اولین نگاه به “Ninja Gaiden Sigma Plus”

اولین نگاه به “Ninja Gaiden Sigma Plus”
  • 1390/11/24
  • ميثاق جراحي
  • 0

شرکت بازی سازی ژاپنی Tecmo در سال 2004،  با یک اثر  سوم شخص فانتزی موفق،یک گام به جلو رفت وخودش را بین سایر بازی ساز ها مطرح کرد. بازی Ninja Gaiden، بازی با گیم پلی نو و تازه، خشنونت زیاد و کنترل نرم با آن حرکت ها و مهارت های واقعی یک نینجا، توانست بهیک اثر موفق در بین کنسول های بازی تبدیل گردد.

از آن زمان، این مجموعه بوده   که آهسته و پیوسته در حال  پیشرفت است و با نسخه هایی که برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد، می توان آن را جزو بازی های انحصاری کنسولی و رقیبی برای عنوان هایی چون DMC دانست. لازم به ذکر است که نینجا گایدن، دو نسخه ی مجزا برای دو کنسول های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 دارد که در داستان و گیم پلی با هم متفوت هستند و این بار شرکت سازنده، با آمدن کنسول PS Vita، تصمیم دارد برای این کنسول دستی نیز یک نینجا گایدن دیگر خلق کند. پس ما با همراه باشید تا نگاهی کوتاه به نسخه ی PS Vita این بازی داشته باشیم.


داستان مشابه سری های پیش است – جستجو برای یافتن  شمشیر اژدها، و Hayabusa شخصیت اصلی بازی ، به عنوان یک نینجای  واقعی، وارد سرزمینی پر از دشمنان شیطانی، عناصر خیالی و تهدید های جدی می شود و ماجراجویی اش را آغاز می کند.

برای زنده ماندن،ضرب و شتم ها و شانس یک مبارزه ی مرگبار و موفق، اواز مهارت های خود بهره می برد. از دلاوری های فیزیکی خود به عنوان سلاحی غیر قابل توقف، ستاره های تیز و برنده ی نینجا، نارنجک های دود زا و سایر ابزاری که یک نینجا برای مبارزه استفاده خواهد کرد.


اگر شما از طرفداران نسخه ی اصلی  بازی(و یا نسخه ی سیگما در کنسول پلی استیشن 3)، باشید، پس نسخه ی PS Vita می تواند شما را نسبت به نسخه ی اصلی، کاملا وفادار نشان دهد. بسیاری از تصاویر و ویژگی های سنتی و اصلی بازی در نسخه ی کنسولی Vita ،هنوز هم دست نخورده اند.  از اثرات درخشان  طراحی دشمنان خاص در سطح وسیع، و شخصیت اصلی بازی Hayabusa  که در بازی  باید کاوش ها و جستجو هایی را جهت پیدا کردن کسانی که مایل به نابودی جهان هستند به سرانجام برساند. ویژگی ها و جلوه های تصویری  بارز بازی Ninja Gaiden در آن صفحه نمایش لمسی با اندازه ی نه چندان بزرگ در کنسول PS Vita، به خوبی گنجانده شده اند.

همانطور که گفته شد،  گیم پلی بازی  به طور کامل دست نخورده.  پرش ها و حرکان آکروبات  با حداکثر دقت و با استفاده از آنالو گ های  کناری و  D-pad/analog و دکمه ها، به راحتی قابل اجرا هستند.  

زنجیره ای از حرکات  و هماهنگی آنها   با یکدیگر برای مبارزه با دشمنان و درگیری ها و گاهی اوقات با استفاده از آیتم های ویژه، با استفاده از آنالوگ ها و قابلیت لمسی بودن صفحه ی نمایش Vita، تجربه ی یک مبارزه ی فوق العاده دلچسب را برای بازیکن به ارمغان خواهد آورد.

فابلیت های دیگر از Vita باعث شده  بازیکن بتواند از ویژگی های جدید در این بازی بهره ببرد. قابلیت حسگر چرخشی برای هدایت شخصیت اصلی، انتخاب آیتم ها با لمس صفحه نمایش می تواند از ویژگی های نسخه ی  Vita بازی باشد. شایعاتی  مبنا بر استفاده از دوربین جلوی کنسول، جهت استفاده های خاص از ویژگی های بازی نیز شنیده شده است. لازم به ذکر است که نسخه ی Vita بازی Ninga Gaiden  با نام Sigma Plus نیز شناخته می شود.

بازی هم چنان سختی های خاص خود را دارد. اگر فکر می کنید در  Sigma Plus خبری از معماها و چالش ها نیست، سخت در اشتباه هستید. در این شماره شرکت Tecmo سعی کرده معماها را کمی مشکل تر  و با قابلیت های ویتا سازگارتر، طرح کند. در درجه های مختلف سختی بازی، دشمنان باهوش تر و معماها مشکل تر خواهند بود.
آن دسته از شما که مایل به انجام تمام ماموریت های جانبی، چالش ها  و معماهای مختلف از بازی هستید، باید ساعت های زیادی را صرف تمام کردن بازی کنید. بازی در حالت کلی 76 ماموریت مختلف دارد. شما می توانید با جستجو کردن های نقاط مختلف و راه های مخفی و انجام ماموریت های جانبی به لباس ها، سلاح ها و قابلیت های اضافی دست پیدا کنید. سلاح اصلی همان شمشیر مرگبار Hayabusa است. هر سلاح می تواند به روز شود و تنوع سلاح های سرد و قابلیت های اضافی نینجا، راضی کننده است. غول های آخر هر مرحله همان هیجانی را دارند که در نسخه ی اصلی  کنسول های خانگی وجود داشت. نفس گیر بودن مبارزه ها، خشونت زیاد و سریع بودن حرکت های نینجا، همه و همه در Sigma Plus دیده می شوند.

مطمئنا، Ninjas Gaiden Sigma plus می تواند یک تجربه ی بی نظیر از یک بازی همراه را به طرفداران هدیه دهد. شرکت سازنده ی بازی یعنی Tecmo نیز به راحتی توانسته از قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری Vita در این بازی استفاده کند. Ninja Gaiden Sigma Plus در آخر همین ماه و به طور انحصاری برای PS Vita منتشر می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *