حل مشکل اجرای مدام مرورگر اج مایکروسافت در پس زمینه Process

حل مشکل اجرای مدام مرورگر اج مایکروسافت در پس زمینه Process
  • 1396/10/1
  • رقیه کُرد
  • 0

مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ Microsoft Edge است. این مرورگر جدای از همه ویژگی های مثبت یک نقطه ضعف هم دارد: اجرای پیوسته در پس زمینه. در ادامه به روش جلوگیری از اجرای پیوسته مرورگر اج در پس زمینه ویندوز می پردازیم با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – البته این خاصیت Edge با این اصل مهم ویندوز ۱۰ یعنی فعال بودن پیوسته اپلیکیشن ها در یک راستا قرار دارد. مایکروسافت این طور می گوید که این کار یک تصمیم کاملا هوشمندانه است؛ از این طریق اپلیکیشن ها در هر لحظه به روز شده و کاربر همواره جدیدتری و به روزترین اطلاعات و اعلان ها را دریافت خواهد کرد.

هر چند این قابلیت ویندوز برای بعضی کاربران جالب و شاید ضروری هم باشد اما برای کسانی که از اپلیکیشن های ویندوز ۱۰ استفاده نمی کنند، چندان مفید نخواهد بود. اما چرا؟ زیرا هر اپلیکیشن یا نرم افزار ناخواسته ای که در پشت صحنه فعال باشد اقدام به مصرف بخشی از ظرفیت حافظه RAM کرده و موجب کند شدن عملکرد سیستم و همچنین گرم شدن آن خواهد شد.

اگر چه این مساله برای کامپیوترهای پیشرفته ای که مجهز به RAM های پرظرفیت هستند اهمیت چندانی ندارد اما قطعا برای سیستم هایی که فاقد حافظه موقت نه چندان زیادی هستند مشکل ایجاد خواهد کرد. به هر حال اجرا بودن پیوسته نرم افزاری که به ندرت از آن استفاده می شود معقول به نظر نرسیده و ضمنا سایر برنامه های مهم تری که نیاز به استفاده از ظرفیت RAM دارند با مشکل مواجه خواهند شد.

اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از اجرای پیوسته Edge در پشت صحنه هستید می توانید چند گام ساده پیشنهادی ما را دنبال کنید. برای این کار باید از بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ کمک بگیرید:

۱- روی دکمه استارت کلیک و از صفحه باز شده آیکن چرخ دنده را بزنید تا بخش تنظیمات باز شود.

۲- به برگه Privacy بروید.

۳- از لیست گزینه هایی که در پنل سمت چپ قرار دارند آیتم Background Apps را انتخاب کنید.

۴- در سمت راست صفحه لیست تمام اپلیکیشن های نصب شده روی کامپیوتر را می بینید. اگر قبلا به این قسمت مراجعه نکرده باشید خواهید دید که تمام اپلیکیشن ها فعال بوده و در پشت صحنه اجرا می شوند (این کار انتخاب پیش فرض ویندوز ۱۰ است).

۵- گزینه Microsoft Edge را پیدا و غیرفعال کنید. پیشنهاد می کنیم سایر اپلیکیشن هایی که هرگز/به ندرت استفاده می کنید را هم غیرفعال نمایید.

تمام شد، به همین سادگی. برای اعمال تغییرات نیازی به راه اندازی مجدد سیستم نیست. از این پس مرورگر Edge یا هر اپلیکیشن دیگری قادر به اشغال بیهوده منابع سیستمی نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *