چرا باید از کولوکیشن (میزبانی سرور) استفاده کنیم؟

چرا باید از کولوکیشن (میزبانی سرور) استفاده کنیم؟
  • 1402/6/1
  • گویا آی تی
  • 0

در عصر تحول دیجیتال، نیاز تمامی مشاغل به ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات، از کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا تا سازمان‌های بزرگ افزایش چشم‌گیری داشته است. از سوی دیگر، نگه‌داری از سرورها با حجم بالای اطلاعات، نیازمند بستری امن، تامین برق دایمی، استفاده از تجهیزات به‌روز و… است. فراهم کردن این شرایط برای سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها پیچیده، زمان‌بر و نیازمند تخصیص نیروی انسانی و صرف هزینه زیادی است. ازاین‌رو بهترین انتخاب، برون‌سپاری نگه‌داری از سرورها به شرکت‌های فعال در این حوزه است.

مزایای استفاده از خدمات کولوکیشن

شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات میزبانی سرور قسمتی از فضای مجهز و امن دیتاسنتر خود را در اختیار شرکت‌هایی که سرور دارند با عنوان سرویس Colocation قرار می‌دهند.

برون‌سپاری نگه‌داری سرورها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با اطمینان خاطر از مزایای نگه‌داری سرورهای خود در دیتاسنتر شرکت میزبان استفاده کنند:

برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • استفاده از به‌روزترین تجهیزات
  • تضمین Redundancy
  • حفظ امنیت سرورها در برابر آسیب‌ها و حملات احتمالی
  • نظارت و پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • تامین پهنای باند پایدار
  • حفظ امنیت فیزیکی
  • تامین برق دایمی
  • بهره‌مندی از سیستم‌های خنک‌کننده
  • نظارت و پشتیبانی ۲۴ ساعته

معیارهایی که در زمان انتخاب دیتاسنتر برای خدمات Colocation باید به آن‌ها توجه کرد؟

 

توسعه‌پذیری

با توجه به افزایش روز افزون حجم اطلاعات، امکان نیاز به توسعه فضای مورد نیاز برای نگه‌داری از سرورها برای شرکت‌ها وجود دارد. بنابراین در زمان انتخاب شرکت ارایه دهنده برای میزبانی سرورها (Colocation) باید به این نکته توجه داشت که آیا امکان توسعه فضای دریافتی برای نگه‌داری از سرورها توسط شرکت میزبان وجود دارد؟

امنیت

امنیت محیط دیتاسنتر تضمین کننده امنیت سرور شماست. امنیت این محیط به ۳ عامل امنیت فیزیکی، امنیت ساختاری و امنیت سایبری بستگی دارد. باید توجه داشت که شرکت میزبان در هر سه زمینه به صورت مطلوب عمل کرده است.

شرکت شاتل به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ارایه خدمات مرکز داده، با راه‌اندازی و توسعه چندین دیتاسنتر با تکیه بر به‌روزترین تجهیزات، سعی در تامین نیاز کسب‌و‌کارها به این خدمات داشته است. تضمین صد درصدی Redundancy و تهیه back up از تمامی داده‌ها، خیال کسب‌و‌کارها را برای برون‌سپاری این خدمت راحت کرده است. از سوی دیگر با توجه به اهمیت بالای پیکربندی‌های امنیتی برای تشخیص و جلوگیری از حملات احتمالی با سیستم‌های به‌روز و نظارت دایمی تلاش دارد تا این حملات را شناسایی و امنیت سرورهای موجود در این مرکز را تضمین کند. راهکارهای مقابله با حملات DDoS  (DDoS Protection) ازجمله این خدمات هستند.

در جدیدترین دیتاسنتر شاتل (پیام) با استفاده از روزآمدترین تجهیزات نگه‌داری و میزبانی سرور مانند سیستم‌های خنک‌کننده‌ی هوشمند و دوست‌دار محیط‌‌‌زیست، تجهیزات تامین دایمی برق و کنترل دایمی دما و رطوبت، محیط فیزیکی استانداردی برای نگه‌داری از سرورها فراهم شده است. هم‌چنین امنیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرورها،برقراری خدمات، دست‌رسی آسان و از راه دور کاربران به داده‌های خود را تضمین می‌کند. گفتنی‌ست امکان ارایه IP به تعداد دل‌خواه و در ظرفیت‌های متفاوت برای صاحبان کسب و کارها فراهم شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *