معرفی اپلیکیشن های به درد نخور ولی بسیار پرطرفدار

معرفی اپلیکیشن های به درد نخور ولی بسیار پرطرفدار
  • 1396/3/23
  • محمدرضا مرتضایی
  • 3

همه برنامه نویس ها هم آدم های درستکاری نیستند و افراد ناشایست زیادی در میان آنها وجود دارد؛ افرادی که جستجو میکنند و بی فایده ترین موضوعات را پیدا می کنند و برای آنها اپلیکیشن طراحی می کنند. در ادامه به معرفی برخی از اپلیکیشن های بی مصرف ولی پرطرفدار می پردازیم.

گویا آی تی – همه برنامه نویس ها هم آدم های درستکاری نیستند و افراد ناشایست زیادی در میان آنها وجود دارد؛ افرادی که جستجو میکنند و بی فایده ترین موضوعات را پیدا می کنند و برای آنها اپلیکیشن طراحی می کنند. از سوی دیگر نیز یک عده کاربر بیکار و نابلد دیگر هم وجود دارند که این اپلیکیشن های بی خود را که برخی رایگان و برخی پولی هستند را دریافت می کنند و مدتی از آن استفاده می کنند و سپس بدون استفاده روی گوشی باقی می ماند. برای معرفی این برنامه ها به سراغ این برنامه های بیخود رفتیم که رکورد پوچ بودن و بی استفادگی را زده اند و خیلی هم اتفاقا مشهور و پرطرفدار شده اند.

I AM RICH
این اپلیکیشن سال ۲۰۰۸ برای سیستم عامل iOS و با قیمت سرسام آور ۹۹۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه شد. این اپلیکیشن دارای بالاترین قیمتی است که اپل اجازه می دهد یک اپلیکیشن داشته باشد. حالا کار این برنامه چه بود؟ دقیقا هیچی! تنها کاری که این اپلیکیشن انجام می داد، نمایش یک پیام انگلیسی ۱۲ کلمه ای بود شامل «من پولدار هستم، من شایسته این ثروت هستم، من خوب، سالم و موفق هستم.» این اپلیکیشن که اصولا برای پولدارهای تازه به دوران رسیده طراحی شده بود تنها بعد از ۲۴ ساعت از اپ استور حذف شد اما در همین مدت زمان کم، هشت نفر آن را خریداری کردند که نشانه شخصیت آنها است!

Pointless Button
برای شناخت این برنامه، اپلیکیشنی را تصور کنید که دکمه ای داخلش برای فشار دادن دارد. اکنون بد نیست بدانید که این همه برنامه است و تمام! در حقیقت این اپلیکیشن به اندازه ای بی مصرف است که موجب می شود کاربر برود و بررسی کند که چرا باید آن را دانلود کند و در واقع همه جذابیتش در بی مصرف بودنش است. گفتنی است این برنامه در سراسر دنیا مدیرانی هم دارد و برای آن که دقیقا بدانید تا چه اندازه بی مصرف است می توانید یک بار امتحانش کنید و از فشار دادن دکمه لذت ببرید.

Ghost Radar
آیا تا کنون احساس کرده اید چیزی که در فیلم پارانورمال اکتیویتی اتفاق می افتد، در خانه شما هم در جریان است؟ اگر پاسخ تان مثبت است، این برنامه برای شما مفید است و با آن می توانید هر روحی که اطراف تان وجود دارد را پیدا کنید. اما از آنجایی که هیچ روحی قابل شناسایی نیست بنابراین این برنامه هم در لیست برنامه های بی مصرف قرار می گیرد. البته گفتنی است نویسندگان این برنامه خود گفته اند که محصول شان می تواند واژ هایی را که ارواح به هم می گویند تشخیص دهد که احتمالا خود این سازندگان باید به پزشک روانشناس مراجعه کنند ولی خوشبختانه این قدر با انصاف هستند که اعلام کردند ما هیچ تضمینی برای پیدا کردن ارواح نمی دهیم چون ارواح هستند و اخلاق شان با آدمیزاد متفاوت است. ممکن است ارواح برای مدتی حرف نزنند.

Anti Mosquito
در تئوری و صحبت نظری همه چی عالی است؛ این برنامه اپلیکیشنی است که با تولید امواجی پشه ها را از شما دور می کند. اما دانشمندان می گویند عملا هنوز چنین ابزاری اختراع نشده است و نمی توان این کار را انجام داد. حتی با یک جستجوی ساده در گوگل هم می توان این موضوع را فهمید و گفته شده در مواردی این اپلیکیشن پشه ها را جذب هم کرده است و به این صورت شخصیت صاحب برنامه الکه دار شده است.

Kitchen Scale
در طول روز همه شما بسیار مراقب هستید که ناگهان گوشی از دست تان نیفتد، صفحه اش آسیب نبیند. در حال حاضر یک نابغه ای پیدا شده که می گوید در صورتی که می خواهید مواد خوراکی را وزن کنید و پیمانه بزنید، قند و شکر و آرد و برنج را بگذارید روی صفحه گوشی و عدد وزن آن را بخوانید. تصور کنید ۲۰ کیلو وسیله را بگذارید روی صفحه. مطمئنا یک انسان بیمار این کار را می کند. تازه وزن هم دقیق نیست.

Hodor Keyboard
افرادی که کتاب «نغمه ای از آتش و یخ» را خوانده اند یا سریال «بازی تاج و تخت» را تماشا کرده اند با این کلمه آشنایی دارند؛ هودور! همین کلمه احمقانه موجب شده تا یک صفحه کلید مجازی ساخته شود که فقط می تواند همین کلمه را تایپ کند. تا این اندازه احمقانه! سازندگان این اپلیکیشن می گویند اگر پسورد شما کلمه هودور باشد این سریع ترین راه برای دسترسی به آن است و البته اگر به سریال و کتاب علاقمند باشید هم شاید از این برنامه لذت ببرید. پس سعی کنید لذت ببرید.

Useless
همه چیز از نام اپلیکیشن پیداست و عمق معنای بی مصرف بودن را نشان می دهد. برای بیهوده بودن این اپلیکیشن کافی است یک بار آن را نصب کنید یا تریلر آن را تماشا کنید. هیچ چیزی وجود ندارد و برنامه هیچ عملی انجام نمی دهد؛ هیچ کاری!

Pocket Fan
روی صفحه اصلی این برنامه یک پروانه وجود دارد که با لمس کردن آن شروع به چرخش می کند و شبیه به یک پنکه می شود. منتها پس از مدتی کاربران به سازنده اعتراض کردند که این پنکه چرا هوا را خنک نمی کند و هوا از ان بیرون نمی آید؟! این اعتراضات باعث شد تا سازنده در بیانیه ای رسمی اعلام کند «این برنامه به صورت واقعی شما را خنک نمی کند… من نمی توانم باور کنم که شما چنین انتظاری از اپلیکیشن داشته باشید. هوا نمی تواند از درون گوشی بیرون بیاید.اگر شما فکر می کنید که باید باد خنک را حس کنید، خودتان را سریعا به دکتر نشان دهید.» این بیانیه موجب شد تا کاربران به عقل خودشان شک کنند و اپلیکیشن را از گوشی خود حذف نمایند.

Electric Shaver
همان گونه که اینشتین گفته حماقت بشر پایانی ندارد و این برنامه اوج آن را نشان می دهد. یک انسان سالم چرا باید اپلیکیشنی طراحی کند که صدای ماشین ریش تراش در بیاورد؟ بعد کدام عقل سالمی می پذیرد که این برنامه را دانلود و نصب کند و از شنیدن صدای ویز ویز لذت ببرد؟ قطعا مجموعه ای از دیوانه ها این کارها را انجام می دهند و از آن لذت هم می برند. در ضمن این برنامه حسگری دارد که با نزدیک شدن آن به صورت صدا را پخش می کند و این خودش بسیار هیجان انگیز است.

Cow Toss
خب که چی؟! این پرسشی است که پس از نصب این برنامه هزار بار از خودتان خواهید پرسید. چرا شما باید یک گاو را با لمس انگشت خود به دورترین فاصله ممکن پرت کنید و امتیاز بگیرید؟ چه هیجانی وجود دارد؟ اصلا چرا گاو؟ چرا پرت کردن؟ چرا ۰٫۹۹ دلار قیمت؟ بعد اپ استور چرا اجازه داده که این اپلیکیشن به فروش برسد؟

Hold On!
برخلاف اپلیکیشن Pointless Button که باید روی دکمه می زدید و تمام، اینجا باید دست تان را بگذارید روی دکمه و همین طور نگه دارید. یک شمارنده در کنار صفحه زمان سپری شده را محاسبه می کند و هر چی بیشتر انگشت تان را نگه دارید، رکورد بالاتری به ثبت می رسد. حالا باز همان سوال همیشگی که چی؟ چرا باید انگشتمان را روی دکمه نگه داریم؟ چه تاثیری در زندگی ما می گذارد؟ هیچی! فقط ۰٫۹۹ دلار برای این کار هزینه می کنید.

Pocket Heat
روش کار اپلیکیشن به این صورت است که وقتی فعالش می کرد همه گوشی را به کار می انداخت و سرعت کلاک پردازنده اصلی را تا جایی بالا می برد که گوشی کاملا داغ می شد و به این صورت جیب شما در هوای سرد گرم می شد. منتها خب بلایی که سر گوشی می آمد بر همگان واضح و روشن است و به همین دلیل اپل در آپدیت های بعدی خود کاری کرد که این برنامه دیگر نتواند نصب شود و بلایی سر آیفون ها و مالکان شان نیاید.

The Most Useless App Ever
انتهای پوچی و بیهودگی، مفهوم واقعی این اپلیکیشن است. برنامه را باز می کنید، دکمه را فشار می دهید، برنامه بسته می شود و دیگر هیچ. از این بی مصرف تر می شناسید؟

Google Eyes
برای استفاده از این اپلیکیشن باید۹۹ سنت بپردازید تا یک جفت چشم میمون به شما خیره شود و هر سمتی که می روید شما را دنبال کند. فایده این کار چیست؟ این که یک میمون شما را نگاه کند و البته به تقه زدن ها هم واکنش داشته باشد چه اهمیتی دارد؟ واقعا مسئولان گوگل این را نمی فهمند؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. عالی بود به عنوان جالب ترین برنامه ها فرستادم توی یه گروهی اکثرا دانلود کردن، امیدوارم خوششون بیاد(بعدا اسکیرین شاتاشو میفرستم)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *