بررسی تخصصی گوشی آنر ۹

بررسی تخصصی گوشی آنر ۹
  • 1396/9/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آنر در چند سال گذشته با هدف تولید تلفن های هوشمند مقرون به صرفه فعالیت کرده است. محصولات آنر از پرچمداران این مجموعه گرفته تا نسخه لایت یا «همان نسخه جوانان» همواره از طراحی منحصر به فرد، رنگ بندی های متنوع و همچنین قدرت و بازدهی سخت افزاری بالا برخوردار بوده اند. در حقیقت آنرها یکی از مناسب ترین گزینه ها برای افرادی هستند که با کمترین هزینه ممکن، به دنبال بهترین محصول موجود در بازار هستند.
این مسئله را می‌توان در تمام محصولات برند آنر دید. برای مثال تابستان سال گذشته شرکت هواوی از پرچمدار مقرون به صرفه خود با عنوان آنر ۸ رونمایی کرد. طراحی منحصر به فرد آنر ۸ به همراه فلاش و دوربین دوگانه و پوشش شیشه ای از جمله مواردی بود که باعث می‌شد این تلفن هوشمند پتانسیل بالایی در رقابت با پرچمداران دیگر برندها داشته باشد.
در حقیقت هواوای در ساخت محصولات برند آنر به هیچ وجه بازدهی بالا و طراحی مناسب را فدای قیمت پایین نکرده است. همین مسئله باعث شده تا برند آنر طرفداران خاص خود را داشته باشد و حالا هواوی امسال با معرفی آنر ۹ برای بار دیگر توجه ها را به خود جلب کند.

گویا آی تی – آنر ۹ با همان زبان طراحی نسل قبلی خود تولید شده است و بدون هیچ شکی بهبودهای سخت افزار و نرم افزاری به کار رفته در آن باعث می‌شود تا تجربه کاربری با تلفن هوشمند جدید برند آنر بهتر و مناسب تر از قبل شود.
در داخل جعبه آنر ۹، علاوه بر خود این تلفن هوشمند، می‌توان آداپتور شارژ، کابل تبدیل USB-C به USB-A، ابزار مخصوص سیم کارت و یک قاب محافظ را دید.

طراحی:

اگر از طرفداران محصولات آنر باشید، حتما می‌دانید که طراحی آنر ۸ که سال گذشته معرفی شد، تحت تاثیر تغییرات بزرگی به نسبت آنر ۷ قرار گرفت. طراحی آنر ۸ به شکلی منحصر به فرد و زیبا انجام شده بود که باعث جلب توجه بیشتری می‌شد.


اما حالا آنر ۹ با همان طراحی نسل قبلی خود تولید شده و شرکت سازنده تغییرات زیادی را در طراحی پرچمدار جدیدش به نسبت نسل قبلی تلفن های هوشمند خود نداده است که همین مسئله نشان از رضایت کامل هواوای از زبان طراحی جدیدش دارد.
آنر ۹ همانند نسل قبلی خود دارای همان دوربین با سنسورهای دوگانه و طراحی شیشه ای و فلزی است که سال قبل در آنر ۸ آن را دیده بودیم. همین مسئله باعث می‌شود تا تشخیص آنر ۹ به نسبت نسل قبلی اش کاری نسبتا دشوار باشد.

با این حال برخی از عناصر در طراحی ظاهری آنر ۹ تغییر کرده اند. مکان سنسور اثر انگشت در پرچمدار جدید آنر تغییر کرده و از قسمت بالایی و مرکزی پنل پشتی، به زیر نمایشگر و در پنل روبرویی انتقال یافته است. علاوه بر این، انحنای پنل فلزی اطراف آنر ۹ تا لبه نمایشگر کشیده شده است و ظاهری شبیه پرچمداران سامسونگ پیدا کرده است. در حقیقت می‌توان گفت که هواوی در طراحی آنر ۹ از ایده های شرکت کره ای نیز بهره برداری کرده است. همین مسئله باعث می‌شود تا تجربه کاربری با آنر ۹ لذت بخش تر و جذاب تر شود. در حقیقت همانند تمام گوشی های مجهز به پنل نمایشگر تمام صفحه، در حین کار با آنر ۹ هیچ چیز جز نمایشگر توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.


بدنه پشتی آنر ۹ از پوشش فلزیِ محاصره شده در لایه ای از شیشه ساخته شده است. میدانیم که این طراحی، نوآوری جدیدی به حساب نمی‌آید. این طراحی اولین بار با پرچمدار جدید HTC با عنوان U11 مشهور شد. با این حال باید تاکید کرد که استفاده از این نوع طراحی کار بسیار دشواری است و آنر توانسته به طور کاملا قابل قبول آن را به مرحله اجرا در بیاورد.
به طور کل طراحی آنر ۹ را می‌توان کاملا زیبا توصیف کرد چرا که به راحتی در دست جای می‌گیرد و کار با آن کاملا لذت بخش است.

نمایشگر:

آنر ۹ مجهز به نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. هواوی در زمان معرفی این تلفن هوشمند هیچ سخنی در مورد تراکم پیکسلی نمایشگر این تلفن هوشمند به میان نیاورده و به طور دقیق نمی‌دانیم که پیکسل ها با چه میزان چگالی در این نمایشگر قرار گرفته اند.
در حقیقت نمایشگر آنر ۹ را باید با کمترین عدد و رقم ممکن توصیف کرد. نمایشگر آنر۹ کیفیت مناسبی دارد و روشنایی آن نیز بسیار قابل قبول است. از طرفی دقت رنگ های نمایشگر این تلفن هوشمند در سطحی متوسط قرار می‌گیرد و در برخی موارد می‌توان اشباع کمی از رنگ ها و هاله های بسیار کمی را دید. البته همانطور که گفته شد کیفیت نمایشگر آنر ۹ بسیار قابل قبول و در سطحی مناسب قرار دارد.
میزان حداکثر روشنایی نمایشگر آنر ۹ معادل ۵۵۴ نیت و همچنین کمینه آن ۳ نیت است که حتی از پرچمدار هواوای با عنوان P10 نیز بهتر است.
به طور کل نمایشگر به کار رفته در آنر ۹ یکی از مهم ترین برگ برنده های این تلفن هوشمند به حساب می‌آید که می‌تواند آنر ۹ را به یک تلفن هوشمندی با ارزش تبدیل کند.

رابط کاربری:

آنر ۹ از رابط کاربری ویژه هواوی با عنوان EMUI 5.1 در سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. این نسخه از رابط کاربری EMUI را تا پیش از این در پرچمدار P10 دیده بودیم.
رابط کاربری آنر ۹ پاسخگویی بسیار بالایی در برابر حرکات و اشاره های لمسی دارد و امکانات بسیار زیادی برای شخصی سازی را به کاربر خود می‌دهد. در حقیقت آنر ۹ می‌تواند همان تجربه کاربری و نرم افزاری ارائه شده در P10 را ارائه دهد، با این تفاوت که اندازه نمایشگر آنر ۹ کمی از پرچمدار جدید هواوای کوچک تر است.

بازدهی، پردازنده و رم:

آنر ۹ برخلاف دیگر تلفن های هوشمند امروزی از پردازنده های معروفی استفاده نمی‌کند. تقریبا تمامی تلفن های هوشمند امروزی از پردازنده اسنپ دراگون ساخت شرکت کوالکام و اپل نیز از چیپ های سری A اختصاصی خود در آیفون ها استفاده می‌کند. اما هواوی در تولید آنر ۹، از پردازنده اختصاصی خود با عنوان Kirin 960 استفاده کرده است. این پردازنده تا پیش از این در Mate 9 نیز به کار گرفته شده بود.
Kirin 960 با اینکه پردازنده معروفی نیست اما بسیار قدرتمند است. در تست های مقایسه مشخص شده که Kirin 960 تا حدودی از اسنپ دراگون ۸۲۱ که در HTC U و LG G6 به کار رفته ، قدرتمندتر است. برای درک بهتر می‌توان گفت که Kirin 960 با تفاوت کمی هم سطح اسنپ دراگون ۸۳۵ قرار می‌گیرد.

آنر ۹ با دو آپشن ۴ و ۶ گیگابایت رم تولید شده که باعث می‌شود این تلفن هوشمند قدرت بسیار مناسب برای اجرای کارهای چند وظیفه ای و اجرای هم زمان برنامه ها را داشته باشد. تست های بنج مارک نیز نشان می‌دهند که توان آنر ۹ در سطحی قابل قبول برای یک تلفن هوشمند رده بالا قرار می‌گیرد.
آنر ۹ از تست های AnTuTu امتیاز ۱۴۶۵۹۹ را گرفته است که بدون هیچ شکی از نسل قبلی خود و همچنین P10 رتبه ای بالاتر دارد.
به طور کل آنر ۹ یک تلفن هوشمند قدرتمند در سری دستگاه های میان رده و پرچمدار به حساب می‌آید که از توان مناسب و قابل قبولی برای اجرای وظایف چندگانه و اجرای بازی ها برخوردار است. پس با این حساب حتی میتوان آن را با پرچمداران دیگر برندها نیز مقایسه کرد.

دوربین:

آنر ۹ مجهز به دوربین پشتی با سنسور و فلاش دوگانه است. هواوی به عنوان تولید کننده پرچمدار جدید آنر، تغییر زیادی در دوربین آنر ۹ به نسبت نسل قبلی آن نداده است. با این حال کیفیت سنسورهای آنر ۹ بهبود زیادی داشته است و دوربین پشتی آن مجهز به یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تمام رنگ شده است. در حقیقت دوربین پشتی آنر ۹ شباهت زیادی به P10 دارد. دوربین آنر جدید قابلیت زوم مکانیکی ندارد و تنها می‌تواند تا دو برابر زوم نرم افزاری انجام دهد. لنز مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی این تلفن هوشمند می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالا ثبت کرده و با دریافت رنگ ها از طریق لنز ۱۲ مگاپیکسلی و در نهایت ترکیب آنها، تصویری شفاف و با کیفیت را ثبت کند.
علاوه بر این، دوربین آنر ۹ توان فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰P با ۳۰ بر ثانیه را دارد. فیلم های گرفته شده توسط آنر ۹ به لطف میکروفون ها و لنز های قدرتمند، دارای صدای و تصویر بسیار خوبی است.


دوربین جلویی این تلفن هوشمند نیز دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویری با کیفیت قابل قبول را ثبت کند. دوربین سلفی آنر ۹ حتی در نور کم نیز توان بسیار بالایی برای عکس برداری دارد.
سرعت عکاسی دوربین آنر ۹ در حالت عادی ۱٫۴۵ ثانیه و در حالت HDR برابر ۱٫۷۴ ثانیه است که در نتیجه آن می‌توان دوربین آن را یکی از سریع ترین دوربین ها در دنیای تلفن های هوشمند امروزی دانست.

اسپیکر:

آنر ۹ دارای یک اسپیکر خارجی در لبه پایینی است. کیفیت و شدت صدای این اسپیکر کاملا نرمال و خوب است و می‌تواند پاسخگوی کارهای معمولی باشد. اسپیکر این تلفن هوشمند برای تماشای فیلم و پخش موسیقی مناسب است با این حال برای داشتن صدای بهتر شاید نیاز به اسپیکرهای همراه پیدا کنید.

باتری:

آنر ۹ از باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. سخت افزارهای به کار رفته در این تلفن هوشمند به گونه ای انتخاب شده اند تا مصرف زیادی از الکتریسیته نداشته باشند. در تست ها مشخص شده که باتری این تلفن هوشمند می‌تواند با یک شارژ کامل تا ۸ ساعت نمایشگر را به طور مداوم روشن نگه دارد و در مجموع می‌توان گفت که این تلفن هوشمند از لحاظ باتری در سطحی قابل قبول قرار دارد.
علاوه بر این، شارژ باتری زمان زیادی از شما صرف نمی‌کند. باتری آنر ۹ را می‌تواند در عرض ۴۵ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کرد و در عرض ۱۰۰ دقیقه میتواند به شارژ کامل برسد.

جمع بندی:

آنر ۹ به طور کل یک قدم رو به جلو برای برند آنر به حساب می‌آید که با بهبودهای سخت افزاری و طراحی، تولید شده است. این تلفن هوشمند دارای بازدهی بسیار بالا برای کارهای روزمره است و از کیفیت دوربین و نمایشگر بسیار خوبی برخوردار است.
آنر ۹ در تست های بنچ مارک قدرت بسیار بالایی را از خود به جای گذاشته است. آنر ۹ هر چند که از پردازنده اسنپ دراگون استفاده نمی‌کند، اما توانسته با استفاده از پردازنده اختصاصی هواوی، رکوردهایی منحصر به فرد را از خود به جای بگذارد.
در مجموع می‌توان گفت که آنر ۹ تلفن هوشمندی است که با توجه به بازدهی، کیفیت و طراحی ارزش قیمت مناسب و مقرون به صرفه اش را دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *