با اندروید باکس تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید

با اندروید باکس تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید
  • 1401/12/27
  • گویا آی تی
  • 1

احتمالا این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که اندروید باکس چیست و چطور می‌تواند یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کند؟ بهترین اندروید باکس برای کدام برند است؟

اصلا تلویزیون هوشمند دقیقا یعنی چی؟ تلویزیون هوشمند چه تفاوتی با تلویزیون معمولی دارد؟ پیش از تعریف اندروید باکس و کاربرد آن کمی به تلویزیون هوشمند بپردازیم.

 

تلویزیون هوشمند به چه تلویزیونی گفته می‌شود؟

در مجله دیجیتال در این خصوص توضیح داده شده است اما به طور خلاصه، تلویزیون هوشمند دقیقا همانند گوشی هوشمند است. گوشی هوشمند به گوشی گفته می‌شود که دارای سیستم عاملی مانند اندروید یا ios است و می‌توانید روی آن اپلیکیشن های مختلفی نصب کنید و از آنها استفاده کنید.

تلویزیون هوشمند امکان اتصال به اینترنت را دارد و خیلی از اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی، برای کار کردن نیاز به اینترنت دارند.

تلویزیون هوشمند هم دقیقا همین تعریف را دارد، تلویزیونی که دارای سیستم عامل است، امکان نصب نرم افزارهای مختلف روی آن وجود دارد، امکان اتصال به اینترنت دارد و دقیقا همه کارهایی که با گوشی قابل انجام است را می‌توان با آن انجام داد.

در این لینک می‌توانید لیست بهترین مارک تلویزیون را مشاهده کنید.

 

اندروید باکس چیست و چطور تلویزیون را هوشمند می‌کند؟

تلویزیون های بازار در حال حاضر در دو دسته هستند، یا تلویزیون هوشمند هستند و سیستم عامل دارند، یا از تلویزیون های قدیمی هستند که سیستم عامل ندارد و نیازمند اندروید باکس هستند.

در بین تلویزیون های هوشمند، برخی از آنها مانند سامسونگ، با اینکه هوشمند هستند و سیستم عامل دارند، اما به این دلیل که سیستم عامل آنها اندروید نیست، عملا امکان نصب بیشتر اپلیکیشن ها روی آنها امکان پذیر نیست و این تلویزیون ها هم نیازمند اندروید باکس هستند.

اما اندروید باکس چکار می‌کند؟ اندروید باکس دقیقا همانند یک ستاپ باکس است، که وقتی به تلویزیون متصل می‌شود، تلویزیون را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی می‌کند.

اندروید باکس همانند گوشی حافظه دارد، رم دارد، پردازنده دارد و هرچه این مشخصات قوی تر باشند، اندروید باکس شما قوی تر است و برنامه ها و بازی ها را بهتر اجرا می‌کند.

بد نیست بدانید که اولین دستگاه اندروید باکس، مدل Nexus Player  از شرکت ایسوس بود که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد.

 

آیا واقعا نیاز است که اندروید باکس بخریم؟

اندروید باکس برای همه افراد نیاز نیست و مسلما تنها افرادی که به امکانات تلویزیون هوشمند نیاز دارد و تلویزیون آنها هوشمند نیست، نیاز به خرید اندروید باکس دارند.

تلویزیون هوشمند چه امکاناتی دارد؟

  • نصب خیلی از نرم افزارهای اندرویدی مانند، دیوار، شیپور،دیجی کالا و…
  • امکان وب گردی در گوگل روی تلویزیون
  • امکان اتصال موس و کیبورد وایرلس و استفاده از آن مانند یک کامپیوتر
  • امکان نصب خیلی از بازی های اندروید و انجام آن رو تلویزیون
  • امکان نصب نرم افزارهایی مانند فیلیمو، نماوا و… تماشای آنلاین تمامی فیلم‌ها و سریال‌های خانگی
  • و خیلی از کارهای دیگر که روی گوشی هوشمند خود تجربه کرده اید.

چطور اندروید باکس را به تلویزیون متصل کنیم؟

نصب اندروید باکس به تلویزیون کار سختی نیست و کافی است اندروید باکس را بعد از اتصال به برق و روشن کردن، با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید و سپس از روی تلویزوین آن درگاهی که کابل را به آن متصل کرده‌اید انتخاب کنید.

دقت کنید که پیش از اتصال بهتر است تلویزیون خود را خاموش کنید، همچنین توصیه می‌شود بعد از راه اندازی اندروید باکس، برای اتصال فلش به تلویزیون، به جای اتصال مستقیم، آن را به اندروید باکس متصل کنید، به این شکل خطر آسیب به بورد تلویزیون از بین می‌رود.

 

 

پیش از خرید اندروید باکس به این نکات توجه کنید!

 

قدرت سخت افزاری اندروید باکس

منظور از قدرت سخت افزاری، همان مشخصات اصلی شامل رم، پردازنده و حافظه است. هر چه این سه مورد بهتر و قوی تر باشند، یعنی اندروید باکس شما از نظر سخت افزاری بهتر است و در اجرای بازی ها و برنامه ها عملکرد بهتری دارد.

در خصوص میزان رم توصیه ما این است که اندروید باکس با رم کمتر از ۲ گیگ خریداری نکنید، مگر اینکه به دنبال اجرای برنامه و بازی های خیلی سبکی روی تلویزیون باشید، که بازهم توصیه ما رم ۲ گیگ و بالاتر است.

در خصوص حافظه باید گفت که در اندروید باکس بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شوند و نیاز نیست که همانند یک هارد اکسترنال حافظه داشته باشد، به جای آن بهتر است که امکان اتصال فلش و انواع حافظه جانبی به آن وجود داشته باشد.

Cortex A53 در حال حاضر یکی از پردازنده های نسبتا پرفروش است که روی خیلی از اندروید باکس ها قرار گرفته است. CPU شما مسئول سرعت راه اندازی برنامه شما است. GPU یا همان کارت گرافیک، چیزی است که کیفیت ویدیوی شما را مشخص می کند.

 

درگاه های ارتباطی اندروید باکس

یک اندروید باکس خوب باید داری پورت و درگاه های ارتباطی لازم روی خود باشد، به طور مثال از آنجایی که بیشتر اندروید باکس ها حافظه خیلی زیادی ندارند، لازم است که اندروید باکس شما درگاه ارتباطی برای اتصال فلش یا انواع حافظه جانبی را داشته باشد.

درگاه‌های بیشتر معمولا در محصولات گران‌تر دیده می‌شود و همچنین تعداد درگاه‌های ارتباطی با اندازه‌ی محصول نیز ارتباطی مستقیم دارد.

 

سیستم عامل اندروید باکس

هرچه ورژن سیستم عامل اندروید نصب شده روی اندروید باکس بالاتر باشد بهتر است چرا که قدیمی بودن ورژن اندروید موجب می‌شود که نصب خیلی از نرم افزارهای جدید روی آن امکان پذیر نباشد.

همچنین بهتر است اندروید باکسی خریداری کنید که امکان بروزرسانی داشته باشد و حتی بتواند آپدیت‌های جدید نرم افزاری را دریافت کند و خیلی سریع قدیمی نشود.

 

آیا اندروید باکس همانند اپل تی وی است؟

اپل تی وی و اندروید باکس از این نظر به هم شبیه هستند که هر دو با اتصال به تلویزیون، آن را مجهز به سیستم عامل مد نظر می‌کنند، با اتصال اندروید باکس، تلویزیون شما تبدیل به یک تلویزیون اندرویدی می‌شود و با اتصال اپل تی وی تبدیل به یک تلویزیون اپلی می‌شود و امکان استفاده از خدمات اپل روی آن فراهم می‌شود.

اما تفاوت آنها دقیقا همانند تفاوت گوشی‌های اندرویدی و اپل است، به طور خلاصه اگر اهل اپل هستید و از محصولات مختلف این شرکت استفاده می‌کنید، مسلما خرید اپل تی وی به شما پیشنهاد می‌شود، در غیر این صورت بهتر است اندروید باکس تهیه کنید که هم مدل‌های متنوعی دارد و هم بیشتر امکانات آن در ایران قابل استفاده است و اپلیکیشن‌های زیادی برای آن وجود دارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام و ممنون از توضیحتان.سوالی داشتم.از کجا بفهمیم اندروی باکسی که به ما دادن آکبند بوده یا مرجوعی است که به ما فروخته اند؟آیا برنامه ای باید رویش نصب باشد یا نباشد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *