فیسبوک تبلیغات “گمراه کننده” در مورد ارزهای دیجیتال را ممنوع می کند

فیسبوک تبلیغات “گمراه کننده” در مورد ارزهای دیجیتال را ممنوع می کند
  • 1396/11/12
  • مهری ایران دوست
  • 0

این روزها خبرهای مربوط به ارزهای دیجیتال همه جا شنیده می شود و ما با افرادی مواجه هستیم که پس اندازهای خود را صرف خرید بیتکوین، لیتکوین یا XRP می کنند به امید آنکه از سود آن بهره مند شوند. با توجه به آنکه قیمت بیتکوین تنها در سال گذشته از ۱۰۰۰ دلار به ۱۹۰۰۰ دلار افزایش یافت، این روند سال گذشته شدت بیشتری گرفت.

گویا آی‌تی – با این حال، افرادی هم هستند که در تب و تاب بازار داغ خرید و فروش ارزهای دیجیتال، فریب خورده  و مال خود را از دست داده اند. کمپانی فیسبوک تصمیم گرفته است با ممنوع کردن تبلیغات انحرافی یا گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال در پلت فرم خود، این فضای در هم و بر هم را کنترل کند.

فیسبوک به تازگی در پستی راجع به این تصمیم توضیح داده است:” ما سیاست جدیدی را اتخاذ کرده ایم تا تبلیغاتی را که محصولات و خدمات مالی را ترویج کرده و با فعالیت های تبلیغاتی گمراه کننده در ارتباط هستند ممنوع کنیم. این تبلیغات شامل تبلیغات گمراه کننده در مورد قرارداد اختیار دوگانه، پیشنهادهای اولیه ارزهای دیجیتال (ICO)، و ارزهای مجازی می شود.”

فیسبوک نمونه هایی از این نوع تبلیغات انحرافی را معرفی کرده است: برای مثال تبلیغاتی که دارای جملات فریب دهنده مانند “پیشنهادی جدید برای خرید ارزهای دیجیتال! همین حالا با ۱۵ درصد تخفیف توکن بخرید!” یا ” سرمایه ی بازنشستگی خود را صرف خریدن بیتکوین کنید!” و یا مشابه آن هستند.

این تغییر سیاست جدید هم برای کمپانی فیسبوک و هم برای ۲ میلیارد کاربر این شبکه بسیار سودمند خواهد بود. حذف این دسته از تبلیغات کمک می کند تا مردم بیشتر به فیسبوک اعتماد کنند و این اتفاق برای کسب و کار این کمپانی بسیار سودمند است. علاوه بر آن افراد کمتری فریب خورده و پس اندازهای خود را صرف خرید ارزهای مجازی تقلبی می کنند و از وارد شدن آسیب های جدی به این افراد جلوگیری خواهد شد.

اگرچه این اقدام باعث می شود افراد کمتر فریب تبلیغات مصنوعی و گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال یا سرمایه گذاری های مربوطه را بخورند، هنوز هم کلاهبرداری هایی انجام می شوند که نمی توان کار زیادی در مورد آن ها انجام داد. برای مثال می تواند به موردی اشاره کرد که فردی در آن طرح خود را PonziCoin نامیده بود و افراد آن را باور کرده و فریب خورده بودند. اما سیاست جدید قطعا می تواند تبلیغاتی را که از اسامی رسمی و معروف سوء استفاده می کنند تا حدی مدیریت و کنترل کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *