آموزش حذف اپلیکیشن از کروم بوک

آموزش حذف اپلیکیشن از کروم بوک
  • 1397/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

کروم بوک ها فوق العاده اند چرا که نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی ندارند، اما در کنار این مزیت برتر که تقریبا بی نظیر است، محدودیت هایی دارد که گاهی دردسر ساز می شوند اما روی هم رفته اگر دارای کروم بوک هستید، به شما تبریک می گوییم.

با کمک کروم بوک های امروزی و مدرن شما قادر خواهید بود تا از منابع مختلف اپلیکیشن های متفاوتی را نصب کنید.

در حال حاضر شما قادر خواهید بود تا از سورس های زیر به راحتی، اپلیکیشن های مورد علاقه خود را روی کروم بوک نصب کنید:

  • نصب اپلیکیشن اندرویدی از منبع  Google Play Store
  • اپلیکیشن های Chrome
  • اپلیکیشن های Linux

با این حال، ممکن است بخواهید تعداد اپلیکیشن های زیادی را نصب کنید و با این وضعیت فضای ذخیره سازی تان را سریع پر کنید و این قضیه به یک معضل نگران کننده برای تان تبدیل شود!

حذف اپلیکیشن از کروم بوک

حالا فرض کنید که می خواهید از سرویس های استریمی مثل نتفلیکس هم استفاده کنید، و بخواهید فیلم های آن را به صورت آفلاین مشاهده کنید و پیش زمینه این کار هم این است که فیلم ها را دانلود کنید. ( برای آشنایی با نتفلیکس کلیک کنید )

راهکار در چنین شرایطی چیست؟

خوشبختانه شما می توانید به سادگی، با صرف نظر از این که هر کدام از اپلیکیشن ها از کجا نصب شده اند، سیستم خود را بررسی کرده و اپلیکیشن های اضافی را از آن پاک کنید.

حالا ما به ترتیب به شما یاد می دهیم که چگونه هر نوع اپلیکیشنی را از کروم بوک خود حذف کنید

 

شیوه حذف اپلیکیشن اندرویدی از کروم بوک

بیشتر کاربرانی که کروم بوک دارند، برای حذف اپلیکیشن اندرویدی از کروم بوک خود، نیاز به راهنمایی دارند. چرا که با وجود Google Play و یک مخزن بزرگ از انواع اپلیکیشن ها، کاربران تمایل زیادی دارند تا اپلیکیشن های مختلف را تست کنند، فارغ از این که، ناگهان فضا پر می شود. خب در چنین شرایطی کاری که باید کنید این است که به کمک این راهنما، اپلیکیشن های اندرویدی در کروم بوک را حذف کنید

حذف اپلیکیشن اندرویدی از کروم بوک در راهنمای کامل برای حذف اپلیکیشن از کروم بوک
در این صفحه مرحله ای نمایش داده می شود که قرار است از کروم بوک یک اپلیکیشن اندرویدی حذف شود. برای این کار نیاز به آیکون اصلی برنامه دارید.

اگر در هنگام استفاده از کروم بوک از ترک پد یا موس استفاده می کنید، شیوه حذف اپلیکیشن اندرویدی از کروم بوک بدین صورت است که:

  • اگر ماوس دارید، نشان گر ماوس را روی آیکون اپلیکیشن آورده و راست کلیک کنید
  • اگر ترک پد دارید با دوبار کلیک بر روی آیکون اپلیکیشن مقدمات حذف اپلیکیشن از کروم بوک را فراهم کنید

بعد از این کار، روی گزینه Uninstall از میان منو هایی که باز شده است کلیک کنید ( عکس بالا ) و اپلیکیشن مورد نظر خود را کاملا حذف کنید.

اما اگر از تبلت هایی استفاده می کنید که از سیستم عامل کروم استفاده می کنند یا از دیوایس های تاچ اسکرین استفاده می کنید، در این شرایط:

بر روی آیکون اپلیکیشن انگشت خود را قرار دهید و با لمس طولانی مدت، Uninstall را فعال و آن را کلیک کنید و بدین ترتیب اپلیکیشن را حذف کنید.

اما تمام اپلیکیشن ها، از نوع اندرویدی نیستند بلکه نمونه دیگری از اپلیکیشن هایی که روی کروم بوک ها نصب می شوند به صورت کروم اپ یا اپلیکیشن های کروم شناخته می شوند.

در ادامه شیوه حذف اپلیکیشن های کروم از کروم بوک را به شما یاد می دهیم.

 

راهنمای حذف اپلیکیشن های کروم از کروم بوک

اگر شما نرم افزارهای کروم بوک خود را از Chrome Web Store نصب کرده اید، برای حذف آن ها باید با شیوه ای مشابه با حذف اپلیکیشن های اندرویدی از کروم بوک عمل کنید.

برای این منظور:

اگر هنگام استفاده از کروم بوک خود از ماوس استفاده می کنید، با راست کلیک بر آیکون اپلیکیشن گزینه Remove from Chrome. را انتخاب کنید.

اگر از ترک پد استفاده می کنید برای فعال کردن گزینه Remove from Chrome کافی است که دوبار کلیک بر روی آیکون انجام دهید و این گزینه را فعال و انتخاب کنید و در نهایت با این کار دستور لازم برای حذف اپلیکیشن از کروم بوک ارائه خواهد شد.

حذف اپلیکیشن کروم از کروم بوک

اگر از سیستم تاچ با سیستم عامل کروم استفاده می کنید کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن را پیدا کنید، روی آن با یک لمس فشار وارد کرده و بعد با کمک گزینه Remove from Chrome اپلیکیشن را از کروم بوک خود حذف کنید.

اما برای حذف اپلیکیشن های لینوکس از کروم بوک باید کمی متفاوت تر عمل کنید. راستی آیا می دانستید که می توانید از این فرصت یعنی نصب اپلیکیشن های لینوکس نیز بهره مند شوید؟

 

آموزش حذف اپلیکیشن های لینوکس از کروم بوک

برای حذف اپلیکیشن از کروم بوک گاهی لازم است که تشخیص دقیق تری داشته باشید چرا که برای حذف اپلیکیشن های لینوکس از کروم بوک باید به نوع متفاوت تری از دو روش گذشته استفاده کنید.

برای این که این کار را شروع کنید، لازم است که ابتدا ترمینال را باز کنید

در ادامه باید دستور زیر را در ترمینال بنویسید:

sudo apt-get remove app_name

توجه داشته باشید که باید به جای عبارت app_name باید نام اپلیکیشنی که قصد حذف کردن آن را دارید بنویسید.

بعد از ارسال این دستور در ترمینال، اسکرین نمایشگر کروم بوک به صورت زیر تغییر می کند:

حذف اپلیکیشن لینوکس از کروم بوک

دقت کنید که در بخش app_name باید نامی را بنویسید که سیستم عامل از نرم افزار مورد نظر درک می کند. مثلا در مثالی که من در این مطلب آورده ام قصد داشته ام لانچر steam را حذف کنم، اما این لانچر در اصل برای سیستم عامل با نام steam-launcher شناخته می شود.

اگر در این مرحله نام اپلیکیشن را به درستی وارد کرده اید، کافی است کلید Y را بزنید.

بعد از انجام این کار، شما تایید کرده اید که اپلیکیشن حذف شود. ممکن است پیام تایید حذف را نبینید اما همین قدر که بتوانید ترمینال را دوباره ببینید، به این معنی است که حذف به درستی صورت گرفته است.

اما برای حذف کامل و پاک کردن کامل اپلیکیشن از کروم بوک، باید دیتاهای کوچکی که اولین بار سیستم هنگان اجرای اپلیکیشن اجرا کرده است را پاک کنید.

برای این کار درستورالعمل زیر را در ترمینال بنویسید

sudo apt-get purge app_name

در نهایت باید دوباره Y را بزنید تا تایید نهایی را انجام دهید.

با این کار اپلیکیشن کروم بوک به طور کامل و به همراه داده های اضافی از سیستم شما پاک خواهد شد.

آن چه در این آموزش دیدید، شیوه های مختلف برای حذف اپلیکیش از کروم بوک بود. در صورتی که در این باره تجربه خاصی دارید و یا سوالی دارید آن را در انتهای همین پست و در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *