گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ منتشر شد

گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ منتشر شد
  • 1395/11/5
  • مقدم
  • 0

برخلاف جمع‌آوری و توقف تولید فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۷ در سال گذشته، به‌نظر می‌رسد که عملکرد مالی شرکت سامسونگ در طی سه ماهه پیشین بسیار خوب بوده است. به‌تازگی، گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ شرکت سامسونگ منتشر شده است و براساس اطلاعات رسمی، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ در طی سه سال گذشته، این سازنده بیشترین سودآوری را داشته است. برای جزئیات بیشتر همراه گویا آی‌تی باشید.

درآمد شرکت سامسونگ در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. این سازنده کره‌ای موفق به ثبت ۷٫۹۲ میلیارد دلار سود عملیاتی به دلیل فروش بالای حافظه‌های V-NAN و نمایشگرهای اولد شده است.

علاوه‌براین، کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در مقایسه با سال گذشته، درآمد بیشتری به دلیل فروش قابل‌توجه گوشی‌های گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۷ اج و هم‌چنین گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت داشته است. براساس اطلاعات رسمی، بخش موبایل شرکت سامسونگ با سود ۴ درصدی بیشتر در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۲ میلیارد دلار سودآوری داشته است.

سامسونگ

شرکت سامسونگ هم‌چنین به این موضوع اشاره کرده است که علاقه مشتریان نسبت به خرید تلویزیون‌های بزرگ‌ و گران‌قیمت‌تر اولترا اچ‌دی (UHD) افزایش یافته و انتظار می‌رود که کسب‌وکار “نیمه هادی” نیز به روند سودآوری خود در سال جاری میلادی ادامه دهد. این سازنده کره‌ای، هم‌چنین پیش‌بینی‌هایی در رابطه با سه‌ماهه‌های مختلف در سال ۲۰۱۷ داشته است.

انتظار می‌رود که بخش “گوشی‌های موبایل” سامسونگ به کار بر روی گوشی‌های هوشمند با اجزای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نوآورانه در سال ۲۰۱۷ ادامه دهد. هم‌چنین، این شرکت بر روی بحث “ایمنی مصرف‌کننده” به صورت گسترده متمرکز خواهد شد و مدتی پیش، روش‌هایی را به منظور ارزیابی باتری‌ گوشی‌های هوشمند آینده خود ارائه داده است.

گفته می‌شود که رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال جاری آهسته‌تر خواهد بود اما شرکت سامسونگ با استفاده از قابلیت‌ها و سرویس‌های جدیدی از جمله ارائه یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات خود را در مقایسه با گوشی‌های هوشمند دیگر که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد، متمایز می‌کند. البته شرکت‌های دیگری از جمله ال‌جی، نوکیا، هوآوی و اچ‌تی‌سی به دنبال عرضه گوشی‌های هوشمند با دستیار صوتی اختصاصی هستند.

شرکت سامسونگ انتظار دارد تا با عرضه محصولات پرچم‌دار، تسلط خود را بر بازار گوشی‌های هوشمند حفظ نماید و محصولات میان‌رده و خوش‌قیمت دیگری را به منظور افزایش سودآوری خود با قابلیت‌های نوآورانه که به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ اختصاص یافته، عرضه کند. هم‌چنین، شرکت سامسونگ برای افزایش عرضه گوشی‌های میان‌رده از سری گلکسی J و گلکسی A برنامه‌ریزی کرده است.

در گزارش جدید سامسونگ به این موضوع اشاره شده است که این سازنده، هزینه‌های مربوط به بازاریابی کسب‌وکار “گوشی‌های موبایل” خود را افزایش داده است و این موضوع، احتمالاً باعث خواهد شد تا درآمد کلی سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ کاهش بیابد. البته، فروش بالای گوشی‌ پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ پس از عرضه در ماه آوریل، این کاهش درآمد را جبران خواهد کرد. در همین رابطه، مدتی پیش فاش شد که شرکت سامسونگ برای عرضه اولیه گوشی‌ پرچم‌دار جدید خود، حداقل ده میلیون واحد از آن‌را آماده می‌کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *