راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای مختلف

راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای مختلف
  • 1401/9/3
  • گویا آی تی
  • 0

امروزه استفاده از دستگاه های حضور و غیاب در بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی بسیار رایج شده است. به طوری که کمتر سازمانی را میتوان یافت که جهت کنترل تردد پرسنل خود از یکی از انواع دستگاه های ثبت ورود و خروج پرسنل استفاده نکرده باشد. در سازمان هایی که تعداد پرسنل بسیار بالایی دارند نیاز به اکسس کنترل ساعت زنی بیش از پیش احساس می شود چرا که ثبت و کنترل رفت و آمد کارکنان در این سازمان ها با چالش های فراوانی روبرو است و نیاز به دستگاهی است که بتواند با کمترین درصد خطا و سرعت بالا ورود و خروج افراد را برای محاسبه کارکرد، مرخصی و سایر اطلاعات مورد نیاز سازمان ها ثبت و ذخیره کند. هر چند استفاده از دستگاه ساعت زنی در شرکت هایی که تعداد پرسنل کمی دارند هنوز رواج پیدا نکرده است اما نمی توان از مزایای وجود این سیستم حضور غیاب در این سازمان ها نیز چشم پوشی کرد.

 

شرکت مهندسی کسرا ارائه دهنده انواع سیستم های حضور و غیاب

دستگاه های حضور و غیاب با برندهای مختلفی در بازار ایران وجود دارند که از معروف ترین آنها برندهایی مثل دستگاه حضور غیاب سوپریما (suprema)، ویردی (virdi) و ZK است. شرکت مهندسی کسرا یکی از شرکت های معتبر در حوزه حضور و غیاب است که سالهاست به شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک خدمات نرم افزاری و سخت افزاری کنترل ورود خروج ارائه میدهد. انتخاب سیستم کنترل تردد یکی از مراحل پیچیده و زمان بر برای سازمان هاست چرا که هر سازمان باید با توجه به نیازهای خود بهترین دستگاه حضور غیاب و اکسس کنترل ساعت زنی را جهت ثبت و ذخیره تردد کارکنان خود تهیه کند.

شرکت مهندسی کسرا با بیش از ۲۳ سال تجربه در زمینه حضور غیاب خدمات ارزشمندی را در اختیار سازمان های بزرگ قرار داده است. همچنین با توجه به سابقه شرکت کسرا در ارائه نرم افزار و سخت افزار ورود و خروج سازمان ها قادر هتند با دریافت خدمات مشاوره رایگان نسبت به انتخاب و خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب اقدام نمایند. در ادامه به معرفی انواع سیستم های ساعت زنی پرداخته ایم تا شما بتوانید انتخاب مناسب تری برای خرید دستگاه حضور و غیاب داشته باشد.

\

انواع دستگاه حضور و غیاب کسرا و کاربردهای آنها

دستگاه های حضور و غیاب با توجه به کارکرد و ویژگی های آنها انواع مختلفی دارند. مهم ترین انواع اکسس کنترل ساعت زنی دستگاه کنترل تردد تشخیص چهره، کارت ساعت زنی، انگشتی، تشخیص کف دست و ورود رمز است. در هرک از انواع سیستم های حضور غیاب تکنولوژی و فناوری منحصر به فردی به کار برده شده است و همین امر بر میزان کارایی، کیفیت، ظرفیت و در نهایت قیمت دستگاه های ساعت زنی تاثیرگذار است.

  • اکسس کنترل تشخیص چهره

یکی از پیشرفته ترین انواع سیستم های ورود و خروج تشخیص چهره است. این ساعت حضور و غیاب با استفاده از تکنولوژی بیومتریک چهره افراد را در زمان ثبت تردد تشخیص داده و بعد از تطبیق آن با تصویر ضبط شده از قبل امکان رفت و آمد به افراد را در مکان مورد نظر می دهد. الگوریتم های این سیستم ورود خروج بر اساس هوش مصنوعی نوشته شده و به همین دلیل جزء دقیق ترین سیستم های ساعت زنی است. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با توجه به فناوری پیشرفته به کار رفته در آن قیمت بالاتری نسبت به سایر سیستم های کنترل تردد دارد.

  • سیستم ورود و خروج کارتی

دستگاه ورود و خروج کارت ساعت زنی یکی از رایج ترین انواع سیستم های حضور غیاب است که به دلیل تکنولوژی ساده استفاده شده در آن قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع دستگاه های کنترل تردد دارد. همانطور که از اسم این اکسس کنترل مشخص است پرسنل سازمان ها جهت ثبت تردد خود نیاز به کارت ساعت زنی در زمان ورود یا خروج از سازمان دارند. اگرچه قیمت پایین دستگاه حضور غیاب کارتی یکی از مزیت های بزرگ آن به ویژه برای سازمان های کوچک تا متوسط محسوب می شود اما از آنجا که امکان تقلب در آن بالا است اعتبار چندانی در شرکت های بزرگ با تعداد پرسنل بالا ندارد.

  • دستگاه حضور غیاب انگشتی

سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی یا انگشتی یکی دیگر از انواع دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک است که با تشخیص اثر انگشت افراد مجوز تردد آنها را ثبت می کند. اثر انگشت هر فرد دارای خطوط و شیارهای منحصر به فردی است که در سیستم کنترل تردد ثبت و ذخیره می شود و در زمان رفت < آمد افراد با توجه به تویر ضبط شده از اثر انشگت آنها و مقایسه آنها اجازه ورود یا خروج را به افراد میدهد. همین امر باعث شده است امکان تقلب در اکسس کنترل انگشتی تقریبا نزدیک به صفر باشد. قیمت دستگاه حضور و غیاب انگشتی نسبت به سایر انواع سیستم های بیوتریک پایین تر است.\

۶ نکته که باید قبل از خرید سیستم کنترل تردد به آنها توجه کنیم

پیش از اقدام به تهیه و خرید دستگاه حضور و غیاب باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را با توجه به نیازهای سازمان داشته باشیم. در ادامه به تعدادی از مهمترین فاکتورها قبل از خرید دستگاه ساعت زنی پرداخته ایم:

۱) تعداد نفرات مشغول به کار در سازمان با توجه به چشم انداز ۵ ساله

۲) ابعاد محیطی که دستگاه حضور و غیاب در آن قرار می گیرد

۳) دمای محیطی که قرار است سیستم ورود و خروج در آن نصب شود

۴) برآورد تعداد دستگاه ساعت زنی لازم با توجه به تعداد پرسنل قبل از خرید

۵) میزان روشنایی محیط جهت نصب سیستم ورود و خروج تشخیص چهره

۶) توجه به سیاست های هر سازمان در مورد امنیت، بهداشت و سایر ویژگی های دستگاه

معرفی پرفروش ترین دستگاه های حضور و غیاب کسرا

تعدادی از بهترین اکسس کنترل های شرکت مهندسی کسرا را میتوان به صورت زیر برشمرد:

چه عواملی بر قیمت دستگاه حضور غیاب تاثیر می گذارند؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب که بتواند با موبایل (حضور و غیاب با موبایل) نیز سازگار باشد یکی از تصمیمات مهم برای هر سازمانی است چرا که به طور معمول دستگاه ساعت زنی جزو ابزارهای الکترونیکی بلند مدت در سازمان ها است و تعویض و جایگزینی آن مستلزم صرف وقت و هزینه بالایی به خصوص برای شرکت هایی با تعداد پرسنل بالا است. به همین دلیل شرکت ها باید قبل از خرید دستگاه ورود و خروج دانش و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا بتوانند بهترین دستگاه با بالاترین بهره وری را تهیه کنند.

گاهی ممکن است سازمانی به دلیل عدم شناخت کافی نسبت به انواع سیستم های ثبت ورود و خروج اقدام به تهیه سیستم ساعت زنی کند که نه تنها نیازهای سازمانی او را فراهم نمی سازد بلکه وقت و هزینه زیادی را نیز بر دوش سازمان میگذارد. به همین جهت لازم است حتما قبل از تهیه اکسس کنترل حضور و غیاب به شناخت کافی از انواع این سیستم ها و همچنین عوامل موثر بر قیمت دستگاه ثبت تردد رسیده باشیم.

  • کارآیی سیستم کنترل تردد مناسب شرکت شما

دستگاه های کنترل تردد موجود در بازار با تکنولوژی های متفاوتی کار می کنند و همین امر بر قیمت سیستم های ساعت زنی تاثیر قابل توجه ای می گذارد. برای شرکت های کوچک با تعداد پرسنل محدود معمولا بهترین دستگاه حضور غیاب از نوع کارتی یا کارت خوان بدون تماس است چرا که به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن ها از قمیت پایین تری نسبت به سایر انواع اکسس کنترل ساعت زنی برخوردار هستند.

  • میزان ظرفیت دستگاه حضور و غیاب

ظرفیت دستگاه های ورود و خروج یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیکت سیستم های ثبت تردد است. هر چقدر دستگاه ظرفیت ثبت کاربر بیشتری داشته باشد به تبع آن هزینه بالاتری نیز باید برای دستگاه سعت زنی پرداخت کنید. ظرفیت سیستم حضور و غیاب یکی از موارد مهم برای سازمان های بزرگ با تعداد پرسنل بالا است چرا که باید بتواند پاسخگوی نیازهای سازمان در ثبت و ذخیره کارکرد تمام کارکنان باشد.

  • نحوه ضمانت و پشتیبانی شرکت ارائه دهنده دستگاه ساعت زنی

شاید بتوان گفت یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت سیستم های حضور غیاب، نحوه پشتیبانی آن سازمان از دستگاه های ساعت زنی است. از آنجا که سازمان های بزرگ معمولا از چندین اکسس کنترل استفاده می کنند پشتیبانی از این سیستم های ثبت تردد بسیار حائز است و سازمان ها باید بتوانند به محض بروز مشکل در دستگاه حضور و غیاب قبل از ایجاد تداخل و مشکل در ثبت ترددها آن را برطرف کنند.

  • امکان اتصال نرم افزارهای حضور و غیاب به دستگاه ورود و خروج

بسیاری از اکسس کنترل های ورود وخروج در بازار قابلیت اتصال با نرم افزارهای مختلف حضور و غیاب را ندارند و این عدم تطابق مشکلات بسیاری را برای سازمان ها بوجود خواهد آورد. در نتیجه در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب باید این مورد را نیز مورد توجه قرار دارد اگرچه برای تهیه چنین سیستم کنترل ترددی نیاز به صرف هزینه بیشتری خواهید بود.

  • قابلیت تخلیه اکسس کنترل ورود وخروج به صورت آنلاین و آفلاین

یکی از قابلیت های ویژه برخی از سیستم های ورود خروج امکان تخلیه آنلاین اطلاعات است که در بیمارستان ها (حضور غیاب بیمارستان) به طور خاص کاربرد دارد. تخلیه آنلاین این امکان را به سازمان ها می دهد تا به محض ثبت ورود یا خروج اطلاعات در دستگاه آ« را توسط نرم افزار حضور و غیاب مشاهده کنند. این در حالی است که اکسس کنترل های آفلاین مدت زمانی را برای انتقال اطلاعات دستگاه کنترل تردد به نرم افزار حضور و غاب احتیاج دارد.

شرکت مهندسی کسرا سالهاست به عنوان یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات حضور و غیاب در بین سازمان های بزرگ و کوچک شناخته می شود. شرکت کسرا تلاش دارد تا علاوه بر ارائه نرم افزارهای تخصصی کنترل تردد، خدمات سخت افراری که شامل انواع دستگاه های حضور و غیاب می شود نیز به سازمان ها عرضه کند.

شما می‌توانید برای مشاوره رایگان در مورد محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کسرا به وب سایت شرکت کسرا به آدرس www.kasraco.net مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۱۴۵۲۰۰۰ داخلی ۳ یا ۰۹۱۹۶۷۶۹۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *