استانداردهای جدید امنیتی برای ویندوز ۱۰

استانداردهای جدید امنیتی برای ویندوز ۱۰
  • 1396/8/19
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت مایکروسافت نکات جدیدی را در مورد امنیت رایانه های دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ منتشر نموده است. بنا به اظهار مایکروسافت در صورت رعایت این نکات امنیتی می توان امنیت ویندوز ۱۰ یا همان نسخه ی ۱۷۰۹ را به طور کامل تأمین نمود.

گویا آی تی – مایکروسافت تنها پردازنده ی امن قابل استفاده برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ را پردازشگرهای نسل هفتم M3، i9، i5، core i3 و همچنین پردازشگر Xeon، اتم، سلرون و پنتیوم تولیدی اینتل معرفی کرده است.
همه ی این پردازنده ها بایستی ۶۴ بیت باشند، چرا که قابلیت امنیتی VBS سیستم عامل ویندوز ۱۰ فقط با پردازنده های ۶۴ بیتی سازگار است. بسیاری از برنامه های امنیتی مانند ویندوز دینفدر در ویندوز ۱۰ برای فعال شدن و عملکرد صحیح نیاز به اجرای درست VBS دارند. قابلیت VBS به منظور محافظت از سیستم عامل در برابر حملات سایبری پیچیده به ویندوز ۱۰ به آن افزوده شده است.
علاوه بر این مایکروسافت اعلام کرده است که حداقل رم مورد نیاز برای سیستم عامل ویندوز ۱۰، ۸ گیگابایت می باشد.
میان افزاری که مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ تأیید کرده است، unified Extension Firmware Interface یا UEFI نسخه ی ۲٫۴ و یا بالاتر است.
سیستم های رمزگذاری مورد تأیید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، Boot Guard اینتل و Boot Hardware Verified محصول شرکت AMD می باشد.
با توجه به مشخصات قطعات سخت افزاری و نرم افزارهای مورد تأیید مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ می توان گفت که ارزان ترین لپ تاپ منطبق با مشخصات اعلام شده لپ تاپ های ASUS P سری P2510UA-AB51 می باشند. قیمت این مدل لپ تاپ در حدود ۵۰۰ دلار است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *