مرورگر کروم به صورت صوتی و تصویری از کاربران جاسوسی می کند

مرورگر کروم به صورت صوتی و تصویری از کاربران جاسوسی می کند
  • 1396/8/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

مرکز «ماهر» یا همان مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای، هشدار داد که مرورگر کروم (Chrome) به سبب نقض طراحی UX قادر است بدون هیچ گونه علامت، نشانه و یا هشداری صدا و تصویر کاربران را ضبط نموده و مورد سوءاستفاده قرار دهد.

گویا آی تی – مرورگرهای کروم و فایرفاکس هر دو می توانند به دوربین لپ تاپ، موبایل و تبلت دسترسی داشته باشند. این API جدید HMTL5 است که به مرورگر اجازه می دهد از خروجی های صوتی و تصویری استفاده کند. این مرورگرها برای استفاده از این خروجی ها نیازی به استفاده از پلاگین های ویژه یا واسطه های سخت و محلی ویندوز ندارند. به زودی مرورگر Edge نیز دارای این قابلیت خواهد شد.
یک توسعه دهنده ی AOL در روز دهم آوریل سال جاری این نقص را به گوگل گزارش کرد. اما گوگل این نقص را به عنوان مسئله ای امنیتی که دارای اعتبار باشد مورد قبول قرار نداد و از این رو می توان گفت این نقص همچنان به صورت رسمی یک مشکل امنیتی اعلام نشده است.
بنا به اظهار نظر مرکز ماهر می توان برای افزایش امنیت از این بابت، پروتکل WebRTC را غیر فعال نمود. در صورت نیاز به این پروتکل نیز می توان تنها وب سایت های معتبر را برای استفاده از این پروتکل مجاز دانست. در ضمن کاربران باید مراقب هرگونه پنجره ی اضافی که ممکن است پس از این اقدام در بالای صفحه ظاهر گردد، باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *