مشاهده جزییات سیستم از طریق Fresh Diagnose

مشاهده جزییات سیستم از طریق Fresh Diagnose
  • 1391/5/6
  • امیر امام جمعه
  • 0

در رایانه های خود اگر دو کلید Win + Pause Break را با یک دیگر فشار دهید پنجره ای جدید برای شما باز میشود که میتوانید بعضی از اطلاعات سیستم خود را در آن مشاهده نمایید. در پنجره اطلاعات ویندوز میتوانید اطلاعاتی را مانند نسخه ویندوز ، رده بندی سیستم ، پردازنده ، حافظه رم ، نوع سیستم ، اسم رایانه ، دامنه و … را ببینید. ولی مشکل اصلی این پنل این است که شما فقط میتوانید به موارد کلی در ویندوز دسترسی داشته باشید و جزییات سیستم در آن به نمایش گذاشته نمیشود و شما مجبور میشوید که به قسمت ویژگی های هر بخش بروید تا بتوانید جزییات آن را پیدا کنید. برای مشاهده جزییات سیستم نرم افزار هایی مثل Speccy وجود دارد که به کمک آن میتوانید به جزییات رده بالای سیستم دسترسی داشته باشید و یا حتی دمای پردازشگر و کارت گرافیک را نیز مشاهده کنید. Flitskikker نیز برنامه اطلاعاتی دیگر در این زمینه میباشد. ولی امروز قصد داریم برنامه های دیگر را در این بخش با نام Fresh Diagnose به شما معرفی کنیم. این نرم افزار این اختیار را به شما ارائه میدهد تا به جزییات سیستم دسترسی داشته باشید و هم چنین سیستم خود را چه از نظر سخت افزار و چه نرم افزار آنالیز کنید.

علاوه بر دسترسی به اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری به کمک این نرم افزار میتوانید به تنظیمات مختلف سیستم خود نیز دست پیدا کنید. این تنظیمات شامل آدرس MAC ، آدرس IP ، تنظیمات پیکربندی TCP/IP ، کدک های صدا و تصویر ، تنظیمات Direct X و … میشوند. هم چنین میتوانید مولفه های مختلف ویندوز پی ببرید. برای مثال میتوان تاریخچه ویندوز ، تاریخچه جستجو ، تاریخچه Run ، حافظه پنهان اینترنت ، تاریخچه مرورگر و آخرین فایل های در دسترس نام برد.

در پنجره اصلی این برنامه و در قسمت نوار ابزار آن که در بالا قرار گرفته است. گزینه هایی مثل Refresh (بازآوری) ، Up (بالا) ، Save (ذخیره) ، Print (چاپ) ، Windows و Hardware ( سخت افزار) در این نوار ابزار وجود دارند. در قسمت کناری نرم افزار نیز لیست موضوعات طبقه بندی شده در دسترس کاربر قرار دارد. پس از انتخاب هر یک از موضوعات از این قسمت اطلاعات و جزییات مربوط به آن در مرکز و قسمت اصلی برنامه به نمایش در میاید.

شما میتوانید با استفاده از منوی درختی موجود در قسمت چپ برنامه به مولفه های مختلف سیستم خود دسترسی داشته باشید و این منو همانند یک سیستم ناوبری برای شما عمل میکند. طبقه بندی تمامی موارد در این برنامه دسترسی به آنها را بسیار آسان تر میکند. برای مثال وقتی که شما قصد دارید  تنظیمات پیکربندی TCP/IP را مشاهده کنید کافی است گزینه Network and Internet را بزنید و سپس در منوی باز شده گزینه مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد.

از قسمت Traces میتوانید به تاریخچه های مختلف سیستم خود دسترسی داشته باشید. همان طور که در تصویر پایین مشاهده میکنید این تاریخچه ها از جمله تاریخچه ویندوز ، جستجو ، RUN و آخرین فایل های در دسترس میباشند.

برنامه Fresh Diagnose در حال حاضر برای سیستم عامل 32 و 64 بیتی در دسترس است و هم چنین بر روی ویندوز های XP ، Vista ، 7 و 8 کار میکند.

دانلود برنامه Fresh Diagnose

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *