هک مغز پردازنده های اینتل توسط محققان روسی

هک مغز پردازنده های اینتل توسط محققان روسی
  • 1396/8/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

محققان روسی موفق شده اند تا یک کد بدون امضا را از طریق پورت USB، روی مغز پردازنده ی اسکای لیک شرکت اینتل به اجرا درآورده و آن را هک کنند.

گویا آی تی – یکی از فناوری های جدیدی که در سال های اخیر بر روی سی پی یوهای شرکت اینتل نصب شده است، انجین مدیریت اینتل یا IME نام دارد. این فناوری با استفاده از سیستم عاملی مستقل با نام MINIX امکان کنترل و مدیریت از راه دور را فراهم می سازد.
انجین مدیریت اینتل از روی استاندارد رفع باگ یا همان JTAG آسیب پذیر شده است. این در حالی است که پورت USB نیز از JTAG استفاده می کند و همین عامل باعث می شود تا پردازنده های اینتل نفوذپذیر گردند.

در چنین حالتی حمله کننده می تواند پردازنده را به صورت فول در اختیار بگیرد، حتی اگر سیستم به آنتی ویروس مجهز باشد. در ضمن از آن جا که این نفوذ از طریق پورت یو اس بی صورت می گیرد، در صورت قرار گرفتن کامیپوتر در حالت خواب نیز امکان حمله به آن وجود دارد.
محققان روسی با اطلاع از این نکات و با استفاده از God-mode-hack از راه دور پردازنده ی اسکای لیک اینتل را مورد حمله قرار دادند.
پردازنده های اسکای لیک و نسل های بالاتر از آن دارای این مشکل بوده اند و از همین رو شرکت اینتل تلاش کرده است تا در آپدیت firmware امکان دسترسی از راه دور را در انجین مدیریت اینتل غیر فعال نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *