تولید سری Huawei Nova 11 با امکان ارتباطات ماهواره ای و لنز با دیافراگم متغیر

تولید سری Huawei Nova 11 با امکان ارتباطات ماهواره ای و لنز با دیافراگم متغیر
  • 1402/2/6
  • گویا آی تی
  • 0

هواوی به تازگی رویداد معرفی جدیدی برگزار و در آن تعدادی از محصولات جدید خود را رونمایی کرد. هر چند سری گوشی های هوشمند نوا ۱۱ بدون شک نقطه قوت این رویداد بودند.

هواوی نوا ۱۱

مدل پایه در جدیدترین مجموعه گوشی های برند هواوی دارای بدنه مقاوم در برابر ضربه و در عین حال فوق العاده نازک با عرض کلی تنها ۶٫۸۸ میلی متر و وزن تنها ۱۶۸ گرم است. این غول فناوری چینی در این محصول جذاب نسبت صفحه نمایش به بدنه بالای ۹۳٫۸ درصد را ارائه می دهد، در حالی که بدنه دستگاه طراحی ممتاز فازی را در بخش ماژول دوربین و کناره های این گوشی هوشمند ارائه می دهد. گوشی هوشمند Nova 11 هواوی دارای یک صفحه نمایش تخت ۶٫۷ اینچی OLED با محافظ شیشه Kunlun، نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز و وضوح +FHD است.

قابل ذکر است که سری Nova 11 اولین سری از گوشی های هوشمند میان رده جهان است که از فناوری ارتباطات ماهواره ای بهره می برد. یکی دیگر از ویژگی های خاص سری Nova 11 اینجاست که این محصول اولین گوشی هوشمند برند هواوی است که از فناوری دوربین XD Portrait برای سنسورهای تصویر جلو و عقب استفاده می کند. این فناوری به کاربر اجازه می دهد تا عکس های پرتره عالی را در نورپردازی های مختلف با جزئیات عالی شامل بافت پوست، بافت سایه، رنگ های دقیق و موارد دیگر را ثبت کند.

نوا ۱۱ از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می کند. در زیر بدنه جذاب این گوشی به یک تراشه Qualcomm Snapdragon 778G با فناوری ۴G مجهز و با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. در قسمت جلویی یک دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وجود دارد، در حالی که ماژول دوربین اصلی دارای یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، همراه با یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار لیزری است.

نوا ۱۱ پرو

نوع بالاتر پرو دارای ویژگی های مشابه مدل پایه است، اما با چند ارتقای خاص. Nova 11 Pro دارای صفحه نمایش ۶٫۷۸ اینچی منحنی OLED با وضوح ۲۶۵۲ در ۱۲۰۰ پیکسل به همراه محافظ شیشه Kunlun و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز است. در زیر بدنه، این مدل به چیپست ۴G Snapdragon 778G مجهز شده است که با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود. این مدل هم از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند که از نرخ شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می کند.

نوا ۱۱ اولترا

هواوی نوا ۱۱ اولترا مدل پرچمدار این سری میان رده است و خرید گوشی هواوی نوا ۱۱ اولترا به دلیل ویژگی های خاصی که دارد برای کاربران جذابیت بیشتری خواهد داشت. این محصول دارای صفحه نمایش ۶٫۷۸ اینچی منحنی OLED با رزولوشن ۲۶۵۲ در ۱۲۰۰ پیکسل، محافظ شیشه Kunlun و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. همانند دو مدل دیگر، این دستگاه نیز از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می کند و مشابه مدل پرو این گوشی هوشمند هم از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مثل دو مدل قبل به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G مجهز شده است. اما این نکته قابل ذکر است که این مدل تنها با یک ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی موجود است.

ماژول دوربین

نکته قابل توجه این است که Nova 11 Ultra اولین گوشی هوشمند میان رده جهان است که لنزهای با دیافراگم متغیر را بر روی دوربین خود ارائه می دهد. ماژول دوربین اصلی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است که دارای دیافراگم متغیر از f/1.4 تا f/4.0 است. این لنز در گوشی جدید ۱۳ اولترای شیائومی نیز به کار گرفته شده در حالی که قیمت گوشی شیائومی ۱۰۰۰ دلار است! این لنز با یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض که دارای دیافراگم f/2.2 و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی است جفت می شود. در بخش دوربین سلفی، دوربین دوگانه مانند Nova 11 Pro به یک لنز عکاسی با زاویه باز ۶۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز پرتره ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است.

نرم افزار و علمکرد

هر سه مدل این سری بر روی هارمونی او اس اختصاصی هواوی اجرا می شوند. برخلاف دو مدل دیگر، Nova 11 Ultra ویژگی پیام رسانی ماهواره ای دو طرفه Beidou را ارائه می دهد. این ویژگی اساساً به کاربران اجازه می دهد وقتی در منطقه ای بدون سیگنال شبکه زمینی گیر کرده اند، پیام کمکی سریع ارسال کنند. این ویژگی امکان ردیابی دقیق را برای اطمینان از سریع و کارآمد بودن عملیات نجات فراهم می کند. به خاطر داشته باشید که محافظ شیشه ای Kunlun ارائه شده بسیار بادوام تر از Corning Gorilla Glass Victus 2 است.

قیمت، رنگ و در دسترس بودن

سری Nova 11 در چندین رنگ و فضای ذخیره سازی متفاوت عرضه می شود. پیش فروش محصولا سری ۱۱ در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ آغاز می شود و عرضه ی آن برای ۲۶ آوریل ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. مدل پایه و نسخه Pro در چهار رنگ مشکی، طلایی، سفید و سبز روشن ارائه می شود.

اما گوشی هوشمند Nova 11 Ultra تنها در رنگ های مشکی و سبز روشن ارائه می شود، پنل پشتی طرح بافت دار منحصربه فردی دارند. محصولات هوآوی نوا ۱۱ از ۳۶۳ دلار و نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ اولترا به ترتیب از ۵۰۲ دلار و ۶۴۸ دلار قیمت گذاری شده اند. با توجه به امکانات ارائه شده خرید گوشی هواوی نوا سری ۱۱ به شدت توصیه می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *