آینده عکاسی با Ultra HDR در اندروید ۱۴

آینده عکاسی با Ultra HDR در اندروید ۱۴
  • 1402/8/28
  • گویا آی تی
  • 0

در حین منتشر و عرضه شدن گوشی هوشمند گوگل به نام Pixel 8، این شرکت تمامی تمرکز خود را بر روی تبلیغ کردن دستیار هوشمند جدید خود گذاشت. این تغییرات و ویژگی‌هایی که با اپدیت شدن دستیار هوشمند گوگل معرفی شده‌اند شامل انتخاب بهترین عکس، قابلیت عکاسی در حالت زوم بهتر و تغییراتی برای ضبط کردن بهتری ویدیوها بود. با اینکه همه این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها جزو جالب‌ترین قابلیت‌ها در گوشی هوشمند هستند اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عکسبرداری این گوشی به طور کامل در این میان نادیده گرفته شد! گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو اولین گوشی‌های اندرویدی هستند که قابلیت عکاسی با Ultra HDR را دارند! این فرمت می‌تواند یکی از منحصر به ‌فردترین ویژگی برای تلفن‌های هوشمند باشد که آینده عکاسی با گوشی را تغییر خواهد داد.

ما در این مطلب به طور کلی واژه Ultra HDR را توضیح خواهیم داد و تاثیرات این تکنولوژی در آینده عکاسی با تلفن همراه را معرفی خواهیم کرد! با ما همراه باشید.

Ultra HRD چیست؟

اولترا اچ‌دی‌آر یکی از جدیدترین فرمت‌های عکاسی است که بر اساس فرمت JPEG ساخته شده و نسخه ارتقاع یافته‌ای از آن فرمت به حساب می‌آید. در حقیقت فرمت ذخیره شدن و به اشتراک گذاشتن این نوع عکس‌ها jpg است که نشان دهنده ارتباط آن به فرمت قدیمی خود است. تقریباً تمامی پلتفرم‌های امروزی از فرمت JPEG ساپورت می‌کنند و قابلیت شناسایی و اعمال کردن تغییرات بر روی این فرمت را دارند. با توجه به این نکات، شما می‌توانید از عکس‌های Ultra HDR بر روی تمامی پلتفرم‌ها استفاده کنید.

اما قابل توجه است که عکس‌هایی که در فرمت Ultra HDR هستند دارای ساختار دیجیتالی متفاوتی با عکس‌های معمولی هستند که در قالب این فرمت وجود دارند.

گوشی هوشمند سامسونگ اس ۲۳ اولترا یکی از جدیدترین محصولات شرکت سامسونگ است که یکی از بهترین گوشی‌های همراه برای عکاسی و ضبط کردن فیلم در فرمت‌های جدید است که می‌تواند بهترین کیفیت را به شما عرضه کند. گوشی اس ۲۳ اولترا یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای گیمینگ و وب‌گردی نیز می‌باشد و شما می‌توانید این گوشی هوشمند را با بهترین قیمت از صفحه خرید سامسونگ s23 fe ultra تهیه کنید!

نمایش دادن عکس‌های Ultra HDR بر روی صفحه نمایش‌های معمولی

همانطور که گفته شد، این نوع عکس‌ها قابلیت نمایش بر روی تمامی پلتفرم‌های جدید را دارند اما این عکس‌ها از نظر کیفیتی بر روی این صفحه نمایش‌ها چگونه عمل خواهند کرد؟ صفحه نمایش‌های معمولی از نوع SDR هستند که ساختاری شبیه به صفحه نمایش‌های HDR دارند ولی در باطن بسیار متفاوت! صفحه نمایش‌های SDR عکس‌های اچ‌دی‌آر را نمایش خواهند داد اما بدون نمایش دادن فیلتر HDR این عکس‌ها و این به دلیل ساختار این نوع صفحه نمایش‌ها است.

زمانی که این فرمت از عکس‌ها بر روی صفحه نمایش‌های HDR نمایش داده می‌شوند، قابلیت افزایش کیفیت بر روی آنها اعمال می‌شود و دقیقا مانند یک فیلتر دیجیتالی، بیس عکس شما تغییر می‌کند. این عکس‌ها پس از شناسایی شدن توسط یک صفحه نمایش HDR، به شکل حقیقی خود درمی‌آیند و درخشنده‌تر می‌شوند که می‌توان شاهد بیشتر شدن کنتراست و رنگ‌های بهتر نیز بود.

داشتن یک پلتفرم که از فرمت Ultra HDR پشتیبانی کند، می‌تواند شکل حقیقی این نوع عکس‌ها را به شما نمایش دهد. همچنین شما نیاز به یک سیستم عامل قدرتمند برای رندر کردن عکس‌ها نیاز دارید تا بتوانید عکس‌های HDR را به طور واضح مشاهده کنید. برای مثال سیستم عامل اندروید نسخه ۱۴ یکی از موفق‌ترین سیستم عامل‌ها برای رندر کردن عکس‌های Ultra HDR است که می‌تواند به خوبی با صفحه نمایش‌های دارای قابلیت HDR هماهنگ شود تا بهترین تجربه را از نمایش دادن این عکس‌ها به کاربران بدهد.

iphone 15 پرو مکس یکی از جدیدترین مدل‌های گوشی‌های آیفون است که به تازگی توسط شرکت اپل به بازار تلفن همراه عرضه شده‌ است. شما همین حالا می‌توانید با مطالعه کردن نقد و بررسی این گوشی، از امکانات و قابلیت‌های آن با خبر شوید و با جدیدترین پرچمدار شرکت اپل آشنا شوید!

مزایای قابلیت Ultra HDR برای آینده عکاسی با گوشی هوشمند

شاید شما هم از دیدن این تیتر تعجب کرده باشید و برای شما سوال باشد که چگونه این قابلیت می‌تواند تاثیری بر آینده عکاسی با تلفن همراه بگذارد؟ این قابلیت در نگاه اول و سطحی، به نظر نمی‌آید که باعث پیشرفت خاصی برای دنیای عکاسی با تلفن همراه باشد اما صبر کنید! اولین نکته مهم این است که استفاده کردن از قابلیت HDR، ختم به فعال کردن یک گزینه ساده نمیشود! در بسیاری از گوشی‌های امروزی، ما شاهد گزینه‌ای به نام HDR هستیم که با فعال کردن آن می‌توانید عکس‌های خود را به عکس‌های HDR تغییر بدهید اما این عکس‌ها به راستی همان عکس‌های Ultra HDR هستند؟ جواب خیر است.

قابلیت‌های HDR که بر روی گوشی‌ها موجود هستند، مانند یک نوعی از فیلتر عمل می‌کنند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند کیفیت عکس شما را بهتر کنند و به شما حس داشتن قابلیت Ultra HDR واقعی را بدهند. قابلیت عکاسی با ویژگی Ultra HDR میتواند باعث عوض شدن نوع فرمت عکاسی شما شود و نه تنها عکس‌ها با کیفیت‌تر و شبیه‌تر به دنیای واقعی هستند، بلکه این عکس‌ها به طور استاندارد دارای فیلتر HDR هستند که شما قابلیت جدا کردن آن از عکس گرفته شده را ندارید.

شاید داشتن این قابلیت بر روی تلفن‌های همراه برای بسیاری از اشخاص گزینه حیرت‌آوری نباشد اما باید در نظر گرفت که این قابلیت تا به الان فقط برای دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای موجود بوده است! این به این معناست که شما با داشتن یک تلفن همراه که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند می‌توانید حس داشتن یک دوربین عکاسی حرفه‌ای را تجربه کنید.

با اینکه این نوع فرمت از عکاسی بسیار شگفت‌انگیز است اما همچنان به طور کامل امکان استفاده از آن وجود ندارد. بسیاری از برنامه‌هایی که بر روی سیستم عامل‌های مختلف وجود دارند، قابلیت پشتیبانی از این نوع تصاویر را ندارند. همچنین بسیاری از برنامه‌های ارتباطات اجتماعی نیز از این نوع فرمت پشتیبانی نمی‌کنند و برخی از آنها به کاربران اجازه استفاده از این نوع فرمت را نمی‌دهند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *