برای ios کلیک کنید. 

این اپلیکیشن به صورت رسمی در آیتونز قرار داده شده است. (لینک بالا )

زمانی که Google Photos را نصب کردید کافی است یک اکانت گوگل هم داشته باشید مثلا اگر جیمیل دارید، می توانید از اطلاعات جیمیل خود استفاده کرده و وارد این اپلیکیشن شوید. اگر اکانت های مختلفی دارید می توانید از آن اکانت استفاده کنید که تمایل دارید تصاویرتان در آن اکانت و فضای ابری آن ذخیره شود.

نکته ای که این جا مورد اهمیت قرار می گیرد این است که شما برای اکانت خود می توانید امکان پشتیبان گیری از تصاویر را فعال یا غیر فعال کنید. بدین منظور روش های زیر را مد نظر قرار دهید:

فعال کردن حالت پشتیبان گیری در Google Photos

بدین منظور برنامه Google Photos خود را باز کنید

سپس به حساب و یا اکانت گوگل خود ورود کنید

در بالا یک Menu وجود  دارد. آن را باز کنید

در ادامه از Settings به بخش Back up & sync بروید. در این بخش امکان بک آپ گیری قابل تنظیم خواهد بود. در این جا باید حالت خاموش یا روشن بودن را فعال کنید اما ممکن است با مشکلی مواجه شوید که در IOS روی آن حساسیت بالاست و آن امکان ورود به حریم خصوصی است. در واقع اگر بخواهید این قابلیت به طور کامل در گوگل فوتو فراهم شود، باید یک سری دسترسی ها هم در آیفون آزاد کنید. بدین منظور به مسیر Privacy در آیفون خود بروید و از آن جا Photos را مد نظر قرار داده و Photos را ON کنید و آن را روشن کنید.

غیرفعال کردن حالت پشتیبان گیری در Google Photos

برای این مورد به مسیری که در بخش قبل گفته شد بروید.

ممکن است برای پشتیبان گیری Google Drive را فعال کرده باشید تا تصاویر تان در آن ذخیره شوند بدین منظور می بایست این گزینه را هم خاموش کنید. شاید هم گوگل فوتو و هم Google Drive را فعال کرده باشید بدین منظور باید هر دو مورد را هم خاموش کنید تا دسترسی ها برای بک آپ گیری کاملا خاموش شود.

خاموش کردن خاصیت پشتیبان گیری بدین معنی است که از این به بعد بعد از اینکه، این امکان را غیر فعال کنید، از بک آپ گیری تصاویر و حتی تغییراتی که روی تصاویر اعمال می کنید، خبری نخواهد بود. بدین ترتیب می توانید فضای ذخیره سازی تان را هم به خوبی مدیریت کنید.

فضای ذخیره سازی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد بسیار زیاد است اما اگر بخواهید این ۲۵ گیگابایت را هم ارتقا دهید باید کمی هزینه کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *