ساعت سیکو: نماد تمامیت و دقت

ساعت سیکو: نماد تمامیت و دقت
  • 1402/8/22
  • گویا آی تی
  • 0

اگر قصد خرید ساعت مچی اورجینال از یک برند معتبر را داشته باشید، احتمال زیاد سیکو یکی از نام‌هاییست که به شما پیشنهاد داده می‌شود. صرف نظر از بودجه مد نظرتان برای خرید ساعت، سیکو در همه رنج قیمت و همه سبک سلایق پیشنهادات رد نشدنی برای شما دارد. از این رو در این مقاله می‌خواهیم دلایلی را به شما بگوییم که خرید ساعت سیکو را برای‌تان قطعی کند.

ساعت سیکو: ساعتی برای تمام جهان

زمانیکه ساعت سازان سوئیسی، ساعت مچی سوئیسی گران قیمت را وارد بازار می‌کردند، هرگز فکر نمی‌کردند که شاید ساعت سازان دیگری هم باشند که وارد این بازار شوند. سیکو از سال ۱۸۹۳ که کینتارو هاتوری مغازه کوچک فروش ساعت دیواری و ساعت جیبی و تعمیرات ساعت را در سیکوشان ژاپن راه اندازی کرد شکل گرفت. از موفقیت‌های بنیان گذار سیکو، تولید اولین ساعت مچی او با نام لورل بود. ساعت لورل اولین ساعت ژاپنی بود که در سال ۱۹۱۳ ساخته شد و با استقبال خوبی همراه بود. دلیل آن هم قیمت مناسب و کیفیت بالا این محصول بود. حدودا تا ۱۰ سال زمان برد که برند سیکو بطور رسمی و سازمان یافته شناخته شود و فعالیت کند. تا در سال ۱۹۲۳ که این کمپانی به عنوان برند ساعت ساز ژاپنی شناخته شد. امروزه اما سیکو تنها یک برند ساعت ژاپنی نیست و در تمام جهان به عنوان نمادی از ساعت‌های باکیفیت که در رشد صنعت ساعت سازی هم بسیار تاثیر گذار است شناخته می‌شود. همانطور که به یکی از محبوب‌ترین برندهای قدیمی ساعت ایران هم شناخته شده. سیکو بسیاری از جدیترین و به روز‌ترین تکنولوژی‌هایی که این روزها در ساعت مچی‌ها مشاهده می‌کنیم را به بازار آورده. می‌پرسید چه تکنولوژی‌هایی؟

تکنولوژی‌های به کار رفته در ساعت‌های سیکو:

●     ساعت کنتیک سیکو

نوآوری یکی از مهم‌ترین اصول در کمپانی سیکو است که همیشه به آن اصرار دارد. تکنولوژی کنتیک سیکو یکی از آن نوآوری‌هایی است که در بین مردم بسیار محبوب شد. همانطور که میدانید ما دو نوع موتور داریم: کوارتز و اتوماتیک. عملکرد ساعت اتوماتیک، ذخیر انرژی فنر قابل شارژ توسط حرکت دست و حرکت لنگر داخل موتور است. سیکو در تکنولوژی کنتیک، با به حرکت در آمدن ساعت و لنگر داخل موتور، به جای فنر قابل شارژ، باتری قابل شارژ داخل موتور را تغذیه می‌کند. به بیان ساده‌تر انرژی حرکتی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

نکته مثبتی که ساعت کنتیک به نسبت ساعت اتوماتیک دارد، طول دوام و زمان بیشتر برای نگهداری شارژ می‌باشد. در ساعت‌های اتوماتیک نهایتا شارژ ساعت ۲ الی ۳ روز ماندگار است در حالی که این مدت برای ساعت کنتیک بیشتر می‌باشد.

●     ساعت سیکو اسپرینگ درایو

در این ساعت‌ها قابلیت ذخیره انرژی ۷۲ ساعته حتی با کارکردن مداوم کرنوگراف وجود دارد. نگهداری طولانی مدت شارژ ساعت یکی از نماد‌های قدرت در هر برندی است. توسط یک اهرم جادویی “Magic Lever ” که سیکو آن را تعبیه کرده، کوک شدن در این نوع موتور سریع‌تر و انتقال انرژی کارآمد‌تر از همیشه است.

●     ساعت جی پی اس سولار سیکو

قابلیت جی پی اس سولار در ساعت‌های سیکو یک تحول عظیم در صنعت ساعت سازی ایجاد کرد. با داشتن ساعت جی پی اس سولار دیگه دغدغه تنظیم ساعت را ندارید. به محض دریافت نور مستقیم صفحه ساعت، بصورت خودکار سیگنال‌های جی پی اس دریافت می‌شود و زمان منطقه‌ای تنظیم می‌شود. این نوع ساعت با ساعت‌های رادیویی که از لحاظ دریافت امواج رادیو محدودیت دارند متفاوت است. فرقی نمی‌کند شما بالای کوه باشید یا شناور در زیر اقیانوس‌ها، ساعت جی پی اس سولار شما قابلیت تنظیم خودکار منطقه‌ای را به راحتی دارد. به احتمال زیاد این قابلیت را در برندهای رقیب سیکو مانند ساعت جی شاک کاسیو هم زیاد مشاهده کنید.

سیکو و رقبایش:

از آنجایی که سیکو تنوع زیادی در تولید ساعت مچی بر اساس قیمت، سبک طراحی، تکنولوژی و ویژگی و … دارد بعید نیست که رقبای زیادی داشته باشد. جدا از رقبای سوئیسی که همیشه هم پای این برند، در حال رشد و ایجاد تمایزات هستند، برندهای ژاپنی دیگری هم رقبای جدی سیکو می‌باشند. برندهای نام آشنایی که قطعا به گوش شما رسیدند، مانند: کاسیو، سیتیزن و اورینت. قیمت ساعت سیکو اما در کنار تاریخچه پر بار این برند، کیفیت محصولاتش و حضور پر رنگ آن در صنعت ساعت سازی یکی از عوامل مهم رقابتی بین سیکو و دیگر برندهاست. سیکو در قیاس با هر برند و هر نوع تکنولوژی که از ساعت مچی انتظار دارید، با توجه به قیمت مناسبش می‌تواند برنده باشد.

آیا سیکو یک برند ساعت مچی لوکس است؟

سیکو هم مانند بسیاری از برندهای مطرح دنیای ساعت، بخاطر داشتن تنوع زیاد محصولات، آنها را در دسته بندی‌های مختلف تقسیم بندی کرده. خانواده‌های زیر مجموعه سیکو هر کدام با اهداف خاصی تولید می‌شوند. بطور مثال سیکو ۵‌ها سری ساعت‌های مکانیکی با دقت بالا و ارزان قیمتی هستند که از قدیم تا امروز با طراحی‌های جدید همیشه مورد استقبال قرار گرفتند. اما در کل نمی‌توانیم بگوییم که سیکو یک برند لاکچری است. در عوض یک لاین جدا از سیکو وجود دارد، به نام گرند سیکو که بصورت تخصصی ساعت‌های لوکس و خاصی در آن تولید می‌شود. این لاین برای طرفداران برند سیکو که به ساعت‌های لوکس علاقه دارند پیشنهادات وسوسه انگیزی دارد.

زیر مجموعه‌های سیکو:

  • ساعت استرون سیکو

سیکو به‌عنوان اولین تولیدکننده ساعت مچی خورشیدی با GPS در جهان شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به تنظیم شدن اتوماتیک ساعت با منطقه زمانی و جغرافیایی اشاره کرد.

●      ساعت پریمیر سیکو

یکی از خاص‌ترین و متنوع‌ترین و درعین‌حال شیک‌ترین مدل‌های ساعت مچی سه‌کاره در این مجموعه با تکنولوژی‌های روز دنیا یافت می‌شود.

●      ساعت سیکو پنج

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌های برند سیکو، سیکو۵ است. ساعت‌های سیکو۵ بسیار مقاوم و باکیفیت بوده و برخلاف ظاهرِ خاص و پر زرق‌وبرق قیمت مناسبی دارند.

●      ساعت پراسپکس سیکو

یکی از بهترین مجموعه ساعتی که در جهان می‌توان برای ورزش و ماجراجویی مورداستفاده قرارداد، مجموعه پراسپکس سیکو است. در این مجموعه ساعت‌های خلبانی سیکو نیز قرار دارند. در این مجموعه ساعت‌هایی، با ویژگی‌های خاص برای استفاده بر روی زمین، دریا و آسمان طراحی و ساخته‌شده است.

●      ساعت پرسیج سیکو

ظرافت به‌کاررفته در ساعت و دقت طراحی بالا از مشخصات فنی این مجموعه می‌باشد که در آن سازندگان ژاپنی به‌خوبی قدرت خود را نشان دادند.

خرید ساعت مچی سیکو اورجینال از نمایندگی:

از آنجایی که همیشه سودجویان صنعت ساعت به دنبال ضربه زدن به اعتبار ساعت سازان حرفه‌ای هستند، ساعت مچی‌های تقلبی سیکو هم گاها در بازار دیده شده. برای اینکه تجربه تلخی از خرید ساعت مچی نداشته باشید، باید به اورجینال بودن ساعت و برند آن مطمئن باشید. یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای خرید ساعت اورجینال سیکو، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر این برند است. ایران تایمر اولین سایت مرجع ساعت مچی داخل ایران است که بیش از ۱ دهه بصورت حرفه‌ای در همین زمینه فعالیت کرده. در ایران تایمر اصالت تمامی محصولات ضمانت شده و خدمات متمایزی نیز دریافت خواهید کرد. خدماتی مانند: ۳۰ روز مهلت تعویض یا بازگشت محصول، ۵ سال گارانتی موتور ساعت، ۱۰ سال گارانتی تعویض رایگان باتری، خرید اقساط بدون سود و ضامن و … . ایران تایمر نه تنها یک فروشنده حرفه‌ای ساعت مچی برند و اورجینال است، بلکه می‌تواند مشاوره کامل و صادقی برای انتخاب درست شما باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *