تبلیغات؛ یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از سایت

تبلیغات؛ یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از سایت
  • 1400/5/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

زمانی را تصور کنید که در جمع خانوادگی و نزدیکان می‌نشستید و حرف از حرفه و شغل می‌شد. کافی بود بگویید که وبسایتی طراحی کرده‌اید تا منبع درآمدتان باشد تا بلافاصله با این پرسش روبرو شوید که هزینه‌های زندگی‌ات را از چه روشی تامین می‌کنید؟

شاید روزگاری باور عمومی این بود که کسب درآمد از سایت کار بسیار طولانی، وقتگیر و دشواری است. اما خوشبختانه امروزه روش‌های کسب درآمد از سایت فقط به روش‌های سنتی محدود نمی‌شود و شما از روش‌های جدیدی مثل افیلیت مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و… می‌توانید استفاده کنید. اگر می‌خواهید با این روش ها بیشتر آشنا شوید با من در ادامه این مقاله همراه بشوید.

 

انواع روش‌های کسب درآمد از سایت

اگر وبسایتی دارید دیگر وقت آن رسیده است که از آن کسب درآمد کنید. میپرسید به چه روش‌هایی؟ جواب شما شامل روش‌های بسیاری است. شما می‌توانید در وبسایت خود محصول یا خدمات خودتان را بفروشید یا اگر هنوز محصول یا خدمتی ندارید از فروش دوره‌ها یا فروش ایبوک کسب درآمد کنید. اگر بازدید کنندگان بسیاری دارید می‌توانید از آنها بخواهید که از شما حمایت کنند و یا برای باز کردن محتواهای خاص اشتراک بپردازند. در نهایت هم می‌توانید وبسایت خودتان را بفروشید. اما ما راه بهتری سراغ داریم. نیازی نیست که درگیر مشکلات تولید محتوای دوره ها یا ایبوک بشوید یا اینکه نیازی نیست منتظر بمانید که مشتریانتان به شما  اعتماد کنند و اشتراک بخرند. بیایید به این روش به طور کلی بگوییم تبلیغات اینترنتی و در بخش های بعد انواع این روش را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

نحوه کسب درآمد از سایت با نمایش تبلیغات

شما علاوه بر روش‌های فوق می‌توانید با قرار دادن تبلیغات دیگران در وبسایت خود به درآمد دست پیدا کنید. در این روش دیگر نیازی نیست که شما کاری بکنید و فقط کافی است از یک پلتفرم مناسب استفاده کنید که در ادامه آن را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

 

انواع تبلیغات اینترنتی

·       تبلیغات به ازای هر کلیک

بیایید با ساده ترین روش شروع کنیم. کسب درآمد کلیکی یکی از محبوب‌ترین روش های کسب درآمد از سایت است. در این روش که به PPC (pay per click)  نیز معروف است، شما به ازای کلیک هر کاربر روی محتوای تبلیغاتی یا باز کردن لینک صفحات مختلف مبلغی را دریافت می‌کنید. (بله دقیقا به همین راحتی!)

 

پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین بستر مناسبی را برای وب‌سایت‌های محتوایی فراهم می‌کنند تا بتوانند از طریق تبلیغات کلیکی درآمد مناسبی کسب نمایند. اگر شما نیز به‌دنبال کسب درآمد از سایت خود و به دنبال ارتقای کیفی محتوای سایت‌تان هستید ادامه مطلب را بخوانید تا بهترین پلتفرم را به شما معرفی بکنیم.

 

·       تبلیغات بنری

اگر این روزها در شهرها قدمی زده باشید با بیلبردهای تبلیغاتی بسیاری روبرو می‌شوید. حتما تا امروز برای شما پیش آمده است که به درآمدهای میلیاردی صاحبان این بیلبردها فکر کرده باشید. برایتان خبر خوشی داریم، شما می‌توانید در وبسایت خود جایگاه بیلبرد خود را بفروشید و از سایت خود کسب درآمد کنید. فقط کافی است جایگاهی از سایت خود را به تبلیغات های گرافیک ثابت یا متحرک اختصاص دهید و از این راه درآمد کسب کنید.

 

·       تبلیغات همسان

تبلیغات همسان (native)  به تبلیغاتی گفته می‌شود که به صورت یکپارچه و همسان با محتوای وبسایت شما متناسب می‌شود  به طوری که مخاطب تشخیص نمی‌دهد که این تبلیغات است یا بخشی از سایت شما است.

اما تفاوت عمده تبلیغات همسان چیست؟ در این روش به جای تبلیغات‌های کلافه کننده شما محتوایی را منتشر می‌کنید که مخاطب ناخودآگاه به سمت آن کشیده می‌شود. با این روش هم درآمد شما از سایت بیشتر می‌شود و هم مخاطب راضی‌تر می‌شوند.

 

در ادامه پلتفرمی را معرفی می‌کنیم که کار را از این هم جالب‌تر کرده است و با ارائه خدمات تبلیغات همسان هدفمند تعداد مشتریان بیشتری را به سمت سایت مورد نظر هدایت می‌کند که این یعنی کسب درآمد شما از سایت بیشتر می‌شود.

 

·       تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن پیغامی است که روی صفحه نمایش موبایل یا دسکتاپ افراد قرار می‌گیرد و می‌تواند در یک لحظه میلیون ها پیغام تبلیغاتی پوش نوتیفیکیش برای مخاطبان هدف خود ارسال کند. شما اگر سایتی دارید می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. باید حواستان باشد که این نوتیفیکیشن ها براساس علاقه کاربران شما باشد تا باعث مزاحمت برای آنها نشود. اگر میخواهید بدانید چگونه، با ادامه مطلب همراه باشید.

 

·       تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ نوعی تبلیغات اینترنتی است که کاربران یا افرادی را مورد هدف قرار می‌دهد که در گذشته از وبسایت تبلیغ کننده بازدید کرده‌اند. معمولا در فضای وب تبلیغات به صورت شخصی سازی شده برای هر کاربر به او نمایش داده نمی‌شود ولی در ریتارگتینگ دسته‌ای از افراد به صورت خاص به آن موضوع علاقه‌مند هستند هدف قرار گرفته می‌شوند که این باعث می‌شود تبلیغات برای این افراد مورد پسندتر باشد.

 

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از سایت، تبلیغات ریتارگتینگ است که با قرار دادن فضایی در اختیار تبلیغ کننده این فرصت هم برای او و هم برای شما ایجاد می‌شود که درآمد کسب کنید.

 

·       تبلیغات پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ

شاید برایتان پیش آمده باشد که محصول یا خدمتی را تهیه بکنید فقط برای این که دوستانتان یا یکی از اعضای خانوادتان آن را معرفی کرده است؟ افیلیت مارکتینگ، مشارکت در فروش یک محصول یا خدمت و سهیم شدن در سود تبلیغ دهنده‌ها است. شما میتوانید به عنوان وبسایتی که بازدیدکنندگان خود را دارد از این روش استفاده کنید و مخاطبان را به وبسایت هدف راهنمایی کنید و به آن‌ها پیشنهاد بدهید.

 

این روزها افیلیت مارکتینگ از محبوبیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از وبسایت های پربازدید از این روش ها برای کسب درآمد استفاده میکنند.

اما روش های محاسبه سود در این روش متغییر است. پرداخت می‌تواند به ازای هر عمل (CPA)،به ازای هر فروش (CPS)، به ازای هر لید(CPL)، به ازای هر نمایش آگهی(CPM) و یا به ازای هر کلیک(CPC) باشد. البته می‌توانید برای این کار تعرفه ثابتی نیز در نظر بگیرید.

البته نکته مهم این است که دقت شود در افیلیت مارکتینگ زیاده روی نشود و صداقت رعایت بشود تا مخاطبان و بازدیدکنندگان شما از شما ناراضی نشوند.

 

 

 

  • تبلیغات آنلاین در یکتانت

یکی از بزرگترین نگرانی‌های صاحبان وبسایت‌ها این است که با استفاده از تبلیغات اینترنتی باعث آزار مخاطبان خود بشوند. این نگرانی درستی است و کاملا قابل درک است. اما در یکتانت، یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات اینترنتی ایران، خیال شما از این بابت راحت خواهد بود. این پلتفرم با بهینه سازی و شناخت کامل بازدیدکنندگان شما تبلیغاتی را به او نشان می‌دهد که مخاطب به دنبال آن می‌گردد و با هدفمند کردن تمام روش‌های تبلیغات آنلاین که در بالا اشاره شد بهترین نتیجه را هم برای شما به عنوان وبسایت واسطه و هم برای تبلیغ دهنده به همراه داشته باشد. روش‌های تبلیغات اینترنتی روش‌های گوناگونی دارد که سعی کردیم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم. امیدواریم این مقاله برای صاحبان وبسایت‌ها مفید و راه‌گشا بوده باشد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *