مقایسه سامسونگ گلکسی a14 با شیائومی ردمی نوت ۱۱

مقایسه سامسونگ گلکسی a14 با شیائومی ردمی نوت ۱۱
  • 1402/4/11
  • گویا آی تی
  • 0

با توجه به اینکه بازار رقابت گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی حسابی داغ است و هر یک در حال جذب طرفداران روزافزون هستند، رقابت مهمی هم در میان جدیدترین مدل‌های آن‌ها وجود دارد. به عنوان دو مورد از نمونه‌های جدید و پرطرفدار این برندها می‌توان گوشی سامسونگ گلکسی a14 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ را نام برد که بسیاری از کاربران را در میان دو راهی قرار داده‌اند. برای تصمیم در خصوص خرید یکی از این مدل‌ها یا حتی تنها تصمیم‌گیری درباره برتر بودن آن‌ها باید ویژگی‌های مهم و اصلی هر یک را مورد بررسی قرار داد. در نتیجه می‌خواهیم به مقایسه سامسونگ گلکسی a14 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ بپردازیم تا کاربران با مطالعه این مطلب بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

مقایسه a14  و ردمی نوت ۱۱

در مقایسه a14 و ردمی نوت ۱۱ موارد مهمی مورد توجه قرار می‌گیرند که از مؤثرترین و مهمترین آن‌ها باید به سخت افزار، طراحی، کیفیت صفحه نمایش، باتری و دوربین اشاره کرد. در واقع این موارد اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که کاربران در هنگام خرید گوشی به آن‌ها اهمیت می‌دهند و همچنین در عملکرد و کارایی گوشی هوشمند هم تأثیر بسزایی می‌گذارند. در نتیجه این ویژگی‌ها را در گوشی a14 که در سال ۲۰۲۳ و ردمی نوت ۱۱ که یک سال قبل از آن و در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بخش اول: مقایسه از نظر سخت افزار

سخت افزار و پردازنده از مهمترین تفاوت‌های گوشی‌های مختلف از جمله گوشی a14 و ردمی نوت ۱۱ هستند. در این گوشی شیائومی از تراشه Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G و در گوشی سامسونگ از تراشه Exynos 1330 استفاده شده است. به طور خلاصه تراشه موجود در محصول سامسونگ، مدلی اختصاصی برای این برند است و تراشه موجود در محصول سامسونگ هم از نوع اسنپدراگون می‌باشد که طرفداران فراوانی دارد. با این حال، این تراشه‌ها موجب ایجاد تفاوت چندانی در عملکرد گوشی‌های مذکور نشده‌اند و تا حدودی مشابه یکدیگر عمل می‌کنند.

همچنین لازم به ذکر است که در مدل سامسونگ شاهد پشتیبانی از ۵G هم هستیم، قابلیتی که در مدل شیائومی وجود ندارد. ضمناً در خصوص رابط کاربری هم می‌توان گفت رابط کاربری سامسونگ a14 نسبت به رابط کاربری ردمی نوت ۱۱ دارای جلوه‌های بصری ساده‌تری است. در صورتی که علاقه‌مند به خرید گوشی با اینترنت ۵G هستید، باید گوشی A14 را مدنظر خود قرار دهید بدانید که حال حاضر گوشی A14 با حافظه ۱۲۸ و رم ۸ گیگابایتی، محبوب‌ترین مدل گوشی A14 به شمار می‌رود.

بخش دوم: مقایسه از نظر طراحی

برای بسیاری از کاربران، طراحی ظاهری و جلوه گوشی از مهمترین ویژگی‌ها به حساب می‌آید و به این ترتیب در اولویت قرار دارد. در مقایسه a14 و ردمی نوت ۱۱ از نظر طراحی باید گفت که در مدل سامسونگ شاهد طراحی رایجی هستیم که در سایر مدل‌های اخیر آن هم وجود دارد و دوربین‌ها در سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند. در مقابل گوشی شیائومی دارای طراحی به نسبت جدیدی است و به عبارتی خاص‌تر می‌باشد. همچنین گوشی a14 در رنگ‌های سبز روشن، قرمز روشن، نقره‌ای و مشکی عرضه شده است و در مقابل گوشی نوت ۱۱ در رنگ‌های آبی، خاکستری و سفید هفت رنگ طراحی شده است.

با این وجود تصمیم‌گیری درباره زیبایی هر یک از آن‌ها به سلیقه و نظر کاربر بستگی دارد و هر کدام دارای جذابیت‌های مخصوص به خود هستند. البته شایان ذکر است که در طراحی مدل شیائومی یک برتری مهم وجود دارد و آن هم مربوط به برخوردار بودن از گواهی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است. در نتیجه از آنجایی که اغلب کاربران گوشی را در جاهای مختلفی با خود حمل می‌کنند، بسیاری از افراد ردمی نوت ۱۱ را به دلیل مقاومت بیشتر ترجیح می‌دهند.

بخش سوم: مقایسه از نظر باتری

یکی از عوامل مهمی که کاربران را در مقایسه سامسونگ گلکسی a14 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ جذب می‌کند، باتری گوشی است. به طور کلی در هر دوی این مدل‌های جدید و اقتصادی باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر وجود دارد و تفاوت آن‌ها در سرعت و زمان شارژ شدن دیده می‌شود. در گوشی هوشمند شیائومی قابلیت فست شارژ ۳۳ واتی وجود دارد، در حالی که در گوشی هوشمند سامسونگ شاهد شارژ ۱۵ واتی هستیم. به این ترتیب شیائومی با سرعت بیشتر و در زمان کوتاه‌تری شارژ ۱۰۰ درصد خواهد شد و این مسئله هم یکی از برتری‌های مهم ردمی نوت ۱۱ بر a14 به حساب می‌آید.

بخش چهارم: مقایسه از نظر کیفیت صفحه نمایش

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در انتخاب بهترین گوشی و مقایسه گوشی a14  و ردمی نوت ۱۱ کیفیت صفحه نمایش است. درجه کیفی و نوع صفحه نمایش تأثیر فراوانی در سهولت استفاده دارد و از طرفی برای انجام بسیاری از امور به خصوص تماشای محتواهای تصویری در اینستاگرام، یوتیوب و سایر اپلیکیشن‌های مشابه، دارای اهمیت زیادی است. در گوشی شیائومی از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل استفاده شده و نسبت نمایشگر به تنه ۸۴٫۵ درصد می‌باشد.

در گوشی سامسونگ از نمایشگر بزرگتر و در اندازه ۶٫۶ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل استفاده شده اما نسبت نمایشگر به تنه ۸۰٫۲ درصد است. همچنین از طرفی نوع صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ از نوع امولد می‌باشد، در حالی که برای تولید گوشی سامسونگ a14 از PLS LCD استفاده شده و این امر به برتری شیائومی از لحاظ کیفیت بالاتر در رنگ و تصویر منتهی گشته است.

بخش پنجم: مقایسه از نظر دوربین

اگر دوربین را برای اولویت انتخاب بین گوشی سامسونگ گلکسی a14 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ قرار داده‌اید، باید بگوییم که در این قسمت تفاوت قابل توجهی وجود ندارد. در پشت گوشی شیائومی دوربین چهارگانه قرار دارد و لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در کنار یک لنز ۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. همچنین دوربین جلو یا سلفی آن هم از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است. در پشت گوشی سامسونگ هم دوربین سه گانه و لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دو لنز ۲ مگاپیکسلی قرار دارد و دوربین سلفی آن هم از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است. در مجموع با وجود اینکه مدل شیائومی دارای یک لنز بیشتر می‌باشد، از لحاظ درجه کیفی می‌توان گفت سامسونگ کیفیت به نسبت بهتری را در خصوص رنگ‌ها ارائه می‌کند.

بهترین فروشگاه برای خرید a14 یا شیائومی ردمی نوت ۱۱

در نهایت هر کاربر می‌تواند با اولویت بندی صحیح بهترین گزینه را به آسانی از میان گوشی سامسونگ گلکسی a14 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ انتخاب کند و تنها باید مقایسه مذکور را در نظر گیرد. با این وجود در صورت انتخاب هر یک از آن‌ها باید به بهترین فروشگاه برای خرید a14 یا شیائومی ردمی نوت ۱۱ مراجعه نمود تا بتوان علاوه بر بهره‌گیری از قیمت‌های به صرفه، نسبت به کیفیت و اصالت کالا هم مطمئن بود. در این راستا فروشگاه مجرب و معتبر کوروشاپ بهترین انتخاب است و در کنار ارائه گارانتی و ارسال سریع، مناسب‌ترین تعرفه‌ها را هم برای سهولت در خرید اعمال کرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *