افشای مشکلات جدی امنیتی ویندوز ۷ و ۸

افشای مشکلات جدی امنیتی ویندوز ۷ و ۸
  • 1396/7/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مایکروسافت به تازگی به واسطه ی پرداختن های متوالی به ایرادها و نقص های امنیتی موجود در محصولات و تکنیک های سازنده ی نرم افزار Redmond نشان داده که با پروژه ی Zero گوگل مخالف است. به همین سبب، پژوهشگر پروژه ی Zero، یعنی Mateusz Jurczyk، بر این نکته تأکید کرده که ویندوز ۱۰ اولویت نخست مایکروسافت است و خطرهای بسیاری در اطراف ویندوز ۷ وجود دارد.

گویا آی تی – مایکروسافت به تازگی به واسطه ی پرداختن های متوالی به ایرادها و نقص های امنیتی موجود در محصولات و تکنیک های سازنده ی نرم افزار Redmond نشان داده که با پروژه ی Zero گوگل مخالف است. به همین سبب، پژوهشگر پروژه ی Zero، یعنی Mateusz Jurczyk، بر این نکته تأکید کرده که ویندوز ۱۰ اولویت نخست مایکروسافت است و خطرهای بسیاری در اطراف ویندوز ۷ وجود دارد.
به اعتقاد او، همِ مایکروسافت تنها مصروف رفع مسائل امنیتی در ویندوز ۱۰ است و ویندوز ۷ و ۸ در معرض خطرات بسیار زیادی هستند.
قسمتی از گفته های Mateusz Jurczyk به قرار زیر است:
«با وجود آن که ویندوز ۷ کاربران بسیاری دارد و تقریباً حدود ۵۰ درصد کاربران از ویندوز ۷ استفاده می کنند، اما میکروسافت تنها به رفع مشکلات امنیتی ویندوز ۱۰ می پردازد. این امر موجب ایجاد احساس ناامنی برای کاربران ویندوز ۷ و ۸ می شود و ممکن است موجب افزایش میزان آسیب پذیری آن ها در برابر نقص های نرم افزاری شود».
محقق پروژه ی Zero همچنین اقدام به فاش کردن حفره های ویندوز ۱۰ کرده و بر این امر تأکید نموده که با استفاده از این روش حتی هکرهایی که خیلی حرفه ای نیستند نیز قادر به هک سیستم خواهند بود. البته مایکروسافت همچنان بر ادعای خود مبتی بر حفاظت از امنیت کاربران تأکید دارد، اما با این حال برای بهره مندی از امنیت بیشتر استفاده از ویندوز ۱۰ را پیشنهاد می کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *